Grace Skrevet 9. juli 2006 #21 Skrevet 9. juli 2006 Når jeg jobbet i barnehage var det flere av ungene som gjorde det samme. Men problemet løste seg med å bruke vanlige bleier og brun teip.. Ikke stramt selvfølgelig... Funket som bare søren
vimsat Skrevet 10. juli 2006 #22 Skrevet 10. juli 2006 Jeg har i en lignende situasjon tatt på nattdrakt, feil vei. Slik at åpningen ble på ryggen. Nå lå hun uansett mer på dyna en under, så det ble ikke for varmt for henne. Og vi slapp unna styret med tiss i senga, og bleier som ikke var på plass!
tuji Skrevet 11. juli 2006 Forfatter #23 Skrevet 11. juli 2006 Vi har en Houdini i huset. Når jeg var inne og så på jenta vår nå, hadde hun klart å få av seg buksebleien UTEN å åpne knappene i bodyen, og uten å ødelegge bleien. Bodyen var på, men bleia lå ved siden av. Jeg skjønner ingenting.
Charmina Skrevet 11. juli 2006 #24 Skrevet 11. juli 2006 Hun høres kreativ ut ja! Før jeg kjøpte en slik pose ville jeg hørt om jeg kunne fått lånt en av noen om du har muligheten til det? Begge mine unger har ikke kunnet hatt slik pose - de ble rett og slett hysteriske og fikk helt klaustrofobi inni der. Og det skjønner jeg egentlig godt.Tror jeg hadde fått det jeg også. På et sykehjem jeg jobbet på hadde vi spesial nattdrakter til noen av de eldre som var sånn som din datter at de tok av seg bleiene hele tiden. De hadde lange bein og knapping bak på ryggen sånn at det ikke var lett å få de av. Men nå er det jo sånn at sånne små krabater er utrolig myke og smidige da i forhold til 80-90 åringer så det spørs jo om det hadde hjulpet så mye? Tapen hørtes ut som en god løsning synes jeg. Lykke til iallefall. Slitsomt med kles og sengebytte hele tiden. Klem fra Charmina
qrs Skrevet 11. juli 2006 #25 Skrevet 11. juli 2006 Når jeg jobbet i barnehage var det flere av ungene som gjorde det samme. Men problemet løste seg med å bruke vanlige bleier og brun teip.. Ikke stramt selvfølgelig... Funket som bare søren ← Har også hørt at pakketeip skal være en fin løsning. Pass bare på at skøyten på teipen kommer bak på ryggen!
Gjest Gjesta Skrevet 11. juli 2006 #26 Skrevet 11. juli 2006 Houdini! Uff, ingenting å le av, men det er jo virkelig godt jobba av den lille luringen da! Håper det blir en slutt på det snart - skjønner jo at det ikke er særlig ålreit.
Gjest Gjest Skrevet 11. juli 2006 #27 Skrevet 11. juli 2006 Skulle vært festet med noe ja, men er pakketeip noe særlig for babyhud da..?
asterix Skrevet 11. juli 2006 #28 Skrevet 11. juli 2006 Skulle vært festet med noe ja, men er pakketeip noe særlig for babyhud da..? ← Du teiper jo ikke på huden da. Vi har brukt dette til alle våre som har vært innom slike "kle-av-bleia-perioder" og ingen av dem fikk av bleie med tape. Vi har alltid brukt vanlige bleier (liker ikke up&go) og slo så vanlig pakketape godt og vel en runde rundt midjen. Bare på bleia så klart, og ikke på huden til babyen.
Gjest |H| Skrevet 12. juli 2006 #29 Skrevet 12. juli 2006 En unge på barnehagen hvor min lille går har også det problemet. De har på h*n pysjamasen att-fram . Slik at glidelåsen kommer på ryggen. Vanskelig for ungen å få av seg da! Veldig smart!
tuji Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #30 Skrevet 12. juli 2006 Bare for å gjøre det vanskeligere; hun åpner ikke glidelåsen eller knappene, men smyger først den ene, så den andre armen ut gjennom halsåpningen (uansett hvor trang den er), og trekker bodyen ned. Likevel skjønner jeg ikke hvordan hun fikk av den bleia i går kveld :klø:
Gjest |H| Skrevet 12. juli 2006 #31 Skrevet 12. juli 2006 hm.. det er er jammen ei ivrig jente! ikke godt å si hva du kan gjøre. jenta mi brukte også å ta av seg bleia ei periode, men d hjalp med å ha på truse utenpå med henne da. Men d forsøket ser jeg at du har prøvd! Eneste å følge med på når du legger henne, at du sier "nei" viss hun begynner med det. Går inn på rommet å legger henne ned. Gjøre det et par ganger så gir hun nok opp etterhvert. kanskje?
tuji Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #32 Skrevet 12. juli 2006 Jeg har valgt å overse det til nå, for hun er inne i en litt trassete periode. Med en gang jeg hører at det er stille går jeg inn og kler på henne igjen. Det har ikke vært så mange uhell i det siste, og i dag hadde hun bare klart å få ut den ene armen. Dette har nok sammenheng med at hun bruker lang tid på å sovne nå om sommeren, og kjeder seg når hun ligger der.
Arwen Skrevet 12. juli 2006 #33 Skrevet 12. juli 2006 Likevel skjønner jeg ikke hvordan hun fikk av den bleia i går kveld :klø: ← Vurdert å sette opp kamera?
tuji Skrevet 12. juli 2006 Forfatter #34 Skrevet 12. juli 2006 Det hadde vært morsomt å sett hva hun gjør . Det finnes vel sånne babymonitorer, gjør det ikke?
Gjest Karen B Skrevet 12. juli 2006 #35 Skrevet 12. juli 2006 En liten Houdini, ja tenker meg det. Et velkjent fenomen, dessverre. Har hatt noen runder med slik akrobatikk, skal jeg si deg...og vet godt hva det dreier seg om. Huffameg...mykje styr, men i ettertid vil du le av det! Det jeg tenker er, at er hun 2 er hun for gammel til den type pose som ble snakket om her, hvor lilletulla blir bindi til senga si liksom, nejj.... det er veldig varmt i tillegg, og det samme er det jo med pysj i sommervarmen. Bleier som er teipet rundt med pakketeip er greit, men hun klarer vel gjerne komme seg ut av den likevel, etter det du forteller. Regner med at hun vokser ut av dette problemet ganske raskt. Eldstejenta mi gjorde det samme i en periode, mener hun var 1 1/2 da. I begynnelsen stresset jeg, men oppdaget at hun likte oppmersomheten hun fikk. Jeg bet tenna sammen og kommenterte det ikke forran henne, og jeg byttet heller ikke laken om natten. Brukte tisselaken toppet med to 2 sammenbrettede flannellslaken og lot henne ligge i sengen sin til vi sto opp om morgenen. Det gav seg etter noen uker. Gi ikke opp!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå