Gå til innhold

Tour de France 2006

Gjest Virvel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest -eline-

Fikk det ikke engang med meg jeg! Ble liksom ikke helt Tour-sommer på meg i år, først 2 uker i UK hvor det kun sendes på betal-tv og så ble denne helga opptatt av seil-og hyttetur, men jeg er :hoppe: glad for Toren vår!!!! Genialt! :-D Han ER Norges beste idrettsutøver, sykling er en STOR sport, er liksom stort i andre land enn Skandinavia, Tyskland og Japan ;)

...nice bod' på han er det og...sjekk de låra! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Jeg trygler Hushovd om tilgivelse nå, det der hadde jeg ingen tro på at han skulle klare før han plutselig bare var først over mål. :hakeslepp::hoppe: Heia! Utrolig digg å få satt McEwen bittelitt på plass, i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trygler Hushovd om tilgivelse nå, det der hadde jeg ingen tro på at han skulle klare før han plutselig bare var først over mål. :hakeslepp::hoppe: Heia! Utrolig digg å få satt McEwen bittelitt på plass, i det minste.

ENIG!

Da jeg så at en liten gruppe hadde revet seg løs rett før svingen, tenkte jeg bare at jaja.. tenkte det ja...

Men plutselig var jo Thor der! :overrasket: Ikke bare var han der, men han griseknuste samtlige! Fikk adrenalinkikk i rent sjokk! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Virvel

Hva er nå dette testosterontullet til Floyd Landis da...? :forvirret: Håper han blir renvasket (forutsatt at han er uskyldig, selvsagt), jeg har fått litt sansen for ham i løpet av årets Tour.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Landis klarer neppe å renvaske seg tilbake til uskyldigheten. Hvis kilden i UCI er pålitelig, - og det pleier disse kildene å være - så inneholder prøven både naturlig og kunstig tilført testosteron. Man tester testosteron ved å måle forholdet T/E ratio, dvs. man måler forholdet mellom epitestosteron og testosteron. Vanligvis ligger dette på 1:1, altså noenlunde like deler av begge stoffer, men øvre normalområde kan komme opp i 3:1 uten at dette betyr at man har tilført kunstig testosteron. Grensa for doping i sykkelsporten er på 4:1. Landis hadde 11:1, noe som også er bekreftet av Landis personlige lege i et intervju med N.Y. Times.

Det er få ryttere som uten videre innrømmer skyld, de blånekter som regel også etter at de er avslørt og utestengt og hoster opp den ene vanvittige unnskyldningene etter den den andre. David Millar var en av få som tilsto EPO-bruk uavhengig av prøve.

Hvis Landis B-prøve viser samme resultat som A-prøven, og hvis indisiene/bevisene mot Basso i Fuentes-saken holder vann, så vil altså vinnerne av de siste tre store etappeløpene bli avslørt som dopere: Roberto Heras ble fradømt seieren i fjorårets Vuelta a España pga doping, vinneren av Giro d'Italia i mai, Ivan Basso, er under etterforskning av spansk politi ifm doping og nå altså Floyd Landis. Føkk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...