VesleBråka Skrevet 20. desember 2002 #1 Del Skrevet 20. desember 2002 http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/12/20/356787.html Jeg synes synd på den lille gutten som ble satt et sted små gutter ikke skal oppholde seg. Sosialsjefen sier at det var ikke store forseelsen faren ble pågrepet for, det er ikke så dramatisk men det ble gjort dramatisk i det landet det oppholdt seg i. Hva i all verden?!! Hva er det som skjer, skal ikke voksne mennesker være ansvarlige for sine handlinger lengre? ALLE vet da at Thailand er knallharde på dop, og skal du dope deg så gjør du det da ikke der.. Og ihvertfall ikke når du har med deg en fireåring! Det bør du vel strengt tatt ikke gjøre uansett, men fy for en uansvarlig far. Jeg blir stadig forbauset når jeg leser om folk som blir tatt med dop i land som gir 10-20 års fengsel for det, eller blir dømt til døden ved henging pga dopsmugling. Er de helt teite? Hva mener dere? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ola Skrevet 20. desember 2002 #2 Del Skrevet 20. desember 2002 Dop burde straffes med min 50 år og drap min 950 år. Hertillands så slipper man altfor billig unna. 5-6 år for et drap og man er ute på permisjon omtrent samtidig som den drepte blir gravlagt. Håper fyren du nevner ikke kommer ut på 20 år og at det offentlige overtar ansvaret for barnet. Synd for barnet, men med slike foreldre så er det kanskje det beste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 21. desember 2002 #3 Del Skrevet 21. desember 2002 Enig med deg Veslebråka. Det første som slo meg da jeg leste artikkelen var at dette måtte være en rimelig TEIT far, som har dop på seg når han er på tur alene med sin fire år gamle sønn. Han burde blitt buret inne for dette uansett hva som er landets lover vedr. dop. Man doper seg da ikke sammen med barn??? Han burde ikke drikke seg full på lovlige varer heller når han er alene med sønnen sin. Dessuten var gutten med faren i fengsel etter at faren var forespurt. Alternativet ville være en liten gutt alene i Thailand uten noen kjente eller noen som snakket språket hans. Hvordan ville det vært bedre? Det er FAREN som satte barnet i situasjonen, ikke myndighetene i Thailand. Så lenge vi forfekter at turister/innvandrere/andre skal følge norsk lov i Norge, kan vi knapt si at dette "er en mindre forseelse" når det er straffbart i landet den er utført i eller? grrrrrrrr..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2002 #4 Del Skrevet 23. desember 2002 hallo! det dreier seg om besittelse av 0.05 gram marihuana ... en 20dels brukerdose kanskje, og straffen faren kan vente seg hvis det viser seg at det beslaglagte materialet faktisk er marihuana er en bot på 200 kr... snakk om mye skrik og lite ull. lommerusk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2002 #5 Del Skrevet 23. desember 2002 Enhver idiot som reiser til Thailand og Asiatiske land ellers vet at det er strenge narkotika lover der. Faren er uten tvil en megadust og det har ingenting å si hvor mye eller hvor lite stoff han hadde med seg. Poenget er at han hadde det med seg og det når han hadde sin lille sønn. Nei stakkars sønn sier jeg - faren bør uansett få en straff - burde lære seg hvordan man oppfører seg rundt barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. desember 2002 #6 Del Skrevet 23. desember 2002 selvfølgelig spiller mengden en rolle. selvfølgelig er det ikke særlig smart å være i besittelse av marihuana i thailand, men når man først skal være så dum, spiller mengden så absolutt en rolle. det er stor forskjell på å bli hengt for besittelse av en hekto og å tilbringe et par døgn i fengsel og betale en bot på 200 kr for et tjuendedels gram. dere som hisser dere opp: er dere klar over hvor mye 0.05 gram egentlig er? et bittelite fnugg! er dere klar over hvilken ruseffekt 0.05 g marihuana har? ingen. kan sammenlignes med å lukte på en ølkork. spør du meg, er det verste med denne saken lovgivning og fengslingspraksis i thailand. og så syns jeg jævlig synd på den stakkars faren som garantert blir stemplet som rabiat narkoman i småbyhelvetet grimstad... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 27. desember 2002 #7 Del Skrevet 27. desember 2002 Jeg har ingen peiling på brukerdoser, og det er jeg stolt av. Men dersom det er slik som Gjest sier, at dette ikke engang er EN brukerdose, må jo faren være enda mer dust som går med det på seg i et land med så strenge narkotikastraffer. Da kunne han jo like godt kastet det da? Dop og barn hører ikke sammen. Det er greit å klage på lovene i Thailand. Det er enda greiere å la være å reise dit om man ikke kan/ønsker å innrette seg etter dem.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
VesleBråka Skrevet 29. desember 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 29. desember 2002 Nettopp Sissan! Det spiller ingen rolle for meg hvor mye han hadde på seg; men HVOR. Skal du på ferie og liker å drasse på dop, så hold deg for pokker vekk fra thailand/asia ! Det var poenget. Og har du med deg din lille sønn...ja, idioti burde være straffbart. Det er ingen vits i å sutre i avisen over dumme thailand som er så strenge. Når du reiser utenlands, plikter du å forholde deg til lovene i det landet. Hvis du ikke liker dem - ikke reis dit. Forøvrig synes jeg straffene er interessante, og lurer på om de ikke er mer effektive enn straffene i Norge? Hvor mange fjortiser hadde vært brukere av cannabis og heroin hvis det kunne ha kostet dem 20 år i fengsel? Når de ikke er smarte nok til å holde seg unna, må man kanskje skremme dem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå