Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jenter blir fetere?

Det sies at det er en ny trend?

At vi ikke synes det er så viktig å være tynne og slanke lenger?

Dette har ikke jeg fått med meg...

Har dere??

:sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Aner ikke, men det hadde jo vært fint om idealet ikke lenger var 0%

kroppsfett.

Gjest gjest1
Skrevet

Det hadde jo vært fint om det fantes en mellomting, spør du meg.

Skrevet

Det hadde vært fint om folk kunne få ha kroppen sin i fred slik som den er, uten at den skal kritiseres for å være for tykk/tynn hele tiden.

Skrevet

Det er ikke en trend for meg i allefall.

Dette her er forsåvidt like skremmende som at anorektikere er trendsettere. Både fedme og anoreksia fører med seg masse av sykdommer.

Jeg har egentlig lagt merke til at flere og flere jenter har litt på magen som kanskje ikke burde ha vært der. Det er vel pga all den brusen og den usunne maten folk propper i seg. At man aldri lærer.

Skrevet
Det hadde vært fint om folk kunne få ha kroppen sin i fred slik som den er, uten at den skal kritiseres for å være for tykk/tynn hele tiden.

hvorfor? er det ikke fint at man tar fatt i noe som kan bli et problem da?

Skrevet
hvorfor? er det ikke fint at man tar fatt i noe som kan bli et problem da?

Tja... En ting er jo å forsøke å løse helseproblemene i samfunnet, en annen ting er at 80% av alle kvinner visstnok mener at de er overvektige... Veldig mange har et forvrengt bilde av hvordan de egentlig ser ut, og mye av det skyldes nok alt presset i reklame ol for å ha den perfekte kroppen. Dessuten er jo enkelte mennesker bare tykke/tynne av andre grunner enn at de er late eller anorektiske. Det finner jo f.eks tykke mennesker som er aktive, i god form og ikke står i fare for å få de sykdommene som fedme kan forårsake. Det må finnes rom for de som faller utenfor "formen" også :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg så et innslag om det på nyhetene, og forstå det som at det er blitt mer "in" å være som man er. At ikke jenter streber så mye lenger for å ha akkurat den og den kroppen. Men at man er som man er - tykk, tynn, formløs, formfull etc. - og det er ok.

Gjest Gjest
Skrevet

er ikke det bare snikk-snakk da?

synes det kommer slike "saker" med jevne mellomrom jeg, der det står at nå vil vi være naturlige osv.

tror ikke helt på det. vi lever nå vårt indre liv uansett, hvor vi har meninger om hvordan vi ser ut og burde se ut. bare les i "kosthold og trening" på KG det.

så nei, jeg tror ikke på den nye "trenden", tror det bare er vås.

Skrevet

Jeg tror at vi bare blir mer og mer opptatt av hvordan vi ser ut!! Altså at denne såkalte "trenden" er oppfunnet av noen som har gått opp og ned Karl Johan noen ganger og sett at norske jenter blir fetere og fetere.

Det norske kostholdet blir mer og mer likt det amerikanske, og dermed blir det vanskeligere og vanskeligere å holde en fornuftig vekt. Det betyr slett ikke at norske jenter ØNSKER å veie for mye!

Det har til alle tider vært slik at vi ønsker å være annerledes enn det som er den naturlige kroppsfasongen som er gjeldende. Tenk bare på i middelalderen - det var vanskelig å skaffe seg mat, alle var tynne - og dermed var det moderne å være feit!!

Nå har vi for mye mat, og ergo er det moderne å være skinny.

Det som også er på mote, det er å si "vi skal være glad i oss selv akkurat som vi er". NEI, mener jeg!! Hvis vi veier 30 kg for mye, så er det ikke sunt! Og da er det farlig å finne plausible forklaringer på sin overvekt. Vi er ikke skapt for å være overvektige....

Men vi er heller ikke skapt til å være anorektiske catwalkmodeller! Og jeg tror at hvis man har et normalt kosthold med sunn og riktig mat og snop kun om lørdagen - ja, da klarer man å være en normalt slank og ikke minst sunn jente (og med sunne holdninger til mat og kropp)

Gjest gjest1
Skrevet

Sist gang betydde naturlig "med litt ekstra fett". Nåde deg om du hadde en slank og sunn kropp - den var jo så formløs! :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg synes det er et problem at så mange nordmenn er feite! Synes de bør slankes.

Gjest gjest1
Skrevet

De skulle jo starte opp noe tjukkholmen junior.

Gjest Piper
Skrevet

Må det enten være tynn eller tykk? Hva med noe midt i mellom, som kanskje er det sunneste alternativet. Men jeg må si at jeg er stolt over de unge, som ikke higer etter å se ut som modeller. Og det igjen viser at vi er på riktig vei.

Men det er ikek dermed sagt de må bli tykke, men finne en middelvei som passer best for dem.

Skrevet

Det her tror jeg er bare tull. Selv om vi blir feitere og feitere så betyr ikke det at det er fordi idealet forandrer seg. Det med at baggy joggebukser er på moten blandt ungdomsskoleelever kan ikke brukes som noe argument, disse ungdomsskolejentene kan være helt vrengte i hodet når det gjelder kroppen sin. Jeg jobbet for noen måneder siden sammen et par beinranglete åttendeklassinger (ikke spør hvorfor..) som hele tida kritiserte seg sjøl foran speilet for å være for feite. Det var jenter som knapt hadde begynt å få pupper..

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke rart folk blir kroppsfiskerte og utvikler spiseforstyrrelser!

Overvekt er jo også en spiseforstyrrelse. Undervekt er en spiseforstyrrelse.

Man skal ikke være feit, ikke være tynn, hvordan :frustrert: skal man være da??

Gjest Piper
Skrevet
Ikke rart folk blir kroppsfiskerte og utvikler spiseforstyrrelser!

Overvekt er jo også en spiseforstyrrelse. Undervekt er en spiseforstyrrelse.

Man skal ikke være feit, ikke være tynn, hvordan  :frustrert:  skal man være da??

Nei si det du, det er egentlig et godt spørmål :ler:

Jeg er som jeg er, enten den en eller andre måtte mene noe om det. Føler jeg meg vel, så bryr ikke jeg meg om hva andre mener.

Skrevet (endret)

Spis grøt i hælvete! Samma fhaan hvordan man ser ut... Det er altid enleraan som syns du er digg, med mindre du har en skikkelig bedritn personlighet.

Det er like teit hver gang noen diskuterer sånne emner som det her! Hvis det er så jævla trist at det er "inn" å være tynn, så ta å driiiiiiiit i de jævla motene da!! Vær dere selv, fhårr fhaan!!! Det er faktisk ingen som tvinger dere til å forandre dere ;)

Endret av Yme
Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg tror ikke helt på det innslaget jeg så på tv selv - for det virker da fortsatt som om folk flest er ganske fokusert på utseende.

Og at nordmenn blir fetere og fetere tror jeg ikke er fordi vi ønsker det - men fordi mange ikke klarer å la være kanskje? For mye søppelmat lett tilgjengelig, og for lett å være lat?

Gjest Gjest
Skrevet

Før "fløt jeg litt på utseendet", som det kalles. Har fått høre at jeg har god utstråling og er en varm person også da...

Men merker at gutter er mer opptatt av at jenter skal være morsomme og kanskje litt mandige (ikke prektige, men drikke øl, banne, røyke, ha sex med hvemsomhelst osv..) nå for tiden.

At hun er litt småfeit eller mindre pen gjør ingenting så lenge hun runker gutta mens hun snuser, raper og ser fotball. Så ille er det ikke da... Men utseendet betyr mindre nå tror jeg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...