Kipa Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #401 Del Skrevet 29. januar 2007 Oi, ny hilsen! Han er søt, Whisper! Sender deg gjerne bildebevis... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 29. januar 2007 #402 Del Skrevet 29. januar 2007 I går fikk jeg ordnet siste rest med klærne, og i dag skal jeg finne fram de aller minste og vaske og legge dem i skuffer. Skal vaske sengetøy og ta inn senga også ← Å så koselig Kipa! Du har noen deilige dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #403 Del Skrevet 29. januar 2007 Ja,det er koselig med sånt pusleri! Men så veldig deilig har jeg det ikke...har vært kvalm siden i natt, og spydde tilslutt...Minns fra sist at kvalmen kom tilbake mot slutten ja...og er faktisk morgenkvalm igjen..Og nå har jeg så vondt i bekkenet både foran og bak egentlig at å gå er en prøvelse...Ikke lurt å gå så langt i dag, altså. I morgen skal jeg låne bilen til mamma hele dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #404 Del Skrevet 30. januar 2007 Skikkelig blæh- dag kjenner jeg... skulle absolutt ikke ha gått den lange turen i går, eller støvsugd eller gått opp og ned trappa hele dagen...Men gjort er gjort- og pult er pult, derfor sitter jeg her med min mage og mine plager... I går gjorde jeg mye bra! i dag har jeg levert Lukas, kjøpt Se & hør på hjemveien og har ikke tenkt å gjøre noe fornuftig før jeg skal hente han ved halv tre... Nå skal jeg lage meg ostesmørbrød til frokost. Har vært dødskvalm i natt også og helt til nå egentlig, men det frister velidg med ostesmørbrød likevel.. - nemlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 30. januar 2007 #405 Del Skrevet 30. januar 2007 Så kjedelig med kvalme som kommer tilbake, da! Det er jo i grunn slitsomt nok fra før på slutten, om man ikke skal få enda mer å slite med. Heldigvis nærmer det seg fødsel for deg også. Lykke til i innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #406 Del Skrevet 30. januar 2007 (endret) Hallo Siam! Takk for lykkeønskninger Hm..skal jeg ha en sånn tippeliste tro...litt tidlig da, men...Må tenke litt på det gitt! I dag er jeg ikke stressa mht redebygging..merkelig, noen dager blir jeg helt gal når jeg tenker på det -mens andre er det helt greit. Men så er jeg jo litt rar også da! Endret 30. januar 2007 av Kipa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #407 Del Skrevet 30. januar 2007 Har bestilt storebror genser til Lukas http://www.minime.no/comersus/store/comers...p?idCategory=64 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest marthepia Skrevet 30. januar 2007 #408 Del Skrevet 30. januar 2007 Tøff genser!! Å jeg synes absolutt at du må ordne med tippeliste. Arti å tippe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 30. januar 2007 #409 Del Skrevet 30. januar 2007 Huffda.. Utrolig slitsomt med den kvalmen.. Og bekkenløsning ikke minst!! Ostesmørbrød er godt ja, hvordan lager du dine? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #410 Del Skrevet 30. januar 2007 Hallo Marthepia og Jinx Tippeliste skal bli, men ikke enda, er jo fortsatt en stund til... ostesmørbrød smakte jammi og det ble laget av det brødet jeg hadde hjemme, som var kneip, den pølsa vi hadde, kalverull og masse ost. Også tok jeg potetsalat og piffi krydder på da det var ferdig. Godt, men ikke så avansert altså! Kvalme kommer tilbake om kvelden gitt... Ja, ja har hatt noe kvalmefrie timer med bare helvetes vondt i bekken i dag. Det får holde På fredag skal jeg jammen besøke jobben- lysten har ikke vært så stor for å si det mildt etter den behandlingen noen gav meg. Men det skal være fellespause med avslutning for god kollega og da kliner jeg til med et besøk på avdelingen samtidig. Tror jammen jeg skal be meg selv på lunsj også, for å virkelig ta av.. Lukas skal uansett være med meg hjem etterpå, og greit at han får spist litt først. Spiser så bra i barnehagen! I morgen skal han ha fri, og være sammen med meg, kose oss Prøver å gi han en dag fri i uka så han får nyte litt mamma- tid før den lille urokråka kommer inn i livet hans.. Bare så blæh at jeg ikke har bil..ellers kunne vi tatt en tur til byen..men det går jo buss. Får se hvor raske vi er i klærne i morgen, og hvor fort dagen går. Og hvor sprek mamma'n er... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #411 Del Skrevet 31. januar 2007 Lukas har littebitt feber...kom inn ved fem i dag og glovarm, men det har bedret seg nå. Hoster veldig. Ønsker ikke sykt barn, så her blir det slækk dag med innekos! Jeg er...kvalm..som om det var noen bombe! Lå tilogmed litt over doen isted.. Jeg og mannen snakket faktisk litt om det som skje i går. Han har ikke vært den mest aktive denne gangen, men jeg husker jo sist. Da Lukas ble født da forstod han! Og han sier selv at det er det mest fantastiske han har vært med på, og han elsker å være pappa. Er ikke redd for noe av det nei! Men greit å få snakket litt også...Jeg sa jeg gruer meg mer til det med amming enn selve fødselen. hadde jo en fødsel som var forholdsvis enkel, jordmor sier jeg er skapt til å føde.. Og de sier som regel at andre gang blir lettere, men blir det ikke er jeg innstilt på det også! Det er det her med amming.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 31. januar 2007 #412 Del Skrevet 31. januar 2007 Hva er det du lurer på ang amming da vennen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #413 Del Skrevet 31. januar 2007 Amming ja...det ble jo ikke den kosen jeg hadde trodd, Lukas nekta rett og slett og ta puppen han, samme hvor mye og på hvor mange ulike måter jeg prøvde. På sykehuset var det et evig mas..men like mislykket hver gang. Da jeg trodde jeg hadde fått det til, da vi dro fra sykehuset og alle der sa det gikk fint..viste det seg jo at det gjorde det slettes ikke. Han sugde bare, men svelget ikke. Dette oppdaget vi ikke. På 6 ukers kontroll ble det oppdaget vektsavvik, tilbake for veeing om en uke. Joda han var underernært . Så ble det flaske og pumping til jeg ikke orka mer ved 4 mnd.. De gangene jeg amma ville jeg ikke sitte sammen med andre, med mannen var greit såklart, men ved besøk og sånn så gikk jeg på soverommet. Og det kommer jeg nok til å gjøre denne gangen også, om ammingen funker. For melk det hadde jeg i massevis!! Når slike ting ikke funker som amming, som på en måte alle får til, trodde jeg da. Og det trodde visst helsestasjonen og. De gjorde stort nummer ut av at han ikke klarte det/ ville det..Og så viser det seg at det er ikke så uvanlig. Man føler seg som en dårlig mor rett og slett,og det er jo ikke med lett hjerte man begynner med mme heller..Selvom den store depresjonen utebel hos meg. det er rett og slett min dårlige erfaring fra sist som gjør at jeg gruer meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #414 Del Skrevet 31. januar 2007 Å fy filler'n..jeg skulle ut og hente avisen i morgenkåpe, dumme fe- hodet.. :frustrert:Så at det var noen feiere på nabotaket.. og så tenkte jeg nå hadde det tatt seg ut å dette, for her var det glatt.... - der lå jeg! Så nå har jeg skrubbsår i begge hendene og på armen, men datt heldigvis..på ryggen..au! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siam Skrevet 31. januar 2007 #415 Del Skrevet 31. januar 2007 Å fy filler'n..jeg skulle ut og hente avisen i morgenkåpe, dumme fe- hodet.. :frustrert:Så at det var noen feiere på nabotaket.. og så tenkte jeg nå hadde det tatt seg ut å dette, for her var det glatt.... - der lå jeg! Så nå har jeg skrubbsår i begge hendene og på armen, men datt heldigvis..på ryggen..au! ← Unnskyld altså, men det så sikkert snodig ut... Håper du ikke fikk altfor vondt. Og selv om ammingen ikke gikk så bra sist, er det ikke dermed sagt at det vil være et problem denne gangen. Nå har du mer erfaring, og du får jo tross alt en helt annen baby. Det kan hende at hun tar puppen så lett som bare det. Men nå er du i alle fall mer obs på problemet og kan gå over til MME fortere om du ser at det ikke funker. Det er ikke noe nederlag! Ha en fin dag, og prøv å holde deg på beina, vekk fra doskåla og unna feber. God bedring til Lukas! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #416 Del Skrevet 31. januar 2007 Det så nok ikke bra ut nei, kneip i hvertfall beina kjapt sammen...fniiis..og ble liggende en stund og forbanna meg selv Glad jeg hadde truse og at ikke postmannen kom opp bakken akkurat da... Er temlig mørbanka nå! Kipa skal aldri mer hente avis i morgenkåpe med bare sandaler på meg på isen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #417 Del Skrevet 31. januar 2007 Har ikke engang henta posten i dag, gidder ikke ta sjansen på et fall til..Nå har jeg fått klær på meg da, men.. Vondt i korsryggen etter fallet.. og et stort blåmerke har jeg også fått. Ju-hu.. Vi har hatt julemat til middag Hade ribbe og pølse rester i fryser'n, kjøpte surkål og koste oss. Lukas go'gutten har forøvrig noe han plages med..er i elendig humør i kveld. Nekta å spise middag, hyyyla da han ikke fikk se på istid og er sutrete...Bare det ikke blir noe mer..Hoster litt stygt innimellom, men feber'n har pelt seg vekk! Jeg har ikke så lyst til å han han hjemme i morgen også... Har jo ikke fått slappa av som jeg trenger..I dag skulle han jo ha fri, det var bare tilfeldig at han var pjusk på morgenen. Nå er mannen gudskjelov hjemme i kveld, så jeg har tatt litt Lukas fri.. I morgen tror jeg han skal jobbe over igjen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jinx Skrevet 31. januar 2007 #418 Del Skrevet 31. januar 2007 Ikke stress med amminga. Senk skuldrene og slapp helt av, ha et rolig forhold til det. Og joda det trenges trening av de små til å få puppen i munnen. Det er ikke gjort på 1-2-3. Jeg hadde mine to førstefødte klistret til puppen de første 2 døgnene på sykehuset. Jammen ble jeg sår, men det gikk da over. Og det er en teknikk barnet må lære seg. Det er utrolig mye av brystet som skal inn i den lille munnen. Det høres ikke ut som du fikk no særlig god hjelp på sykehuset. Du får spørre etter en ammehjelper denne gangen Syns jeg ser deg spankulere ut i morgenkåpen - og falle da! (men jeg må jo litt også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kipa Skrevet 1. februar 2007 Forfatter #419 Del Skrevet 1. februar 2007 Lukas frisk og rask og i strålende humør i dag Men han var trøtt og jeg også..så vi lå litt lenger...Jeg fikk ordna meg før jeg hørte han kom løpende. Løper så mye nå, alltid løpe fra rom til rom, for en energi! Mamma kom så jeg fikk lånt bilen, levering gikk som en drøm- Lukas løp..inn til barna sine. Jeg var så heldig at det kom en buss da jeg hadde levert bilen på jobben til mamma. Hadde ikke orket å gå med den kroppen her...Det må nesten være modning på gang, vondt mellom beina.. Nå har sust bort en time her..men har ikke noe som skal gjøres, mamma henter Lukas i dag. Så dagen er min! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mayamor Skrevet 1. februar 2007 #420 Del Skrevet 1. februar 2007 Mine råd til amming (men jeg er ingen ekspert altså... ): * TTT = Ting Tar Tid * men det er mest til å begynne med (babyen lærer fort) * få hele brystvorten inn i munnen * klem og stryk litt på brystvorten for å drive fram melken før babyen får den i munnen * sett deg på en slik måte at det ikke er belastende (eks stor pute, ammepute el) * legg babyen til ofte til melken har kommet i gang * deretter styr litt slik at du ikke blir en "smokk" og babyen lærer seg å bli mett * klem ut en dråpe morsmelk og la den lufttørke etter endt amming * sett på koselig musikk eller noe kjekt på tv på lavt nivå - så går tiden fortere, men for all del det er kjekt å bare sitte å se på babyen også... * finn din måte * vil ikke du er det er ærlig sak - ikke la deg "presse" * drikk rikelig med vann * før amming: drikk gjerne en kopp varm te (ikke mens du ammer pga skoldefare, men før) * baby som smiler er en skikkelig refleksutløser... Stakkars deg som falt på isen. Må passe på deg selv, vennen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå