Gå til innhold

Basiron


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1

Jeg har kjøpt Basiron i et desperat forsøk på å bli kvitt kviser. Den skal jo ikke brukes under soling står det, men det går vel bra hvis jeg bare bruker den om natten og vasker den av om morgenen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg er ikke sikker, men sånt trekker jo inn i huden, og da gir soling endringer selv om du vasker vekk. Så vær forsiktig...forøvrig er soling like bra som kvisefjerner som annet. De tørker ut og blir borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Det burde gå bra om du er litt forsiktig i begynnelsen. Jeg ble litt fortere solbrent da jeg brukte Basiron enn jeg vanligvis blir (selv om jeg bare brukte den om natten), men det var ikke noe stort problem. Du må nesten bare prøve deg fram og se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Det burde gå bra om du er litt forsiktig i begynnelsen. Jeg ble litt fortere solbrent da jeg brukte Basiron enn jeg vanligvis blir (selv om jeg bare brukte den om natten), men det var ikke noe stort problem. Du må nesten bare prøve deg fram og se.

Fortere solbrent, aha! Da skal jeg være forsiktig, men da behøver jeg ikke holde meg innendørs resten av sommeren ;)

Ang det gjesten sa om at sola tørker ut kviser: Vel, ikke hos meg. Huden min blir verre fordi jeg svetter og blir klam i ansiktet når jeg er ute i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 år senere...
Gjest Anonym smartass

Man skal nok ikke bare det heller. Basiron er et leggemiddel som fåes på apotek. Det er veldig effektivt mot kviser og svarte priiker "black heads", spesielt godt egnet på ung uren hud. Basiron fungerer ved at den både tørker og eter vekk det utterste hudlaget der du påfører det, og dreper bakteriene som foresaker kviser ol. Du skal helst la det gå noen dager fra sist gang du brukte Basiron, før du soler deg. Uansett om det er soling på stranden, eller solarium. Det å være vanlig ute i solen burde ikke være et stort problem, men bruk minst solfaktor 15 for å ungå å bli brent, det blir du MYE lettere etter å ha brukt Basiron. Vent mellom 3-7 dager før du begynner med seriøs soling igjen. Lykke til :takke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IKKE bruk basiron... jeg brukte det på kinna mine og jo kvisene gikk vekk men de etterlatet seg utrolig stygge røde arr.. nå prøver jeg å bli kvitt dem, jeg hadde kviser i panna også og brukte ingenting, det ble ingen arr av dem... så mitt råd til deg er å vente rett og slett hvis du vil slippe stygge arr...?

-drikk minst 2 liter vann daglig

-bruk 98% aloe vera før du sover og vask av når du våkner. det gjør at kvisene ikke blir så irriterte og vonde. du kan få kjøpt det hos kostholdsbutikken ellerhvadetnåennheter..

-hvis du renser huden så ikke bruk noen toner, det er altfor sterk og vil gi det samme resultatet basiron ga meg. damp heller huden din i 15 minutter og deretter vaske vekk skittet med kaldt vann og såpe beregnet for hud med acne. du burde skylle ansiktet ditt 3 ganger om dagen med veldig kaldt vann og bruk toalettpapir for å tørke ansiktet, ikke trøkk papiret på kvisene, vær forsiktig.

- unngå å bruke mye sminke, uansett hvor ille det er, huden kommer til å bli mye fortere ren uten sminke.tenk hvor mye gørr sminke inneholder:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...