Gå til innhold

prosjekt oppussing!


Gjest seroxata

Anbefalte innlegg

Gjest seroxata

så har det seg slik, at jeg har flyttet inn til typen min, og nå har vi et digert prosjekt på gang, ojoj.....

Nå skal jeg male stua og soverommet i første omgang, så tar vi resten etterhvert..

stua blir i en slags hvit-nyanse, og han har fine mørke møbler der som kan brukes, samt grå sofa.

nå er jeg ikke sikker, men sofaen blir iallefall inntil videre... så tenkte jeg!:

jeg har jo med meg endel ting, og et par hyller og et stuebord med glass i midten skal jeg beise, slik at alt står i stil.

og så har jeg tenkt litt:

Alternativ1: grå sofa, mørke møbler. hvite vegger, og hvite gardiner.

blir hvitt og turkis for fremtredende? tenker, teppe, puter og smådill.

alternativ2: istedenfor hvitt og turkis, hva med rødt og svart??

jeg har et rødt "fluffy" teppe fra før av, samt mange røde og svarte puter, og lys +++ diverse...

skal på ikea til uka, så trenger tips ;)

Hovedsaklig, hvis dere skulle dekorert, hva ville dere valgt av farger? til mørke møbler og lyse vegger!

OG så :D hehehe...

soverommet.

vi skal kjøpe inn stort garderobeskap med speil, og har tv-benk der oppe, samt seng...

har tenkt litt på en fin grånyanse... passer grått på soverom? så i ikea katalogen, et soverom med grå vegger, og svarte hyller, og falt totalt!!

Ooookay, nå venter jeg spent på synspunkter her, ikke så enkelt å sitte her og ikke finne ut av noe :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Hva mener du med mørke møbler? Mørk brunt?

Glemte å si at hvis det er tilfelle, så tror jeg at det vil bli fint med turkis :)

Endret av Rosin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg synes personlig at rødt og svart er slitsomt, med mindre man er pønker eller sosialist eller no.

Turkis og lyse detaljer høres fint ut sammen med det mørke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde meg med røde detaljer, men synes det ble for "julete".

Jeg synes turkis er veldig pent, og det passer til mørke møbler.

Ellers så ville jeg ikke malt veggene helt hvite (med tanke på røyk, peis etc.), men heller en hvit med bittelitt brunt i. Evetuelt den fargen som heter lys antikk.

Synes absolutt at et soverom kan være grått! :Nikke:

Det er mye fin inspirasjon på Ikea ja... *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Har eggehvite vegger,mørkebrune møbler,beige sofa.

Har pledd,puter,duker og lys i turkis og noen cremewhite puter også.

Kjempefint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes at turkis høres fint ut på tilbehør og småtteri.

Den passer fint sammen med både hvitnyanser og bruntoner og er skikkelig frisk og fin. Og tekstiler/småting kan jo bare byttes ut når man blir lei, uten at lommeboka blir helt tom.

Ville kanskje ikke valgt den sterkeste turkisfargen som skriker mest, men det er lekkert med forskjellige nyanser av samme farge også. Turkis er forresten ganske fint sammen med limegrønt også.

Vi har brukt Lys antikk på flere vegger der vi ønsket en helt nøytral farge. Jeg synes at Antikkhvit er litt for grå, men det kommer jo an på lyset også. Lys antikk passer til "alt". Den er ikke helt hvit og har heller ikke for mye grått eller gult i seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Enig med de over, ang. farger :)

Du kan jo bytte ut det turkis- aktige til rødt på vinteren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Nå skal 95% av alle hjem ha turkis. For 5 år siden ville turkis vært helt grusomt. Ja, her har vi egen smak gitt. :ler:

Hold deg langt unna turkis hvis du vil ha noe som holder lenger enn september - turkis er ut for lenge siden (tar bare litt lang tid før nordmenn forstår det).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Nå skal 95% av alle hjem ha turkis.  For 5 år siden ville turkis vært helt grusomt.  Ja, her har vi egen smak gitt. :ler:

Hold deg langt unna turkis hvis du vil ha noe som holder lenger enn september - turkis er ut for lenge siden (tar bare litt lang tid før nordmenn forstår det).

Jo, forresten:

Et godt tips er å velge farger man liker godt, ikke fordi det er in, da har man litt av et prosjekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jo, forresten:

Et godt tips er å velge farger man liker godt, ikke fordi det er in, da har man litt av et prosjekt..

Nemlig. Er nesten skremmende hvor mange som følger moten på interiør i dette landet. Og nesten litt dumt når de som foreslår disse fargene forsøker å fremstå som så nyskapende og kreative. :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta
Nemlig.  Er nesten skremmende hvor mange som følger moten på interiør i dette landet.  Og nesten litt dumt når de som foreslår disse fargene forsøker å fremstå som så nyskapende og kreative. :ler:

Nå prøver ikke TS fremstå som nyskapende, hun sier hun vil ha alternativ1 eller 2, så det er jo det vi svarer på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå prøver ikke TS fremstå som nyskapende, hun sier hun vil ha alternativ1 eller 2, så det er jo det vi svarer på..

Jeg har ikke sagt trådstarter prøver å juge på seg noe som helst jeg. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest seroxata

takk for tips!! :) Jeg tror jeg går for turkis jeg! (selv om det ikke er mote lenger, hehe )

Jeg er bare ute etter noe som blir fin kombinasjon, uten å virke glorete og overstylet!

Den fargen vi har tenkt på, heter lys toscana, og møblene er mørkebrune, type beiset og slikt :)

forøvrig, ville dere valgt turkis eller hvitt teppe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Nå skal 95% av alle hjem ha turkis.  For 5 år siden ville turkis vært helt grusomt.  Ja, her har vi egen smak gitt. :ler:

Hold deg langt unna turkis hvis du vil ha noe som holder lenger enn september - turkis er ut for lenge siden (tar bare litt lang tid før nordmenn forstår det).

Gjør vel ikke noe om det ikke holder lenger enn til september vel?

Da er det bare å pakke det bort og bruke en annen farge man har lyst på.

Og hvorfor skal man på død og liv følge det som er in der og da.

Har det sånn jeg trives med jeg flott er det alltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

ok, mer mas og gnål!

jeg klarer ikke finne ut av ting her!

har begynt å male nå, lys toscana. med beisede møbler til, og i det ene hjørnet er det en mørkebrun skinnsofa, i andre hjørnet en grå sofa.

lyse gardiner.

så lurer jeg...

hehe :) hva slags farge på teppene?? kan jeg ha et teppe i det ene hjørnet med en farge, og et annet i det andrE? eller vil det kræsje veldig??

jeg blir liksom ikke helt sikker på hva jeg skal gjøre her!! og typen sier at jeg bare må prøve, men det koster jo om jeg skal kjøpe inn masse, og deretter ombestemme meg. arg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vanskelig å si om det passer best med hvitt eller turkis teppe. Jeg ville ventet til jeg fikk alt det andre på plass. Da ser du om det mangler noe turkis et sted, eller om det er nok med det du har.

Ellers er jo gjerne tepper litt dyrere enn puter og gardiner, så det er greit å kjøpe noe som kan brukes om man bytter ut det turkise også. Men på den annen side blir jo hvite tepper fort grå og skitne etter hvert.

Og det går fint an å ha forskjellig farge på teppene om det passer inn der det ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Jeg tror at jeg ville ha gått for ett hvitt eller lys beige teppe.

Turkis er jo en kraftig farge som ihvertfall jeg har gått veldig lei av.

Går du for et hvitt teppe, så kan du jo ta frem de røde putene til jul. :)

Utifra tegningen din så ser det ut som at de to sittegruppene er såpass langt vekke fra hverandre at de kan få hvert sitt uttrykk.

Jeg ville vel uansett hatt en "rød" tråd siden de er i samme rom.

Lykke til med prosjektet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde gått for tepper som går i samme nuanse som veggen eller sofaen og så ha hatt fargeklattene på puter, vaser, lys o.s.v.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...