Gå til innhold

Babyboka

Xania

Anbefalte innlegg

Har det kjempebra! Stikningene i magen har begynt å gi seg, så nå sover jeg bedre på natta også. Nå er det vel mest apetitten som avslører at det er noe på gang...

Tenkte å ta en tur innom bibliotet for å se om de har noe lesestoff om svangerskapet. Greit å titte litt før jeg eventuelt kjøper en bok eller to.

Ellers fkk jeg telefon fra en gammel kollega i går. Arbeidsplassen hans er på jakt etter mer folk - som for eksempel meg! Det er samme type jobb som jeg har nå, men med et helt annet tempo. Det er bare en person per ansvarsområde, så det blir mye ansvar og veldig hektisk. Sannsynligvis MYE bedre lønn også... Men det passer jo så dårlig nå... Kan liksom ikke søke på ny jobb og så jobbe der 3-4 måneder før jeg skal ut i permisjon. Man vil jo gjerne bevise litt i starten på en ny jobb, og et veldig hektisk tempo er nok ikke det som passer best med slutten på graviditeten. Hmmm... Måtte snakke med en annen tidligere kollega som jobber samme sted, og han mente det var en grei arbeidsplass, men han anbefalte den ikke varmt (han skal slutte der selv nå). Mye stress, et par spesielle kollegaer, men også mulighet for mye reising, kurs og en del sosiale aktiviteter hvis man vil. For to måneder siden hadde dette vært perfekt for meg, men akkurat nå er jeg ikke innstilt på å yte 120% på jobben fremover. Vet jo ikke om man blir dårlig på slutten heller. Hjelp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har sagt det som det er når det gjelder den jobben - det passer ikke å bytte akkurat nå. Tidligere kollegaen min var glad for det, hadde vel vært kjipt for han å anbefale meg og så hadde jeg gått rett ut i permisjon. Det kommer noknye muligheter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld skal jeg og mannen (eller kjæresten som jeg liker å kalle han ;) ) ut og spise på palestinsk restaurant. :hjerter: Jeg skal ha Mezah, det er favoritten min. Mmmmm.... Blir første gang vi er ute og spiser uten alkohol til maten, men jeg tror ikke jeg kommer til å savne det. Har funnet ut at Munkholm er et veldig godt alternativ hvis man skal kose seg ekstra. Ellers går det mest i diverse boblevann og vanlig vann. Har ikke så lyst på brus som før heller. Det er jo bare bra.

Er så glad for at formen er fin fremdeles! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lånte flere bøker på biblioteket, og har nå lest ganske mye i "På vei" av Gro Nylander som jeg har sett mange anbefaler. Den er ganske fin, artig at hun har tatt med så mange eksempler fra pasientene sine. Men så er det jo noen skremselshistorier der også. Veldig glad jeg ikke røyker og ellers er frisk og rask i alle fall!

(Nå mener ikke jeg å rakke ned på de som eventuelt røyker, men det står en del i den boka som gjør at jeg er veldig glad det ikke gjelder meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ho, ho, nå har jeg vært på shopping! Skulle bare se etter et par brune sandaler som kunne matche den brune sommerkjolen jeg har lyst til å ha på i kveld - og så ble det både sandaler, bukse og singlet. Til 350 kr totalt! Da er det artig å shoppe. :sjarmor: Buksa var ei hvit bomullsbukse med bredt og godt strikk i livet - håper ikke magen vokser ut av den før sommeren er over. Er så glad jeg har tatt vare på buksene fra jeg var 5-6 kg tyngre, magen liker seg ikke helt i de vanlige buksene mine lenger.

Har gumlet i meg dagens tredje nektarin, så nå satser jeg på å holde ut til middag om halvannen time. Blir sulten nesten like for som jeg har spist, hva skal man gjøre :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så gøy med litt shopping! ;)

Uff jeg vet... Det er SLITSOMT å være så sulten hele tiden.. :sjenert:

Tok helt av de første mnd!

Ja jeg slutta med røyk dagen jeg fikk positiv test, hadde aldri klart det når jeg vet det går rett til min lille.. :forvirret:

Håper du får en suuuper helg! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koselig med hilsener, jenter :vinke:

Ahhh, nå er frokosten fortært. Har fått helt dilla på brød, baguette eller rundstykke med majones, røkt kalkunpålegg og jarlsbergost. :sikle: Før var jeg så flink å starte dagen med firkorn og Biola, men det frister absolutt ikke lenger.

Middagen i går var veldig koselig, og maten kjempegod. Lenge siden vi har vært ute på romlemantisk middag nå. :hjerter:

Mannen er på tur ut til hyttetomta nå. Det skal graves til en liten parkeringsplass der i helga, så han ville gjerne sjekke at det blir som vi vil ha det. Planen var å bygge hytte neste år, men vi får se hvordan det går. Det blir nok mye annet å henge fingrene i med en ny sjef i huset. På den andre sida kan det jo være perfekt å bruke permisjon og ferie der til sommeren. Vi får ikke planlegge for mye, det er vel på tide å lære seg å ta dagene som de kommer. (Det blir kanskje ikke helt lett for en planleggingsfreak som meg :ler: )

Endret av Xania
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmm, har kost meg ute i sola i dag, men merker at tre timer på stranda er mer enn nok. Før kunne jeg ligge ute hele dagen, men det blir for varmt. Kroppen forandrer seg! Mannen hjem med smågodt i sted, så nå har vi kost oss med pasta-middag og godis etterpå. Ikke dumt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en strålende dag nærmer seg slutten! Har vært på stranda i dag også, og det var så varmt at jeg bare måtte bade. Middagen ble grilla burger på stranda, kan det bli bedre? :-D Blir ganske sløv i varmen, så jeg tror det blir tidlig kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Vi driver også og småplanlegger framtida, og må ta oss i det - og tenke over at det faktisk ikkje er vi som kan bestemme korleis alt skal bli neste sommar! :ler: Men vi håpar på turar på hytta då... Hihi.. Svigermor har allereie tilbudt seg å passe knotten når han er eit par mnd, sånn at eg får reist på sommarski-senteret oppanfor hytta! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Tror ikke jeg har vært innom hos deg tidligere... Må nå er jeg i hvert fall her med en liten :blomst:

Koselig å lese noen "nye" dabøker!

Stikker nok innom igjen! Hei så lenge! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:velkommen:

Jeg vet jeg er litt treg, men jeg har ikke oppdaget dagboka di før nå.

Håper du får et fint svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så hilsenen din i dagboka mi og kom på at jeg helt har glemt deg på runden min... :sjenert:

Men nå er jeg her! Spennende med hyttebygging da! Men du har nok rett, det er mulig at det ikke er det som er første pri neste sommer! ;)

Ha en god natt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: til veslo, Missbumblebee og magolia.

Svigermor har allereie tilbudt seg å passe knotten når han er eit par mnd, sånn at eg får reist på sommarski-senteret oppanfor hytta! :ler:

Greit å ha planene klare, ja. :ler: Men det er jo flott at hun tilbyr seg å være barnevakt allerede da!

Velkommen hit, Siam og Cr@sh, alltid koselig når nye fjes stikker innom! :)

Dagen i dag har vært rimelig sløv. Har sittet på jobb og bare :Gjesp: hele dagen. Var veldig fornøyd da jeg kunne tusle hjem til mannens hjemmelagde fiskesuppe og så ta en time på øyet. Mannen har hatt mer arbeidslyst. Han har pusset og sparklet hele gangen, så nå går det fremover! Gleder meg så til vi blir ferdige, jeg er ikke så altfor glad i å pusse opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fant ut i dag at mamma ikke hadde noen særlige plager da hun gikk gravid med meg, bortsett fra høyt blodtrykk på slutten. Lurer på om sånne plager/ikke-plager er arvelig? I Så fall gleder jeg meg til et ganske problemfritt svangerskap. :) Det hadde vært deilig!

Nå er det natta her i huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:Gjesp: altså! Ble litt sent i går, så jeg er supertrøtt. Ikke så lett å komme seg i seng på sommeren... Inspirert av veslo måtte jeg ut og se etter når svangerskapskontrollene skal være fremover. Det er jammenmeg ikke mange i starten! Det er jo da man lurer på alt mulig. :sur:

kontroll: svangerskapsuke 8-12

kontroll: ultralydundersøkelse i svangerskapsuke 17-19

kontroll: svangerskapsuke 24

kontroll: svangerskapsuke 28

kontroll: svangerskapsuke 32

kontroll: svangerskapsuke 36

kontroll: svangerskapsuke 38

kontroll: svangerskapsuke 40

Ved svangerskapsvarighet over 40 uker blir det kontroll i uke 41.

Les mer om hva som skal skje på kontrollene her.

Hadde egentlig tenkt at mannen ikke trengte å være med på første kontroll, men siden neste kontroll blir tre måneder etter (på UL blir det vel mest bare snakk om det som skjer på skjermen, ikke så mye tid til spørsmål ser jeg for meg?) så er det kanskje greit han er med likevel. Det er jo en del han lurer på han også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Mannen ble ikke med før på ordinær UL.

Jeg var på kontroll & tidlig UL men følte det ikke var så vits for han å være med da.

Men det bestemmer du selfølgelig helt selv! ;)

Ja det hadde vært deilig med fri hele sommeren (selv om jeg blir ganske tidlig trøtt om dagene :ler: )! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen ble ikke med før på ordinær UL.

Jeg var på kontroll & tidlig UL men følte det ikke var så vits for han å være med da.

Men det bestemmer du selfølgelig helt selv! ;)

Eller rettere sagt, det bestemmer mannen helt selv ;) Skal vise han oversikten over kontroller i dag, så får han tenke litt på det.

Nå er det LUNSJ, dagens høydepunkt! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...