Gå til innhold

Ta solarium?!


Mrs. B

Anbefalte innlegg

Gjest gjest 0

hm... jeg syns det hjelper mot kviser å ta sol jeg! Da tørkes de "naturlig".. Det er jo sånn om sommeren for meg også. Dette avhenger helt sikkert av hva slags hudtype man har. Men husk at fet ller sterk mat ikke er spesielt bra for uren hud da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vil anbefale solsengene til brun og blid kjeden. Det koster endel på de dyreste sengene, men det er det absolutt verdt. Ett rent og pent, ordentlig sted og med gode senger som gir fin farge12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i slutten av mars, så særlig mere vinterblek kan man ikke bli. Derfor startet jeg med solarium litt etter jul. Både jeg og samboeren min tar sol, da blir ikke forskjellen på oss så stor. Jeg har tatt sol 2 - 3 dager i uka, men nå er jeg egentlig nesten fornøyd, og kommer til å ta sjeldnere bare for å holde på fargen.

Da jeg ble sminket her for leden dag, syntes damen i butikken at det var nok sol på meg, så en får høre på ekspertene!

Lykke til12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i slutten av mars, så særlig mere vinterblek kan man ikke bli. Derfor startet jeg med solarium litt etter jul. Både jeg og samboeren min tar sol, da blir ikke forskjellen på oss så stor. Jeg har tatt sol 2 - 3 dager i uka, men nå er jeg egentlig nesten fornøyd, og kommer til å ta sjeldnere bare for å holde på fargen.

Da jeg ble sminket her for leden dag, syntes damen i butikken at det var nok sol på meg, så en får høre på ekspertene!

Lykke til12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pamella: Tiger har helt rett - solarium er noe man så absolutt skal være forsiktig med. Min mor døde av hudkreft, og vi barna fikk streng beskjed fra leger på sykehuset om å holde oss langt vekk fra solarium, og vi er hverken lyse eller tandre i huden.

Psoriasis-pasienter går på sykehuset og tar "spesial-sol" - ihvertfall de som jeg kjenner - ingen av dem går i vanlige solarium.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med a spise gulerotter!

Det smaker bedre, og har samme virkning.

Drikk mye vann, sa huden ikke torker ut.

Skrube kroppe er ogsa veldig bra for man tar sol. Da losner alle dode hudseller.

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Husk bare å ligge på maven med armene over hodet og sole seg også, så dere ikke får de karakteristiske hvite stripene under armene.

Ellers vil jeg si at selvbruningskrem funker helt fint for meg i hvert fall. Er ikke veldig mørk, men bruker dark selvbruningskrem fra Body Shop, og den blir ikke gul synes jeg. Den piffer opp litt. Nå om vinteren bruker jeg den bare på armene og brystet, siden jeg trener med singlet, og hvis man følger bruksanvisningen med body scrub først, så fuktighetskrem, så selvbruningskrem og passer på å skrubber innsiden av hendene med såpe etter innsmøring, så skal dette ikke være noe problem.

Men hva med å prøve seg litt frem nå på vinteren da? Mange av dere skal gifte dere til sommeren, dere har god tid. Og nå er det lett å skjule tabber med klær også - om det blir noen...

Klem fra Tusenfryd som skal sole seg til uken - endelig, etter at hun fortsatt ikke har fått tatt de soltimene hun skulle ta til bryllupet for et halvt år siden...

(jeg rakk det aldri, og tydde derfor til selvbruningskrem... og som sagt - det funket for meg)12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk høre av frisøren/sminkøren at man bør skjerme ansiktet for sol (både solarium og naturlig) de siste 14 dagene før bryllupet. På den måten får man visst en finere og mer naturlig farve samt at det hadde store fordeler med sminken...

Tenkte jeg bare skulle nevne det!! Kanskje noen dermaloger/sminkører "cruizer" forumet og kan utdype dette????

icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men det ER skadelig å ta solarium! skjønner ikke hvilken planet dere bor på hvis dette har gått dere hus forbi. mer nøyaktig er solarium omtrent dobbelt så skadelig for huden som tilsvarende tid med soling. skjønner ikke at dere tør. er dere klar over hvor vanlig (og livsfarlig!) hudkreft er?

i tilegg er det sjokkerende mange solarier som tukler med strålestyrken så den blir høyere enn tillatt.

for ikke å snakke om rynkene dere påfører dere selv.

for øvrig: min mamma presterte å spise så mye gulrøtter at hun fikk gulaktig hud. ikke pent.

selvbruner: prøv decleor, som gir farge som ser naturlig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig begynt å ta litt sol, men det er ikke lett å få tid med to små i hus.

Jeg har nå 2 mnd. igjen og lurte på om jeg skulle prøve meg på litt selvbruningskrem i stedet. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gulrotsaft......

hvorfor ikke spise rå gulrøtter, det er godt.

Om du hverken har lyst på gulrotsaft eller gulrot, kan du kjøpe Betakarotentabeletter på helsekosten. De gjør samme nytten, men er enklere å få i seg.

Tillykkemed bryllupet12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal gifte meg i juli, og har de siste årene hatt litt problemer med å bli brun så jeg tenkte jeg skulle begynne i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...