Gå til innhold

Er du i skarp rute?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Jeg føler meg faktisk i ganske bra rute til jul nå, det er bare en del slike helt små ting igjen....men det er en del av dem (de små tingene) så kanskje jeg får det travelt likevel?

Skal vi se:

Pusse litt messing.

Stryke og legge på duker.

Ta inn og pynte treet.

Den siste golvvasken på kjøkken og gang.

Noen små "venninnegaver" skal pakkes inn.

Julegaveutdelingsrunde.

Jeg gleder meg sånn til jul!!!!! I morgen skal vi i skogen og hente juletre, og til min oldemor på 91 år for å spise ribbe...mmm... Lillejulaften skal jeg jobbe noen timer, og så hjem for å ordne treet og den siste finpussen. Skal henge sokk på sengene våre, slik at nissen kan komme og legge i litt julegodt til både små og store. Det skal vi kose oss med julaftens morgen, når tegnefilmene og askepott serveres i NRK1. Det er så deilig!!! Så blir det julegrøt på formiddagen, også til nissen!! Og så pinnekjøtt kl. 1400. Kirkegang kl. 1600 og så pakkeåpning hos mor og far. Det blir sikkert kjempekos. Og så har vi fått julekortstemning ute... Kan man ha det bedre?!?

Julefred, juleglede og julekos til dere alle!

"Det sanne lys, som lyser for hver menneske, kom nå til jorden." Joh. 1, 9.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva spiser du etter klokka to?

Selv, ligger jeg langt bak skjema. Den eneste julepresangen jeg har kjøpt, skaffet jeg meg tidligere i høst, og hun fikk den ved samme tid.

I år har jeg tenkt til å tenke nytt! Alle presangene jeg skal gi i år skal jeg skaffe meg ved å gi abonnementer til hver av dem. De får det iløpet av året, iløpet av et år vil det ringe så mange telefonselgere som vil tilby alle mulige slags blad og loddsalg.

Er det ikke bedre at det blir gitt bort som presang? Gi folk en gave når tilfeldighetene legger til rette for det? Eller skal absolutt alt overleveres 24 desember?

Forresten, 24 desember er faktisk et typisk tegn som gjenkjenner den norske væremåte. I alle andre land blir gavene åpnet den 25, hvorfor er det bare nordmenn som forhaster seg sånn?

Det som er mest synd er at nordmenn ikke forstår hvorfor så mange ler av oss. Hørte akkurat en vits av en muslimsk venn av meg, og han fortalte om nordmann, svensken og dansken som skulle over ei bru med jomfruer. – Så mange jomfruer finnes ikke på ei bru, fortalte jeg ham, og han påstod at jeg ødela hele vitsen.

Waco

Tror det er mange som tror dem får ren samvittighet av å ha fasadefin jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...