Gå til innhold

Og holde ungene litt lengre inne om morran

Fremhevede innlegg

Skrevet

Føler bare for og få meninger (og å få ut sinne), men saken er dette at jeg har en nabo, med to unger (tror jeg nå da, det høres ut som 20), greit nok det, men hu lar dem gå ut om morgenen og leke, hyle, krangle og skrke, gjerne litt grining kun på trass og (sånn skikkelig jeg-griner-fordi-morra-mi-prater-til-meg grining)..

Greit nok, unger må man bare leve med her i verden, men har ikke jeg den minste lille retten til og være litt arg når det er snakk om halv åtte- åtte om morran.. Da (tror jeg seriøst) lempes ungene ut for så og krangle og hyle om hverandre..

ER dette en normal ting og gjøre eller, kan da aldri huske at jeg sto opp klokka halv åtte om morran, i det minste fall ikke for og løpe ut, men da evt for og se på tv o.s.v.. Tror nå ungene er rundt, hu eldste starter vel på skolen snart og han yngste er vel 4-5 tenker jeg meg..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De lempes ut så tidlig alene?

Nei, det er ikke vanlig, og det lukter omsorgssvikt.

Gjest gjest1
Skrevet

Sånn var det der jeg bodde før også, i blokkleilighet. Fikk inntrykk av at foreldrene lempet ungene sine ut tidlig om morgenen sånn at de kunne sove lenger og slippe maset.

Skrevet
ER dette en normal ting og gjøre eller, kan da aldri huske at jeg sto opp klokka halv åtte om morran, i det minste fall ikke for og løpe ut, men da evt for og se på tv o.s.v..  Tror nå ungene er rundt, hu eldste starter vel på skolen snart og han yngste er vel 4-5 tenker jeg meg..

Høres ut som helt normale unger! Da jeg var på den alderen sto jeg opp leeenge før halv åtte (Som for øvrig er et temmelig normalt tidspunkt å stå opp på. særlig på hverdager...) og moder'n hadde sannsynligvis rukket å bli temmelig lei av både broren min og meg ved de tider og slapp oss gladelig ut. At de er ute i stedet for å sitte inne og se på TV er da også bare bra etter mitt syn.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke hyl om omsorgssvikt med en gang !!!

Skrevet

Da ungene mine en periode stod opp i 3-5 tiden så var vi også ute i 7.30 tiden og vi lekte og koste oss i finværet. Greit nok mine unger kan også krangle ihvertfall de to eldste. Men har aldri tenkt tanken at det er omsorgsvikt at vi er ute i våres egen hage om morgen!

Hva med lukke vinduet da? Så slipper du å høre lyd i fra gaten!

Skrevet
Ikke hyl om omsorgssvikt  med en gang  !!!

Jeg synes det kan minne om det jeg.

Og det er iallefall utrolig uomtenksomt.

Hadde gitt beskjed jeg.

Gjest Gjest1
Skrevet

Det kan jo tenkes at ungene velger å gå ut og leke selv? Mange barn våkner veldig tidlig, ofte ved sekstiden, og på hverdager synes jeg slett ikke det da kan forventes at de holdes lenger inne enn til halv åtte- åttetiden.

I helger kan man godt vente litt lenger.

Skrevet

En ting er at ungene er ute. Men de bør ikke løpe rundt å hyle så tidlig, det bør foreldrene lære dem.

Skrevet
En ting er at ungene er ute. Men de bør ikke løpe rundt å hyle så tidlig, det bør foreldrene lære dem.

Altså ungene er ute og leker, dem blir ikke sendt til bibliotek da vel! :ler:

Skrevet
Da ungene mine en periode stod opp i 3-5 tiden så var vi også ute i 7.30 tiden og vi lekte og koste oss i finværet. Greit nok mine unger kan også krangle ihvertfall de to eldste.  Men har aldri tenkt tanken at det er omsorgsvikt at vi er ute i våres egen hage om morgen!

Hva med lukke vinduet da? Så slipper du å høre lyd i fra gaten!

Har du lydtette vinduer du da? Så heldig.

Om ungene står opp (....) så tidlig, så er det foreldrenes problem, og ikke naboenes.

OM ungene står opp 3-5 , og legger seg til "vanlig" tid, så er det også for lite (ref søvn og barn og behov).

Men barn m diagnoser sover ofte lite. Hva vet jeg. Normaltfung unger får en alltid til å sove lengre enn det.

Jeg hadde blitt passe forbanna om noen vekket meg halv åtte i helga.

Skrevet
Det kan jo tenkes at ungene velger å gå ut og leke selv? Mange barn våkner veldig tidlig, ofte ved sekstiden, og på hverdager synes jeg slett ikke det da kan forventes at de holdes lenger inne enn til halv åtte- åttetiden.

I helger kan man godt vente litt lenger.

Jeg synes ikke barn skal få velge alt de vil jeg.

Skrevet
Har du lydtette vinduer du da? Så heldig.

Om ungene står opp (....) så tidlig, så er det foreldrenes problem, og ikke naboenes.

OM ungene står opp 3-5 , og legger seg til "vanlig" tid, så er det også for lite (ref søvn og barn og behov).

Men barn m diagnoser sover ofte lite. Hva vet jeg. Normaltfung unger får en alltid til å sove lengre enn det.

Jeg hadde blitt passe forbanna om noen vekket meg halv åtte i helga.

Er det her man får lov å si.. Vi får se hvordan dine barn blir da og hva tid dem står opp og hva du velger å gjøre med det! ;)

Skrevet
Altså ungene er ute og leker, dem blir ikke sendt til bibliotek da vel! :ler:

Nei, men man skal vise hensyn. Dette gjelder både barn og voksne, og det bør læres med en gang de er gamle nok til å forstå det. Du hadde vel ikke syntes det var noe artig at voksne løp rundt huset ditt og skrek tidlig om morgenen?

Gjest gjest1
Skrevet

Det må da i det minste gå an å lære unger at de ikke skal skrike og hyle når de er ute og leker tidlig om morgenen?

Skrevet

Nå må jeg selv si at jeg syntes det virker idiotisk og slippe ungene ut så tidlig som klokka halv åtte om morran i ferien..

Greit nok om ungene er ute og leker rolig og mer eller mindre stille, men jeg må bare nevne at en 10 minutters trassgrining går litt over streken.. Hadde jeg hatt unger tror jeg at jeg i det minste hadde holdt ungene mine litt lengre inne enn til klokken halv åtte om morran i ferien..

Skrevet (endret)

Det er forskjell med å lære barna å vise hensyn enn å gå stille i dørene som trådstarter mener unger må gå stille rundt om kring!

Så lenge dem leker fint i VÅRES EGEN hage så kan dem faktisk være ute i fra 7.30 tiden om vi vil!

Jeg foreslår igjen AnneKristine86 at du skal lukke vinduet, og kanskje skal stikke til naboen din og spør om hun trenger hjelp! For alt vi vet så kanskje barnet hadde slått seg kraftig og moren kanskje hadde trengt litt hjelp! :)

Endret av Azi
Skrevet

Jaha?? Så du mener da at så lenge det jeg gjør gjøres i min EGEN hage kan jeg bare drite i om jeg plager andre??? Så lenge man bor nær andre mennesker MÅ man faktisk vise hensyn.

Skrevet
Jaha?? Så du mener da at så lenge det jeg gjør gjøres i min EGEN hage kan jeg bare drite i om jeg plager andre??? Så lenge man bor nær andre mennesker MÅ man faktisk vise hensyn.

Jeg gjentar så lenge dem leker fint i VÅRES EGEN hage så kan dem være ute 07.30 om vi vil!

Les hele innlegge skikkelig før du hisser deg opp.

Jeg synes det er verre med folk som klipper plenen sin tidlig om morgen, enn at barn er ute leker!

Skrevet (endret)

Barnet hadde slått seg, merkelig at det har gjort det hver dag i to uker nå..

Nei nei, det er tydeligvis for mye forlangt at man kan holde ungene inne til gjerne etter ni.. Og til informasjon så er vinduet mitt igjen når jeg sover..

Takk gud for at jeg var en unge som sov lenge.. Og i det minste fall ikke løp rundt og skrek når jeg var våken..

Ok, en ting til, barn som er ute og leker er okey.. Barn som leker pleier som oftest og mest le, rope til hverandre.. Det våkner jeg ikke så lett av som f.eks unger som da står og hyler i ti minutter i strekk, se bort fra de få sekundene det tar og trekke pusten.. Krangler hysterisk med hverandre..

Endret av Gjest

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...