Gå til innhold

Hjelp!

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Nå tyr jeg til dere jenter. Jeg har vært under masse undersøkelser nå for å prøve å finne ut hva som feiler meg, men legene klarer rett og slett ikke finne ut hva det er!

Her er symptomene:

Slapphet

Stort søvnbehov

Ør i hodet og svimmel

"Utslett" (små prikker i huden.)

Smerter i benet/ + svakhet

Mye hodepine

Smerter øverst i venstre side av magen

Disse prøvene er blitt tatt, men viser ikke noe galt:

Koloskopi

Gastroskopi

MR av hode, nakke og rygg

Div. blodprøver (jern, osv...)

Nevrologisk undersøkelse

Hjerteovervåking (24-timers triometri (?) )

Har dere noen ideer om hva dette kan være??

Jeg skal til legen imorgen IGJEN, men trenger hjelp til noen tanker rundt dette....

:klem:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen anelse, men vil gi deg en klem!

:klem:

Gjest Gjest
Skrevet

Hva med å høre med en synsk person?

Gjest Trådstarter her
Skrevet

Jeg har vært hos en healer, som prøvde å finne ut hva det var, men han klarte rett og slett ikke. Han prøvde å heale meg utifra opplysningene mine også, men dette funket ikke.

(Og dette var en godt annerkjent healer).

Gjest Gjest
Skrevet

Kom inn på http://www.gaiaforum.com! (ikke meninga å reklamere så her altså, men ta ganske så forskjellige forum) Der er mennesker som er utrolig kloke og flinke til å se underliggende problemer som kan føre til sykdom.

En healer er ikke nødvendigvis synsk. Ville ikke gitt opp så fort, men prøvd å finne en som kunne hjelpe det. Det finnes! Uansett så kan du jo prøve å finne ut en del selv. Kan det være noe mat du ikke tåler? Melk, hvitt mel og sukker kan gi mange symptomer dersom man ikke tåler dem. Får du i deg nok næring? Vitaminer?

Alle symptomene du skriver trenger jo ikke ha en sammenheng heller... Har du vært plaget av stress, depresjon eller andre psykiske plager? Slikt kan også sette seg i kroppen på sikt og gi fysike symptomer. Merkelig hvordan psyken virker inn på kroppen. Jeg har hatt alle symptomene du skriver. Verket på siden av magen (høyre siden da), og tok både gastroskopi og ultralyd, men de fant ingenting. Verket i bena, spesielt det høyre. Måtte ta paracet ofte, og smørte på tigerbalsam uten at det egentlig hjalp. Verket i hodet, var svimmel og susete og sov halve dagen. Endelig diagnose: STRESS Fikk beskjed av legen om å legge om livstilen og å gjøre det slutt med x-samboer som var en drittsekk. Ville bare fortelle dette sånn at du tenker over det som en mulig forklaring. Var en stund rimelig sikker på at jeg skulle dø. Så dårlig var jeg. Men alt dette forsvant da jeg fikk orden på livet og kom meg bort fra xen... Rart hvordan kroppen sier i fra når vi ikke behandler oss selv bra (eller lar andre behandle oss dårlig)

Uansett, lykke til og håper du finner ut hva det kommer av og at du snart blir bedre! :)

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar du siste :) Jeg føler meg sånn du beskriver nå...tror jeg skal dø nesten, fordi jeg er så dårlig.

Tror ikke det er stress...Føler meg ikke stressa, eller deprimert, men kan jo kanskje tenkes det er noe underliggende.

Jeg er innpå Gaiaforumet også, så har spurt der om noen kan spå meg ihvertfall... Får kanskje høre litt mer om noen har noen råd.

Jeg er testet for melkeallergier osv...Vitaminmangel ja..kanskje det..Finnes det noen måte å teste? (Kanskje de har gjort det på sykehuset når jeg lå der....?)

:)

Gjest Gjest
Skrevet

De har nok testet deg for vitaminmangel, men hør med legen din for sikkerhetsskyld du.. :)

Må bare si at det tok en god stund før jeg skjønte at dette kom av stress/depresjon og legen sendte meg også til en del tester før hun konkluderte med stress.

Hva var de første symptomene du merket og hvor lenge siden? Fikk du alt på en gang eller kom det litt etter litt? Er det noen i familien din som har lignende symptomer?

Gjest Gjest
Skrevet

Forresten, har du fått noen til å spå deg? :)

Gjest Gjest
Skrevet

Ingen har spådd meg enda :)

Første symptomet var kvalme...så kom resten på rad og rekke. Kvalmen fant jeg ut etter masse undersøkelser at skyldtes et sår på tolvfingertarmen...Jeg fikk medsiner for dette, og nå er det borte tror jeg, men jeg er jo like syk fremdeles...utenom kvalmen da. :( Tre måneder har jeg vært syk nå.

Skrevet
Ingen har spådd meg enda :)

Første symptomet var kvalme...så kom resten på rad og rekke. Kvalmen fant jeg ut etter masse undersøkelser at skyldtes et sår på tolvfingertarmen...Jeg fikk medsiner for dette, og nå er det borte tror jeg, men jeg er jo like syk fremdeles...utenom kvalmen da. :(  Tre måneder har jeg vært syk nå.

Jeg har vært syk i et halvt år nå, sånn som du beskriver.

For meg hjelper det med en jevn døgnrytme, sunn og god mat til faste tider, SOL, luft og mosjon og yoga.

Og når feberen er for høy, legger jeg meg ned og hviler. Det er viktig det og.

Prøv å tenke etter om det er noe som egentlig er for mye for deg. Spørs om det ikke ganger mer enn man ønsker å innrømme!

Uansett, god bedring! :klem:

Gjest trådstarter'n
Skrevet

Nå har jeg fått henvisning til å ta noen blodprøver på Aker sykehus. Noen prøver som skal ta først på morgenen kl. 0800, og så på kvelden kl. 2000.

Noen som har gjort dette? Det er visstnok for å sjekke binyrene (med tanke på ME.)

Gjest Gjest
Skrevet
Nå har jeg fått henvisning til å ta noen blodprøver på Aker sykehus. Noen prøver som skal ta først på morgenen kl. 0800, og så på kvelden kl. 2000.

Noen som har gjort dette? Det er visstnok for å sjekke binyrene (med tanke på ME.)

Disse prøvene kalles Kortisol prøver og kan si noe om dine binyrer og om de produserer for mye stresshormoner og hvordan kortison-nivået er i kroppen. Ikke bare med tanke på ME, men også på svake binyrer.

Viktig å møte opp litt på forhånd slik at du sitter litt før prøvene blir tatt, siden de er veldig ømfintelig for stress.

Gjest Gjest
Skrevet
Disse prøvene kalles Kortisol prøver og kan si noe om dine binyrer og om de produserer for mye stresshormoner og hvordan kortison-nivået er i kroppen. Ikke bare med tanke på ME, men også på svake binyrer.

Viktig å møte opp litt på forhånd slik at du sitter litt før prøvene blir tatt, siden de er veldig ømfintelig for stress.

Jeg har forresten akkurat tatt disse prøvene selv. Sjekk deg for stoffskiftet også!

Gjest trådstarter'n
Skrevet

Stoffskiftet er sjekket :)

Men hvorfor må jeg helt til Aker sykehus egentlig?? Tar ikke alle sykehus slike prøver?

Gjest Gjest
Skrevet

Aker sykehus har en egen thyrodea klinikk. De er blant landets beste på stoffskiftesykdommer og har en stor hormonlab. Du skal være glad du, du blir sendt til de beste først! :)

Gjest trådstarter'n
Skrevet

Det var jo godt å høre :) Vet du om det pleier å ta lang tid før man får svar på slike prøver?

Gjest Gjest
Skrevet

Det tar sånn ca 2 ukers tid. Jeg tok disse forrige helg og venter på svar jeg og!

Gjest trådstarter'n
Skrevet
Det tar sånn ca 2 ukers tid. Jeg tok disse forrige helg og venter på svar jeg og!

Okey. Tok du på Aker også?

Jeg fikk vite fra legen min at jeg ikke måtte bestille time der, men kan jeg bare dukke opp på morgenen altså?

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg var innlagt på ett annet sykehus jeg og prøvene mine ble sendt til bergen og aker sykehus. Jeg tok disse prøvene 3 ganger iløpet av døgnet. Med meg så sjekker de for bla addison.

Når du bare kan møte opp bør du være nøye med å komme dit så du kan sette deg ned i 15minutter før prøven. Ring å sjekk åpningstid og fortell at du skal ta disse prøvene så du slipper vente lenge i kø. Siden prøvene skal taes kl 08 og kl 20 så er det døgnvariasjonen de sjekker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...