Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

En gang fikk matbutikken jeg jobbet i negativ omtale! I en kommentar i lokalavisa!

Jeg bor i en forholdsvis liten by, og jobbet i den eneste matbutikken som ligger midt i sentrum. Og rett ved kaia. Så i fjor sommer hadde nrk-båten sending fra kaia vår, og byen var full av folk. Og matbutikken jeg jobbet i var byens minste med to kasser, og bare to ansatte på jobb etter klokka 4. Meg og en ganske ny jente. Og plutselig er butikken FULL av kunder. Folk flest var forståelsesfulle, men så var det noen som trodde hele verden dreide seg om dem..

Kunde: duh, er dere ikke flere på jobb eller?

Jeg: Nei desverre (hadde vi vært flere på jobn hadde alle vært ute og hjulpet til)

Kunde: (sto 15 minutter i kø bare for å spørre: ) HAR dere ikke parfyme pp denne butikken?

Jeg: Nei, desverre du, det har vi nok ikke.

Kunde: Hva!? Men svigerinna til kusina mi sa at tanta hennes hadde møtt Magda i byen for to år siden, og da hadde broren til mannen til søstra til Magda vært HER og kjøpt parfyme!

Jeg: Det må isåfall ha vært før jeg begynte å jobbe her, vi selger desverre ikke parfyme nå.

Kunde: Det er det verste jeg har hørt! Dette skal Berit få høre om! Hun er gift med en som spiller sjakk sammen med søskenbarnet til svigerbroren til sjefen her! *går*

Kunde: Hallooooo, kan dere ikke åpne en kasse til?!

Meg: Nei, jeg beklager, vi har ikke flere kasser.

Kunde: Men dere må da være forberedt på at det kommer mye folk, og sette opp en kasse til på forhånd! Makan!

Øhhh, ja, for det er SÅ enkelt å bare sette opp en ekstra kasse dagen i forveien..

Han som skrev negativ omtale om oss, hadde riktignok ikke bodd i byen på mange år, de fleste som var innom butikken var veldig forståelsesfulle.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Jeg har jobbet i flere forskjellige temaparker, så har noen historier:

Jeg jobbet på en karusell som har hatt to morsomme hendelser, den ene var faktisk i avisen. Dette var på sommeren hvor avisene er fulle av agurk nytt, og det var sikkert en sommervikar som skrev også. Men det var en stor overskrift om det var så trygt å gå til denne fornøyelsesparken hvor tenåringer styrte karusellene og de kunne ikke engang telle til 12. For det første så har Norge en tivoli lov, som sier at de som jobber på større og raske karuseller må være over 18, så de fleste er jo ikke tenåringer lenger. For det andre, så gjorde denne journalisten pent lite research før han skrev. For problemet med denne karusellen er at den er firkantet og det er 3 seter på hver side. Og når de fleste da kommer i grupper på 2, 4 osv blir det vanskelig å fylle opp hvert eneste sete. Vi prøvde det vi kunne, vi slapp in 12, men måtte som regel alltid slippe noen tilbake i køen fordi de ville sitte sammen. Så journalisten hadde da tydligvis fått med seg at vi nesten alltid måtte slippe tilbake folk i køen, men trodde tydeligvis det var fordi vi ikke greide å telle hvor mange vi slapp inn.

Den andre var en mann som ble skikkelig forbannet over å stå i kø når setene ikke ble fylt opp. På denne karusellen er det alltid to som jobber, men man står på hver sin side, så min kollega hadde ikke sjangs til å høre eller se hva som foregikk når denne mannen kjeftet på meg. Jeg forklarte rolig at de fleste kom i grupper på 2, 4 osv og at det dermed ble vanskelig å fylle opp setene siden folk selvsagt ville sitte sammen. Jeg forklarte også at vi prøvde selvfølgelig og fylle opp ved å rope ut i køen om det var noen som var alene eller som kunne sitte fra hverandre. Mannen reagerte ved å bli mer forbannet å skrek at nei vi gjorde ikke det, han hadde ikke hørt oss gjøre dette en eneste gang. Jeg slet med å holde latteren inne da min kolega ropte etter noen som var alene eller som kunne sitte på forskjellig sted :P Mannen sa ikke noe men han skjønte tydligvis at han hadde driti på draget og forlot familien sin i køen for å ta de ene ledige setet.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

(Jeg jobber i klesbutikk)

Jeg har flere ganger hatt denne typen kunde:

Er ca 2 personer i kø foran kunden det gjelder. Kunden: "unnskyld, men jeg har fryktlig dårlig tid, kunne jeg bare kommet foran i køen å fått betalt?". Kundene foran i køen sier "jada" og kunden kommer frem til kassen med 4-5 forskjellige varer. Jeg scanner varene og putter dem i en pose mens kunden betaler. Kunden: "Ja, altså jeg kunne godt tenkt meg at du kunne pakket det inn?".

Jeg: " :klo: hadde du ikke dårlig tid?".

Kunden: "Jo, men det skal være gaver altså, alt skal pakkes inn i hver sin pakke".

Jeg ser at kundene bak i køen har en irritert og oppgitt mine.

Jeg: "Ok, jeg er alene på jobb akkurat nå, kan pakke de inn, men da må jeg nesten la de to bak deg i køen som du slapp forbi få betale sine varer først".

Kunde: "Jammen jeg har ikke tid til å vente på det, jeg har dårlig tid og det skal være gaver så vennligst pakk dem inn for meg nå med en gang du frøken".

Jeg: ......

Som regel har kundene bak protestert og sagt at de syntes det er frekt gjort av denne kunden til kunden, så har det endt opp med at jeg har sendt med papir med kunden eller at kunden irritert og oppgitt har stått og trippet og stønnet oppgitt ved siden av mens jeg har tatt betalt av de andre kundene før jeg har pakket inn gavene..

Veldig spesielt at noen mennesker tror at verden kretser rundt dem og at de er fritatt fra å stå i kø som alle andre.. det er snakk om 2 personer i køen foran.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, en historie fra da jeg selv var kunde.

Jeg var på jobb, og skulle handle i matbutikken i lunsjpausen min. Jeg hadde to-tre ting i hånda og steller meg i kassakø. Kommer en mann med to ting i hånda, ser stressa på meg og spør om han kan komme først. Jeg stusser på spørsmålet, han ser jeg er på jobb (har uniform), ofte opplever jeg heller at snille mennesker sender meg først i køen (type: gå først og betal dine få ting, så får du tid til å spise i pausen din også).

Uansett, det var rolig på jobb, så jeg sa ja, og lot fyren komme før i køen. Og da; hør på dette!!!!: han vinker på kona si (som jeg ikke så) og hun kommer med en handlevogn sprengfull!!!

Jeg blir stående og måpe og klarer ikke få frem et ord. I tillegg får han en telefon samtidig som han betaler. Jeg hører fyren si: Vi fikk litt god tid, så vi kommer ut med båten litt før planlagt vi.

Til dags dato er jeg forbanna på meg selv fordi jeg ikke sa noe. Jeg ble så satt ut, at folk kunne være så frekke. Ikke har jeg sett fyren igjen heller, ingen fast kunde, men en turist som det er mange av om sommeren der jeg jobber.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på jobb, og skulle handle i matbutikken i lunsjpausen min. Jeg hadde to-tre ting i hånda og steller meg i kassakø. Kommer en mann med to ting i hånda, ser stressa på meg og spør om han kan komme først. Jeg stusser på spørsmålet, han ser jeg er på jobb (har uniform), ofte opplever jeg heller at snille mennesker sender meg først i køen (type: gå først og betal dine få ting, så får du tid til å spise i pausen din også).

Uansett, det var rolig på jobb, så jeg sa ja, og lot fyren komme før i køen. Og da; hør på dette!!!!: han vinker på kona si (som jeg ikke så) og hun kommer med en handlevogn sprengfull!!!

Jeg blir stående og måpe og klarer ikke få frem et ord. I tillegg får han en telefon samtidig som han betaler. Jeg hører fyren si: Vi fikk litt god tid, så vi kommer ut med båten litt før planlagt vi.

Til dags dato er jeg forbanna på meg selv fordi jeg ikke sa noe. Jeg ble så satt ut, at folk kunne være så frekke. Ikke har jeg sett fyren igjen heller, ingen fast kunde, men en turist som det er mange av om sommeren der jeg jobber.

En slik episode har jeg vært borti før og.

Så nå sier jeg noe sånt som at hvis du bare har det lille der (som du holder i armene) , så kan du gå før meg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan bare ikke fatte at folk kan være så frekke jeg. Men etter 17 år i servicebransjen burde jeg egentlig ikke la meg overraske..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet for noen år siden i lekebutikk....

En dame kom med en rokkering som hun skulle ha pakket inn som gave.

Hun spurte om jeg kunne pakke den inn slik at det ikke så ut som en rokkering. Jeg trodde damen spøkte, og jeg lo "med" henne...men hun var dønn alvorlig, og det endte med at jeg fikk en liten skjennepreken for min frekkhet.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stusser jeg veldig på at den som satt i kassa ikke sa noe heller, syns det er veldig dårlig oppførsel av den ansatte som godtar slikt. Jeg klarer heldigvis å åpne munnen når noen behandler meg dårlig, men mange ville jo blitt like satt ut som deg og ikke sagt noe av ulike grunner, og da burde det være den ansatte sin oppgave å si noe!

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her stusser jeg veldig på at den som satt i kassa ikke sa noe heller, syns det er veldig dårlig oppførsel av den ansatte som godtar slikt. Jeg klarer heldigvis å åpne munnen når noen behandler meg dårlig, men mange ville jo blitt like satt ut som deg og ikke sagt noe av ulike grunner, og da burde det være den ansatte sin oppgave å si noe!

For å forsvare han som satt i kassa: det var en eller to foran oss i køen, så han fikk det nok ikke med seg. Til gjengjeld hadde jeg god tid til å tenke ut noe å si... Var jo ikke på min arbeidsplass, men er man i jobbmodus så er man i jobbmodus. Smiler og sier ingenting selv om man gjerne vil ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som jobber i kasse har som oftest nok med å følge med på varene vi scanner etc. Man satser på at voksne folk klarer å organisere køen selv. Men hadde jeg fått med meg at noen tok det "handlevogntrikset", hadde jeg garantert sagt noe.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som jobber i kasse har som oftest nok med å følge med på varene vi scanner etc. Man satser på at voksne folk klarer å organisere køen selv. Men hadde jeg fått med meg at noen tok det "handlevogntrikset", hadde jeg garantert sagt noe.

Jeg har nok erfaring med å sitte i kassen på en av de store dagligvarekjedene selv, men siden jeg raskt lærte meg hvor frekke og ufyselige alt for mange mennesker kan være holdt jeg alltid et øye med på køen i tillegg til å scanne varer og snakke med den betalende kunden. Så jeg syns det var dårlig av denne mannen som lot dette skje, jeg da.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GirlDreamer

Det frekkeste jeg noensinne har opplevd er noe som hendte med en venninde av meg. Vi jobbet i Disney World og hun jobbet i den norske atttraksjonen. Hun sto ved inngangen til attraksjonen når en tilfeldig gjest hun aldri hadde sett før kom opp til henne og sa: "Du er det styggeste mennesket jeg noensinne har sett" for så å bare gå sin vei :hakeslepp:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære kunde! Jeg hadde satt så utrolig stor pris på, om at du lar meg fullføre setningen min når jeg spør deg om mersalg/ forteller om tilbud vi har. Jeg føler meg så ufattelig dum når jeg på min mest sjarmerende måte sier: "Har du sett at vi tre for to p..."
Du: "JEG SKAL IKKE HA!"
Jeg: "Nei... Nei, den er grei :)"

Jeg: "Trenger du ligther til.."
Du: "NEI! INGENTING EKSTRA!"
Jeg: "..... Nei OK :)"

Jeg forstår at mersalg kan være irriterende, men du må ikke tro at jeg er noe mer glad i det enn du er. Dessverre er vi helt pålagt å spøre hver eneste kunde om en ekstra vare, ja, vi blir faktisk målt på det! Du trenger ikke å si ja til tilbudet, men vær i det minste høfflig og la meg si en eneste setning før du skyter meg ned. Takk!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ei dame innom jobben som skulle ha tak i en bestemt vare vi var utsolgte for. Hun spurte gjentatte ganger om jeg var HELT sikker på at jeg ikke hadde varen inne. Jeg var sikker, men dobbeltsjekket likevel både lager og varebeholdning i datasystemet.

Til slutt går dama ut av butikken, snakker litt med venninna som sto utenfor med en hund i bånd, og så kommer venninna inn og spør om samme vare.

Hva tror folk, egentlig? At jeg har varen, men på pur f nekter å selge den? Fordi jeg ikke hadde lyst på de hundrelappene i kassa, kanskje?

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære kunde! Jeg hadde satt så utrolig stor pris på, om at du lar meg fullføre setningen min når jeg spør deg om mersalg/ forteller om tilbud vi har. Jeg føler meg så ufattelig dum når jeg på min mest sjarmerende måte sier: "Har du sett at vi tre for to p..."

Du: "JEG SKAL IKKE HA!"

Jeg: "Nei... Nei, den er grei :)"

Jeg: "Trenger du ligther til.."

Du: "NEI! INGENTING EKSTRA!"

Jeg: "..... Nei OK :)"

Jeg forstår at mersalg kan være irriterende, men du må ikke tro at jeg er noe mer glad i det enn du er. Dessverre er vi helt pålagt å spøre hver eneste kunde om en ekstra vare, ja, vi blir faktisk målt på det! Du trenger ikke å si ja til tilbudet, men vær i det minste høfflig og la meg si en eneste setning før du skyter meg ned. Takk!

Dette opplever jeg ofte. Senest i går. Vi har 2 melkerull/firkløverrull for 35 kr. Mannen legger en melkerull på disken og jeg begynner å si:

Lypcha: " Det er 2 for 35 kr, en koster 28 hvis du..."

Kunde: "NEI, jeg trenger bare 1!!!"

Lypcha: "Da blir det 28 kr da :)"

Kunde: "WHAT? Så dyrt for en. Da kan jeg jo like så godt ta to da. Det blir jo bare 7 kr mer!!"

Og når kundene kjøper røyk og vi skal spørre om kunden også trenger lighter i håp om mersalg så spør kundene om lighteren er gratis.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare spørre dere her inne.Ser dere noe galt med denne dialogen?

Kassa dame: hallo

kunde: hei

Kassadame: det blir 20kr

kunde : ok (betaler med kort)

Kassadame :ha det da, må du ha en strålende uke videre

Kunde : ha det

Endret av Frøkenlove
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare spørre dere her inne.Ser dere noe galt med denne dialogen?

Kassa dame: hallo

kunde: hei

Kassadame: det blir 20kr

kunde : ok (betaler med kort)

Kassadame :ha det da, må du ha en strålende uke videre

Kunde : ha det

Nei, hva skulle det vært? At kunden ikke ønsket en strålende uke tilbake?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunde: Er du aleine på jobb idag eller?

Meg: Nei, vi er alltid minimum to stykker :)

Kunde: Åja, det var dumt.. Jeg som hadde håpa på å feie over deg på disken her.

Meg: :huh:

Han tulla, håper jeg, men måten han sa det på var litt i overkant ekkelt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hva skulle det vært? At kunden ikke ønsket en strålende uke tilbake?

Vet ikke, bare gikk ut av butikken og følte meg overlegen som bare sa "ha det"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...