Gå til innhold

Godtersyk...

Gjest *Just-Me*

Anbefalte innlegg

Gjest *Just-Me*

Prøver å styre unna det meste av søtsaker, men behovet melder seg jo noen ganger, og litt må man jo kunne unne seg....

Men er det bedre å spise vingummi og sukkertøy enn sjokolade og potetgull når man først skal spise litt godt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elfrida

Mitt forslag er å spise litt av det man har mest lyst på, i stedet for det som man tror er minst ille.

Hvis man aldri kan unne seg det en smak av det slikket man liker best er sjansen større for at man sprekker, og spiser alt for mye av det. Det er i hvert fall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg ville ha valgt det med minst mulig fett, så heller sukkertøy og vingummi.

Hvis du vil ha sjokoladesmak, kan du jo spise litt sjokolademousse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått for sukkertøy.

Har jeg innmari lyst på sjokolade drikker jeg en kopp Options Choc-au-lait.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hei, Just-me!

Jeg har det som deg. Men jeg kjøper en liten sjokolade (melkesjokolade til 5 kr el.l) hvis jeg gir etter for lysten. Når sjokoladen er spist opp, har jeg ikke mer som frister meg. (Før kjøpte jeg store sjokolader fordi det var "billigst", men det gjorde så jeg spiste opp alt på en gang og det var jo ikke så...smart...

Jeg har så liten selvdisiplin at jeg er nødt til å bare kjøpe små porsjoner. Så en hel pose gelegodteri er heller ikke aktuelt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta
Hei, Just-me!

Jeg har det som deg. Men jeg kjøper en liten sjokolade (melkesjokolade til 5 kr el.l) hvis jeg gir etter for lysten. Når sjokoladen er spist opp, har jeg ikke mer som frister meg. (Før kjøpte jeg store sjokolader fordi det var "billigst", men det gjorde så jeg spiste opp alt på en gang og det var jo ikke så...smart...

Jeg har så liten selvdisiplin at jeg er nødt til å bare kjøpe små porsjoner. Så en hel pose gelegodteri er heller ikke aktuelt for meg...

Det samme problemet har jeg. Men hvis jeg har noe som er godt, men ikke supergodt, er det lettere å begrense seg. Og hvis jeg i tillegg tenker på hvor lang trening en sjokolade tilsvarer, er det lettere å bare ta en bit. Men jeg pleier å tenke litt på volumen og kalorier når jeg unner meg noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg satser på vingummi eller slikt jeg.. Får lett uren hud av sjokolade..

Og tyr helst til sukkerfri sjokolade om jeg må ha litt sjokoL :briller2:

Men jeg er en småspiser av RANG, og tar ofte det jeg finner om jeg er riktig desperat, så jeg har gjerne litt frukt, rosiner, wasa-knekkis-"kjeks" etc liggende i skapet, som alternativ når jeg tar sjekkrunden på kjøkkenet..

:briller2: :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Frk Åberg

Innbiller meg at potetgull er det verste, men vet ikke. Samtidig har man kanskje lettere for å spise mye av potetgull om man først begynner.

Jeg ville valgt en liten, mørk sjokolade. Det er vel mye sukker i vingummi og annet godteri. Mørk sjokolade har jo noe sunt i seg også (ikke at man bør bruke det som en unnskyldning da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...