Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jobber tidligere for en ikke-navngitt optiker i Bærumsområdet hvor vi hadde mye forskjellige kunder.

Husker spesielt en som kom inn og skulle ha synstest gratis, noe vi ikke kunne tilby. Jeg sa høflig at vi hadde en god deal på synstest (for de koster jo litt...) og at han var nødt til å gi et par hundre kroner for en konsultasjon hos våre optikere. Fyren forsto åpenbart ikke dette med at penger var nødvendig for å kjøpe tjenesten og det endte med at han ikke spurte om jeg kunne holde ting oppe fra lengre avstand der jeg sto bak kassa for å sjekke om han ikke hadde behov for briller. :fnise:

Mest surrealistiske greiene jeg har opplevd og den dag i dag lurer jeg på om det var "hidden camera"-show.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Meg: Hei, hei :)

Kunde: Jeg bare titter!

Meg: Ja, og jeg bare jobber her :)

Kunde: Hæ?

Meg: Ja, du fortalte det du gjorde, så da fortalte jeg hva jeg gjorde.

Kunde: Åja. Men jeg vil ikke ha noe hjelp altså.

Meg: Nei, for du bare titter. Den er grei du :)

Dersom man ikke ser at det er uhøflig bør man lære seg litt om folkeskikk. Svarene er direkte frekke. Det nytter ikke at de sies med et smil, det hjelper på ingen måte. Det gjør det faktisk nesten verre da det lyser at man vet at det er galt. Den ansatte sier jo til og med: "I går tok tålmodigheten slutt, og jeg svarte. Var sikkert ikke så fint gjort av meg, men skjit au.".

Den ansatte gir her klart utrykk for at han/hun ikke oppførte seg korrekt, men velger fortsatt å gjøre det. Det fortjener en skriftlig advarsel.

Haha, ja, det er helt riktig, men kunden er da like frekk først ;) Og hvorfor reagerte du på mitt svar i dette innlegget, da det var et like "ille" eksempel lengre opp? ;)

Edit: Det er ikke min jobb å ta imot dritt fra kunder, for å si det sånn. Det er knallfrekt å ikke hilse tilbake, spesielt med en sånn reaksjon. "Jeg bare titter" ropes det ut, uten at de ser på deg engang. Som om

man var en jævla robot i kassen, for de trenger ikke mennesklig kontakt. Etter kunde nummer tusen som faen ikke hilser på deg, da renner det over for de fleste. Og denne samtalen utspilte seg på et minutt, og jeg tror ikke kunden forstod at jeg var sarkastisk i svarene mine engang, SÅ lite brydde hun seg om den ansatte i kassen.

Endret av missdior
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ja, det er helt riktig, men kunden er da like frekk først ;) Og hvorfor reagerte du på mitt svar i dette innlegget, da det var et like "ille" eksempel lengre opp? ;)

Edit: Det er ikke min jobb å ta imot dritt fra kunder, for å si det sånn. Det er knallfrekt å ikke hilse tilbake, spesielt med en sånn reaksjon. "Jeg bare titter" ropes det ut, uten at de ser på deg engang. Som om

man var en jævla robot i kassen, for de trenger ikke mennesklig kontakt. Etter kunde nummer tusen som faen ikke hilser på deg, da renner det over for de fleste. Og denne samtalen utspilte seg på et minutt, og jeg tror ikke kunden forstod at jeg var sarkastisk i svarene mine engang, SÅ lite brydde hun seg om den ansatte i kassen.

Du blir litt "samlesvart" for ganske mange betjeninger som burde skjerpe seg. Jeg vet hvordan det er å handtere kunder, har selv jobbet i butikk, for så å jobbe som konsulent. Jeg kjenner til både urimelige krav og idioti. Men likevel, det er min, og også din, jobb å sette seg inn i hvordan kunden har det. Og det er din og min jobb og tilfredsstille kunden, selv om vi er uenige, selv om vi er lei samme kjipe tilbakemeldinga for tusende gang.

Det er jobben vår.

Det hun svarte deg var slettes ikke frekt, selvfølgelig kan det hende at hun bjeffet svaret. Vi skal likevel hjelpe kunden til å bruke opp alle pengene sine og så gjenta det hele med neste kunde.

Og jeg er enig, det er mange tidligere som har vært verre,

Ser at svaret virker krast, så jeg setter inn en liten smiley for å lette på stemningen.

:biggrin:

Og enda flere: :lillesky::gullengel::plystre::herremann::transe::herremann::transe: :omg: :transe::tree: :tree: :tree: :tree: :opplyser::lol:

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis kunden ikke oppfører seg gidder ikke jeg det heller ;) Heldigvis har jeg en mulighet for å bare kunne si til at kunden at akkurat nå oppfører du deg urimelig, og jeg har ingen grunn til å bli behandlet slik, så enten kan du roe deg ned, eller så kan vi ta det en annen gang!

Dessverre kan den ikke brukes når jeg er i kassa :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går i en butikk og betjeningen sier hei, kan jeg finne på å svare "Jeg bare titter", men for meg betyr det "Takk for at du har sett meg og siden jeg svarer, har jeg sett deg også. Jeg trenger ikke hjelp akkurat nå, eller i det hele tatt, men jeg vet at du er der og at jeg kan henvende meg til deg om det er noe jeg trenger å spørre om. Du er den jeg vil gå til først om det er mange kundebehandlere (eller hva de kalles her) i butikken."

Tenk så greit det er for meg å ikke måtte si alt dette. :)

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke min jobb å ta imot dritt fra kunder, for å si det sånn. Det er knallfrekt å ikke hilse tilbake, spesielt med en sånn reaksjon. "Jeg bare titter" ropes det ut, uten at de ser på deg engang. Som om

man var en jævla robot i kassen, for de trenger ikke mennesklig kontakt.

Altså... Jeg kan finne på å si noe sånt. Fordi jeg ganske ofte går litt i min egen verden og ikke oppfatter hva folk sier. Mange ansatte sier ikke hei, men heller ''kan jeg hjelpe deg med noe?'' - så da kan jeg si at jeg bare titter (som jeg som regel gjør). Noen ganger oppfatter jeg at de sier hei og sier hei selv, men stemmen svikter litt, mumler litt eller lignende, er ikke alltid de oppfatter det.

Må legge til at jeg ikke hadde reagert på svaret ditt heller. Synes mange i denne tråden virker litt overfølsomme, i begge ender. :fnise:

Så, unnskyld alle butikkansatte - det er ikke alltid dere hører hva jeg svarer, det er ikke alltid jeg oppfatter det dere sier, det er ikke alltid jeg har tid til småsnakk, men jeg håper at dere får oppfylt deres behov for menneskelig kontakt utenom jobben. Det er ikke for å være slem!

Endret av Gaea
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Jeg vet jeg behandler kunder godt, og stamkunder og folk som bare kommer innom kommenterer på at jeg er hjelpsom og smilende, men jeg stråler ikke som en sol mot kunder som oppfører seg vanskelig kun for å være vanskelige. Jeg gjør det jeg blir bedt om, men jeg lar meg ikke trampe på av drittsekker som har som et oppdrag å finne noen å kjefte på.

Men på en annen side, man skal heller ikke oppfordre til en krangel og svare krast tilbake med mindre man er nødt eller føler at det kan brukes for å avvæpne folk som tror det bare er å skrike i vei uten konsekvenser. Og her snakker vi om folk som skaper seg kun over småting, om det er min feil, om det er butikken sitt problem, da legger jeg meg langflat. Men jeg finner meg ikke i at folk kaller meg for fitte, hore, kjerring, over ting som er utenfor min kontroll og mine arbeidsoppgaver. Da blir kunden møtt med et "beklager, men dette kan jeg ikke gjøre noe med, for det er ikke min feil og ikke mitt problem." Også foreslår jeg for de hva de kan gjøre som et alternativ. Da blir det enten:

1. Mer hyling.

2. "Dette skal sjefen din høre om!"

3. De stormer ut av butikken.

Jeg foretrekker den siste.

Jeg synes det er trist å bli ignorert, at folk ikke hilser, at de sukker og stønner og er utålmodige, men for meg er det ikke et problem før de angriper meg og lager et helvete over ting som ikke er min feil. Jeg har kommet til den konklusjonen at 70% av kundene som kommer inn behandler meg som en robot som tar betalt for og gir de tilbake varer, og det er helt greit. Trist, men greit. Det var litt skuffende i begynnelsen, men etter en stund i arbeid blir det en vane. De regner sikkert med at jeg går på bakrommet og lader batteriet mitt for natten før det er på'n igjen dagen etterpå, enkelte av de virker sjokkerte når jeg sier at jeg skal hjem og legge meg om noen timer. De store, spørrende øynene deres sier meg liksom at de ikke tror jeg går hjem for dagen/kvelden. For å sitere en stamkunde da han traff meg utenfor kiosken: "Jøss, jeg klarer liksom ikke å forestille meg deg noe annet sted enn bak kassa." Jeg vet jeg jobber mye, men.. :pasha:

For å være litt morroklump: Tilgi meg tåren i øyekroken som oppstår når kunder behandler meg menneskelig og hilser og smiler og småsnakker om dagen sin, det har bare vært en stund siden jeg hadde ordentlig menneskelig kontakt med noen. 6 timer, for å være eksakt. JA, du skal i hvert fall få potetsalat på pølsa di! :lillesky: Og nei, jeg overdriver ikke noe særlig, det er det verste :icon_lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BabyBlue: Du hadde sikkert likt å ha mamma som kunde, hun skal alltid prate i vei med kassafolk om alt mulig rart:P

Jobbet i butikk en stund selv, og foretrakk de kundene som var høflige og hyggelige men som ikke pratet noe utover "ja" og "takk" og den vanlige standard kasse-samtalen. Ble slitsomt i lengden å skulle "le" av dumme vitser og komme på svar til tomt småprat og sånn. Men så er ikke jeg så sosial av meg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her om dagen var jeg forresten en dust kunde som knuste noe og ikke sa ifra. Var en Solo-boks som skled ut av kjøleskapet og det gikk hull på så det kom brus ut.. Lette etter en ansatt men fant ingen og det var totalt lørdagskaos så ga bare opp og handlet videre med litt dårlig samvittighet...pleier ellers alltid å si ifra :P

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

BabyBlue: Du hadde sikkert likt å ha mamma som kunde, hun skal alltid prate i vei med kassafolk om alt mulig rart:P

Jobbet i butikk en stund selv, og foretrakk de kundene som var høflige og hyggelige men som ikke pratet noe utover "ja" og "takk" og den vanlige standard kasse-samtalen. Ble slitsomt i lengden å skulle "le" av dumme vitser og komme på svar til tomt småprat og sånn. Men så er ikke jeg så sosial av meg.

Nei, det blir litt mye på dager det er mye folk og masse kø. Men synes det er kjempekjekt når butikken er død og det er ingenting å gjøre. Da slår jeg gjerne av en samtale :danse: Spesielt om jeg har vært alene i flere timer, man kan bli litt ensom :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du blir litt "samlesvart" for ganske mange betjeninger som burde skjerpe seg. Jeg vet hvordan det er å handtere kunder, har selv jobbet i butikk, for så å jobbe som konsulent. Jeg kjenner til både urimelige krav og idioti. Men likevel, det er min, og også din, jobb å sette seg inn i hvordan kunden har det. Og det er din og min jobb og tilfredsstille kunden, selv om vi er uenige, selv om vi er lei samme kjipe tilbakemeldinga for tusende gang.

Det er jobben vår.

Det hun svarte deg var slettes ikke frekt, selvfølgelig kan det hende at hun bjeffet svaret. Vi skal likevel hjelpe kunden til å bruke opp alle pengene sine og så gjenta det hele med neste kunde.

Ser at svaret virker krast, så jeg setter inn en liten smiley for å lette på stemningen.

Og enda flere: :lillesky::gullengel::plystre::herremann::transe::herremann::transe: :omg: :transe::tree: :tree: :tree: :tree: :opplyser::lol:

Joda, jeg ser hva du mener, og er jo helt enig selv. Men avogtil er det bare nok, og det var det denne gangen, for jeg var hyggelig og rolig, hilste med et helt vanlig hei og fikk slengt i trynet med påfølgende sukk og stønn at JEG BARE TITTER ASSA! Da følte jeg at det var på sin rett å svare at jeg står bare i kassa assa, siden vi dreiv på å delte ut slik info. Blærgh, tror jeg jobber alt for mye, for jeg drømte om denne kunden i natt, hahahha :laugh:

Men, in the end, så er jo jeg og du enige, man burde ikke behandle kunder slik, og det vet jeg. Men denne gangen så bare.. ja.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går i en butikk og betjeningen sier hei, kan jeg finne på å svare "Jeg bare titter", men for meg betyr det "Takk for at du har sett meg og siden jeg svarer, har jeg sett deg også. Jeg trenger ikke hjelp akkurat nå, eller i det hele tatt, men jeg vet at du er der og at jeg kan henvende meg til deg om det er noe jeg trenger å spørre om. Du er den jeg vil gå til først om det er mange kundebehandlere (eller hva de kalles her) i butikken."

Tenk så greit det er for meg å ikke måtte si alt dette. :)

Ja, men du svarer sikkert med en lys og ledig tone? Du ser ikke dritsur ut, og roper ut at du bare titter der du egentlig mener *la meg være i fred for faen du robot i kassa*

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet jeg behandler kunder godt, og stamkunder og folk som bare kommer innom kommenterer på at jeg er hjelpsom og smilende, men jeg stråler ikke som en sol mot kunder som oppfører seg vanskelig kun for å være vanskelige. Jeg gjør det jeg blir bedt om, men jeg lar meg ikke trampe på av drittsekker som har som et oppdrag å finne noen å kjefte på.

Men på en annen side, man skal heller ikke oppfordre til en krangel og svare krast tilbake med mindre man er nødt eller føler at det kan brukes for å avvæpne folk som tror det bare er å skrike i vei uten konsekvenser. Og her snakker vi om folk som skaper seg kun over småting, om det er min feil, om det er butikken sitt problem, da legger jeg meg langflat. Men jeg finner meg ikke i at folk kaller meg for fitte, hore, kjerring, over ting som er utenfor min kontroll og mine arbeidsoppgaver. Da blir kunden møtt med et "beklager, men dette kan jeg ikke gjøre noe med, for det er ikke min feil og ikke mitt problem." Også foreslår jeg for de hva de kan gjøre som et alternativ. Da blir det enten:

1. Mer hyling.

2. "Dette skal sjefen din høre om!"

3. De stormer ut av butikken.

Jeg foretrekker den siste.

Jeg synes det er trist å bli ignorert, at folk ikke hilser, at de sukker og stønner og er utålmodige, men for meg er det ikke et problem før de angriper meg og lager et helvete over ting som ikke er min feil. Jeg har kommet til den konklusjonen at 70% av kundene som kommer inn behandler meg som en robot som tar betalt for og gir de tilbake varer, og det er helt greit. Trist, men greit. Det var litt skuffende i begynnelsen, men etter en stund i arbeid blir det en vane. De regner sikkert med at jeg går på bakrommet og lader batteriet mitt for natten før det er på'n igjen dagen etterpå, enkelte av de virker sjokkerte når jeg sier at jeg skal hjem og legge meg om noen timer. De store, spørrende øynene deres sier meg liksom at de ikke tror jeg går hjem for dagen/kvelden. For å sitere en stamkunde da han traff meg utenfor kiosken: "Jøss, jeg klarer liksom ikke å forestille meg deg noe annet sted enn bak kassa." Jeg vet jeg jobber mye, men.. :pasha:

For å være litt morroklump: Tilgi meg tåren i øyekroken som oppstår når kunder behandler meg menneskelig og hilser og smiler og småsnakker om dagen sin, det har bare vært en stund siden jeg hadde ordentlig menneskelig kontakt med noen. 6 timer, for å være eksakt. JA, du skal i hvert fall få potetsalat på pølsa di! :lillesky: Og nei, jeg overdriver ikke noe særlig, det er det verste :icon_lol:

Jeg er enig i alt du sier! :) Men avogtil er det nok, iallefall for meg som får kjeft fordi jeg ikke kan ta i mot koffertskader!! hah.. godt med en fridag i dag skal jeg si deg ;)

OG det siste du nevner er jeg iallefall enig i. Ingenting slår kunder som smiler og sjabber når de skal betale, og deretter sier tusen takk og ønsker deg en fin dag videre. De er englene blant alle demonene :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, jeg ser hva du mener, og er jo helt enig selv. Men avogtil er det bare nok, og det var det denne gangen, for jeg var hyggelig og rolig, hilste med et helt vanlig hei og fikk slengt i trynet med påfølgende sukk og stønn at JEG BARE TITTER ASSA! Da følte jeg at det var på sin rett å svare at jeg står bare i kassa assa, siden vi dreiv på å delte ut slik info. Blærgh, tror jeg jobber alt for mye, for jeg drømte om denne kunden i natt, hahahha :laugh:

Men, in the end, så er jo jeg og du enige, man burde ikke behandle kunder slik, og det vet jeg. Men denne gangen så bare.. ja.

Må nok innrømme at jeg ikke klarte holde meg i forrige uke selv. Jeg stod og hjalp en kunde mens jeg fikk kjeft. Det var kunden selv som hadde ødelagt produktet, og hun hadde fått en oppskrift på hvordan hun kunne fikse det.

Jeg prøver å vise henne hvordan hun kan komme rundt problemet, men istedenfor å høre etter bare kjefter hun og klager. :(

Jeg fikk til slutt nok og så henne rett inn i øynene og sa at man kan da i det minste høre etter når noen prøver å hjelpe. Jeg nådde ikke fram i det hele tatt. Jeg fikset produktet for henne uten at hun gadd høre etter hvordan det skulle brukes. Hun syntes jeg var frekk, og ja, det var jeg jo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jobben vår.

Syns nå bare svaret hennes var morsomt jeg da, hadde begynt å le om det var jeg som var kunden! Men hadde jeg svart det kunden svarte hadde jeg gjort det fordi jeg ikke tenkte meg om, så hadde vel skjønt greia nå hu svarte :) Syns det er helt greit å ta igjen litt med kundene, jeg! Men når jeg var morsom prøvde jeg å lese kunden litt først, 99 % av tilfellene gikk det bra!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ei mase inne i dag. Kom inn med tilbudsavisa vår og spurte "Hvor finner jeg denne lykta her til 79 kr??" og pekte på ei Halloweenlykt. Jeg viste henne med en gang hvilken lykt det var, da jeg visste akkurat hvilken Halloweenlykt som kosta 79 kr.
Kunde: "Hva? Nei, det kan jo ikke være den!! Det står jo her at lykta skal være 40 cm høy, den der er jo max 20. DET MÅ VÆRE DEN HER!" *Stormer bort til den største Halloweenlykta vi har.*
Jeg: "Nei, det kan ikke være den, for den koster 99 kr nå når den er på tilbud. Full pris er 159."
Kunde: "Ja, men du ser vel på bildet at det er den?!" *kunden stresser seg skikkelig opp* "Det kan i alle fall ikke være den lille!"
Jeg: "Neei.. Det var rart, men det er altså denne som er til 79, og den du har er til 99 kr, la meg..." (sjekke, skulle jeg si)

Kunde: "Altså, ærlig talt!! Dette er jo lureri. Her står det at det er en lykt som er 40 cm høy til 79 kr, det MÅ være denne!" *Peker på den store igjen*
Jeg: "Som sagt så koster den 99 kr. Det hender av og til at det er trykkfeil i tilbudsavisa, så jeg skal bare ta å sjekke dette for deg..."
Kunde: "Hallo!! Jeg skal ha denne her til 79 kr, det er det som står her! Dere kan jo ikke reklamere for noe som ikke stemmer! HER STÅR DET 79 KR, og det er den store her! Du ser vel det?!"
Jeg: "Et øyeblikk, så skal jeg sjekke opp i dette, om det kan være en trykkfeil eller hva.."
Kunde *Vifter med avisa oppi trynet på meg mens jeg holder på å logge meg på systemet vårt for å finne ut hvorfor det står at lykta til 79 skal være så stor.*: "Dette er SKIKKELIG dårlig!! Jeg skal ha den til 79! Du ser vel at det er denne som er til 79! Hallo, du ser vel at det er den? SE HER DA! DU SER VEL DET!"
Jeg: "JA! Jeg. SER. DET. JEG SER DET, ta det med ro! La meg bare sjekke dette for deg. Om det står at den koster 79 skal du selvfølgelig få den til den prisen, men jeg må finne ut hva som har skjedd her - for den lykta du har der er til 99 kr."
Kunde: "FLOTT! Det skulle bare mangle!! Ta tar jeg to av den!" *Begynner å rote i lyktene for å finne akkurat de hun vil ha*
Mens kunden plukker ut lyktene sine, tar jeg en titt i avisen selv for å se hva som står om lykta. Da ser jeg jo selvfølgelig at lykta som koster 79 og er 40 cm høy er ei helt anna lykt som ikke er til Halloween en gang - den bare var på bildet ved siden av Halloweenlykta.
Jeg: "Ehh, du, se her. Det er denne lykta her *peker* som er den til 79 i bladet. Ser du? :) Så Halloweenlyktene koster det jeg fortalte deg."
Kunde *skikkelig snurt, misfornøyd og sarkastisk*: "Jaha! Det var jo VEEEELDIG lett å se." *Himler med øynene sine*

Wow, takk! Tulling! Bare stol på meg når jeg forteller deg noe, og la meg sjekke ut ting før du skriker til meg. Jeg har absolutt ingenting i mot å endre pris på en vare om det står feil, men jeg må i det minste få et øyeblikk til å finne ut av det. Vil gjerne hjelpe, så LA MEG GJØRE DET. GAH!

Endret av Amananas
  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest BabyBlue

Jeg er enig i alt du sier! :) Men avogtil er det nok, iallefall for meg som får kjeft fordi jeg ikke kan ta i mot koffertskader!! hah.. godt med en fridag i dag skal jeg si deg ;)

OG det siste du nevner er jeg iallefall enig i. Ingenting slår kunder som smiler og sjabber når de skal betale, og deretter sier tusen takk og ønsker deg en fin dag videre. De er englene blant alle demonene :hjerte:

Ja, av og til må man bite litt fra seg. Spesielt om det er fortjent. Hadde fri i dag jeg også, tilbake til galskapen i morgen tidlig :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Er så møkk lei de kundene som antar at en tilbudslapp på en vare tilsier at hele RADEN med varer er på tilbud! Kom en dame med en bunke med de nyeste samlekortene(fotballkort). Jeg scanner inn pakkene, sier prisen og damen fyrer seg opp.

"Men ærlig talt, det er da 5 for 40 for disse!!"

"Hm, nei, det tror jeg nok ikke stemmer, men la meg sjekke i butikken"(enkelte ganger kan det faktisk hende at varene er feilpriset og da gir vi varen til kunden for annonsert pris)
Jeg går så bort til der hvor samlekortene er og ser at de priset riktig,samlekortene som er på tilbud står i helt andre enden på hylla med en tilbudssticker.
"Beklager, det ser ut som det er disse kortene som er på tilbud"*peke på kortene*, de du har i hånda er de nyeste som har kommet så de er det ordinær pris på"

"HERREGUD, DET ER SÅÅ DÅRLIG MERKET, DA GIDDER JEG IKKE KJØPE NOE, LATTERLIG DYRT OG DÅRLIG SERVICE osvosvosvc før hun avslutter den lange tiraden med at "JEG SKAL ALDRI TILBAKE I DENNE BUTIKKEN *Trampe ut*

Okey, la meg legge meg ned på bakken og gråte over at vi mistet deg som kunde. Not.
(dette sa jeg vel og merke ikke høyt - kanksje like greit, hah)

Endret av Novacane
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Det verste er at de kundene som sier at de "aldri kommer tilbake!" som regel er de som møter opp dagen derpå - sure i trynet og med nesa i sky :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det verste er at de kundene som sier at de "aldri kommer tilbake!" som regel er de som møter opp dagen derpå - sure i trynet og med nesa i sky :P

Jeg tror det er de samme som sier "jeg er en skikkelig god kunde her assa!" og når du sjekker opp i systemet så ser du bare.... nei..... (om man har mulighet til å sjekke, altså)

Forleden hadde jeg en drømmekunde (not)

Han var misfornøyd med maten, og ringer for å klage (det er selvfølgelig helt greit). Han starter med "jeg er en KJEMPEGOD kunde hos dere". Automatisk sjekker opp dette i systemet. Viser seg at han har hele 3(tre!!!!) bestillinger de siste to årene. Altså: Ikke en kjempegod kunde. Etter en lang tirade om hvor forferdelig jeg er til å lage mat(ekke jeg som lagern, gitt!), hvor ufattelig dårlig kundeservicen er(ekke så keen på å yte 1230% til deg når du oppfører deg sånn, gitt!) avslutter han det hele med "jeg skal ALDRI bestille herfra igjen!" (det er greit for meg, gitt!) Uansett så beklager jeg så masse, tilbyr gavekort blablabla, men nei, han vil IKKE ha gavekort, for han skal ALDRI bestille fra oss igjen. ALDRI.

Hva skjer dagen etterpå?

Han ringer opp. Og bestiller mer mat. Er mulig at han ikke skjønte hvorfor jeg var så fnisete på telefonen, men ærlig talt... DUST. :pasha:

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...