Gå til innhold

Hva karakteriserer en steinbukk?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg er steinbukk, og lurer på om noen med peiling på astrologi kan si meg "hvem" jeg er? (Hva er mine skjulte egenskaper osv)

Håper noen kan svare! :) Synes sånt er spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finner du garantert mye om hvis du søker på f.eks google - og bruker søkeordet steinbukk. Det har jeg gjort med mittstjernetegn ...og det er interessant lesing :-)

Kos deg ! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting jeg kan si om steinbukker er:

-Litt "senil"

- "Jeg har rett" innstilling

- Leder kunnskaper

- Sta

- Går ikke sammen med værer. (krangler mye) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner igjen egenskapene som du beskriver om steinbukken.

Det er akkurat som å lese om min mann (steinbukken). Jeg er vannmann og det er vel ikke det en steinbukk har det roligst sammen med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brunhilde
Jeg kjenner igjen egenskapene som du beskriver om steinbukken.

Det er akkurat som å lese om min mann (steinbukken). Jeg er vannmann og det er vel ikke det en steinbukk har det roligst sammen med.

Det har du ret i - men opplever du det samme som meg har de fryktelig mye gøy sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ene datteren min er steinbukk. Steinbukker blir jo ofte omtalt som STA, men denne jenta mi er ikke sta i den "negative" formen. Hun er... hm... hva skal jeg si... Hun STÅR PÅ for å nå målene hun har satt seg. Hun er ikke mer enn snart ni år, og utmerker seg allerede som en fighter.

Sånn er min lille steinbukk i alle fall.... :) Videre er hun utrolig god hjertet og er venn med alle. Utrolig omsorgsfull og flink med hendene sine. Hun er veldig kreativ og pliktoppfyllende. Jeg vet ikke om det står i horoskopet at hun "skal være sånn", men.... kanskje andre steinbukker som kjenner seg igjen...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det mest fremtredende man kan si om en steinbukk er:

Sta

Arbeidssom

Målbevisst

Litt tilbaketrukken sosialt

Omsorgsfull og snill

En ledertype

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mest fremtredende man kan si om en steinbukk er:

Sta

Arbeidssom

Målbevisst

Litt tilbaketrukken sosialt

Omsorgsfull og snill

En ledertype

Går best sammen med Steinbukk og tyr.

Tegn som løve, vannmann og fisk blir totalt krasj (av erfaring :roll: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som jeg lige har skrevet i et andet indlæg med en som lurte på vandman er det helt umuligt at fortælle dig hvordan du er som person uden at sætte op et presist horoskop for dig og det gøres ved at man skal ha fødselstag føde tidspunkt og fødested da kan der laves et personligt horoskop som ville kunne sige til om hvordan du er som person mm

prøv denne

http://www.astronet.com

forsat fin jul

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei Steinbukk!

Er ikke steinbukk selv, men en av mine aller beste venninner er det! Så jeg har lest litt om de forskjellige tegnene og hva de står for.

Jeg tror steinbukken er:

- Veldig pliktoppfyllende

- Sta (i positiv forstand)

- Utholdende

- Fornuftig

- Snill og omgjengelig

Noen ganger merker jeg (som er et mer "nervøst" og skravlete tegn) at min venninne bare lytter til meg. Men så; plutselig slår hun til og slår seg løs! :ler: Og det er akkurat som om vi lærer av hverandre hun og jeg.

Mange ganger har jeg misunt henne det at det virker som om hun "alltid" har sånn likevekt. Men det er jo ikke tilfelle....- jeg kjenner henne godt! he, he..Men at hun er så jevn i humøret, mens jeg svinger opp og ned og det tar mye energi. Men; hun er nå fremdeles en av mine beste venner så jeg kan vel ikke være så ille, hvis ikke så ville hun kuttet meg ut for lengst :hoho: Vi er egentlig ikke såå forskjellig, selv om jeg er tvilling og hun er steinbukk. Vi har faktisk mer til felles enn man skulle tro :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg er steinbukk, eller stabukk som jeg pleier å si.. For vi ER sta, men ikke for en hver pris heldigvis. Det er bare sunt å ha sine prinsipper :wink: Dog synes jeg at steinbukken ofte får et litt negativt "stempel" på seg. At vi f.eks. skal være zodiakens mest kjedelige tegn, osv. Det vedkjenner jeg meg OVERHODET ikke :cry: .

Født under Saturn er vi jo, og Saturn er den planeten som styrer det melankolske. Steinbukken har en tendens til å bli litt melankolsk og trekke seg inn i seg selv, og er derfor avhengig av å ha optimistiske og oppmuntrende mennesker rundt seg. Men at vi er kjedelige? Langt ifra.. Reserverte er vi nok, og vi trenger et trygt miljø rundt oss for å kunne blomstre.

Bildet av steinbukken viser også en fiskehale som indikerer at vi har en litt drømmende og kunstnerisk side ved oss også. Vi setter stor pris på kunst, litteratur og musikk. Vi er estetikere, har stil, og kan ha en tendens til å bli litt vel snobbete og materialistiske. En steinbukk bør heller søke å dyrke åndelige verdier, enn å kun grave seg ned i arbeid.

Vi er dessuten fødte ledere, bare vi evner å lytte til andre og ikke ta over styringen fullstendig. Men vi er rettferdige, så det burde som oftest gå ganske bra. Vi liker å engasjere andre mennesker, og vi er flinke til det. Skikkelige pådrivere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 20 år senere...

Dine egenskaper er at du er født mellom 22. desember og 20. januar. Noe mer nyttig kan man ikke si

Anonymkode: 66174...eab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...