Holly Hobbie Skrevet 10. august 2006 #321 Del Skrevet 10. august 2006 Så er det prøvinga. Jeg vil så veldig veldig gjerne, men så klarer jeg ikke tro på at det skal klaffe. Jeg tror at jeg kommer til å bli gravid en gang, men jeg har ingen tro på at det skal skje i nærmeste framtid. Jeg er redd for at den negative innstillinga mi skal gjøre det vanskeligere, og så er jeg redd for at jeg er for nedkjørt. Den gode følelsen jeg har hatt og gleden over at vi endelig er prøvere har desverre forsvunnet helt. ← Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Nesten med en gang vi ble proevere ble jeg veldig negativ i perioder, mest fordi jeg visste at jeg sannsynligvis ike hadde el, men ogsaa fordi jeg ikke kunne fatte at det kunne skje med meg - akkurat som jeg ikke fortjente det eller noe. Og saa trodde jeg at det at jeg var negativ kom til aa hindre oss enda mer - en ond sirkel! Men saa plutselig en dag fikk jeg positiv test likevel (etter diverse legebesok og tabletter, som du sikkert husker), og naa kan jeg nesten ikke huske hvordan det var aa vaere proever...merkelig! Men jeg synes du skal proeve aa legge bort de dumme tankene, ikke fordi de kan hindre dere i aa lykkes (det er nemlig ingen hold i den myten), men fordi det er saa bortkastet. Dere har saavidt begynt, du har regelmessige sykluser (har du ikke?) og dere er unge og friske. Statistisk sett har dere veldig gode sjanser, og foer du aner det saa skjer det! Paa den andre siden KAN det ta opptil ett aar, saa proev aa ikke legg for mye press paa dere selv. Ta vare paa deg selv og gjoer noe lystbetont, saa du faar igjen gnisten snart! ps. - er hunderasene dere har hemmelige, eller?! *hint hint* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. august 2006 Forfatter #322 Del Skrevet 10. august 2006 Men jeg synes du skal proeve aa legge bort de dumme tankene, ikke fordi de kan hindre dere i aa lykkes (det er nemlig ingen hold i den myten), men fordi det er saa bortkastet. Dere har saavidt begynt, du har regelmessige sykluser (har du ikke?) og dere er unge og friske. Statistisk sett har dere veldig gode sjanser, og foer du aner det saa skjer det! Paa den andre siden KAN det ta opptil ett aar, saa proev aa ikke legg for mye press paa dere selv. Ta vare paa deg selv og gjoer noe lystbetont, saa du faar igjen gnisten snart! ← Tusen takk for fint svar Holly H. . Jeg har regelmessige sykluser og EL-slim hver måned, jeg er ung (forholdsvis i allefall ), jeg trener regelmessig ca 4 ganger i uka, jeg spiser ganske sundt og tar trantabletter . Når jeg tenker etter så har vi egentlig alle muligheter til å tykkes ganske kjapt, men det er greit å ha det i bakhue at det kan ta tid. Tusen takk nå ble jeg litt mer positiv . Jeg drømte forresten at jeg fødte i natt, ei jente, men jeg var ikke direkte med på fødselen . Jeg var hjemme hos mamma mens det sto på, men var allikevel på sjukehuset. Jeg kunne nemlig være to steder samtidig . Etter at fødselen var overstått så var jeg på sjukehuset og kosa med den nydelige jenta og sambo var helt oppslukt og forelska i den lille babyen. Siden jeg ikke hadde vært ordentlig tilstede under fødselen så fikk jeg se bilder etterpå av hva som hadde skjedd . På det ene bildet så lå jeg på siden med mage, den var ikke så veldig stor. På et annet bilde så lå jeg på ryggen og da så jeg at jeg hadde masse strekkmerker som var mørk lilla på undersiden av magen og opp på ene sida. Det siste jeg så var en liten film hvor jeg lå i min egen verden og pusta igjennom en rie i "barnets stilling" (for di som har gjort yoga). Snakk om ei med livlig fantasi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. august 2006 Forfatter #323 Del Skrevet 10. august 2006 Det er vanskelig å skrive diskusjonen til oppgava mi når di statistiske resultatene varierer flere ganger om dagen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 10. august 2006 Forfatter #324 Del Skrevet 10. august 2006 JEG HATER STATISTIKK!!!!!!!!! Det er uforutsigbart og umulig å forholde seg til. Det finnes ingen konkrete svar (Ja, jeg plages med oppgava) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 10. august 2006 #325 Del Skrevet 10. august 2006 Må bare gi deg litt trøst jeg vennen. Ikke noe moro at du skal ha det sånn når sambo ikke er hjemme da. Ikke rart du tenker mye rart om dagen da, du er jo rett og slett utslitt av oppgaven din du. Du tenker bare sånne dumme tanker fordi du er sliten. Er jo ingen grunn til at det ikke skal kunne klaffe for dere rimelig fort da Morsom drøm da, tenk å kunne vært to steder under en fødsel da. Da kunne i allefall jeg tenkt meg å vært på et crus i caribien eller noe sånt ved siden av fødestuen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
shatika Skrevet 10. august 2006 #326 Del Skrevet 10. august 2006 Må le litt av drømmen om fdselen din jeg Er jo så snodig hvordan man kan sulle sammen masse i drømme.. Hørtes igrunn herlig ut å være på to steder under fødselen Nå må du ikke slite deg helt ut på oppgaveskrivinga di. Ta deg litt pauser innimellom Flink er du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 10. august 2006 #327 Del Skrevet 10. august 2006 Det er vanskelig å skulle sove alene i den store (?) sengen når man er vant med å dele den med noen. Jeg blir også alene inatt, og jeg gruer meg allerede. Det kan faktisk hende jeg sover på gjesterommet, for der er det bare en liten seng. Jeg skjønner i allefall hva du mener, og hvordan du har det - selv om jeg kanskje ikke klarer å si de riktige tingene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 10. august 2006 #328 Del Skrevet 10. august 2006 Hei kjære deg. Kjedelig at du skal ha det sånn med kverning og nedforhet om dagen. Bra at du klarer å se det og skjønne hvorfor (selv om det er fort gjort at man da tenker at man burde ha skjønt det før). Snart har du levert oppgaven, da kan du bare jobbe og ikke tenke og passe på å få tid til å samle krefter! Håper forresten at du klarer å samle litt krefter i innspurten også. Jeg tror på skjebnen og jeg tror på at ting løser seg, men jeg tror ikke på at den veien jeg må gå før ting blir bra er lett. Den er alltid kronglete, humpete og med hull jeg bestandig ramler ned i. Jeg oppdager meg sjøl på nye måter hele tida mens jeg går denne veien og jeg blir bedre og bedre kjent med meg sjøl, men det koster. Det koster fryktelig mye. Godt skrevet! Det ER tøft når man stadig vekk ramler ned i hullene. Man lærer masse, men det er kjempeslitsomt. Som en psykolog jeg gikk til sa: Man kan jo etterpå være takknemmelig fordi man lærte, men det hadde vært bedre for en selv om en slapp å lære på den tøffeste måten... Håper veien videre for deg er litt mindre hullete! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rognebær Skrevet 10. august 2006 #329 Del Skrevet 10. august 2006 Utrolig bra drøm! Husker jeg drømte noen drømmer mens jeg var gravid som handlet om at barnet kom. I den ene drømmen hadde jeg bare overlatt barnet til pappa (min pappa, altså) etter fødselen, mens jeg la meg til for å sove, og etterpå tok en lang og god dusj før jeg dro ut for å shoppe klær! Pappa var helt utslitt da jeg endelig kom tilbake etter mange timer. Lykke til med innspurten av oppgava! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charmina Skrevet 10. august 2006 #330 Del Skrevet 10. august 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. august 2006 Forfatter #331 Del Skrevet 11. august 2006 Det har vært et slit i natt våknet hver 1-2 time . Klarte å ikke bli stressa for at jeg ikke sovna, men det nytta ikke. Sovna ikke en gang utpå morrakvisten. I kveld håper jeg at jeg er så utslitt at jeg får en god natts søvn. Lucky: Du har nok helt rett på alle punkter . Det var veldig lettvint å slippe å være til stede under fødselen spørs om det blir så lettvint når jeg skal gjøre det på ordentlig. shatika: Fikk litt ufrivillig pause i går fordi jeg må vente på hjelp til noe statistikkgreier. Ikke noe moro med slike pauser, for da er jeg bare stressa. Bustetroll: Ja, det er veldig ensomt i den store senga. Jeg er ikke redd eller noe, det er bare det at huet mitt begynner å leve sitt eget liv når sambo ikke er der for å passe på . Jeg begynner å tenke på så mange dumme negative ting og drar meg sjøl ned. miiip: Tusen takk. Jeg synes det er mye lettere nå enn før å skjønne og faktisk innse at jeg er nedenfor, men det betyr ikke nødvendigvis at jeg klarer å komme meg opp igjen med en gang. Synes det er fryktelig vanskelig å klage å sutre i telefonen til sambo, så da blir det bare til at jeg nevner det i en bisetning at noe er dumt på oppgava eller liknende. Får ikke snakka ordentlig om det. Det typiske er da at jeg klikker helt når han kommer tilbake og begynner å kjefte og krangle . Egentlig er jeg bare så utrolig glad for at han er tilbake, men det er så mye følelser at ting blir bare helt feil. Rognebær: Rart hvilke sjuke drømmer man kan ha. Det henger ikke på greip i det hele tatt . Charmina: Kjenner meg helt fyllesjuk jeg, av mangel på søvn. Ikke akkurat lett å skulle konsentrere seg . Nå sitter jeg bare å venter på mail fra en professor som skal hjelpe meg med statistikken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. august 2006 #332 Del Skrevet 11. august 2006 Ta deg en halvtime på soffan mens du venter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bustetroll Skrevet 11. august 2006 #333 Del Skrevet 11. august 2006 Håper statistikken ordner seg. Takk for svar i dagboken min. Søvn er ikke like enkelt å få til, alltid. Håper du får sovet i natt, men du kan jo ta deg en liten time på sofaen i formiddag/ettermiddag også da? Det kan være kjempe deilig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. august 2006 Forfatter #334 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) *hopper og danser vilt og hemningsløst* Funnet feilen som besto i en feilplassert parantes og - i stedet for + . Statistikk er som å kjøre berg og dalbane enten hater jeg det, eller så elsker jeg det. Akkurat nå er det kjempegøy Bustetroll og iss: Kanskje det er jeg som er en berg og dalbane Endret 11. august 2006 av Pi@ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
magolia Skrevet 11. august 2006 #335 Del Skrevet 11. august 2006 for at du har funnet feilen! ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. august 2006 #336 Del Skrevet 11. august 2006 Så bra du fant feilen da, så slipper du tenke mer på det Får håpe du får sovet bedre i natt da Ha en super fredagskveld Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
iss Skrevet 11. august 2006 #337 Del Skrevet 11. august 2006 Morro når det ordner seg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pi@ Skrevet 11. august 2006 Forfatter #338 Del Skrevet 11. august 2006 magolia, iss og Lucky: nå må jeg bare forklare hvorfor jeg har fått det resultatet jeg har fått Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lucky? Skrevet 11. august 2006 #339 Del Skrevet 11. august 2006 magolia, iss og Lucky: nå må jeg bare forklare hvorfor jeg har fått det resultatet jeg har fått ← Det var det også ja Der kan jeg ikke hjelpe deg gitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miiip Skrevet 11. august 2006 #340 Del Skrevet 11. august 2006 Statistikk er litt hokus pokus, ja. Men gøy når det stemmer! Kjedelig at sånne nedturer ender med krangler med dem man er mest glad i, men det blir ofte sånn... Håper du er på oppadgående når sambo kommer hjem så du slipper det denne gangen. for og masse ros til deg fordi du jobber så bra med oppgava! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå