Gjest Meline Skrevet 19. desember 2002 #1 Del Skrevet 19. desember 2002 Pjokken vår er 10 måneder og kan ennå ikke reise seg opp etter bordet, er han sent ute? ikke krabber han ordentlig heller, men det er det jo ikke alle som gjør før de lærer å gå. Han kan "dra seg bortover" golver, og det fungerer fint som fremkomstmiddel :-) Når reiste barnet ditt seg opp selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2002 #2 Del Skrevet 20. desember 2002 Min gutt reiste seg opp og gikk rundt bordet fra han var åtte måneder. Men han gikk allikevel ikke før han var 13 mnd, så selvom man er tidlig ute med en ting kan det gå litt tregere med andre. Alt kommer naturlig når barnet er klar for det. nero Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mummi Skrevet 20. desember 2002 #3 Del Skrevet 20. desember 2002 tulla vår krabbet ikke ,men hun reiste seg når hun var 1 år og da begynte hun og gå med en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. desember 2002 #4 Del Skrevet 20. desember 2002 Det varierer veldig fra unge til unge da. Minstejenta begynnte å prøve på oppstiging da hun var nesten 8 måneder gammel. Hun er nå 11 mnd snart og kryper, går langs bord/sofa ++ og slipper seg. Hun står alene men går ikke noen skritt nei. Har prøvd å sette henne litt foran meg, hun har da prøvd seg på et skritt men faller med en gang. Et vennepar av meg har to barn som ikke reiste seg før de var 14 -15 mnd. Så det variere veldig fra unge til unge. Noen er veldig snar, mens andre er senere, men da kommer det veldig fort da. Likedan er det med prating. Noen starter tidlig å si ord, mens andre venter lenge på seg og når de først sier noe så kommer alt... Må bare få si at fordi minstejenta kommer seg fram over alt er det litt komisk å se på, da hun ikke kryper men har en salig blanding mellom krabbing og å åke seg på rompa. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *Perser* Skrevet 20. desember 2002 #5 Del Skrevet 20. desember 2002 Jenta mi rullet rundt huset når hun var 6mnd, begynte med å sitte når hun var 9 mnd, begynte ikke å reise seg før hun var 11mnd... Det gikk så fort med engang fra hun begynte å sitte og kryppe retterpå og reise seg! Så det kommer ska du se Koselig er det uannset hva tid de begynner Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ann Forup Skrevet 20. desember 2002 #6 Del Skrevet 20. desember 2002 min den første gik af sig selv 7 måneder nr 2 var et år da hun gik og det samme med nr 3 alle 3 har kravlet omkring 6 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 20. desember 2002 #7 Del Skrevet 20. desember 2002 Datteren min reiste seg og gikk rundt bordet 2 dager før hun ble 7 mnd. Etter som jeg har forstått er det ganske tidlig. Alle barn er forskjellige. Ingen grunn til bekymring, men skulle du lure på noe så ta det opp med helsesøster. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 21. desember 2002 #8 Del Skrevet 21. desember 2002 Hei, Alle barn er foskjellig, men får barnet morsmelkerstatning reiser ,krabber og går det tidligere enn barn som får morsmelk.Dette fordi at det er noe i erstatningsmelken som barnet får sterkere muskler av. Så dette er noe barnet får unaturlig i seg.... ikke så veldig bra egentlig,men.. Så la deg ikke lure av at naboungen gikk når den var 10 mnd. gammel og din egen pjokk 14 mnd. feks. Elisabet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annie Skrevet 21. desember 2002 #9 Del Skrevet 21. desember 2002 Alle barn er foskjellig, men får barnet morsmelkerstatning reiser ,krabber og går det tidligere enn barn som får morsmelk. Er dette noe som er forsket på? Det er nemlig ikke min erfaring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. desember 2002 #10 Del Skrevet 22. desember 2002 Hei, Jo, er nok slik,men selvfølgelig gjelder det ikke ALLE barn. Noen går samtidig med sine jevnaldrende selv om de får erstatning, men de fleste som går tidlig,reiser seg tidlig osv. osv. får morsmelkerstatning. Så visst det er noen småbarnsmødre som skryter av at gutten el. jenta deres går,reiser osv. seg TIDLIG for alderen er det OFTE (ikke alltid) at denne ungen får morsmelkerstatning. Er ikke at det er så galt med at unger får morsmelkerstatning(noen har problemer med amming osv. osv.), men da er det kanskje like greitt å la være å skryte av den sterke ungen sin siden den har fått "kunstig" tilvekst fra flaske... Elisabet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mari Skrevet 26. desember 2002 #11 Del Skrevet 26. desember 2002 Hei, Alle barn er foskjellig, men får barnet morsmelkerstatning reiser ,krabber og går det tidligere enn barn som får morsmelk.Dette fordi at det er noe i erstatningsmelken som barnet får sterkere muskler av. Så dette er noe barnet får unaturlig i seg.... ikke så veldig bra egentlig,men.. Er du helt sikker på det du her sier, vil veldig gjerne se dokumentasjon på det!!!!!! vet veldig mange som kun har fått pupp som har gått veldig tidlig, og barn som har fått erstatning som har gått sent!! Min sønn gikk da han var 11 mnd, han har kun fått morsmelk til han var 8 mnd! og han var tidlig ute med alt som er kropslig. Jeg ville faktisk tro at man gikk fortere hvis man bare fikk morsmelk, for erstatnings barn blir ofte litt rundere og tynne barn går ofte tidligere fordi de har mindre å løfte på!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 3. januar 2003 #12 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei, Dette ER sant! Men som jeg skrev er barn forskjellige.Derfor kan noen som har fått erstatning gå senere enn de med morsmerlk og omvendt, men som oftest er det de med erstatning som er tidligere ute(men IKKE ALLTID) Har ikke dokumentasjon på dette, men en leges og psykologs uttalelse er vel nok tenker jeg Elisabet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 5. januar 2003 #13 Del Skrevet 5. januar 2003 Begge mine barn gikk da de var 9 mnd. gamle, akkurat når de reiste seg husker jeg ikke, men det må jo ha vært i god tid før dette. Det at barn som får morsmelkerstatning skulle være tidligere ute stiller jeg meg tvilende til.. Mine barn har forøvrig aldri fått morsmelkerstatning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lindis Skrevet 5. januar 2003 #14 Del Skrevet 5. januar 2003 Hos meg har det i alle fall vært motsatt. Førstemann ammet jeg de fire første månedene, og gikk så over på erstatning. Han krøp når han var 8 måneder, reiste seg og gikk rundt bordet da han var 8-9 måneder. Gikk litt da han var 10 måneder, ombestemte seg og kravlet til han var 13 måneder. Da begynte han å gå. Andremann ammet jeg i over et år. Han var førstemann ute til det meste på babygruppen på helsestasjonen - der var det flere som fikk erstatning. Han rullet rundt fra rygg til mage, og omvendt før han var 3 måneder, krøp da han var 6-7 måneder, reiste seg og gikk rundt bordet da han var 7-8 måneder, og gikk da han var 11 måneder. Nå er han en stor og kraftig krabat som glatt spiser 4 skiver til kvelds, mens storebror spiser en Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Lavendel* Skrevet 9. januar 2003 #15 Del Skrevet 9. januar 2003 Minstemann (nå 2 1/2 år) sprang rundt i stua da han var 9 mnd! Det er tidlig, men alle ungene er forskjellige.... Noen begynner jo ikke å gå før de er 18 mnd! Ingen grunn til panikk... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå