Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #1 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvordan er det å ha med hund på Huk? Jeg har pleid å ha med hunden min på andre strender der det har vært egna til det, og da har vi typisk lagt oss i sola på gresset og bindt hunden i skyggen. også har hunden vært med å bada innimellom. er det skyggemuligheter slik at man kan ha med hund? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 30. juni 2006 #2 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvordan er det å ha med hund på Huk? Jeg har pleid å ha med hunden min på andre strender der det har vært egna til det, og da har vi typisk lagt oss i sola på gresset og bindt hunden i skyggen. også har hunden vært med å bada innimellom. er det skyggemuligheter slik at man kan ha med hund? ← Ikke ha med hunden din til Huk! Det er helt jævlig med folk som på død og liv skal dra bikkja si over hundrevis av mennesker som ligger og koser seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. juli 2006 #3 Del Skrevet 1. juli 2006 Oki. Men hva hvis vi legger oss på ett sted og blir der og hunden ikke er med å bader? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 1. juli 2006 #4 Del Skrevet 1. juli 2006 Det er en stor gresslette før man kommer til selve stranden. Der er det masse trær også. Folk spiller volleyball der og griller, men der kan man sikkert finne et sted! Når man kommer til selve stranden, er det bare å passe seg for å ikke tråkke på mennesker. De ligger som sild i tønne! Sånn går det når hele oslo skal bade på ti cm samtidig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #5 Del Skrevet 3. juli 2006 Var jo knall med hund på Huk!! vil ikke at hunden min må være hjemme hele dagen mens vi er ute og koser oss, men tar såklart hensyn!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #6 Del Skrevet 3. juli 2006 Dere lar vel ikke hunden stå igjen alene på land mens dere bader? Hvis noe skjer, er dere som hundeeiere da ansvarlige - selv om det er snakk om verdens snilleste hund kan alle hunder bli usikre med så mange fremmede mennesker rundt seg. På stranda er det jo masse unger som løper rund, badeballer og frisbeer som flakser omkring osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 4. juli 2006 #7 Del Skrevet 4. juli 2006 Dere lar vel ikke hunden stå igjen alene på land mens dere bader? Hvis noe skjer, er dere som hundeeiere da ansvarlige - selv om det er snakk om verdens snilleste hund kan alle hunder bli usikre med så mange fremmede mennesker rundt seg. På stranda er det jo masse unger som løper rund, badeballer og frisbeer som flakser omkring osv. ← Nei det gjør jeg ikke. har jeg skrevet det noe sted??? dersom vi er flere som er der, går vi i puljer og bader mens noen er igjen med hunden, men prøver helst å ta med hunden en tur så den får bade og kjølt seg ned også. det er så utrolig mange fordommer mot hundeeiere, jeg blir helt sliten jeg. det blir nesten vanskelig å ha med hund fordi folk har så mye fordommer. huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 5. juli 2006 #8 Del Skrevet 5. juli 2006 Nei det gjør jeg ikke. har jeg skrevet det noe sted??? dersom vi er flere som er der, går vi i puljer og bader mens noen er igjen med hunden, men prøver helst å ta med hunden en tur så den får bade og kjølt seg ned også. det er så utrolig mange fordommer mot hundeeiere, jeg blir helt sliten jeg. det blir nesten vanskelig å ha med hund fordi folk har så mye fordommer. huff ← Fordi hundeiere har så utrolig liten forståelse og innlevelsesevne for andre menneskers virkelighet! Det er faktisk ikke alle som synes den digre, siklende hårballen er det mest fantastiske på jord. Noen er faktisk REDDE for hunder. JA, DIN HUND OGSÅ! Om noen sier at ens egen hund er verdens snilleste bryr meg midt i hekken! Hunder har ingenting på en strand som Huk å gjøre! Med mindre den står spikra til en påle i bånd hele dagen. For det er faktisk båndtvang i Norge. JA, FOR DIN HUND OGSÅ!!! Hundeieiere... Jeg blir helt sliten... Huff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2006 #9 Del Skrevet 6. juli 2006 jeg hater hunder og ville aldri møtt en på en strand. I går var jeg med noen som badet i vannet, jeg vasset selv. Ja når folk står med klær på i vannet, vasser de. Vil de tøyet skal bli vått, legger de seg på svøm. Uansett - her kommer det en golden retriever løpende sprut splæsj. Irriterende, men jeg overlevde. Må si det klikket litt da eieren (middelaldrende dame) tok etter hunden og løp 1 m ifra meg mens hun plasket i vannet med armene og lo som et barn som løper i en blomstereng. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #10 Del Skrevet 6. juli 2006 hehe, som et barn i blomstereng! syns jeg ser det for meg. jeg er heller ikke glad i hunder, og en VÅT hund - æsj. nei, skjønner ikke at dyrene må være med overalt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 6. juli 2006 #11 Del Skrevet 6. juli 2006 Selvfølgelig har jeg hunden i bånd!! Jeg synes ikke-hundeeiere har for liten forståelse og innlevelse ang hvordan det er å være hundeeier og være glad i hunder jeg. Så utrolig dra alle over en kam å si det du sa afr0dite! Min hund er i bånd, den er allergivennlig, og en trivelig hund som ikke går løs og ikke går bort og plager noe. mener du at min hund til en hver tid skal være alene hjemme og aldri få lov til å være med på noe kos der det er andre mennesker?? mener du at jeg kun skal gjøre ting helt alene og aldri reise offentlige steder pga at jeg har hund?? en hund kan bare være alene hjemme et visst antall timer om dagen, og de timene er som regel brukt opp når man kommer hjem fra jobb, og da er man NØDT til å ha hunden med hvis man skal noe. for en egoistisk og trang tankegang Forresten så er ikke jeg så glad i barn som skriker, tråkker på håndklet mitt og støyer heller. dette merker jeg MYE mer til enn hunder, men jeg forstår hvordan det fungerer liksom så jeg klager ikke om det til noen. dere som har så mye i mot hunder burde gjøre noe med tankegangen deres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 6. juli 2006 #12 Del Skrevet 6. juli 2006 Eller du må forstå at ikke alle liker hunder. Jeg likte dem før, men de blir bare mer og mer slitsomme og ekle syns jeg. Har du noe imot meningen min kanskje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 6. juli 2006 #13 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg også synes det kan være slitsomt med unger som hyler og skriker og spruter, men jeg er ganske trygg på at de ikke kommer til å bite meg. Denne tryggheten føler jeg ikke overfor hunder, og dette er basert på noen traumatiske hendelser med hunder og ignorante eiere. Ikke dermed sagt at alle eiere er sånn, men jeg føler meg likevel tryggest hvis hunden er bundet og det er noen som passer på den. Spesielt på et overfylt sted som en strand på en solskinnsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 6. juli 2006 #14 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) Jeg også synes det kan være slitsomt med unger som hyler og skriker og spruter, men jeg er ganske trygg på at de ikke kommer til å bite meg. ← Jeg har håndtert hunder, både kjente og ukjente, i 35 år og jeg har aldri blitt bitt av en. Hvor mange ganger jeg har blitt bitt av småbarn, har jeg ikke tall på Når det er sagt, så velger jeg andre steder enn Huk hvis jeg skal ta med hunden min på stranden. Det blir stressende for alle parter med så mange mennesker og siden hunden min har lang, svart pels er jeg avhengig av å finne et sted hvor den kan ligge i skyggen. Uansett irriterer jeg meg også en smule over dette hysteriet omkring hunder. Det er de færreste av oss som går rundt med en drapsmaskin i bånd og de fleste hunder har en naturlig sperre mot å bite og det skal mye til før så skjer. Jeg har aldri sett en hund som løper bort til nærmeste menneske og biter helt uten videre. Endret 6. juli 2006 av Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BagLady Skrevet 6. juli 2006 #15 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg har håndtert hunder, både kjente og ukjente, i 35 år og jeg har aldri blitt bitt av en. Hvor mange ganger jeg har blitt bitt av småbarn, har jeg ikke tall på ← Hva er det som er rasjonelt ved irrasjonell frykt? Jeg vet også at barn kan bite meg, men da vet jeg at jeg sannsynligvis ikke får varige men, dessuten er det vel ofte sånn at barn biter folk de kjenner og ikke vilt fremmede på stranden. Hunder derimot, er jeg redd for og det kan jeg ikke gjøre så mye med. Annet enn å håpe på at de som eier hunden har kontroll på den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
afr0dite Skrevet 6. juli 2006 #16 Del Skrevet 6. juli 2006 Jeg dro alle under samme kam som svar på innlegget over det jeg la inn sist.. Trodde virkelig ikke det var nødvendig å utdype det.. Med det sagt, jeg liker ikke hunder! Jeg synes de er ekle, jeg synes de stinker og jeg har opplevd MANGE ganger å bli angrepet av hunder uten at eierne reagerer i det hele tatt! De bare smiler søtt.. Sorry, men jeg synes ikke det er SØTT at bikkjer angriper. I fjor var jeg på Huk og da satt det en fyr med en bikkje midt blant folk, og den bikkja var spik spenna gæren!!! Den BEIT et spedbarn som lå under en parasoll, og glefset etter ALLE som gikk forbi. FLERE gikk bort til tosken og sa han måtte fjerne bikkja, men nei, denne hunden var nemlig VERDENS snilleste og gjorde ingen skade!! Til den nå enn som snakket om at bikkja ikke kunne være alene hjemme; ta med deg bikkja på jobb! Tror du det er noe annerledes å drasse med seg en hund dit, som på stranda? Folk drar på stranda for å kose seg, ikke for å få hunder rennende over seg! Eller skaff deg båt! Så kan du bade med bikkja! Forøvrig er det alene-hjemme argumentet ELENDIG! Vil du virkelig at folk skal ha forståelse for at du ikke har tid til å ta deg skikkelig av et dyr en stor del av befolkningen ikke liker i det hele tatt? Da skulle du kjøpt deg en gullfisk i steden... Eller en tamagochi... Og nei, alle hunder er ikke forferdelige. De kan ikke vite at de er til skade for andre mennesker. Men det kan eierne. Og det er alt for mange udugelige og hensynsløse hundeiere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anneli Skrevet 6. juli 2006 #17 Del Skrevet 6. juli 2006 Det var da svært da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #18 Del Skrevet 7. juli 2006 Halloo! For å si det med én gang; jeg er hundeeier og jeg elsker hunder. Men! Jeg tror vi hundeeiere må være såpass ansvarlige at vi skjønner at noen ikke liker hunder, at noen er direkte redde og at noen har hatt ubehagelige opplevelser med hunder. Selv om VI vet at hunden vår er snill, selv om VI vet at vi har kontroll så vet ikke alle andre det. Jeg synes det er lite lurt å ta med hund til en overfylt badestrand, det er mye folk, mye barn og det er et annet miljø enn det hunden er vant til. Det er ganske enkelt ikke sikkert at det er til det beste for hunden! Vi hundeeiere skal selvfølgelig få lov å ta med hunden vår ut i offentligheten, men jeg mener at stranda med mye folk, les:unger, ikke er det rette stedet. Det kan fort bli ubehagelig både for folk og dyr!(Men Osloområdet har vel andre mindre "befolkede" strender/vann ?) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå