carolina78 Skrevet 3. juli 2006 #1 Del Skrevet 3. juli 2006 Har så lyst å starte med jazzballet til høsten, er der det noen her som driver med det?? Kan dere evt. komme med noen tips, hvor, priser og sånne ting? Er det for seint å starte med i en alder av 28 år? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Benedikte Skrevet 3. juli 2006 #2 Del Skrevet 3. juli 2006 Hei carolina78! Nå er jeg langt fra noen dreven jazzballett-danser, men jeg har nå prøvd det i noen år og kan absolutt anbefale det! Det er en helt fantastisk treningsmetode, syns jeg, kroppen får virkelig kjørt seg og det er jo bare herlig å trene til musikk! Hvis du liker å danse eller bare bevege deg til musikk, er jeg sikker på at det er noe for deg! Nå vet jeg ikke hvor du bor, men der er sikkert en danseskole i nærheten av ditt hjemsted, er der ikke..? Det er ganske vanlig praksis på slike steder at du får en gratis prøvetime, bare for å teste ut om dette kan være noe for deg. Deretter begynner du å betale, jeg kjenner bare til prisene på min lokale danseskole, det er ca. 1300 kroner for et halvår, 1 time i uka (noe jeg syns er dyrt, derfor jeg ikke har vært med på 2 år... ) Jeg aner ikke om Puls eller slike sentre har jazzballett da vi ikke har noe slikt i nærheten her, men de har muligens noe lignende..? Jeg aner virkelig ikke... Og du, alderen din er det ingenting i veien med! Nabodama her danser både jazzballett og flamenco, og hun begynte da hun var 35. Nå er hun 45, og holder fortsatt på! Der var både 18 år gamle jenter og 50 år gamle damer på "mitt" kurs da jeg holdt på... Så det er bare å prøve, det er mitt råd til deg! Vennlig hilsen Benedikte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #3 Del Skrevet 4. juli 2006 Hvordan er det med å begynne på jazzballett når man er litt stor og utrent? Jeg er 178 cm og 89 kg. Vil det være vanskelig å henge med i sånn type trening når man er litt stor og utrent? Har prøvd aerobic før og da følte jeg meg litt klossete... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Monana Skrevet 8. juli 2006 #4 Del Skrevet 8. juli 2006 Hvordan er det med å begynne på jazzballett når man er litt stor og utrent? Jeg er 178 cm og 89 kg. Vil det være vanskelig å henge med i sånn type trening når man er litt stor og utrent? Har prøvd aerobic før og da følte jeg meg litt klossete... Jeg har også danset jazzballett en stund, og begynte da jeg var på ca. samme størrelse som deg (bare at jeg er en del lavere enn deg, men forholdet vekt/høyde var ca. det samme...) I begynnelsen følte jeg meg utrolig klumsete og svær sammenlignet med de andre jentene, men så begynte jeg å få inn stega og formen kom seg veldig raskt, og da ble det ikke noe problem! Forresten var ikke alle jeg dansa sammen med sylfider, heller, der var jenter i alle størrelser og fasonger! Og, som sagt, så kom formen seg veldig raskt. I begynnelsen var læreren veldig opptatt av at alle skulle lære stega, hun gikk veldig grundig gjennom dem. Når de satt, gikk vi over til å lære ulike kombinasjoner og ulike danser, og da ble formen mye bedre med en gang! (Forresten kan du trøste deg med at jo dårligere form du er i, jo fortere merker du forbedringer! ) Jeg vil anbefale deg også å prøve det, jeg, det er utrolig gøy! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå