Gå til innhold

Kvinnelige jegere?


Lereè

Anbefalte innlegg

Noen av KG brukere som jakter?

Er jo ingen tradisjonell jentehobby, men begynner jo å bli flere, så tenkte bare å høre om det er noen her inne og kanskje.

Hadde vært gøy å høre litt om andres erfaringer innen jakt/skyting. Er selv aktiv, har jaktet (småvilt) fra jeg var liten, jakter sammen med 2-4 andre jenter nå.

Hilsen Lereè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jakter både smådyr og stordyr!

Siden jeg bor utenlands, har det vært begrenset hvor mye jeg har fått jaktet siste tiden (her jeg bor nå koster jakt flesk og er uaktuelt). Men jeg øvelsesskyter endel på sommeren og høsten når jeg er hjemme. Vestlandsterrenget blir også tråklet utover høsten - spesielt for hjort.

Sammen med gutta :wink: (savner flere damer!).

Vibeke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også! Er 21 nå, har vært med fattern siden jeg var lita. Glemmer aldri følelsen når jeg skjøt den første rype mi :sjarmor: Var megastolt da! Jakter småvilt, i hovedsak rype. Har prøvd meg på skogsfugl også, det er steike vanskelig å få has på den. Har lyst til å prøve reinsjakt også, men må få tak i meg rifle først..koster flesk sånt.

Klems,

Julie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke rotet meg til å ta jegerprøva ennå, men når anledningen byr seg skal jeg ta den. Elgjakt jeg er med på.

Ellers driver jeg en del skytetrening til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se at det er noen flere der ute!

Selv er jeg mest glad i skogsfuglen jeg, selv om den er "steike vanskelig å få has på" som Julie så treffende beskrev det :D Men det er noe med nettopp det som gjør at jeg liker det best, det hele blir litt mer spennede liksom. Og så er det lyden av "den store svarte" som går på vingende da, den lyden kjører pulsen opp i 200!

Jakter rype og, stortrives på fjellet , men det er skogen som er favoritten.

Jakter ikke storvilt (enda) rett og slett fordi jeg ikke kan rifle skyting. Det krever jo både penger og mye trening å skulle komme igang med det, så i første omgang så får jeg heller konsentrere meg om å dra oftere på haglebanen.....

Vi er forresten 3 jenter som prøver å komme i gang å dra fast på banen og skyte, hvis noen av dere har lyst til å være med er det jo bare å sende meg en PM. Er lettere å komme seg avgårde når man er flere har vi funnet ut :D

Hilsen Lereè

PS; Care; fisking er gøy det og :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei .

Jeg jakter... Mest rådyr, jeg har to kortbeinte som er trofaste kompiser. Elg er heller ikke å forrakte, men syns det blir litt mye stille sitting.

Den ene hunden min er ettersøkshund, så det blir jo jakt hele året på oss da :lol:

Stå på jenter, vi trenger flere jenter... Og faktisk tror jeg vi er dyktigere!!!! Litt mere humane enn gutta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som Care jeg. Fiske er gøy, men jeg skyter ikke dyr :-?

Sambo jakter bare skogsfugl han, og hans triks for å få has på den? Kjøp dere Finsk Spets jenter. Vi har en liten "finngutt" på snart 16 måneder og han er verdens skjønneste. Og han er flink i skogen også gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmmnope..

Jakter ikke... Men jeg spiser gjerne kjøttet!

Mmmmh.. Jeg elsker viltkjøtt.. Helst rein eller elg da.. *drømme*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaktet litt tidligere da jeg bodde i Norge. Mest rype, men har også deltatt i elgjakt.

Det beste ved jakten for meg er ikke å få med fangst hjem, men den utrolig skjønne naturopplevelsen man får når man stille går rundt i grålysningen! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har prøvd meg på både rype og elg i yngre dager, men er nok mer glad i fiske. ikke fikk jeg skutt noe heller. liker å drive med skyting (rifle og pistol, og fyrer av med gammelhaglene av og til), og er blitt ganske treffsikker med tiden.

egentlig synd at jeg ikke liker jakt så godt, ettersom jeg har gode muligheter m.h.t våpen og jaktmarker. trøster meg med at vi får kjøtt etter jakta. har gått litt av skaftet og bestilt ny fluestang og snelle, så til sommeren og høsten blir det nok litt farting i fjellet...får helt dilla, og kan fiske i 10 timer i strekk omså. min beste opplevelse var å få en regnbueørret i nordsverige. jeg var bare 12 år da, og de andre fiskegale i familien holdt på å revne av misunnelse.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
har prøvd meg på både rype og elg i yngre dager, men er nok mer glad i fiske. ikke fikk jeg skutt noe heller. liker å drive med skyting (rifle og pistol, og fyrer av med gammelhaglene av og til), og er blitt ganske treffsikker med tiden.

egentlig synd at jeg ikke liker jakt så godt, ettersom jeg har gode muligheter m.h.t våpen og jaktmarker. trøster meg med at vi får kjøtt etter jakta. har gått litt av skaftet og bestilt ny fluestang og snelle, så til sommeren og høsten blir det nok litt farting i fjellet...får helt dilla, og kan fiske i 10 timer i strekk omså. min beste opplevelse var å få en regnbueørret i nordsverige. jeg var bare 12 år da, og de andre fiskegale i familien holdt på å revne av misunnelse.

*ravna*

Har alltid hatt lyst til å prøve å skyte med en pistol, men kjenner ikke noen som eier noe slikt da. Har du kjøpt egen pistol, eller kan man få lånt det hos noen??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

om du oppsøker din lokale skyteklubb kan du sikkert leie pistol og få opplæring på skytebane.

her i tromsø er det mange damer som er med og har blitt bitt av basillen, og dette er jo en sport som passer begge kjønn, og ung og gammel.

de våpnene jeg ellers bruker stammer fra min bestefars store våpensamling, med mange antikke våpen.

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født og opvokst med jakt. Og fiske. Har vært med på jakt så lenge jeg kan huske og har tatt skyteprøven siden jeg var 14 - 15. Det er nå så lenge siden at den obligatoriske jegerprøven ikke var innført... Modern jaktet også - og jeg var med. Det gjorde inntrykk på mannfolka den gang - for tyve år siden; et kvinnfolk som skjøt storvilt og en jentunge med musefletter hoppende rundt med kniv og flidde opp slakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Har tatt jegerprøva men har ikke vært med så mye på jakt enda.........

Ellers driver jeg aktivt på med skyting. Er med i et lokalt skytterlag og holder på med all skyting under "det frivillige skyttervesen".

Det er virkelig verdt å prøve. Kjempegøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Har bare jaktet rype, jeg. Drev aktivt med skyting for inntil noen år siden, fikk interesse for det i forsvaret.

Veldig lyst å være med på elgjakt, eventuelt annet vilt.

Har hagle og pistol, solgte nettopp rifflen min. Vurderer å selge pistoler også, siden det er svært lite brukt. Ser ingen poeng med å ha sånt liggende til ingen nytte, hvis andre kan ha mer glede av det enn meg. Det er tross alt en risiko og litt ansvar å ha i hus.

Haglen min arvet jeg derimot av min bestefar, han var ivrig på at jeg skulle bli friluftsmenneske. Er en utrolig fint gravert og påkostet single action Beretta. Ikkenoe fjas og tull, bare et enkel og solid verktøy med stil.

WildThing

"det er noenganger lettere å løpe enn å gå"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg omsider får tatt jegerprøven innen høsten, skal jeg gå drev for første gang - tidligere har jeg kun sittet på post. Gleder meg. :D

Selv om storvilt er fokuset nå, hadde det også vært gøy å jakte litt småvilt.

Håper også å få drevet mer våpentrening enn hittil, det er også gøy - og viktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg jakter- med KAMERA.

Kunne aldri i verden skyte et levende dyr. Det ville tatt fullstendig gleden av natur-opplevelsen. Med et kamera faar man spenning OG en flott natur-opplevelse.

Ellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...