Gå til innhold

Hva er viktig?

Tusenfryd

Anbefalte innlegg

Jeg sitter her og undrer meg over engasjementet for P4. Jeg sitter her og ser at dette opptar alle som en i 3 tråder. Ok, det er selvsagt helt greit - man har alle sine ting man er opptatt av, og jeg har da svart i alle jeg også. Selv om ikke P4 er saken her nå - for jeg har sagt hva jeg mener om det.

Og så da, i den stille og søte juletid - i hvert fall om to dager, så ser jeg folk her inne, som vanligvis er snille og søte og fornuftige i sine uttalelser, skriftlig uttrykker ønske om at en minister i dette landet skal brenne i helvete!!! Hva er dette for noe? Hun har gjort jobben sin, og er heldigvis av det kaliberet som står for en støyt. Men hva slags holdninger har man til andre mennesker når man uttrykker sånt. Ja, enkelt nok å slenge på en "enig med..." sov - men ser dere hva dere skriver?

Jeg synes at vi alle kan diskutere politikk, avgjørelser som blir tatt om å legge ned verft og fiskemelsfabrikker og radiokanaler. Jeg synes at vi alle kan diskutere om konsesjonsordningen skal eksistere eller ikke.

Men den som ønsker at andre skal brenne i helvete, skulle gå en lang tur i skogen og tenke seg godt om, og skamme seg.

Og dette, jenter, har sitt utspring i at vår alles avis som jeg mener ingen burde lese, VG, gjengir i krigstyper hva en ansatt i en bedrift har sagt i raseri og fortvilelse. Det skulle aldri vært gjengitt. Men tabloidjournalistikk av det nedrigste slag kan vi snakke om en annen gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Nå har jo Silje Stang uttalt senera at hun mente det hun sa, og at det ikke var en drapstrussel, men et utrykk for sinne.

Hun angrer ikke på det hun sa, og mener at alle må forstå at dette er et utrykk.

Sorry Tusenfryd, men jeg er uenig med deg i å slette tråden som jeg startet. Det var i bunn å grunn får å få en saklig debatt omkring dette med nedlegginga av P4 og frustrasjon omkring Valgerd Svarstad Haugland sin bestemmelse.

Fordi om jeg er enig i det Silje sier, så er det også et utrykk for frustasjon fra min side også, og ikke at hun skal brenne i helvete.

Mediene skriver om dette nå like før jul, derfor skal det ikke være noen grunn for å ikke diskutere det i et diskusjonsforum.

Men selvfølgelig det er jo en grunn til at dette engasjerer, og at det ble tatt opp i tre tråder.

Jeg leste i tidliger tråd om å stenge kanal 4, og syntes ikke den var rettet mot det jeg ville formidle, derfor startet jeg en egen tråd.

Den tredje tråden har jeg ikke lest, og jeg viste heller ikke at det hadde vært opp før, så jeg beklager.

Men nå har det seg slik at fordi om en person er snill og søt, må man jo få ha meninger om ting som engasjerer dem.

Men den som ønsker at andre skal brenne i helvete, skulle gå en lang tur i skogen og tenke seg godt om, og skamme seg.

Det finnes mange måter å utrykke sinne på, men de fleste er som regel harmløse i sterke ord.

Håper på litt forståelse, og beklager at tråden kom ut feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stå på Tusenfryd! :wink:

Da jeg så forsiden på vg tenkte jeg først 'det var ikke noe stoff for avisen idag' - noe som ble bekreftet av førstesiden på dagbladet om at kristin kirkemoe vil ha barn..

er dette virkelig ting som vi ønsker å lese om?!?!

Og skal folk trenge å brenne i helvete fordi de prøver å gjøre jobben sin? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har for det første ikke sagt noe om sletting.

Så holder jeg på at å ønske at folk skal brenne i helvete er å dra ting langt over streken. At Silje Stang har sagt det er vel ingen unnskyldning for å ikke tenke selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:( :x

Jeg er både lei og frustrert over hvordan folk oppfører seg. Har folk glemt av vanlig folkeskikk? Jeg så et kjempegodt program forleden dag (husker ikke når) der mediemenerne diskuterte om hvordan alle kanaler idag driver (politiske) diskusjoner på barnehagenivå. Man skal ikke diskutere personer, men s a k e r. Alle saker som diskuteres på personsnivå er helt usaklige og de er fånyttes.

Denne personangrepssaken gjelder ikke bare Valgjerd, men det kan nevnes en mange saker i den siste tiden. Håper folk skjerper seg. :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...