Gjest Jente uten selvdisiplin Skrevet 29. juni 2006 #1 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg skal jo egentlig slanke meg, men hver eneste dag hiver jeg innpå Mc Donalds mat og softis. Hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #2 Del Skrevet 29. juni 2006 Ikke gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente uten selvdisiplin Skrevet 29. juni 2006 #3 Del Skrevet 29. juni 2006 Men det er så godt....... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. juni 2006 #4 Del Skrevet 29. juni 2006 Jeg vet. Men det er det jeg sier til meg selv hver gang jeg går forbi jævelens bakeri! IKKE GÅ INN! IKKE SPIS! Jeg slanker meg ikke og har ganske høy forbrenning, men det er jo egentlig søppelmat.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jente uten selvdisiplin Skrevet 29. juni 2006 #5 Del Skrevet 29. juni 2006 Uff ikke nevne bakeren!!! Skolebrød og kakao....nam Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. juni 2006 #6 Del Skrevet 29. juni 2006 Så lenge du gir etter for snope-lyster hver dag, bør du bare droppe pratet om slanking. Vi legger vekt på hva du gjør, ikke hva du sier (så lenge det bare blir prat). Ditt største problem blir hvordan du skal innse at du faktisk ikke kan gi etter for enhver lyst du måtte ha, og tilfredsstille den umiddelbart. Du saboterer alle forsøk på å leve sunnere en dag når du gjør sånn. Vil du slanke deg fordi du virkelig vil (kroppen din sier ifra og du lytter), eller er det bare påtatt fordi venninnene er slankere enn deg og du føler kompleksene presse på? Uansett så ønsker jeg deg alt godt, for jeg vet at det kan ta lang tid før du innerst inne "har møtt deg selv i døra" og du virkelig begynner å endre innstilling. Inntil da, bør du vite at du ofte blir oppfattet som "sutrete" i og med at du prater så mye om slanking og er så misfornøyd, men samtidig spiser usunt hver dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 29. juni 2006 #7 Del Skrevet 29. juni 2006 Spis krom! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snupplupp Skrevet 30. juni 2006 #8 Del Skrevet 30. juni 2006 Hvis du ikke spiser søppelmat på noen dager vil lysten på det minke kraftig. Har lest en eller annen plass at man kan bli "avhengig" av junkfood. Av egen erfaring vet jeg at hvis jeg ikke spiser det på en stund så har jeg ikke lyst på det. Men du kan også tenke på at du kan bli dummere av junkfood fordi det inneholder transfett. Men vet jo ikke hvor mye man kan stole på slike undersøkelser.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 30. juni 2006 #9 Del Skrevet 30. juni 2006 Prøv å kutt det ned til f.eks 2 dager i uken om du er totalt avhengig. aller helst 1 dag maks! Etter en stund vil du klare å kutte det ut enda oftere. Forsøk å legg om kostholdet ditt til det sunnere, spis mer variert. Det er ikke bra å spise det samme hver dag! Spiser du mer variert, regelmessig og ofte nok så går 'junksuget' bort av seg selv. Veit det er lett å si, men vanskelig å gjennomføre, men jeg spiste så mye dritt før selv en periode.. nå har jeg faktisk så å si aldri lyst på junk. kjøper meg heller en salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #10 Del Skrevet 3. juli 2006 se "supersize me" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elfrida Skrevet 3. juli 2006 #11 Del Skrevet 3. juli 2006 Søplemat er avhengighetsskapende, for det gir det et sukkerkick der og da, men ikke energi som varer. Det er nesten fritt for fiber og langsomme karbohydrater, og ikke er det noe særlig med proteiner heller. Det du først og fremst får i deg er billig fett og sukker. Billig for McD's, dyrt for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Huldali Skrevet 3. juli 2006 #12 Del Skrevet 3. juli 2006 Har vært inne på mcdonalds hjemmesider nå. Is i kjeks har 146 kcal og 4,9 % fett. Det er faktisk ikke så ille! Trodde det skulle være mye mer. Da er det bedre å spise en is fra mcdonalds enn en royal is som inneholder nærmere 300 kcal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Respect Skrevet 3. juli 2006 #13 Del Skrevet 3. juli 2006 Da er det bedre å spise en is fra mcdonalds enn en royal is som inneholder nærmere 300 kcal. Men det beste er garantert å droppe hele greia. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 3. juli 2006 #14 Del Skrevet 3. juli 2006 Hva slags is har de som er "is i kjeks"? Jeg vet bare om mcflurry og softis, og begge de er det over 300 kcal i (kan jo droppe sausen, men da er vel vitsen med isen nesten borte..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quirky Skrevet 3. juli 2006 #15 Del Skrevet 3. juli 2006 Men det beste er garantert å droppe hele greia. ← Jepp. Is er raske karbohydrater, som gir økt sultfølelse og lyst på mer raske karbohydrater- og så er man inne i en ond sirkel. TS, hvis du spiser deg mett på sunn mat er det mindre sannsynlig at du føler sånt behov for å dra til McDonalds. Hvis du virkelig ikke greier å holde deg unna får du vente til du er så misfornøyd med vekta at du får nok. Med desperasjon kommer gjerne viljestyrken også. Tipset om å se "Supersize me" er faktisk veldig godt, jeg fikk en enda større averasjon mot sånn mat etter å ha sett den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sahara Skrevet 3. juli 2006 #16 Del Skrevet 3. juli 2006 Isen på McDonalds er kjempegod! Men prøver å begrense besøkene til maks en gang i måneden. Det er sant at hvis du spiser mindre av sånn mat får du lyst på mindre også. Jeg er sånn med sjokolade også, hvis jeg spiser mye sjokolade i en periode, får jeg bare lyst på mer. Hvis jeg ikke spiser det på en stund har jeg egentlig ikke så lyst på heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kim Skrevet 5. juli 2006 #17 Del Skrevet 5. juli 2006 Jeg føler med deg. Når man er sliten å sulten er det utrolig lett å falle for fristelsen ved å spise junk, sjokolade eller lignende. Det beste tipset jeg kan gi deg er å aldri gå sulten. det betyr at du bør spise ca. hver tredje time, noe som igjen medfører matpakkesmøring eller om du klarer det: proteinshakes. Jeg driver kiosk og jobber derfor mye og har selvfølgelig fri adgang til alt det sukkeret jeg vil, den eneste måten jeg kan motså på (selv om det i sommer har gått litt skeis...) er å aldri være sulten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #18 Del Skrevet 7. juli 2006 fyll kjøleskapet med frukt og grønt i stedet. Kjenner du at du blir sulten på noe søtt, så gnask litt frukt i stedet. F.eks. så er moreller søte og gode. Spis ordentlig grovt brød, havregrøt og lignende slik at magen får mer og jobbe med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #19 Del Skrevet 7. juli 2006 Isen på McDonalds er kjempegod! Men prøver å begrense besøkene til maks en gang i måneden. Det er sant at hvis du spiser mindre av sånn mat får du lyst på mindre også. Jeg er sånn med sjokolade også, hvis jeg spiser mye sjokolade i en periode, får jeg bare lyst på mer. Hvis jeg ikke spiser det på en stund har jeg egentlig ikke så lyst på heller. ← Det er vel logisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 7. juli 2006 #20 Del Skrevet 7. juli 2006 Du kan jo være snill mot deg selv og teste ut de magre produktene til mac donalds? Jeg pleier å spise der, men jeg velger salat og grillet kylling, ikke pommes frites og soft is.. Så kan du være stolt av deg selv etterpå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå