Tusenfryd Skrevet 21. desember 2002 #21 Del Skrevet 21. desember 2002 Se, det nytter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest anton Skrevet 25. desember 2002 #22 Del Skrevet 25. desember 2002 Vi ønsker ikke å provosere i høytidsdagene sier TV2 og avviser en reklamefilm for de homofiles ungdomstelefon. TV2 sier at homofili fremdeles er et omdiskutert tema. Jeg vet ikke hva som er mest provoserende; reklamefilmen eller TV2s holdning til homofile? Dette er skikkelig dårlig av TV2, deres holdning kan i alle fall ikke gjøre det enklere for disse ungdommene. Hva synes dere? Hadde dere blitt provosert hvis dere hadde sett en slik film på TV første juledag? Har vi virkelig ikke kommet lenger? jeg er helt uenig med deg. Jeg synes tv2 var feige som trakk seg tilbake og ville sende denne avskyeligheten. Denne uheldige trenden som brer seg utover landet. Jeg er ikke kristen (eller religiøs) men de homofile driver ren lobbyvirksomhet og propaganda og bør stoppes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazzy Skrevet 25. desember 2002 #23 Del Skrevet 25. desember 2002 Hva var nå egentlig dette for noe? Frykter at det var mer enn en dårlig spøk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 26. desember 2002 #24 Del Skrevet 26. desember 2002 Eller et synspunkt fra den andre siden av oss som kaller oss liberale...? Det er lov å ha andre meninger vet du. Selv om de kan virke hårreisende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 26. desember 2002 #25 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg har sett reklamesnutten og synes den er søt, jeg. Den kan ikke være laget for å provosere ihvertfall. Ellers synes jeg det er godt at homofile synes i terrenget. Det har alt for lenge vært et tabuemne, og er det nok tildels ennå. Det kan ikke være lett å være ung og homofil - tror du lettt kan tro du er det eneste "utskuddet" i mils omkrets. Det kan heller ikke være lett å si i fra på hjemmebane først og fremst - for det bryter jo med "drømmen" om mann+kone+ div.barn. Og selv om ungdommene skulle ha et rimelig åpent forhold til foreldre, vet de at de dreper denne "drømmen", og de har samtidig hørt om alle de tilfellene hvor familiene har snudd seg mot dem og kastet dem ut. Hvis denne reklamesnutten kan være med på å gi homofile unge en liten håndsrekning, synes jeg det er bra. Og kanskje den også er bra for ikke homofile unge? Det at helt alminnelige, ikke karikerte unge er valgt, kan jo ufarliggjøre dette også for dem. Det er en del - kanskje særlig unge gutter - som kan føle seg "truet" av at andre gutter er homofile. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BigGirl Skrevet 26. desember 2002 #26 Del Skrevet 26. desember 2002 Kjempeflott initiativ. KJEMPEBRA Jeg leste desverre tråden først idag, og etter som jeg forstår så er filmen nå satt opp. Har ikke sett noe TV i jula så jeg får stole på dere. Men hva i alle dager er dette med at TV2 ikke ønsker å provosere i jula. Tåler vi virkelig ikke å få en smak av virkeligheten i denne såkalte flotte høytiden. Verden er ikke bare mat, gaver, glitter og stas. Jeg tror at julen er den beste tiden å minne oss på det. Vekke oss litt fra all den der "kunstige" kosen. De fleste jeg snakker med gruer seg eller er helt likegyldig til jula, ikke for det at de mangler noe, men det blir så mye tvangskosing at de sitter ribba i halsen. Julen handler jo stort sett om å bruke mest mulig penger på mest mulig "søppel" til jul. Det meste vi kjøper er jo så dårlig kvalitet at før julen 2003 så ligger det i søpla alt sammen. Vi gasser oss i alt for mye mat som vi overhodet ikke har godt av. Jeg ser at jeg framstår som en surpomp og en gledesdreper nå, og det er ikke meningen. Men jeg irriterer meg grønn over alt stresset før jul, og ikke minst over kjøpepresset. Skillene i samfunnet blir så veldig tydelig. De som ikke har mulighet til å kjøpe alle de dyre presangene føler seg mindreverdig. Og mange unger gruer seg for å komme på skolen etter jul og fortelle hva de har fått til jul. De fikk ikke de dyreste klærne, de mest hippe lekene og de mest trendy sportsutstyret. Vi trenger mange tankevekkere i jula også :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mazzy Skrevet 26. desember 2002 #27 Del Skrevet 26. desember 2002 Jeg mente hele skaen, Tusenfryd. Det var ingen kommentar til noe svar. Har ikke fått med meg hva dette er for noe - noen som har noen kilder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 27. desember 2002 #28 Del Skrevet 27. desember 2002 Det er nok ikke den typiske KG-bruker som ikke tåler denne reklamefilmen. Og godt er det. Godt at så mange reagerer også! Ellers er det vel å spore av å begynne å kommentere BigGirl sitt innlegg, men jeg er så fullstendig uenig at jeg ikke kan gjøre annet enn å spørre: det er din jul, hvorfor gjør du den ikke sånn som du vil ha den? Det er ikke nødvendig å bli presset til å blakke seg, jeg har ikke gjort det, det er ikke nødvendig å kjøpe søppel og dårlig kvalitet, jeg har verken kjøpt eller fått det. Det er ikke nødvendig å spise for mye mat, jeg har ikke gjort det heller. Du velger dette selv. Så slutt i hvert fall å si "vi" gjør ditt og "vi" gjør datt, når det er du som gjør alt dette. De som ikke er fornøyd med jula tror alltid at alle andre har det på samme måte, men det er langt fra sannheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest chimp Skrevet 27. desember 2002 #29 Del Skrevet 27. desember 2002 Enig m du, Klips! Jula, som alt annet, blir jo hva man gjør d til.. Kjøpe søppel å gi i julegave er utenkelig; men d behøver ikke bli så dyrt heller....Både min venninne og min søster strikket skjerf i pelsgarn iår og ga i presang til både liten og stor. Dette er gaver som d ligger OMTANKE bak, og som d 'varmer' å få, bokstavelig talt....All slags toalett-produkter i alle prisklasser er i grunnen veldig greit, av den enkle grunn at man stadig trenger nytt påfyll. Vin i alle prisklasser tas imot m takk. Hjemmelagde, spiselige gaver....kjempehyggelig både å gi og få.... Har man et avslappet forhold til både julegaver og alt annet som følger m jula, går d stort sett av seg selv. Vi har ihvertfall hatt en kjempekos'lig jul så langt sammen m familie vi ikke har sett siden ifjor høst og sammen m familie vi har sett mye oftere. Idag skal vi i selskap til gode venner. Jeg bare går og gleder meg og koser meg, jeg...Juleribba ble perfekt, den sprøe svoren kom helt av seg selv, og alle skryter av mine hjemmelagde medisterkaker. 1. juledagsbordet smaktee nok ekstra godt etter en god, lang tur, og 2. juledag fikk vi grytemat hos svigers, og d passet perfekt etter 2 dager m trad julekost. Og så mye moro vi har hatt m d elektroniske dart-spillet sambis fikk av meg, alle hannkjønn i alle aldre har holdt på å gå av skaftet + meg, da, men jeg er jo en av gutta, ihvertfall når d gjelder spill. Gamecube m/Harry Potter-spill har vi fått, men dette var fra svigers, og de har penger nok, så vi trenger ikke føle oss forpliktet på langt nær til å følge opp m gaver i den prisklassen. Og idag var d deilig å komme seg en liten tur på jobb å se noen andree fjes etter seks fridager...Ja, ja, avsporing fra d tråden startet m, men fikk så lyst til uttrykke min tilfredshet m tilværelsen for tiden....Ønsker alle sammen en fortsatt god romjulstid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lost in france Skrevet 27. desember 2002 #30 Del Skrevet 27. desember 2002 enig med dem som ville stoppe dette homofile propagandashowet. så synd at tv2 gav etter for disse pressgruppene. de skulle ha tatt avgjørelsen senere slik at disse gruppene fikk mindre tid på seg. og igjen registrerer jeg at det er mange kvinner som ønsker å spre denne ideologien Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Stylish* Skrevet 28. desember 2002 #31 Del Skrevet 28. desember 2002 Er homofili en ideologi? Hmmm.. jaja.... Skjønner virkelig ikke hvorfor folk har så mye i mot homofili. Homofili er akkurat som vanlige mennesker, det eneste som skiller den fra de "ultra-vanlige" er jo at de tenner på personer av samme kjønn. Ser virkelig ikke problemet med dette. Det er ingen som har noe med andres seksualitet å gjøre. Synes denne reklamen var kjempe søt og skjønner heller ikke hva som er så provoserende med den.. Var jo ganske så uskyldig den. Vil man ikke se det så er det vel bare å skifte kanal. Verre er det ikke. Reklamen kan jo være til stor hjelp fpr ungdommer som er homofile og ikke tør å stå fram fordi vi har slike IDIOTER (blir bare en smule provosert) som gjør alt for å hetse og ødelegge for dem. Skulle virkelig ønske at mennesker/samfunnet kunne være mer tolerante........ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klips Skrevet 28. desember 2002 #32 Del Skrevet 28. desember 2002 Ja, hvorfor skal det være så provoserende for noen hva andre gjør med sine egne liv? Hvem naboen forelsker seg i har jo ingen innvirkning på livet til mannen min og meg? Samme om det kommer en opplysningsreklamefilm på på TV eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2003 #33 Del Skrevet 4. januar 2003 Hei! Jeg synes at det er litt leit alt dette jeg. Jeg er kristen og har ikke noe imot homofile. Faktisk er flere av mine aller beste venner homofile. Jeg kjenner homofile som står åpent fram og liker å fortelle hele verden om deres legning, jeg kjenner homofile som ikke ønsker at folk skal til deres legning... Jeg kjenner homofobe, både kristne og ateistiske. Jeg kjenner også ateister, agnostikere og muslimer. Jeg kjenner frikirkelige, katolikker og buddhister. Jeg kjenner nordmenn, chilenere og vietnamesere... Det gjør meg like trist hver gang noen av mine venner blir rakket ned på, direkte eller indirekte. Rasisme og diskriminering er dessverre svært så utbredt i Norge... Når jeg leser om "alt det gale kristenfolket har gjort" så begynner jeg seriøst å lure. Hva har "kristenfolket" med TV2 å gjøre? Dere som er så "åpne", dere som framhever viktigheten av å respektere andre osv osv. Dere bør kanskje begynne med dere selv (slik dere sier "kristenfolket" skal gjøre): Begynn å respektere andre mennesker selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå