Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Fikk mail fra kunde i dag:

"HALLO, HVORFOR STENGER DERE KLOKKEN 16.00 PÅ PÅSKEAFTEN? JEG HADDE TENKT MEG TIL DERE KLOKKEN 18.00, SKJØNNER DERE. DET SYNTES JEG ER DÅRLIG SØRVIS AV DERE!"

OK!

Kan du please svare:

Hei

Vi stenger kl 16 på påskeaften fordi vi har venner/familie/planer/et liv utenom jobben.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe av den beste underholdningen som fins, nesten et live reality show, er alle som kommer like etter butikkene har stengt før langfri som jul og påske. De lager så rare ansiktsuttrykk mot de låste glassdørene... :popcorn:

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest smilejenta

"Og en pakke røyk"

"Hvilken røyk?"

"Prince"

"20 pakning?

"Nei, 10 pakning"

*scanner en 10 pakning prince*

"NEI! JEG SKAL HA 10 PRINCE MILD!"

Åja, du antok at jeg kunne lese tankene dine når du sa du ville ha en pakke røyk? Im not a mindreader, kjære kunde(R!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Og en pakke røyk"

"Hvilken røyk?"

"Prince"

"20 pakning?

"Nei, 10 pakning"

*scanner en 10 pakning prince*

"NEI! JEG SKAL HA 10 PRINCE MILD!"

Åja, du antok at jeg kunne lese tankene dine når du sa du ville ha en pakke røyk? Im not a mindreader, kjære kunde(R!)

Å, da jeg var i dagligvare hadde jeg så mange sånne kunder! Den jeg husker best var ei som kom inn og bad om Prince mild, og fikk ut en lapp på det. Etter å ha fått pakken ut av automaten kom hun tilbake til kassen og klagde, fordi pakken hadde feil farge. Det var ekstra mild hun skulle ha, viste det seg etter at vi hadde fått låst opp automaten og vist henne alle pakkene. Fort gjort å ta feil i farten. Men dette gjentok seg gang på gang. Etter hvert forsøkte jeg å spørre "det er ikke ekstra mild du vil ha?", men neida, hun skulle ha mild. Og hver gang måtte vi slå retur, åpne automaten og la henne plukke riktig type. Til slutt begynte jeg rett og slett å slå inn ekstra mild når hun bad om mild... Da ordet det seg!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns dere denne var over streken fra betjeningen?

Kunde: Har dere flyttet *vare* igjen?

Betjening: Nei, det er oppe.

Kunde: Men det var her nede inntil nylig sant?

Betjening: Det har vært oppe i 8 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Syns dere denne var over streken fra betjeningen?

Kunde: Har dere flyttet *vare* igjen?

Betjening: Nei, det er oppe.

Kunde: Men det var her nede inntil nylig sant?

Betjening: Det har vært oppe i 8 år.

Nei.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kunder som daglig ringer inn og klikker i vinkel fordi at tv'en ikke fungerer, morsomt når det viser seg at de er på feil av-kanal. Forsøker jo selvsagt å forklare at det er noe vi ikke supporterer, siden det er en "feil" på tven, og ikke på utstyret vårt. Da får man virkelig høre om hvor mye boretsslaget betaler oss, og hvor mange som er missfornøyde og selvsagt den lange klagen som skal sendes til styreleder.
Mange av oss forsøker faktisk å hjelpe, men man kan ikke holde på med en kunde i 40 min med ett problem vi ikke har support på når det er andre mennesker i kø for å få hjelp med våre produkter og tjenester.

Feil av-kanal er en ting, har faktisk mange andre dumme kunder også.
Kunde: "jeg får ikke inn signal"
Jeg : Vil du sjekke om antennekabelen står godt nok koblet inn i dekoderen og antenneuttaket?
Kunde: jeg har da ikke koblet noen antennekabel jeg, det har fungert uten antennekabel i 15 år det..skjønner ikke hvorfor jeg skal koble den til nå jeg. Det har da ALLTID fungert uten
Jeg : Du må koble inn antennekabelen slik at dekoderen din kan motta signal, og du kan få inn tv
Kunde: MEN JEG HAR JO ALDRI BRUKT ANTENNEKABEL. DET HAR FUNGERT UTEN DEN ***** KABELEN I 15 ÅR, DETTE ER BARE NOE DRITT!
Jeg: vil du bare gi det ett forsøk? så kan vi ta det defra

*kobler inn kabel
Kunde: oiiii *veldig fornøyd og glad* nå fungerer det!
Jeg: ja, det var bare antennekabelen som skulle til.

.....

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk mail fra kunde i dag:

"HALLO, HVORFOR STENGER DERE KLOKKEN 16.00 PÅ PÅSKEAFTEN? JEG HADDE TENKT MEG TIL DERE KLOKKEN 18.00, SKJØNNER DERE. DET SYNTES JEG ER DÅRLIG SØRVIS AV DERE!"

OK!

På en pinseaften for et par år siden, så møtte jeg en kunde på bussen etter jobb. Han kom bort til meg inne på bussen bare for å si: "DÅRLIG GJORT AT DERE STENGTE TIDLIGETE IDAG!"

Jeg ble helt målløs.

Vi hadde allerede jobbet en halvtime ekstra fordi det kom veldig mange kunder i siste lita og det var lang kø. I tillegg var det også en kunde som hamret på døra etter at vi endelig hadde stengt og forlangte å få bruke post i butikk og hun nektet å gå da vi ikke slapp henne inn og selv etter at vi forklarte henne at det kunne vi ikke gjøre. Måtte ringe vekter :/

Kunden på bussen var det som virkelig surnet dagen for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På en pinseaften for et par år siden, så møtte jeg en kunde på bussen etter jobb. Han kom bort til meg inne på bussen bare for å si: "DÅRLIG GJORT AT DERE STENGTE TIDLIGETE IDAG!"

Jeg ble helt målløs.

Vi hadde allerede jobbet en halvtime ekstra fordi det kom veldig mange kunder i siste lita og det var lang kø. I tillegg var det også en kunde som hamret på døra etter at vi endelig hadde stengt og forlangte å få bruke post i butikk og hun nektet å gå da vi ikke slapp henne inn og selv etter at vi forklarte henne at det kunne vi ikke gjøre. Måtte ringe vekter :/

Kunden på bussen var det som virkelig surnet dagen for meg...

Vi hadde ei sånn ei på pinseaften i fjor. Vi stengte 16.00.

Førti minutter etter at vi egentlig hadde stengt, siden det fortsatt var 35 kunder igjen i butikken da klokka slo fire, stod en av oss i døra mens den andre røska med seg handlevognene som late kunder hadde satt fra seg midt på parkeringsplassen, da denne dama kjørte inn, parkerte og kom mot inngangen.

Kollegaen min beklaget og sa det var stengt, hvorpå kjerringa liret av seg;

Koffer stænger dokker ikke klokka TRE eller FÆM, kæm stænger klokka fire??

Vi bare: :murvegg:

FORDI VI STENGTE FIRE!

Og det ville vært like forjævlig om vi hadde stengt tre, for da hadde hun like forbanna vært for seint ute, så hvorfor hun i det hele tatt dro det klokkeslettet ut av ræva er meg en gåte. :klo:

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært litt usikker på om jeg skulle skrive dette her, men la gå :)

Jeg jobber altså i en sportsbutikk.

I det siste har det blitt mye varmere i butikken, så jeg bestemte meg i forrige uke at jeg skulle bruke t-skjorte en dag. Jeg har veldig tynne armer og har litt komplekser for det. Går aldri med t-skjorte, så var litt stolt av meg selv som turte den dagen :)

Uansett, en godt voksen dame og hennes datter kommer inn. Datteren skal ha en fleece, og mens hun er i prøverommet hvisker moren "Det er ikke mulig for deg å ta på deg en genser? Jeg vil ikke at datteren min skal tro det er pent å ha anoreksia, fordi det er det nemlig ikke!"

Altså... det går ikke an å beskrive hvor lei meg jeg ble av den kommentaren :frown: Jeg har jo ikke anoreksia, jeg er bare tynn!

Jeg valgte å gå fra prøverommet for å ro meg ned og tenke på hva jeg kunne svare henne med. Kunden velger å følge etter meg (?) og fortsetter med å si at "Jeg håper du ikke ble fornærmet, men du vet jo at unge jenter som henne er så lettpåvirkelig!"

Da svarte jeg:

"Vel, jeg håper at du ikke har en jobb som innebærer at kunder kan si akkurat hva de mener om deg som person og utseende, fordi det har virkelig ikke en dritt med hvordan jeg gjør jobben min! Du skjønner vel at det du sier er helt blåst? Hvordan kan du gå utifra at jeg har anoreksia?"

Og det hele endte med at kunden ble målløs og deretter ble forbanna, hun syntes at det var SÅ dårlig service at jeg tok meg nær av en slik kommentar og svarte henne frekt. "Jaja, klag i vei" sa jeg, kunne nesten ikke brydd meg mindre. De stormet ut av butikken, takk og lov!

Det verste er at nå tør jeg nesten ikke å gå med t-skjorte på jobb til sommeren :frown: Gruer meg til jeg må gjøre det. Kommentaren gikk faktisk inn på meg.

Var det helt feil av meg å svare sånn tilbake? Har tenkt veldig mye på det, men følte virkelig kunden at hun fikk dårlig service og at det ble en psykisk belastning for henne at jeg gikk med t-skjorte? Hva syntes dere? Skjønner jo at hun ikke visste at jeg hadde komplekser, men allikevel... Hvem sier sånt til andre? :vetikke:

Av alle kunder jeg har hatt på fire år, var hun definitivt den verste! :jolie:

Endret av Rægs
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I det siste har det blitt mye varmere i butikken, så jeg bestemte meg i forrige uke at jeg skulle bruke t-skjorte en dag. Jeg har veldig tynne armer og har litt komplekser for det. Går aldri med t-skjorte, så var litt stolt av meg selv som turte den dagen :)

......

Det er ikke mye annet du kunne ha gjort, føler jeg. Skulle ønske du var enda kvassere slik at hun kanskje tok poenget litt bedre. Men bra du sa ifra :klem: Noen folk altså!

Det er grenser for hva vi i serviceyrket skal finne oss i, og kommentarer som går på utseende er ikke greit. Da er det lov å nekte kunden i å handle, mener jeg (som i kaste dem på hodet ut..), Og jeg vet at mine kolleger er enige i det, iallefall.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett, en godt voksen dame og hennes datter kommer inn. Datteren skal ha en fleece, og mens hun er i prøverommet hvisker moren "Det er ikke mulig for deg å ta på deg en genser? Jeg vil ikke at datteren min skal tro det er pent å ha anoreksia, fordi det er det nemlig ikke!"

Altså... det går ikke an å beskrive hvor lei meg jeg ble av den kommentaren :frown: Jeg har jo ikke anoreksia, jeg er bare tynn!

Jeg valgte å gå fra prøverommet for å ro meg ned og tenke på hva jeg kunne svare henne med. Kunden velger å følge etter meg (?) og fortsetter med å si at "Jeg håper du ikke ble fornærmet, men du vet jo at unge jenter som henne er så lettpåvirkelig!"

Da svarte jeg:

"Vel, jeg håper at du ikke har en jobb som innebærer at kunder kan si akkurat hva de mener om deg som person og utseende, fordi det har virkelig ikke en dritt med hvordan jeg gjør jobben min! Du skjønner vel at det du sier er helt blåst? Hvordan kan du gå utifra at jeg har anoreksia?"

Og det hele endte med at kunden ble målløs og deretter ble forbanna, hun syntes at det var SÅ dårlig service at jeg tok meg nær av en slik kommentar og svarte henne frekt. "Jaja, klag i vei" sa jeg, kunne nesten ikke brydd meg mindre. De stormet ut av butikken, takk og lov!

Det verste er at nå tør jeg nesten ikke å gå med t-skjorte på jobb til sommeren :frown: Gruer meg til jeg må gjøre det. Kommentaren gikk faktisk inn på meg.

Var det helt feil av meg å svare sånn tilbake? Har tenkt veldig mye på det, men følte virkelig kunden at hun fikk dårlig service og at det ble en psykisk belastning for henne at jeg gikk med t-skjorte? Hva syntes dere? Skjønner jo at hun ikke visste at jeg hadde komplekser, men allikevel... Hvem sier sånt til andre? :vetikke:

Av alle kunder jeg har hatt på fire år, var hun definitivt den verste! :jolie:

Huff, får helt vondt av deg når jeg leser det her :( For et ufyselig kvinnemenneske! Sånn sier man bare ikke. Det var bra du turte å svare henne. Hun hadde fortjent å få skikkelig kjeft. Håper du klarer å heve deg over det og nyte sommeren i tskjorte!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære Rægs.

Det du sa var helt innafor. Det er ikke greit at hun kan si stygge ting til deg, og ikke tilbake. Uansett.

Du burde bedt dama lære datteren sin litt folkeskikk så kanskje noe kunne smitte over på henne. Dessuten kommer nok den dama aldri langt i barneoppdragelsen. Hun må lære at datteren ikke skal bli påvirket. Hun kan ikke gå rundt og slukke branner og be andre kle på seg.

For ei FØRKJE!!!!!!!

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for veldig fine ord :) :)

Sjefen ringte meg nettopp. Kjerringa hadde visst sendt inn skriftlig klage, og den lyder så her:

"Torsdag den 04. april var jeg i butikken deres. Fikk riktignok hjelp av hun som jobbet der, men jeg ba henne på en PEN måte å dekke seg til, av hensyn til mine personlige grunner. Hun ble visst ekstremt sur og tok det PERSONLIG. Herrefred, her handler det om KUNDEN, ikke de ansatte! HALLO, har dere hørt om kundeservice? Noen burde tatt serviceskolen ja.!

Jeg syntes ikke at det passer seg å kjefte på en kunde foran mange andre kunder. Jeg ble veldig ydmyket over at hun sto og nærmest brølte på meg og ungen min. Mange andre kunder ble sjokkerte og tok meg i forsvar, men hun ga seg ikke. Fy, så ubehagelig det var! Det verste er at hun avsluttet med å kalle ungen min for en DRITTUNGE. FYYYYY, slikt sier man ikke!!

Dessuten, hvorfor går man egentlig med t-skjorte på jobb når man jobber med SERVICE? Det er jo bare ekkelt!

Jeg håper at butikksjefen kan ta en skikkelig prat med henne. Gjerne gi henne sparken for min del, dette ødela hele helgen min!"

HAHA!

Altså hallo, når man skal sende inn en klage så hjelper det ihvertfall ikke å lyve!? Hun og datteren var de eneste kundene i butikken og ingen andre kunder "tok henne i forsvar". Og nei, jeg har aldri kalt datteren hennes for en drittunge!

Både jeg og sjefen lo godt av den mailen :fnise: Jeg har fått lov til å svare akkurat det jeg vil, så nå driver jeg å tenker på et bra svar tilbake. Tips?

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I følge facebook har kunden gått på "Livets harde skole" og "Hjemmeværende NAV".

Etter opplevelsen med meg, har hun vel fått traumer for livet :( :( :( :(

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge facebook har kunden gått på "Livets harde skole" og "Hjemmeværende NAV".

Etter opplevelsen med meg, har hun vel fått traumer for livet :( :( :( :(

SEnd meg PM med navn :danse::hoppendeglad:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig nysgjerrig på hva sjefen svarte kunden, jeg.. :sjenert::popcorn:

Godt å se sjefen er på din side i saken ihvertfall :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...