Gå til innhold

livet videre

Kipa

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

NU ska jag se till att e-post varslingen fungerar igen... och snart kommer jag med en dagbok igen. Saknar det men har bestämt att vänta med den tills jag börjar jobba igen. Saknar kontakten i dagböckerna.

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenen starta 5 her i huset ;) Men da hadde Helena sovet helt fra 22 i går, og mat fikk hun 21. Flinke snuppa mi! :rødme:

Hun sover dubben sin nå, og Lukas ser på tv- jeg skal løpe gjennom dusjen før han og jeg spiser frokost. Nå sover nok Helena til vi skal dra i bhg, perfekt! :)

Lukas har vært og tissa når han sto opp, jeg er så stolt av han! :legrine:

Nå dusje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var innom baker'n og kjøpte noe godt. Får besøk hvert øyeblikk, venninne med gutten sin på 8 mnd. Blir koselig! :)

Er merkelig nok ikke trøtt, men det kommer nok i kveld...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å lese om dagene dine, Kipa! Du får det til å virke fantastisk herlig å være tobarnsmor.... :rødme: Du har nok noen fantastike småtroll. Så godt å lese at Helena har lagt så bra på seg :) Her vokser vi også... Masse! Burpelita veier nå 4870 gram, og er 56 cm lang. Ei ordentlig bolle! Heeeerlig bolle :hjerter_rundt:

Håper du har en fin kveld! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forte meg å skrive litt..Alt jeg skrev i går ble bare borte, vet ikke hva det var med data'n i går, men jeg prøvde flere ganger også låste den seg..så gadd jeg ikke mer. :forvirret:

Hadde en sløv dag i går, inne i regnet. På kvelden var jeg på sånn hudpleie- party hos venninne. Ble lurt til å kjøpe noe av de dyre produktene også.. :sjenert:

I dag er jeg i dårlig humør, har nok sammenheng med at svigers kommer i dag- på vår regning. Tenk hadde ikke mannen bestilt og betalt flybilletter til 6000 hadde de ikke kommet. :frustrert: De skulle skamme seg, men for mannen og ikke minst Lukas- og Helena sin skyld skal jeg være søt og blid... ;)

Har laget ostekake i går kveld, skal pynte den med jordbær nå. Vi har vasket og ordnet og jeg skal ta siste finishen snart. Blir aldri bra så lenge Ludde er hjemme, men han er med mannen på jobb så da er det en mulighet..

På kjøkkenet nå er temaet vår ( endelig.. :sjenert: ) med vårblomster på gardinene og grønne lys og servietter. :tommel: Det bel så lekkert, ny løper har jeg også og litt sånn dill dall, små sommerfugler og sånne "glass"blomster i lenke til å henge på diverse...elsker sånt!

Skal på helsestasjonen 12.30 så har ikke all verdens tid.. Lukas og Helena var ikke så samkjørte i dag..Han ble sulten når hun fikk sin mat..og da vi skulle spise frokost ville ikke hun sove. Men nå sover hun og han hviler på sofaen. Han står jo opp så tidlig. Han gleder seg veldig til fammo og faffa kommer..ville pynte seg med skjorte, så han har på spiderman skjorte på og det som hører med..spiderman sokker, truse , belte, svettebånd... :legrine:

- gutten min! :hjerte:

Helena stakkar har pysj enda, bare fått tørr bleie et par ganger hun, og jeg har...morgenkåpe..

Må kaste meg rundt å ta ut av oppvaskmaskinen, støvsuge oppe, reie opp til dem- her på kontoret som også er gjesterom..da kan jeg nok ikke sitte her mye..og pynte denne kaka jeg har laget.

:klem: Takk for koselige hilsnener jenter! :klem:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

*betaler regninger*....... :sjenert:

Går vel så som så med besøket ;) Lukas storkoser seg med farmor og farfar og det varmer hjertet mitt å se dem sammen, han savner dem jo!

Men farfar banna og sverta i går fordi vi ikke har noen kanaler som sender hockey vm... :frustrert: jada...han presterte å si er nordmenn så jævlige at de ikke viser det fordi dem ikke er med. For han var overbevist om at de ikke er med. Men det er dem jo :ler: Ler av sånt tull, men det kan såklart bli for mye! :forvirret:

Var på helsestajonen i går. Helena veier 4510 g nå :tommel:

Mannen og jeg skal benytte sjansen til å dra på IKEA nå som vi har barnevakter :sjarmor:

;)

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper dere har det kjekt med besøk :) Høres ut som at Lukas koser seg, hvertfall, og det er jo kjekt!

Så stor og fin Helena har blitt :tommel:

Hørtes kjempefint ut med det nye vår-kjøkkenet deres!! Det er deilig at våren endelig er her...

God helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontoret har vært okkupert av svigersene til i går..så jeg har omtrnet abstinens... :ler: Snek meg til å sitte her litt i blant, men så skulle de plutselig legge seg, og det er jo kveldene jeg har mest tid her inne..

Vi har det bra, deilig med en rød dag. :) Mannen og Lukas går tur med Ludde. Helena sover i kurven i stua.

Deilig vær, har på capribukse og har sommerfølelse! :tommel: Skal sette meg ut å lese litt blader til snuppa våkner.

Hun har begynt å sove hele natten, våkner mellom 6 og 7 på morgenen, herlig! ;) Selv om hun legger seg åtte eller ti har det blitt sånn. For kveldsrutinene er ikke helt inne..

Nå holder hun på å våkne hører jeg :rødme:

har foresten fått kjøpt meg kjole til dåpen, synes den var knallfin og satt fint også :sjenert: Men litt surt da jeg sa den var satt ned med 300 kr fra i går..kjøpte den på torsdag..jaja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått kjøpt barnebunad til lukas, exit- synes den var fin jeg, og 350 er en pris man kan betale for noe som ikke blir brukt så mange gangene..hadde egentlig kjøpt til 600 på Gerd martinsen, heldigvis deponerte jeg så den skal leveres tilbake. Fikk kjøpt dåpslue til Helena også, kjolen er samme Lukas ble døpt i, kryfarget- nydelig -sydd spesielt til han, og vår famile i fremtiden..og fikk kjøpt en søt liten kjole til Helena som passer både til 17. mai og til dåpsfest!

Nå skal jeg sjekke konto'n... :sjenert:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hilsen Burpen! :klem:

tiden her inne er så knapp nå, er så mye annet man må og bør og skal.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag får vi besøk av min venninne T og Lukas sin venninne E. Vi gleder oss masse begge to!! :tommel:

Helena sover nå, våknet halv sju i dag, spiste og kosa og fikk stell, etter et par timer var hun jammen sulten igjen( merker at hun blir fort sulten når hun sover hele natten) så da ble det mat og stell og så sovnet hun i armene min etterpå :rødme:

Lukas ser på tv..for jeg skal dusje. Etterpå skal vi gå til baker'n (som bare er 5 minutter å gå :sjarmor: ) og kjøpe noe godt til besøket vårt. La Helena i vogna med engang nå når hun sovnet så hun er klar!

Synes det er vanskelig ifht varmen og henne..hun har strømpebukse og body gg et helseteppe over seg, virker god og varm..Men Lukas har capribukser og t- shirt..men så er jo han veeeldig aktiv også!

Har blitt supermedlem og har forsøkt å laste inn bilder, men det blir ikke noe av! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg bestilt snitter til dåpen, synes det er så godt- så da blir det det! For vi bestemmer.... :sjarmor: Jeg skal lage en ostekake og mamma marsipankake, sparer på det og kjøper masse fint pynt og stæsj i rosa til å dekorere med istedet :tommel:

Lukas har det bra hos mommo, snakket med han isted, så på film de hadde kjøpt i går. :) Skulle ut etterpå å se etter maurtuer... :ler:

Helena sover og jeg bør vel dusje aller først før noe som helst...er så dårlig på å lære meg en gang for alle at det nødvendige MÅ gjøres først med baby i hus- vips er hun våken.. ;)

Får ikke til å laste ned bilder selvom jeg har blitt supermedlem... :sur::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innom og sjekker ståa!

Når skal dere ha dåp, forresten? Vi skal ha 17. juni, men har bare så vidt begynt på invitasjonene... Men regner med at vi skal få til en fin feiring allikevel.

Håper du har en fin helg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helena har småsovet de siste dagen,ikke mye man får gjort da. men i dag :tommel: Har sovet siden ett, og jeg har vasket og hengt opp klær, ryddet bort for smått i begge barna sine skap og kommoder. Funnet fram klær i 62 til Helena og sortert og lagt på plass. de passer ikke enda, men vips- for nå vokser hun. 4, 8 kg i går! :tommel:

Har begynt og tørke støv og støvsuge, vaske gulver i stua nå. Tjo- ho... :ler:

Dagen starta kvart over seks, jeg pleier å legge meg når gutta står opp da, men det er egentlig veldig dumt- blir så trøtt nå jeg må opp igjen. Så i dag har jeg latt det være, og det tror jeg at jeg fortsetter med. Får gjort litt mer da! også blir jeg litt blidere... ;)

Vi ska ha dåp 27. mai Siam. Ikke lenge til altså..tenkte det var lurt med pinsen pga våre svensker..også viser det seg at de har tatt bort fridagen 2. pinsedag fordi de har fått fri nasjonaldagen..noe så tåpelig, nesten en vits det der...ja,ja dåp blir det uansett og alle som skal komme kommer. Ikke så mange- blir 13 voksne og 3 barn + Helena.

Nå må jeg fyke videre i huset mitt... :vinke:

Endret av Kipa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig å få gjort litt i går, men i dager jeg giddalaus... :sjenert:

Helena spiste litt tullete i går og sov lite , så i natt våknet hun halv fire for mat- og vill jammen ikke sove. Jeg visste nesten det skulle bli sånn siden hun tullet sånn å dagen. Vi var oppe fra halv fire til halv seks.. :Gjesp: Men da sov hun til 8.15 og mannen og lukas stod opp. Jeg fikk sove til 11 jeg... ;)

Nå sover hun og har gjort det siden halv tolv, trenger det nok etter i natt.

Gutta er på besøk hos fette'n min.

Jeg har i hvertfall fått brettet sammen og lagt på plass klær, ryddet på kontoret og ordnet litt med Helena sitt album samt bestilt flere bilder fra postfoto.

Nå kom jeg på en ting som må gjøres..vaske badet, det er jo så gøy.. :tunge1: Synes jeg gjør det "hele tiden" jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge barna sover, Lukas har ikke våknet enda- heldigvis, for han sov på dagen og slokna ikke før halv tolv i går kveld. Bra han får sove ut nå, så får jeg blid gutt når han våkner! Helena våkna kvart over seks og sover sin første dubb.

Jeg har fått lasta ned masse bilder og navna dem, har så håpløst program at de må navnes ellers blir det samme nr på maange. Tar ekstra tid da. Og tid er det ikke alltid nok av ;) Fått sendt bildemail til mamma også.

Det var masse nydelige bilder denne gangen, nå er jo alt hormonutslett borte på Helena så hun er bare vakker :rødme:

Bør vel dusje mens det er ro i huset..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan Kipa!

Innom og les hos deg ofte, men sjelden eg får somla meg til å legge igjen ei helsing!

Er imponert over at du får gjort så masse heile tida! Virkar som om det går greit å ha både Lukas og Helena heime på dagtid. Her hadde ikkje det gått, trur eg. Malin ville kjeda seg og mast på meg konstant. Ho er ikkje alltid like flink til å aktivisere seg sjølv og krev mykje oppmerksomhet. Og så er det ingen andre ungar heime her på dagtid, så leikeplassen er tom og stille. Hadde planar om å gi ho kortare dagar i barnehagen, men dei gangane eg kjem og hentar ho tidlig (før 14.30) vil ho ikkje vere med heim fordi ho har det så kjekt. Føler meg passe dust då, ja! :ler2: Har funne ut at det er best å la ho vere der til kvart over tre så ho får med seg frukten.

Smurte du hormonutslettet til Helena med noko? Maiken ser nemlig ut som ei kjøttkake for tida. Ikkje noko moro å ta bilder til takkekort då! Hugsar at Malin såg like ille ut ein periode. Trur ho var over 3 mnd gammal før det forsvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse og masse Hermione.. :sjenert: Får gjort litt innimellom..når lille snupp sover og lukas leker ivrig feks- som nå. Og hva gjør jeg..sitter her.. :plystre:

Går veldig greit å ha Lukas hjemme, han er flink til å leke selv og når Helena sover kan jeg jo være med å leke, om han da vil ha med mamma'n sin..ikke alltid det nei :ler: Vi er flinke til å gå trilletur når begge barna er hjemme, må ut en tur da i løpet av dagen. I dag blir det ikke noe av, for jeg skal til legen og mannen kommer hjem halv tre. Lukas sov jo nesten til halv ti, så vi har spist frokost, med lille snupp i vippestolen som vi endelig har fått oss. Fikk av en snill venninne :tommel: Den er genial, husker lukas satt mye i en sånn, som vi lånte den gangen- Helena er nok ikke så tålmodig- men nok til at jeg får spist med Lukas. Og det er viktig, viktig å dele seg litt -gi han litt alenetid med mamma selv om jeg er alene hjemme med dem. Jeg er dessuten heldig med at Helena sover mest på dagen.

Synes vi ser litt mer fornøyd baby om dagen, hun begynner å sette mer og mer pris på litt td i lekegrinda, i vippestol og på gulvet med leker. Farger og lyder, mamma og pappa og storebror sin ansikt. Smiler masse masse og er med lyd og noen ganger uten... og prater, lange monologer med ulikt stemmenivå :legrine:

Må jo fortelle at svigers er SÅ sikre på at hun har kolllik, nesten bare til å le av. Hun har jo hatt litt gråting før sovning og trenger noen ganger hjelp til å sovne, roe seg ned. Hun gulper- noen ganger MYE andre ganger litt, og hun begynner å bli svært aktiv. Konklusjonen deres var kollik for hun får jo mme, sparker med bena= pga smerter.. :klaske: gulper og skriker. Jada..bare jatta med jeg. Men jeg visste at hun gråt fordi hun ble overstimuleret av dem blant annet. Og fordi babyer har noen ganger "skrikeperioder "i løpet av dagen

- men kollik- langt ifra. Hun sover jo hele natten, rolig og fornøyd! Hun gråter aldri mer enn kanskje ti minutter- roer seg med kos og nærhet og hun sparker med bena fordi hun begynner å bli aktiv.

-Nemlig! :frustrert:

:sjarmor: Og samme dagen de dro, gjett hvem som var rolig og fin og i grunn har vært det siden.. ;)

De var også utrolig masete og teite ifht at vi måtte gi henne mme også- maste om alle mulig spm. hvorfor det og det...sånt er unødvendig.

Og jaggu er dem her snart igjen..til dåpen kommer de jo og er 3 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...