Gå til innhold

Babyboka

Xania

Anbefalte innlegg

Du kan bare glede deg til å teste kjøkkenmaskinen, Burpen! Har testet den til ostekake, tapenade og milkshake foreløpig. Helt super! Jeg har planer om å bake brød i den også snart, er vel 7-8 år siden sist jeg prøvde det ... :ler:

Bekymrer meg ikke akkurat for vekta, men føler at magen sprekker snart. :sjenert: Ubehagelig å føle seg så stappa hele tiden, spesielt når jeg skal sove. Men har sett gravide med enda større mager, så det er vel noe som bare hører med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ¤Ronja¤
Bekymrer meg ikke akkurat for vekta, men føler at magen sprekker snart.  :sjenert:

Samme her!! Det er ein kjempe-rar følelse! Får håpe vi utvidar oss litt i takt med babyane den kommande tida, viss ikkje blir det TRANGT!!!

Kva er SF-målet ditt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å høre at det ikke bare er min mage som begynner å bli stooor her, Ronja. ;) Stoler på at kroppen tilpasser seg etter hvert, men det føles veldig rart, ja. SF-målet mitt var 26 cm i uke 27, men det er jo leeenge siden. Magen har vokst mye siden da. Skal til ny kontroll på mandag, så får se hvordan det ligger ann da.

Var en tur på Ikea i sted og så på garderobe sammen med mannen. Han mener det skal gå fint å ha den skyvedørsgarderoben jeg har sett på, bare vi passer på å montere den slik at den innerste skyvedøra kommer bak døra til rommet. Det er jo helt supert! :hoppe: Blir veldig trangt bak døra, men pytt-pytt. Da får vi i alle fall godt med lagringsplass på barnerommet. :-D

Var på fotpleie i formiddag, og det var deilig! Fikk fjernet en del hard hud, så nå føles føttene mye bedre. Tror jeg skal spandere på meg en sånn behandling igjen før sandalsesongen begynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ¤Ronja¤
Godt å høre at det ikke bare er min mage som begynner å bli stooor her, Ronja. ;) Stoler på at kroppen tilpasser seg etter hvert, men det føles veldig rart, ja. SF-målet mitt var 26 cm i uke 27, men det er jo leeenge siden. Magen har vokst mye siden da. Skal til ny kontroll på mandag, så får se hvordan det ligger ann da.

Mitt var 26 i veke 26, skal på ny kontroll om 2 veker, reknar med eg har vokst ein del sidan då ja. No er eg i veke 30.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så deilig med fotpleie, gjorde sikkert godt! ;)

Er formen fin idag? :kose:

Håper du får en fin helg (litt på forskudd!) :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å ha deg på besøk igjen, Epica! Tipper det er mye å styre med nå som du har ei lita tulle i huset. ;) Formen er fin, den. 20% sykemelding fungerer veldig fint, er ikke utslitt lenger som jeg var en periode.

Helga har vært fin, den. Skikkelig sovehelg - sov 12 timer natt til i går og 11 timer natt til i dag. Kroppen trenger det visst siden jeg våkner uendelig mange ganger hver natt. :sjenert:

Driver og baker brød nå - Ingers rugbrød. Er maaange år siden sist jeg bakte brød, men ble inspirert til å prøve i Kenwooden. Kan ikke skryte nok av den. ;) Håper bare det blir godt, for det er en stor porsjon... Så snart brødene er i ovnen blir det hamburgermiddag her, og så skal vi ta en tur til svigers. Svigermor har visst handlet en god del barneklær på januarsalget. Synes det er så koselig - ikke fordi vi får klær, men fordi det viser at hun også gleder seg. :)

Mannen driver og pusser opp barnerommet nå. Har revet av mye av den gamle tapeten, men noe sitter så innmari fast. Han mener det bare må pusses ned så godt som mulig og så legge veggfornyer utenpå. Det blir sikkert bra. Vi fikk ihvertfall erfare at det ikke lønner seg med kjappe løsninger da vi pusset opp vårt eget soverom. Der fjernet vi bare den løse tapen, sparklet og la malerstrie over. Det ble ikke bra, de gamle tapetskjøtene vises fremdeles godt. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med en sånn sovehelg!! Har hatt "sovehelg" siden tirsdag, jeg :sjarmor: Var vel da trøttheten min kom kastende som en ball... :sjenert:

Ingers rugbrød er godt! Kanskje jeg skal bake det en dag... Nybakt, fersk brød med kald melk til :sikle:

Så koselig at svigermor har handla :) Det er stas når de rundt gleder seg med oss!

Etter at vi hadde vært på 3D-ultralyden og fått bekrefta at Burpelita er jente, hadde mamma satt seg for å brodere på hentesettet! Ble helt på gråten, jeg... Det ble jo så fint!

De har også kjøpt gave til henne på hver reise de har vært på, første gang i sommer da jeg bare var 8-9 uker på vei. Tilogmed pappa har vært ute og handla alene!! :overrasket::hjerte:

Nei, nå ble det mye babbel her... :sjenert: Får hoppe i seng før det tar helt overhånd :ler:

God natt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilig med en sånn sovehelg!! Har hatt "sovehelg" siden tirsdag, jeg :sjarmor: Var vel da trøttheten min kom kastende som en ball...  :sjenert:

Ingers rugbrød er godt! Kanskje jeg skal bake det en dag... Nybakt, fersk brød med kald melk til :sikle:

Så koselig at svigermor har handla :) Det er stas når de rundt gleder seg med oss!

Etter at vi hadde vært på 3D-ultralyden og fått bekrefta at Burpelita er jente, hadde mamma satt seg for å brodere på hentesettet! Ble helt på gråten, jeg... Det ble jo så fint!

De har også kjøpt gave til henne på hver reise de har vært på, første gang i sommer da jeg bare var 8-9 uker på vei. Tilogmed pappa har vært ute og handla alene!!  :overrasket::hjerte:

Nei, nå ble det mye babbel her...  :sjenert:  Får hoppe i seng før det tar helt overhånd :ler:

God natt!

Begynner å bli ekstra trøtt du også? Da er det bare en ting som hjelper, og det er soooove!

Moro at papsen din har shoppet til Burpelita, ikke ofte fedre shopper, nei. :ler:

Svigermor hadde handla mye fint, blant annet en kjempetøff oransje hettegenser! Den var str. 74 så det blir nok en stund til den passer knøttet, men kjempemoro at hun kjøpte sånne stilige klær. :)

Koselig at dere stikker innom, marthepia og Cr@sh! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmm, Ingers rugbrød kan anbefales! Kjempegodt! :sikle: Har akkurat spist to skiver til kvelds, lurer på om jeg kanskje må ha en til?! :sjenert:

Var til kontroll hos legen i dag, og alt var som vanlig bra:

Uke 32

Vekt +9,1 kg (fra uke 10 til nå. Min vekt viser over +10 fra starten)

BT: 110/70

Hb: 13,7

Urin: -

Ødem: 0-1 (merker etter sokkene)

Leie HB

SF-mål: 31 cm

Hørte på det lille hjertet som nå slår 160 slag i minuttet. :hjerte: Babyen hadde lagt seg med hodet ned, rompa i været og beina på høyre side. Det stemmer bra med det jeg kjenner, det er småspark på høyre side, og "romstering" ca midt i magen. Kjenner nesten ingenting på venstre side. Fint at hodet ligger nedover allerede! :tommel: Babyen kan jo selvfølgelig snu seg enda, men jeg merker at den har det mye trangere nå så da frister det kanskje ikke så mye?

Måtte spørre om legen kunne si noe om størrelsen på babyen, men det var selvfølgelig veldig vanskelig. Selv på ultralyd var visst feilmarginen på 800 g, det er jo ganske mye. :overrasket: Men hun mente at et normalt svangerskap i de aller fleste tilfeller gir en normalt stor baby, det er i alle fall ingen grunn til å tro at babyen vår er spesielt stor. (Det er jo greit å vite med tanke på fødsel, skrekken er liksom at en baby på 5 kg skal ut...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tipper det er en jente jeg Xania!  :)

Det tror svigermor også! Hun synes magen er så liten at hun tror det blir ei jente. Hvorfor tror du det? Er det noe med at hvis hjerteslagene er over 150 så er det jente? *Nysgjerrig* (Kjente deg nesten ikke igjen med ny avatar her. :ler: )

:vinke: Hei Holly!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må kanskje lage tippeliste på kjønn her?

:babyjente:

magolia

:babygutt:

Tør ikke tippe selv. Trodde det var jente til å begynne med, men nå vet jeg jammen ikke... :sjenert: Blir spennende å se hva det blir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Driver og vasker klær nå. Har nemlig vært på shopping! :sjarmor: Så nå begynner det å bli litt klær til knøttet. :) Synes ikke utvalget i de minste størrelsene er så veldig bra, virker som det blir mer å velge i fra 62 cm og oppover. Litt har jeg nå funnet likevel, så vi klarer oss vel helt til å begynne med. Hvis jeg ikke finner mer nå fremover får pappan gå på shopping etter fødsel - da vet vi om vi kan kjøpe rosa eller lyseblått også. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
...så du tør ikke stole på magefølelsen min?  :ler:

Eh, vel, altså... Tror jeg må høre på legen min som sier at hun absolutt ikke anbefaler noen å male barnerommet rosa selv om de har sett at det blir jente på UL. :sjenert:

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper gutt ;)

Helt sant at det blir litt mer utvalg fra str. 62. Men man trenger jo ikke det store utvalget når de er bittesmå da... Jeg har mest nøytralt i de minste størrelsene (50-56), for der handla jeg stort sett før ultralyden!

Hvis vi ikke hadde visst kjønn, hadde jeg utsatt det aller meste av klesshopping til etter fødsel. Mye kjekkere å vite hvem man handler til!

Ønsker deg en kjempefin helg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper gutt ;)

Helt sant at det blir litt mer utvalg fra str. 62. Men man trenger jo ikke det store utvalget når de er bittesmå da... Jeg har mest nøytralt i de minste størrelsene (50-56), for der handla jeg stort sett før ultralyden!

Hvis vi ikke hadde visst kjønn, hadde jeg utsatt det aller meste av klesshopping til etter fødsel. Mye kjekkere å vite hvem man handler til!

Ønsker deg en kjempefin helg!

Neida, man trenger ikke så mye til å begynne med. Tenker bare å handle så mye at vi ikke må ut på shopping de første par ukene. Det vil si at knøttet i alle fall mangler noen sparkebukser, men det finner vi vel snart. Sant at det er morsommere å handle når man vet hvem som skal ha klærne! :Nikke:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...