Gå til innhold

7 dagers Detox

Maja_83

Anbefalte innlegg

Jeg har gått til innkjøp av en 7 dagers detox kur i håp om å kjapt få av et par kilo samtidig som jeg frisker opp systemet. Kuren består av en haug med piller som skal tas til visse tider på dagen. I pakken følger det med en anbefalt diett som består av masse vann, salat, fisk, frukt, grønt og nøtter osv. Det jeg lurer på er om dere som har forsøkt detoxen fulgte eller ikke fulgte anbefalte diett og hvilket resultat dere følte detoxen ga? Jeg gruer meg skikkelig til å ikke kunne spise brød, kylling, kjøtt, yoghurt osv en hel uke... Og håper egentlig at noen følte kuren var vel så bra selv om man ikke fulgte dietten slavisk slik at jeg også kan ta et par unnasluntrere :sjenert: Men om dietten må til for et bra resultat er jeg seff innstilt på det, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

et forslag. kutt ut pillene for så å spise masse salat, fisk, frukt, grønt nøtter og drikk en god del vann. da vil du merke god bedring i systemet. men jeg forslår at du fortsetter å spise sånn livet ut også. dette er en livsstil. ikke en kur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men her er det snakk om 1 ukes detox og derfor er pillene essensielle... Det er greit å endre kosthold og livsstil for ever, men det er ikke akkurat det jeg lurte på... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Detox betyr avgiftning. Det som er cluet er å rense kroppen for avfallsstoffer. Da må man kun spise rene produkter. Kyllingfilet f.eks. går sikkert bra, men ikke med bearnaise til! Kun helt rent kjøtt, fisk, fugl og grønnsaker/frukt, ingenting med e-stoffer. De får nok ikke den samme effekten om du spiser kneipbrød desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dietten som følger med detox kuren står det blant annet at jeg skal holde meg unna svin, oksekjøtt, lam, kylling, egg, skalldyr, melkeprodukter, salt, sukker, hvit ris, hvit pasta, kaffe produkter, te, alkohol og så videre... Så da er det ikke så mye til overs for meg å nyte gitt :grine: Men nå går jeg til storinnkjøp av masse organisk stæsj imorgen og begynner for alvor med kur og trening på fredag :) Og opplever jeg en bitteliten sprekk underveis så er ikke det verdens undergang heller..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
I dietten som følger med detox kuren står det blant annet at jeg skal holde meg unna svin, oksekjøtt, lam, kylling, egg, skalldyr, melkeprodukter, salt, sukker, hvit ris, hvit pasta, kaffe produkter, te, alkohol og så videre... Så da er det ikke så mye til overs for meg å nyte gitt  :grine:  Men nå går jeg til storinnkjøp av masse organisk stæsj imorgen og begynner for alvor med kur og trening på fredag  :)  Og opplever jeg en bitteliten sprekk underveis så er ikke det verdens undergang heller..!

klarer du ikke en uke uten sprekk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest prestekrage

Nå har jeg ikke prøvd en hel uke, men har ved to anledninger brukt C24 (tror jeg den het) som er en 24 timers rense- kur. Må taes i forbindelse med en fridag/ helg, da det blir endel løping på do. Jeg sliter med at jeg fort får mye vann i kroppen (bla hovne fingre og føtter). Min erfaring har vært udelt positiv. Opplever å gå ned 2-3 kg (som ikke er kommet på igjen), samt at jeg føler meg mye mere opplagt og frisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Chantal
Ja, men her er det snakk om 1 ukes detox og derfor er pillene essensielle... Det er greit å endre kosthold og livsstil for ever, men det er ikke akkurat det jeg lurte på...  ;)

Hvorfor er pillene essensielle? Hva er det med dem som gjør de bra?

Du vil kunne gjør en detox på egen hånd uten disse pillene ved å spise som denne kuren din oppfordrer deg til. Tviler ikke på at du vil føle deg og se litt bedre ut, men det er ikke pillenes fortjeneste, men kostholdets. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Endelig! Ferdig med detoxen! Denne uka har vært laaang... Men har til gjengjeld gått ned 1,5 kg så det har da vært godt for noe ;) Skulle gjerne ha sett at jeg ble kvitt 0,5 kg til men det får jeg bare fikse ved hjelp av trening og litt mindre sjokolade :)

Og til deg, Chantal, så var pillene essensielle i så måte at de inneholder en del naturlige urter som setter i gang kroppens egen leging for å få ut giftstoffer, og i kombinasjon med riktig kosthold så øker man virkningen av detox kuren...

Sitter igjen med en liten følelse av at jeg neppe kommer til å gå til innkjøp av detox kuren neste gang det er behov for litt vekt redusering, funnet ut at jeg er altfor glad i deilige middager sammen med min kjære ;) Han fikser ikke middager uten kjøtt så ble mange middager alene gitt...

Anyhow, 1 1/2 kg mindre på 7 dager ekke verst da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de inneholder en del naturlige urter som setter i gang kroppens egen leging for å få ut giftstoffer, og i kombinasjon med riktig kosthold så øker man virkningen av detox kuren...

Sitter igjen med en liten følelse av at jeg neppe kommer til å gå til innkjøp av detox kuren neste gang det er behov for litt vekt redusering, funnet ut at jeg er altfor glad i deilige middager sammen med min kjære  ;)  Han fikser ikke middager uten kjøtt så ble mange middager alene gitt...

jeg håper du spøker nå?

ser du ikke hva som ble skrevet over her? Du gikk ned fordi pillene fortalte deg at du måtte spise sunt i mens du tok de. ikke pga av pillene i seg selv. at de inneholder urter og lignende, vel... det er nok sikkert sant, men en ting er bullshit, og det er at du må ha dem for at kroppen skal rense seg selv.

øh.. :eeeh: tror du ikke hele verden måtte ty til piller da for å få i gang renselsessystemet? Kroppen klarer å rense seg selv, vet du. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...