Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Kevlarsjäl

Kunde kjøper noe, men glemmer den halvdrikte take-away kaffen sin på benken. Den står i veien, og det tar ikke mange minuttene før jeg kaster den.

Hun kommer tilbake.

Hun: Jeg glemte kaffen min her

Jeg: Uff, da, den kasta jeg desverre, jeg trodde oppriktig du var ferdig med den.

Hun: Den kosta faktisk 25 kroner på espressobaren der

Jeg: Desverre er det ikke så mye jeg får gjort med det. Jeg gjorde en feil, og beklager det.

Hun: JAHA

Jeg: Ja, det er jo beklagelig. Det gikk litt fort i svingene. Jeg er oppriktig lei for det.

Hun: Jaha, hva skal du gjøre med det?

Jeg: Vel, det er jo ikke så mye jeg får gjort.

Hun: Jeg synes du skal gå bort til cafeen jeg kjøpte den på og kjøpe meg en ny, jeg!

Jeg: Beklager, det kan jeg ikke. Det er menneskelig å gjøre feil, og jeg har en butikk å passe på.

Hun: Da kan du i det minste gi meg pengene tilbake

Jeg: Det kan jeg ikke

Hun: *snur på hælen og går*

Endret av Kevlarsjäl
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gudene skal vite at jeg ofte har blitt "litt vel folkelig" mot veldig frekke kunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være obligatorisk for alle mennesker å jobbe i dagligvarebutikk (o.l.) et par uker.

Da tror jeg hverdagen hadde blitt mye mer hyggelig for mange butikkansatte.

Et par uker? Heller ett års tid. De kunne hatt "flaks" og ikke møtt noen kjipe kunder på de to ukene. :fnise:

Jeg har sagt det i mange år, at det skulle vært obligatorisk for alle over 18 år å jobbe minst ett år i butikk, ene og alene for å lære seg folkeskikk, og at varer ikke legger seg på plass på magisk vis, særlig ikke når det er en frossenpizza som har havnet i kosmetikkhylla, eller en frossen pølse med kjøttdeig som plutselig dukker opp fra langt bak i kontorrekvisita. Jeg var sikker på at den skulle eksplodere om jeg tok for hardt i den. -.-

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert bare jeg som var uheldig og traff hissige kunder minst annenhver uke.. eller noe med meg? Fnis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten hver gang jeg har hatt et sminkeoppdrag som har involvert menn som har lite eller ikke noe hår, så drar de samme spøken:

"Kan du gjøre noe med denne?" *peke på månen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det her var ikkje i Noreg, men i grannelandet. Ein kunde spurde kassadama om kor ein kunne finna yoghurten. Jau, du lyt taka ein tur i kjøla svara ho. Nei, yoghurt svara kunden att. Du veit yoghurt som ein puttar under armen. Kassadama skyna ikkje kunden og spurde om han meinte deodorant. Ja, yoghurt. Rett bak deg saman med barberskummet.

6622C863957988CA009B8DDC991D7714_3028530_0.jpg

Endret av Rskre
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Andre leser også Not Always Right.

Synes den har tapt seg jeg, blitt mindre morsomme/teite kunder og mer sånne "tåredryppe"-historier og "ridder"-historier som jeg ikke helt tror på :P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes den har tapt seg jeg, blitt mindre morsomme/teite kunder og mer sånne "tåredryppe"-historier og "ridder"-historier som jeg ikke helt tror på :P

Det er sant. Jeg leser fortsatt alt, men tar noen av de flotteste historiene med en klype salt.

Poenget var uansett at yoghurt-historien til Rskre er fra Not Always Right ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde et geni i kassa mi i dag:P En mann kom og kjøpte en sekspakning øl. Mens jeg ekspederer ham presterer han å glefse følgende:

"Det er BESTANDIG kø her! Jeg bor på landet og der er det ALDRI kø!"

...

NO SHIT! :klaske:

For det første; Dette er en BY! En STOR by atpåtil.By= MASSE folk!

For det andre: Det er LØRDAG!

For det tredje: Det MIDT i rushet!

Herregud...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Earth

Hadde en irriterende kunde i dag.

Vi har det sånn at kunder må betale for poser, og dersom de ønsker pose, må de plukke den selv. De ligger rett ved siden av rullebåndet ved kassen. Jeg passer alltid på å spørre kunden om de vil ha med seg en pose, for det er ikke alle som vet at de må plukke den selv.

Over til fjompen som var innom i dag:

Meg: Trenger du en pose?

Kunde: Ja

Meg: Det ligger ved siden av kassen, bare å forsyne seg.

Kunde, (med en svært så nedlatende tone): Jeg trodde det var DIN JOBB Å GI MEG POSE?

Meg (med en smule irritert stemme): Nei det er din jobb. Skal du ha pose må du ta den selv.

Var en guttegjeng som stod et par kunder bak denne kunden, som sa til denne mannen at han hadde et svært dårlig håndlag med kvinner :fnise: Kunden så veldig flau ut, og spankulerte ut av butikken vår med denne holdningen :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag hadde jeg en alkoholiker innom som kom for å hente lommeboka og passet han hadde glemt hos oss. Han var blid som sola og takket overstrømmende for at vi hadde tatt vare på det for ham. Takketalen han gikk imidlertid sånn ca som følger:

Mann: Tusen takk! Jeg glemmer alltid lommeboka og passet når jeg er her.

Meg: (Tenker da bør du ta bedre vare på tingene dine) Vel, vi tar nå vare på det.

Mann: Ja, dere ungdommer er til å stole på! Dere er ikke slik som de bestemødrene som jobber her.

Meg: Vi gjør nå bare jobben vår. Ha en fin dag videre!

Mann: Ja, tusen takk du også! Så må du hilse bestemødrene her og si at de kan stappe *ett eller annet opp i ræven.* Ha det bra!

Så gikk han, strålende fornøyd!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Novacane

Meg: Trenger du en pose

Mann: NEI ÆRLIG TALT. JEG GIDDER IKKE BETALE FOR Å GÅ RUNDT MED EN POSE SOM REKLAMERER FOR DERE! DET ER SÅ TÅPELIG AT MAN SKAL BETALE FOR EN POSE(osvosv, en lang tirade om hvor ille det er å betale for posene.

Meg: Vi tar ikke betalt for posene, det er gratis.

Mann: Åja.. *flau*

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hva som er greia med kunder som tror det er sosialt akseptabelt å svare "pose!" når jeg sier hei :vetikke:

Meg: Hei!

Kunde: POSE!

Eller:

Meg: Hei!

Kunde: GI MEG TRE POSER! Jeg skal pakke nå!!!

At det skal være så vanskelig å si hei før de skriker pose liksom, jeg er ikke bare en posemaskin som scanner varene deres. Folk altså :fnise:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen av dere som svarer tilbake med samme mynt? Ser jo at det er veldig mange av dere som tenker inni dere at dere vil gjøre det, men...

Nå jobber jo ikke jeg direkte i et yrke som har veldig mye kundekontakt, men om folk er frekke eller høylydte med meg er jeg det tilbake. Fortsatt ikke fått mer enn en klage på fire år.

Nå har ikke jeg jobbet i butikk, men jeg har bedt folk å gå opptil flere ganger.

Selv om jeg er i servicebransjen, så er jeg ikke slaven din - kan du ikke oppføre deg noenlunde sivilisert, så kan du gå et annet sted.

Det mest effektive er å gå borte til den (eller de!) å gi de pengene tilbake for det den/de har kjøpt å si: Vi trenger ikke kunder som deg og det er best om du ikke kommer tilbake!

Endret av Kim
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar begge to.

Antar Norge er blitt ganske flinke på å bruke kort, da. For det fungerer jo alle andre steder i verden. Men jeg ser hva dere mener :)

Synes fortsatt ikke løsningen er noe bra. I et land som Norge, og med de prisene, burde god service være inkludert. Det er det også heller skjeldent, likevel er det lagt opp til at enhver skal tipse.

Da hadde maten og drikke måtte vert betydelig mye dyrere. En servitør eller bartender tjener rundt 130,-

I timen, man har ikke pause, dagene er lett 10 timer og man får ikke kvelds, natt eller helligdags tillegg.

Nå er servicen man får i en god bar eller restaurant av en helt annen karakter enn hva du får på rimi eller hvis du kjøper en bukse.

Myten om at folk i utelivsbransjen svømmer i tips er en myte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde maten og drikke måtte vert betydelig mye dyrere. En servitør eller bartender tjener rundt 130,-

I timen, man har ikke pause, dagene er lett 10 timer og man får ikke kvelds, natt eller helligdags tillegg.

Man har ikke pause? Da er det noe kraftig galt, alle har rett på pause.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er servicen man får i en god bar eller restaurant av en helt annen karakter enn hva du får på rimi eller hvis du kjøper en bukse.

Myten om at folk i utelivsbransjen svømmer i tips er en myte!

De får både pause, kvelds og helligdags tillegg. Aldri jobbet natt, så det vet jeg ikke, men servitør har jeg vært. 10 timers vakt har jeg aldri vært på, alltid 7,5.

Endret av Evilposelos
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man har ikke pause? Da er det noe kraftig galt, alle har rett på pause.

Kunne ikke vert mer enig!

Utelivsbransjen er ute å sykle og det har den vert i mange år...

Litt avhengig av hvor jeg har jobbet, så har 10 timers dager uten pause vert helt vanlig.

Når jeg jobbet som kokk, så startet vi klokken 9 om morgenen, jobbet til 16.00 spiste en dårlig middag og så jobbet vi kveldsskiftet til ca midnatt. Var vi heldige, så fikk noen av oss gå etter den siste hovedretten var servert, så det var ikke bare 10 timer, men opptil 15-16 timer.

Dette var på en kjent restaurant drevet av to kokker du ser mye på tv...

Bransjen er pill råtten, det er derfor du nå nesten utelukkende ser Svensker, Engelskmenn, Amerikanere, Tyskere, Polakker osv når du er en tur ute.

Nordmenn er innom, ser vanviddet og beveger seg videre, folk skjønner at 7-10 timer uten mat ikke er bra for kroppen, eller det enorme stresset, de lave lønningene eller den ukompatible livsstilen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...