Fru Fomle Skrevet 21. desember 2006 #401 Del Skrevet 21. desember 2006 God jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #402 Del Skrevet 22. desember 2006 Takk, Fru Fomle! Nå er jeg endelig ferdig med alle julegavene! Ble en strikket cardigan og et belte på mannen, i tillegg til abonnementet. Ikke verdens mest spennende gave, men han ønsker seg alltid klær, så... Blir visst litt lite lesing i dag, men jeg klarer ikke helt å konsentrere meg. Har fått følelsen av juleferie over meg, så da ble jeg litt giddeslaus. Kan hende jeg gjør en liten innsats i heimen i kveld isteden, på tide å bli ferdig med julevasken nå. Mannen er ferdig på jobb om en time, da skal vi handle julemat, brus, snop og klementiner. Det er lov å ta av litt akkurat til jul, er det ikke? Blir pinnekjøtt og riskrem 1. juledag, siden svoger & co serverer ribbe på julaften. Hadde jeg fått velge, hadde det blitt pinnekjøtt på julaften, myyye bedre enn ribbe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 23. desember 2006 #403 Del Skrevet 23. desember 2006 God Jul Xania! Kos deg med god samvittighet med julemat- og snop, det er jo JUL! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 23. desember 2006 #404 Del Skrevet 23. desember 2006 God jul og godt nyttår, Xania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ephemera Skrevet 23. desember 2006 #405 Del Skrevet 23. desember 2006 Ønsker deg og dine en riktig god jul!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 23. desember 2006 #406 Del Skrevet 23. desember 2006 Innom med ønske om en riktig så deilig jul! Juleklem fra Cr@sh! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #407 Del Skrevet 23. desember 2006 (endret) Takk, takk, magolia, Burpen, Ephemera og Cr@sh! Nå har i alle fall julestemningen senket seg her i huset! Huset er pyntet og det brenner stearinlys nesten i hver krok. Koooselig! Julegrøten er spist (tradisjon at det er risengrynsgrøt på lillejulaften her i huset), og nå er det bare avslapning på sofaen med et halvt øye på Flåklypa. Gleder meg som en unge til "Grevinnen og hovmesteren" kommer på TV i kveld, da er det virkelig jul! Til dere som måtte finne på å stikke innom her i jula: Ønsker dere en riktig god og avslappende jul! Endret 23. desember 2006 av Xania Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 23. desember 2006 #408 Del Skrevet 23. desember 2006 Ha en riktig god jul og godt nyttår Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 25. desember 2006 Forfatter #409 Del Skrevet 25. desember 2006 God jul til deg også, marthepia ! Så var julaften vel overstått. Morsomt å se minste nevø på 11 i går, han var støtt og stadig borte og kikket på pakkene, og vi ble jo aaaaaldrrriii ferdig med å spise middag. Det er vel ikke mange år før det blir minst like "ille" med knøttet, det er vel ikke mange barn som klarer å vente tålmodig på at gaveåpningen skal begynne. Mannen er så søt, han hadde blant annet kjøpt et sett med parfyme, dusjsåpe og body lotion til meg. Det skal ikke brukes før vi er på fødestua, etter knøttet er født. (Dette var etter et tips han hadde lest i pappaboka si. ) Parfymen får nok ligge hjemme, men det blir jo deilig med en dusj med ny og fresh dusjsåpe og body lotion etter strabasene. Nå skal vi ut og gå en tur, håper det hjelper mot en snikende hodepine... Etter det skal pinnekjøttet på kok og så blir det vel avslapning i sofakroken igjen. Det er så deilig å gjøre "ingenting". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #410 Del Skrevet 28. desember 2006 Har hatt shoppedag i dag! Gjett hvem som har spandert på seg ny kjøkkenmaskin?? Gleder meg til å prøve den!! Regner med det blir prøvekjøring med ostekaka til nyttårsaften, tror det blir desserten år. Etter tapas. Kjøpte også et stort bilde i bruntoner til å ha over spisebordet. Er så spent på om mannen liker det?? Får se når han kommer hjem i kveld... Vi har snakket masse om at vi må få oss et bilde eller to over spisebordet, for det har vært ganske tomt med en hvit vegg der. Meeen det tar litt tid når man er kresen på sånt. Til slutt har bilen endelig fått seg ny antenne. Den gamle ble knabbet i parkeringshuset på jobben! For ca. et halvt år siden... Har ikke giddet kjøpe ny før nå. Nyttårsforsettet mitt er å slutte å utsette ting! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 28. desember 2006 Forfatter #411 Del Skrevet 28. desember 2006 Var også innom Ikea og kjøpte to laken til sprinkelsenga. Nå er det bare å få vasket de og omslaget til madrassen så kan vi re opp senga til lille knøttet! :-D Så også på skyvedørsgarderobe på Ikea. Pax-serien virker jo veldig enkel og grei, så nå har jeg prøvd å tegne et par løsninger til barnerommet med den. Men så viser det seg at den blir for dyp!! Det er bare 60 cm mellom veggen og listen til døra på rommet, og skyvedørsgarderoben er 66 cm dyp! Har kikket litt på andre skyvedørsgarderober på nettet, men det virker som om de fleste er over 60 cm dype. Skikkelig kjedelig, det hadde vært utrolig praktisk å ha skyvedørsgarderobe langs hele veggen, med plass til både klær og leker og ting&tang... Må gruble litt på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 28. desember 2006 #412 Del Skrevet 28. desember 2006 Hei shoppe-guri!! Grattis med kjøkkenmaskin, nytt bilde og laken til knøttet! Må man stryke disse Ikea-lakenene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #413 Del Skrevet 30. desember 2006 Ikea-lakenene er med strikk rundt, så jeg regner med de sitter godt på. Kommer i alle fall ikke til å stryke dem, magolia Mannen var fornøyd med bildet, så nå henger det på plass over spisebordet. Har pyntet bordet til nyttårsaften og driver nå og forbereder tapas. Det tar sin tid, men blir vel godt til slutt. Ostekaka står også og godgjør seg i kjøleskapet. Er veldig fornøyd med Kenwooden så langt! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 30. desember 2006 Forfatter #414 Del Skrevet 30. desember 2006 Så trøtt for tida. Sover elendig på natta, nå er det vanskelig å finne en stilling som er grei å sove i. Våkner ofte av at en arm har "sovnet", at jeg ligger ubehagelig, eller at knøttet turner litt i magen. Gleder meg til jeg er ferdig med å være gravid, samtidig som jeg håper knøttet ikke kommer før i mars. Nå virker det plutselig så leeeenge til igjen! Tror jeg tar meg en halvtime på øyet før jeg skal lage dagens siste tapas-rett. Etter det blir det full avslapning med mannen! :kys_2: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ¤Ronja¤ Skrevet 31. desember 2006 #415 Del Skrevet 31. desember 2006 Leit å høre at du slit med søvnen. Eg gruar meg til eg ikje skal vere gravid lenger eg... Er blitt så glad i den vesle magen min! Men det blir heeeeerleg å få helse på lille ville også då! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 31. desember 2006 #416 Del Skrevet 31. desember 2006 Godt nyttår til deg og dine, Xania! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 31. desember 2006 #417 Del Skrevet 31. desember 2006 Ha et riktig godt nytt år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #418 Del Skrevet 2. januar 2007 Godt nyttår til alle sammen! Et nytt og veldig spennende år ligger foran oss nå!! Plutselig var ikke termin så langt unna likevel! Etter at en kollega ble pappa syv uker før tida nå rett før jul er jeg faktisk forberedt på at det kan skje saker og ting før 6. mars, selv om "alle" mener at førstegangsfødende går over tida. Målet er i alle fall å gjøre ferdig nødvendige innkjøp nå i løpet av januar. Har fått det meste i hus, men mangler nesten alt av klær, badebalje og stelleprodukter. Får ta et par shoppingrunder, så er vel det meste gjort! Det blir jo bare kose-shopping. Mannen starter på oppussing av barnerommet denne uka også. Vil gjerne ha det ferdigmalt så lenge som mulig før den lille skal flytte inn dit, selv om det sikkert blir et halvt år til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xania Skrevet 2. januar 2007 Forfatter #419 Del Skrevet 2. januar 2007 Var på vekta i morges, og nå har jeg jammen passert +10 kg! Og enda er det to måneder til termin. Det føles som om mageskinnet ikke kan strekkes en cm til, men magen blir nok større likevel. Det skal bli godt når magen er borte. Gleder meg voldsomt til å kunne ligge på magen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Burpen Skrevet 2. januar 2007 #420 Del Skrevet 2. januar 2007 Så bra du er fornøyd med kjøkkenmaskinen! Vi fikk en sånn til jul, og jeg gleder meg til å teste den ut... Bra mannen ble fornøyd med bildet! Alltid spennende med dissa mannfolkas reaksjon og meninger på ting og tang... Syns ikke du skal bekymre deg over vekta Du har sikkert gått opp akkurat passe for akkurat deg Jeg gruer meg til magen blir borte (eller det er vel sparkene og bevegelsene jeg komer til å savne), men gleder meg vanvittig masse til å sove på magen igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå