Gå til innhold

På vei mot anoreksi?

mallina

Anbefalte innlegg

Jeg satt og så på anoreksi dokumentaren på tv norge i går, og da gikk det ett lite lys opp for meg..

Jeg har tidigere hatt bullemi, men kuttet dette ut da jeg fant ut at jeg var gravid..

Tok av 25 kg (10 kg var vann) etter fødselen med normal og sunn mat..

For en liten tid siden så bestemte jeg meg for å spise lite hver tredje time, for å ta av de siste kiloene, men etter en måned så fant jeg ut at jeg hadde lagt på meg 4 kg, og fikk panikk! Det endte med at jeg bestemte meg for å spise ett måltid om dagen....

Jeg spyr det ikke opp, men det er vel litt lite?

Grunnen til at jeg bare spiser ett måltid er fordi jeg vet at det er den måten som har funket før..

Kan dette utvikle seg videre?

Jeg trener og går tur, men er livredd for å legge på meg.

Jeg vet ikke hva som gjør det, men vil jo egentlig ikke tenke på slikt, for jeg har jo ei datter, og ønsker ikke at hun skal bli lik meg.

Jeg vet ikke hva jeg ønsker som svar, bare vet at jeg kan ikke tenke slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg satt og så på anoreksi dokumentaren på tv norge i går, og da gikk det ett lite lys opp for meg..

Jeg har tidigere hatt bullemi, men kuttet  dette ut da jeg fant ut at jeg var gravid..

Tok av 25 kg (10 kg var vann) etter fødselen med normal og sunn mat..

For en liten tid siden så bestemte jeg meg for å spise lite hver tredje time, for å ta av de siste kiloene, men etter en måned så fant jeg ut at jeg hadde lagt på meg 4 kg, og fikk panikk! Det endte med at jeg bestemte meg for å spise ett måltid om dagen....

Jeg spyr det ikke opp, men det er vel litt lite?

Grunnen til at jeg bare spiser ett måltid er fordi jeg vet at det er den måten som har funket før..

Kan dette utvikle seg videre?

Jeg trener og går tur, men er livredd for å legge på meg.

Jeg vet ikke hva som gjør det, men vil jo egentlig ikke tenke på slikt, for jeg har jo ei datter, og ønsker ikke at hun skal bli lik meg.

Jeg vet ikke hva jeg ønsker som svar, bare vet at jeg kan ikke tenke slik..

De 4 kiloene kunne likesågdot ha vært muskler da, så det var jo litt synn at du bare kasta dem til hælvete :-P

Det fins ikkeno som er viktigere enn å spise. Når du trener, så er det enda viktigere å spise!

Jeg skal forklare det veldig kort for deg... Det er musklene som forvinner først når du ikke spiser! Du blir tynn MED fett!! Det er ikke bra, sant? Fortsett å spis hver 3dje time.

Lurer du på noe spesielt så kan du sende meg en melding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du kuttet ut bulemien?? Hmm...da kan du ikke hatt såå problemer,vil jeg påstå, hvis det bare var å kutte det ut! Sånn det virker nå,så har du jo "kontroll"- du vet at du spiser alt for lite, og det er bra!

Jeg har selv vært inne i et helvette med spiseforstyrrelser og for meg tok det ikke veldig lang tid før jeg ble helt ute av kontroll og måtte innlegges.

Jeg begynte også med å spise bra ett måltid og trene hele dagen og natten(!!)

Jeg vil foreslå til deg:

- Føler du at du har noenlunde kontroll over situasjonen og at du skjønner hva du gjør,så lag deg heller en SUNN og REALISTISK kosthold og treningsplan. Jeg kna si deg at du vil lykkes mye mer med slankingen hvis du spiser mer- med bare ett måltid vil du ødeligge forbrenningen helt og sette kroppen helt ut av spill!!

Gå til en ernæringsfysiolog og treningsekspert hvis du er helt "grønn" på området.

- Føler du at du begynner å miste kontroll,så vær ikke redd for å kontakte en lege,psykolog el lig. Du har ett barn!!! Tenk på det...Dessuten er dette her livsfarlig, og et helvette å komme ut av hvis det har gått lang tid.

Var bare det jeg ville si til innlegge ditt! Lykke til! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 4 kiloene kunne likesågdot ha vært muskler da, så det var jo litt synn at du bare kasta dem til hælvete :-P

Det fins ikkeno som er viktigere enn å spise. Når du trener, så er det enda viktigere å spise!

Jeg skal forklare det veldig kort for deg... Det er musklene som forvinner først når du ikke spiser! Du blir tynn MED fett!! Det er ikke bra, sant? Fortsett å spis hver 3dje time.

Lurer du på noe spesielt så kan du sende meg en melding.

Og du tror at jeg ikke vet dette? Alt i den teite hjernen min sier at det var dette, men så på en eller annen måte så fikk jeg panikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig er redd for at du begynner å bli anorektisk, så ville det kanskje vært en ide å oppsøke en psykolog, eller en annen spesialist av noe slag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du virkelig er redd for at du begynner å bli anorektisk, så ville det kanskje vært en ide å oppsøke en psykolog, eller en annen spesialist av noe slag?

Joda jeg har gått til psykolog når jeg hadde bulemi, og det hjalp ikke.

Jeg ser at en gjest trodde at det var enkelt å kutte ut bulemien når jeg ble gravid, og påstod at jeg da ikke hadde problemer?

Da har kanskje ikke du gjest vært gravid? For når man er gravid så kommer faktisk barnet først. Iallfall for meg, og jeg hadde ikke tenkt til å ødelegge et uskyldigt liv, så det var faktisk så enkelt for meg å kutte ut bulemien, for da stod fokuset ikke lenger på meg, men på et nytt liv.

Joda jeg ser mine problemer, men vil faktisk prøve å jobbe meg fram til å få et bra forhold til mat.

Og jeg kommer til å kutte ut det jeg holder på med nå, fordi jeg faktisk ikke vil leve på denne måten. Jeg hadde en liten mistanke om at det jeg gjorde var feil, fikk det bekrefta, og kommer til å rette å det nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Joda jeg har gått til psykolog når jeg hadde bulemi, og det hjalp ikke.

Finnes det ikke noen støttegrupper, eller noe lignende, da? Kanskje det hjelper hvis du kan jobbe deg gjennom det sammen med andre som er i samme situasjon som deg.

Ville jo i tilfelle være omtrent det eneste det ikke fantes en støttegruppe for :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det ikke noen støttegrupper, eller noe lignende, da? Kanskje det hjelper hvis du kan jobbe deg gjennom det sammen med andre som er i samme situasjon som deg.

Ville jo i tilfelle være omtrent det eneste det ikke fantes en støttegruppe for :)

Det vet jeg ikke om det er på denne plassen hvor jeg bor.

Men fikk aldri noe tilbud da jeg gikk til psykolog..

Det burde jeg sjekke ut, takk for tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...