Gå til innhold

Dumme ting kunder sier

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Kunden strenet ut av butikken og kastet bleien på meg. Fortalte jeg at det var en bæsjebleie?

Og JA, det selvsagt uheldig at et menneske har lagt i fra seg en bleie i butikken, men jeg har dessverre ikke øyne overalt, og når du har masse å gjøre er det ikke alltid man rekker å se over hele butikken før stengetid.

Det er bare en ting å si: stakkars deg!!! Jeg måtte le underveis i historien din, herlighet, for ei dame! Men tviler ikke på at du gir god service, slik som du svarte henne. Noen er bare frekke for å være frekke, virker det som :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest RompeRusk

Dette er fra den gangen jeg jobbet i en stor butikk a la Tilbords og Glasmagasinet.

Det er rett før julaften. Det har vært masse kunder i butikken hele tiden mens jeg har vært på jobb. Er alene på vakt. Endelig har jeg fått et pusterom på fem minutter, så jeg benytter meg sjansen til å ta meg et glass med vann fra en vannkjøler som står bak kassa. En kunde strener mot meg gjennom butikken, holder i et eller annet.

Kunde: Hva er det DU holder på med?

Jeg: Unnskyld, kan jeg hjelpe deg med noe?

Kunde: Jeg fant denne der borte (kunden peker mot en pall som jeg ikke har rukket å ta ut av, siden jeg har vært alene på jobb og har vært nødt til å ta kundene).

Jeg: Unnskyld?

Kunden: DENNE. En bleie. Er det slik dere behandler deres kunder?

Jeg: Det må jeg virkelig beklage. Det skal selvsagt ikke forekomme, noen må ha lagt den der mens jeg sto og ekspederte kunder.

Kunden: Dette er uhørt. Ønsker dere at vi skal bli syke?

Jeg: Nei, selvfølgelig ikke, jeg beklager så mye. Jeg skal ordne opp med en gang.

Kunden: Fy faen for et møkkasted. Jeg vil ha 50% avslag på denne varen (holder opp en vare som koster ca 1000 kr).

Jeg: Jeg kan gi deg 15% avslag, jeg kan dessverre ikke gi deg 50%.

Kunden: Gi meg 50%!

Jeg: Beklager, det kan jeg dessverre ikke gi.

Kunden: Jeg SKAL ha 50%.

Jeg: Dessverre. Du kan få 15%.

Kunden: Da kan det være det samme!

Kunden strenet ut av butikken og kastet bleien på meg. Fortalte jeg at det var en bæsjebleie?

Og JA, det selvsagt uheldig at et menneske har lagt i fra seg en bleie i butikken, men jeg har dessverre ikke øyne overalt, og når du har masse å gjøre er det ikke alltid man rekker å se over hele butikken før stengetid.

Mvh Yvonne :heiajente:

Å herrejesus :laugh:

Verste er vel at det gjerne er damer på 50 + som oppfører seg slik, og ofte de samme som uffer seg over "ungdommen nå til dags" ;)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag må jeg innrømme at jeg som kunde sa noe dumt, så til tross for at jeg har lest hele denne tråden, så har altså ikke den "boklige" lærdommen gitt meg nok visdom til å handle annerledes enn det jeg sa..!

Jeg kjøpte en smykkehenger i går som jeg oppdaget at var litt skjev da jeg kom hjem, og jeg torde ikke å prøve å rette den opp i tilfelle jeg kom til å ødelegge den. Jeg gikk tilbake med den i dag og ville få pengene tilbake. Ekspeditøren var vennlig og imøtekommende, men tilbød seg å rette opp smykkehengeren. Men det irriterte meg at hun sa at den ikke var så skjev (for det var den!). Etter at hun hadde rettet den opp, sto den og ristet lett på disken, og jeg ble skeptisk til om jeg virkelig ville ha den pga dette. Dette sa jeg også: "Jeg vil ha noe skikkelig. Når jeg kjøper noe, skal det være skikkelig. Jeg vil ha en smykkehenger som henger støtt!" Jeg så ekspeditøren rett inn i øynene og var så direkte som jeg kan være. Hun svarte at "Joda, men den står jo, og den er jo fin."

Jeg vet at jeg snakket litt høyt uten å tenke over det, og det var jo flere kunder i butikken. Jeg ble litt flau over meg selv, men tenkte "jaja" og at det må da gå an å si sin mening. Etterpå gikk jeg en runde for å se etter andre ting, for jeg var enig i at jeg kunne bytte smykkeholderen inn i noe annet fremfor å få pengene igjen.

Og så endte jeg opp med å si (litt lavt) at "Nå er jeg sikkert verdens verste kunde, men jeg tar smykkehengeren allikevel, jeg." Hun svarte ikke på det, er usikker på om hun hørte det. Men jeg prøvde ihvertfall å gjøre det godt igjen med å være normalt hyggelig og smile, da, og takke for servicen. Allikevel er jeg litt flau:p

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest annemor30

Bruker å være en del raringer innom, men han her en slager.

Mann type 60 år: Nei men hei hei, det er du som er på jobb?

Meg: Ja.

''En så nydelig jente som deg, må vel være gift?''

''Nei, jeg er nok kanskje litt ung til det.''

''Kjæreste da?''

''Nei...''

''Nei hva er det du sier, der går guttene glipp av noe ja. Ja ja, du ser nå meg som har endt opp med å drasse rundt på det dråget her.''Deretter peker han på kona, som står rett ved siden av. Og jeg bare ......... :sjokkert:

Hadde jeg vært dråget hans hadde jeg fika til han mens HUN så det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig så burde dere vel hatt en ordning med å stemple brev/pakker som kunder kom innom med istedet for å sette på et frimerke. Et stempel er jo bare å ha liggende ved kassen..

Tja, det hadde blitt veldig vanskelig å gjennomføre. De firmaene som poster brevene sine selv har en maskin som stempler, men du må enda regne ut pris og endre på maskinen, så du kan ikke ha et felles stempel til alt. Da hadde det vært umulig for Posten å se om du har tatt nok betalt.

Dette var fantastiske ord! Det er nesten så det burde ha stått på ett av disse skiltene som er så populære nå for tiden, med visdomsord på :) Allikevel er det ikke alltid like lett å leve opp til visdommen, desssverre. Men takk, det var flott og inspirerende! :)

Tusen takk, det var skikkelig kjekt å høre!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg. Du kunne jo ikke vite om han var i stand til å pakke varene sine i poser eller ikke. Hvis han trang hjelp burde han bedt om dette på en hyggelig måte.

Fetteren min sitter i rullestol etter en bilulykke for et snaut år siden og han liker best å klare seg selv. Han blir irritert når folk bare gjør ting for ham uten å spørre først, han vil være så selvstendig som mulig. Det hender han trenger en hjelpende hånd, men da ber han om det.

Er nettopp det, jeg ønsker ikke å hjelpe folk med oppgaver som de klarer selv greit. Jeg vet selv at jeg blir irritert når folk skal hjelpe meg med ting som jeg fint klarer selv. Folk flest vil vel ha friheten til å klare seg selv og å hjelpe seg selv. Kan godt hjelpe folk som trenger det, men da liker jeg helst at de ber om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går hadde jeg en kunde i Posten.. Nå som det snart er jul, er postkøene veldig lange.

Denne damen skulle sende to pakker, og de endte på ujevne summer, som 32 og 37 som gjorde at jeg må ut med frimerkeboken og plusse sammen frimerker. Ettersom køen var så lang, pleier jeg å skrive summen på pakken og legge den bak meg til det har roet seg. Dette har jeg gjort 3 juler så langt, men hvert eneste år får jeg én kunde som sier det hun sa;

- Eh nei... Jeg går ikke herfra før du har tatt frimerke på pakkene mine. Jeg må se at du gjør det.

For å være ærlig finner jeg det superfornærmende at du ikke tror jeg kan gjøre jobben min. Spesielt når det er mange kunder i køen bak deg, og de blir bare enda surere. Det er _svært_ sjelden pakker blir sendt uten frimerker, de 0,01% gangene det skjer så tar vi faktisk regningen.

De burde være takknemmelige for at de i det hele tatt får frimerker.

Postkontoret (ja, det ordentlige postkontoret) her har slutta å selge frimerker. Forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De burde være takknemmelige for at de i det hele tatt får frimerker.

Postkontoret (ja, det ordentlige postkontoret) her har slutta å selge frimerker. Forstå det den som kan...

Hva? Seriøst? At Posten har monopol, er meg et jævlig godt spørsmål. De gjør jo faktisk ikke kundene fornøyd i det hele tatt. Ikke greier de å levere pakke på døra di når du er hjemme hele dagen heller, men det er en annen sak.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva? Seriøst? At Posten har monopol, er meg et jævlig godt spørsmål. De gjør jo faktisk ikke kundene fornøyd i det hele tatt. Ikke greier de å levere pakke på døra di når du er hjemme hele dagen heller, men det er en annen sak.

Helt dønn seriøst.

Du kan derimot kjøpe alle Kurt Nilsen-CDene der.

Ikke noe imot Kurt altså, men HVOR er logikken?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber ikke i butikk men sitter i resepsjon/sentralbord og det er helt skremmende hvor dumme og frekke folk kan være. I tillegg forventer de at du er gud og kan alt, ellers er det kjeft å få.

Hadde en tlf samtale med en sint mann jeg husker veldig godt, var ny i jobben og det ringer en illsint mann og begynner å skjelle meg ut fordi bensinstasjonen var lagt ned og hvorfor i h******* jeg ikke hadde oppdatert hjemmesiden og gitt beskjed om dette? (han ringte fra en annen kant av landet og jeg har ingenting med den siden å gjøre). Beklaget i en rolig tone og forklarte at han var kommet til et sentralbord og at jeg kunne sette han over til de som hadde med dette å gjøre. Men nei det kunne jeg bare drite i, jeg fikk se og fikse dette nå, det var min feil og mitt problem og bannet og steikte som om det var siste dag på denne jord. Gjentok det jeg hadde sagt og han hørte fremdeles ikke etter så sa du får ringe opp når du har roet deg ned og la på.

Greit at man jobber i et serviceyrke men det får faktisk være grenser for hva man skal finne seg i. Har utallige andre situasjoner også og begynner å lure på om det er håp for menneskeheten..

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter også i resepsjon/sentralbord og hadde en fin en i dag.

Jeg er vokst opp i Trøndelag men bor på østlandet, til venlig snakker jeg mye penere enn da jeg vokste opp, men legger om automatisk når jeg snakker med trøndere både på tlf og ellers.

Jeg: XX, god dag.

Kunde (på min dialekt): hei, jeg ringer fra xx, vi har litt problemer med ....

Jeg: (legger om til trøndersk): Ja, jeg vet det har vært en del problemer med det i dag, så jeg setter deg på support så de får hjulpet deg.

Kunde: Gjør du narr av meg?

Jeg: Hva mener du?

Kunde: Du snakka ikke trøndersk først.

Jeg: du skjønner jeg er vokst opp i trøndelag og da går det litt på automatikk når jeg snakker med andre trøndere

Da bla kunden sur, og skulle snakke med sjefen min, for firmaet holdt da til i Oslo, så at jeg egentlig snakka trøndersk og ikke prøvde å gjøre narr trodde han ingenting på!

jeg endte opp med å bli rimelig forvirra, og satte han til support, dit han egentlig skulle.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk en aldeles vakker ring av HrMinya i julegave! :rodmer:

Gratulerer! Det er kjempeflott, men jeg tror kanskje du er i feil tråd for å fortelle det. :fnise:

On topic:

En kollega av meg hadde en kunde som ikke kunne skjønne hvorfor hun ikke fikk refundert full pris på en vare hun hadde betalt under halv pris for.

Så en av mine egne historier:

Den ene kassen vår er plassert rett ved en søyle, og er dermed mindre enn de andre kassene.

Når jeg sitter i denne kassen pleier jeg å vente med å skyve varene til neste kunde ned til personen foran har pakket ned varene sine. Eventuelt putter jeg det i poser for dem, det kommer an på hvor mange varer de har etc.

I går satt jeg i kassen, da det kom et par muslimske damer (ja, det er en del av poenget). De var veldig høflige, og lagde ingen problemer.

Neste kunde var en eldre norsk mann. Han skulle ha en vare, og jeg venter med å skyve denne ned til de forrige kundene har betalt.

I det de tar den siste varen sin, skriker han plutselig

"Hei! Der forsvinner broddene mine."

"Hva snakker du om? Jeg har dem her."

"Nei, de stikker av med broddene mine. Stopp dem!"

De stakkars damene ser jo helt forvirret ut, og jeg holder opp broddene så han kan se at de fremdeles er der.

"Slapp nå av, jeg har dem her."

"Jeg var helt sikker på at de tok dem." Raste han videre.

"Ro deg ned, de har ikke gjort noe galt. Det var du som hoppet til en urimelig konklusjon."

"Vel, man kan jo aldri vite med sånne folk. Kan man vel?"

Jævla drittsekk!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg: vil du ha kvitteringen?

Kunde: nei, jeg har nok papir å tenne opp i ovnen hjemme jeg så jeg trenger ikke den!

Egentlig er det ganske greit å si, men der og da virket hun veldig sint og frekk i måten hun sa det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forresten overraskende mange som spør "tror du denne blir fin hjemme hos meg?" Selvsagt uten å beskrive hvordan det ser ut hjemme hos dem.

Hvordan skal jeg vite det? :klo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si jeg synes det er utrolig dumt av kunder å ikke i det minste sette på plass kjøle- og fryservarer de under butikkturen finner ut at de ikke vil ha et eller annet tilfeldig sted i butikken. Når varer ligger utenfor kjøledisk/frys i flere timer kan vi ikke lenger selge det og det må dermed svinnes. Er like komisk med de som når de kommer til kassen ikke vil ha et par av varene de har med seg, men fremfor å gi dem til den som sitter i kassen (som er det vanlige), ligger de varene på enden av kassebåndet utenfor rekkevidden til selve båndet, som om vi i kassen ikke ser at de ligger varene der. Blir for dumt, hvorfor ikke bare gi oss varene? Det verste er at dette som regel er godt voksne kvinner og menn, barn pleier faktisk som regel å gå tilbake med varer eller si at de ikke vil ha de.

For en uke siden kom det en kvinne til kassen og gjorde nettopp dette, altså hun bare la en hel hau med varer på enden av kassen (like bortenfor båndet), men hun sa ingenting. Noen ganger ligger folk varer utenfor båndet ved en feil, så jeg kommenterte på det "er ikke de varene dine også?" og hun svarte "jo, men jeg skal ikke ha dem". Jeg blir så irritert over folk som ikke sier i fra, har mest lyst å riste hele mennesket.

Nå er julebonusen over, så blir spennende de neste ukene å få innom folk som hevder "men jeg har IKKE fått beskjed om at bonusen gikk ut den 15. desember!". (Jo, det har du, det står i brosjyren). Dette blir kos, da, dere!

Haha...den kunden har jeg allerede vært.

Når jeg fikk kortet fikk bare beskjed "så må man handle 5 ganger innen jul for å få bonusen", så tror du jeg har lest brosjyren og sett bakpå kortet? Nooot!

*skuffa*

Men men....var jo ikke ho jeg handla hos sist sin feil. Var jo ho jeg fikk kortet av, men følte meg jo litt teit der jeg sto. Og litt irritert over ho som ga meg kortet som ikke sa datoen for når det gikk ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest RompeRusk

Jeg synes det var morsomt når jeg handla på Rema idag en rull med 10 søppelsekker. Å kassadama spør om jeg vil ha pose

Fun fact: Daglig kommer det kunder som er sinte for at jeg ikke spurte om de ville ha pose når de kjøpte en sjokoladeplate...

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...