Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Takk for det siam! :klem:

Kost oss veldig i dag :) Gkk en times tid i skogen ved Spiralen og dro på lekeland etterpå. Var der 3 timer, ungene koste seg, vi skravla og lekte litt vi og. Helena var så snill og fonøyd. Deilig. Middagen ble på Mc'ern i dag.. :sjenert: Godt! ;)

Helena rulla rundt i dag! :tommel: Jeg er superstolt, ropte inn mannen som hang opp klær, fram med kamera og andre "rullen" fikk vi tatt bilder av! Og etter det har hun bare rulla...og illsint når hun ikke kommer tilbake. Så sånn blir det nok framover, kan ikke gå fra henne nå.. ;)

Nå, litt facebook! :hallo:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink Helena er!!!!Var det frå mage til rygg?

Er nok ei stund til Maiken rullar endå. Foreløbig jobbar vi fremdeles med å få ho til å løfte hodet skikkelig når ho ligg i mageleie.

Bra at Lukas har komt i gang med behandling så kjapt! Blir spennande å sjå om du merkar bedring i motorikken.

Eg ventar på time til fysioterapeut for Malin. Har fått henvisning via helsestasjonen. Pga ferie kan det ta litt tid, så eg lurar på om eg skal bestille med ein time hos manuell terapeut på eiga hand. Vil gjerne vite om det er KISS-KIDD så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena ruller og ruller- men bare fra rygg til mage enda. Så fort vi legger henne på ryggen er hun over på magen og vips er hendene ordnet til og albuene støtter opp hodet og hun ligger faktisk og koser seg :tommel: Kan ligge lenge på magen og kikke. Men nok er nok ;)

Lukas hadde besøk av en kompis i går på dagen, så i dag har jeg planer om å bruke Helenas sovetid til å selv sove. Det var hurrameg rundt og tjo og hei med to 3- åringer ja og ei våken snuppe. Men jeg tenkte hele tiden jeg gjør det for Lukas.. ;)

Ellers har vi vår tradisjonelle ut å spise med mommo i dag. Gjør alltid det før vi reiser på sommerferie, og hun betaler :ler: Blir koselig!

Ja, det er spennende, Hermione og se hva behandlingen kan gjøre for Lukas. Håper de tar deg på alvor med Malin og at dere finne rut av det! :klem:

Nå litt facebook før en lang blund.. :hallo:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SOL!! :sol:

-og bare timer til mannen skla ha 4 uker ferie, og da blir det jo ferie på meg også! :sol:

Helena tullemor våkna halvfem i dag, vi var ute og spiste og det ble en urolig dag, da blir det gjerne sånn..hun sovnet igjen sju, og da la jeg meg- åtte våknet Lukas, han ville gjerne se en film så jeg fikk slumra en time til. Nå er jeg klar for en ny dag- vi har spist frokost jeg og Lukas. Jeg hører Helena holder på å våkne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenge siden sist gitt.

Godt for dere å få bekreftet uvissheten omkring Lucas. Håper behandlingen kan gjøre han bedre.

Høres ut som du koser deg i permisjon med Helena. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hatt det kjempefint, ikke regnet bort ;)

Sol hele mandagen og var i dyreparken fra vi kom fra, halv tolv til den stengte. Masse inntrykk og opplevelser for lukas som slukna fort da vi kom tilbake til hotellet.

Helena var supersnill, sov hele veien til og koste seg i vogna mens vi var i dyreparken.

Tirsdag ble det mer ustabilt vær, men vi hadde det fint fordet! Var mest i Sabeltann verdenen den dagen. og på kvelden show, WOW. for en opplevelse for Lukas. Jeg var på hotellet med Helena men pappa'n og Lukas var der, veldig stas!

Dro hjem etter frokost og litt kos på senga i dag. Deilig å få litt tid hjemme, pakke og vaske klær i morgen så drar vi til Stockholm fredag.

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

bare innom for å komme meg på side 1...

Hatt en fin ferie, med diverse frustrasjoner over svigers- men fint med mann og barn!

Til uka starter hverdagen igjen, mann og Lukas på jobb og bhg og jeg og Helena hjemme og suller annenhver dag for oss selv.

Er så trøtt og lat rett og slett etter ferien, ikke uthvil t, da det ble lite avlastning og litt anspente dager :sjenert:

Og om noen er i tvil..JA det er sltsomt å kjøre nesten 150 mil med ei på 4,5 mnd!!

- men vi overlevde!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 mnd kontroll i dag og vaksine. Har vi flaks sover Helena seg gjennom dagen som forrige gang hun tok vaksine, sovna med en gang vi kom hjem hvertfall!

- Ikke for at jeg bare vil hun skal sove, men i går sov hun så tullete og vært våken tidlig så hun har litt og ta igjen!

De viktige og flotte tallene er

7295 g og 65 cm. Fiiine jenta våres, ellers meget oppvakt og aktiv. Imponerte stort! :rødme:

I morgen begynner vi med litt smaksporsjoner med grøt, hun virker litt misfornøyd med den flaska hele tiden, gidder liksom ikke alltid spise opp alt og det er jo forståelig. 5 mnd med samme smak. :sjenert:

Prøvde grøt i sverige, men de hadde en annen type til førstegangs, og det ble helt krise, hun hyla på kvelden, antakelig vondt i magen. Er jo mer velling der og grøt her. Prøver igjen med mais i morgen.

Lukas har sovet hos mommo i natt, kosa seg glugg ihjel! er på vei hjem nå.

Siste feriedagen til mannen i dag. Tror det blir godt å komme tilbake til hverdagen også. Lukas savner barnehagen og vennene sine.

- og da kanskje mora får gjort litt fornuftig i snuppa's sovetid..til uka altså! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at det fort kan bli litt mye svigers, selv om de er aldri så greie. Det er noe helt annet med sine egne foreldre. Men det er klart at det kan bli for mye av dem også innimellom... :fnise:

Det er aller best å være hjemme, så klart. Men fint med litt forandring innimellom.

Jeg ser litt frem til hverdagen igjen, jeg også. Selv om vi går inn i en helt ny hverdag, nå som Oliver skal begynne i barnehagen. Det blir spennende. Og litt trist. Gruer meg til å ikke se han hele tiden. Heldigvis kan jeg bare dra og hente han hvis jeg savner han for mye. Men jeg tror det blir bra både for han, meg og Kaja.

Håper dere får en fin helg. Det skal jo være strålende vær!! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena fikk litt feber på fredagskvelden etter vaksine, ellers merka vi lite av den trøttheten som hun hadde ved sist vaksinasjon... var i strålende humør, og det er de ikke så farlig! :rødme:

Jegh fikk tatt igjen litt søvn i helgen og ikke minst i går, det gjorde Helena også. Sov fra halv ti til åtte i går morges!

I dag våkna hun halv seks, men det tenkte jeg, siden hun hadde litt tullete dag i går og dne lange dubben kom sent, hun sovna halv åtte og jeg måtte vekke henne for litt mat og stell...kune sovet for natta hun da..

Utrolig varmt i dag, Lukas skal i bhg etter 4 ukers ferie. Jeg og Helena skal slappe av! :kaffe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda, vi koste oss, Helena tok seg noe lange dubber- og da fikk jeg sovet under den første og gjort litt annet den andre gangen.

I dag er Helena 5 måneder!!

-Hun spiser både grøt og litt fruktdessert, nam nam! :jepp:

- Ruller over på de ene siden og liker seg godt på magen, løfter seg litt opp ved hjelp av armene! Og hun har også begynt å løfte på rompa.

-Når det hjelper gripe tar hun det hun vil ha! :fnise: Hun grabba tak i en kjøttbolle på pappa'ns tallerken i går! :ler:

-Hun har stor glede av leker, men kjeder seg fort. Nytt er bra..

-Elsker storebror, da kommer verdens største smil! :rødme: -og det er gjensidig! :rødme:

-Hun har allerede nå fått litt seperasjonsangst..kom vel rundt 4 mnd, mamma og pappa er best...gråt da vi skulle ut å spise og farmor stod igjen med henne i armene..

-hun både babler og hyler- av glede, masse lyd!! I den siste dagene har hun fått litt hes stemme...og prater masse, særlig når hun våkne rom morgenen..

-sovner gjerne ved ni-ti og dagen starter alt fra 5 til 7-8..ikke helt i rytme der enda..

-Er masse blid, og vi ser allerde nå at dette er ei som vet hva hun vil, hun er tøff og bestemt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nyter en rolig morgenstund med en kopp grønn te...Helena sover for sin første dubb, og Lukas får lov å se på tv før han ordner seg for dagen. Bhgdag på han i dag, vi skal kjøre når hun våkner- har tent å ringe å si vi blir litt sene. Ukeplanen har uansett ikke startet så de er jo bare ute og da er det ikke så farlig.

5. kvelden i går at Helena la seg rundt ni, våken i senga og sov søtt før det hadde gått et kvarter. Sovet til kvart over seks. Snuppa... :rødme:

Jeg var ute og spiste med en kollega/venninne i går, fikk noen timer med skravling og litt info og nyheter... :skravle: Herlig!

- sånt gir faktisk energi!!

Ellers merker jeg at jeg er litt småsentimental med vår lille venn. Siden jeg vet med 99,99 % sikkerhet at hun er siste barnet vårt er det litt rart med alt som hun vokser fra...Hun har jo liten seng og kunne fint begynt med sprinkelsengen nå..men *sukk..* det er jo ingen som skal bruke den etter henne og den er så søt. :hjerte: Sånn er det med dyne også, hun har bare to sengesett til minste dynen, og de er så nusselige...vil liksom ikke begynne med litt større dyne... :sjenert:

Akk ja... :legrine:

Klærne er fortsatt i str 62, men jeg ser at det begynner å bli smått endel..straks over i 68 og jeg er lovet nye poser med fine arveklær fra mamma'n til en jeg har hatt i bhg. Helena arva klær i 50, 56 og 62 fra dem, og de er som nye! Og så blir det vel litt småshopping! :rosasmil:

Lørdag skal mamma passe begge...det er elvefestivalen og vi har tenkt å kjøpe biletter, er jo postgirobygget, Katie Melua, Timbuktu og Kurt Nilsen..Vi skal ikke ta en helaften bare snuse litt på utelivet med et glass vin eller noe... Barna blir hjemme og mamma reiser hjem når vi kommer, så morgenen blir vår..

- men hyggelig blir det. Mamma mente bestemt at vi trenger litt tid sammen og gjøre noe morsomt også..har ikke bare vært bare bare med denne snuppa nei...

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var da som pokker.. :ler: Hun sover enda, og så så godt hun sover- jeg nekter å vekke henne! Har ringt og sagt vi kommer når vi kommer..Men nå må hun jo ha mat når hun våkner også..og så tar det 20 minutter å kjøre..ja, ja- blir ikke så lang dag som jeg trodde da, for jeg må hente han etter 4..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...