Gå til innhold

Pilates...

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Jeg har Pilates video hjemme og skulle prøve å trene slik for lenge siden. Tror at det ble sagt hvordan man må puste å slik i starten av filmen, og at det var veldig viktig å gjøre sånn og sånn...

Jeg er redd for å gjøre feil og skade meg.

Hvordan trener dere Pilates? Brukte dere lang tid på "grunntrinn/pusteøvelsene"?

Og etter hvor lang tid merker man effekten av treninga?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har Pilates video hjemme og skulle prøve å trene slik for lenge siden. Tror at det ble sagt hvordan man må puste å slik i starten av filmen, og at det var veldig viktig å gjøre sånn og sånn...

Jeg er redd for å gjøre feil og skade meg.

Hvordan trener dere Pilates? Brukte dere lang tid på "grunntrinn/pusteøvelsene"?

Og etter hvor lang tid merker man effekten av treninga?

Du skal være heeeelt på jorden for å klare å skade deg på pilates! Så det trenger du ikke å bekymre deg for.

Det er lurt å bruke litt tid på pust og teknikk, da får du så mye bedre utbytte av treningen. Hvor lang tid det tar før du merker effekt, avhenger litt av hvor trent du er fra før. Men mange mener de ser resultater etter en måned.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Det er helt riktig at det skal litt til å skade seg, men det går absolutt godt an å gjøre øvelsene helt feil. I beste fall bidrar dette kun til manglende effekt, i verste fall i smerter i nakke, skuldre og rygg.

Når det gjelder pusten regner jeg ikke med at det er farlig å ikke ha den helt på plass.

Jeg trener på et Plates studio og anbefaler dette. Da får jeg oppfølging av fysioterapeut som kjener mine "svakheter" og styrker. Det er faktisk ganske vanskelig å trene Pilates. Den vanligste feilen er å bruke magemuskler i stedenfor kjernemuskler.

Jeg har desverre ikke nok selvdisiplin til å trene hjemme. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...