Gå til innhold

Snupplupps eskapader


Snupplupp

Anbefalte innlegg

Her er jeg...

Tenkte jeg skulle begynne å skrive litt dagbok her.. Hvis jeg tør å legge ut alt jeg gjør..... :sjenert:

Kan jo fortelle litt om meg selv kanskje.

Hoveddata: 24år, singel(ca. 1.5år, og har det som plommen i egget), student (1 år igjen til jeg er siv. ing. bygg og anlegg).

Liker å lese bøker (helst krim), se bra filmer, trene, rir når jeg har tid/mulighet og ellers å være sosial. Er ute på byen stort sett hver helg, i feriene blir det litt mer. Det blir endel kafè-gåing om kveldene ellers i uken. Liker å lage mat og liker godt å invitere på middag, om det er enkelt i hverdagene eller mer spesielt i helgene.

Jeg prøver å bli litt mer voksen og fant ut at den beste måten er å investere i bolig. (Så nå titter jeg litt rundt og regner på forskjellige forslag). Personligheten min får bare være så ung som den er... ;) Er litt barnslig og finner lett på sprell. Dessuten er jeg en stor flørt, flørter MYE og med ALLE, men det er ikke mye sjekking... :sjarmor: Liker det useriøst...

Som alle andre jenter shopper jeg endel, helst klokker/sko/solbriller/interiørting. Og kan ikke vente til jeg har mer å bruke enn ett skarve studielån.. :sur:

Ellers så får dere bare bli kjent med meg gjennom dagboken min, hvis dere gidder å les da.. :)

Endret av Snupplupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I sommer jobber jeg hjemme i hjembygden min. Trives godt her siden stort sett alle vennene mine bor her/er hjemme på ferie. Det er dessuten greit å bo hos pappa. Litt billigere å bo hjemme og kjøleskapet er bestandig fylt.. :)

Har ikke akkurat skjedd mye idag, men kan jo skrive litt om hvordan sommeren har vært til nå.. Den har vært SUPER :) Hr vært hjemme i 2.5uker og det har vært veldig innholdsrike uker. Rette etter jeg kom hjem satt jeg, søsteren min og en venninne og så fotball(VM) og drakk kaffe på en kafè. Etter kampen kom vi i snakk med 3svensker(to menn og kjæresten til en av dem). Det endte med ei total fylla (drinker/shotter osv), han ene spanderte alt. Vi hadde det dritkult.. Dagen etter fikk jeg prøve bilen til han ene, Porsce Cayenne (turbo), den gikk utav helvette, men komforten var ikke den beste vil jeg si. På kvelden ble vi invitert på reker og sjampis. Begynte kvelden med fotballkamp og drinker i puben der de bodde, fortsatte med sjampis/drinker/vin og reker/blåskjell/ost/godis i rorbuen. Iløpe av kvelden hadde det hengt seg på 3stk til som vi møtte i puben. Vi hadde det kjempearti og alle ble vell endel full kan man si.. Jeg fikk god kontakt med han ene svensken.. Hehehehe, men stort sett bare på flørtestadiet (På øverste førtestadie er det klining involvert..han er den eldste jeg har klint med...)

Etter disse to dagene var jeg vell fyllesyk helt til helgen. Og da tok det litt av igjen. Spiste middag/drakk og dro ut sammen med søsteren min, pappa, kjæresten hans og en venninne av henne, hadde det arti og danset mye. Etterpå dro jeg og søsteren min på nach sammen med bandet som spilte. Ble tidlig morgen før jeg dro meg hjem, hadde en god samtale med braastad.. :forvirret:

Var ute nå helg også, men skjedde ikke det helt store. hadde noen venner på st.hansfest. Jeg grillet indrefilet av lam, paprika og løk, serverte brød/salat/rømmegrøt/spekemat og noen dressinger i tillegg. det ble stor suksess. dro ut på byen etterpå, det var som vanlig. Flørtet med de jeg bestandig har flørtet med og snakket med de samme gamle om det samme gamle. Men da jeg gikk hjem prøvde noe jeg bestandig har hatt lyst til. Å stupe inni/oppå en hekk(alà jackass). Anbefales IKKE. Den demper ikke mye og man deiser rett i bakken og ødelegger hekken. Også får man vondt i kroppen noen dager etterpå (og diverse flotte blåflekker)... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte helt å skrive at pappa har kjøpt båt, så hvis været tillater det blir det sikkert båtturer, fisking og kanskje prøving av vannski?? :legrine:

Lover bra for sommeren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ser ut som det blir en slitsom uke på meg gitt. Må jobbe overtid på jobben, skal hjelpe en venninne å male/pusse opp puben hun driver også skal jeg male gjerdet hjemme hos pappa... joda, dagene kommer til å fly.. Men tjener iallefall mer penger og får en gratis fest/gratis inngang på konserter fra venninnen min.. Også får jeg en glad pappa hvis jeg maler gjerdet :) ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Takk for hilsener og bifftips i dagboken min! :blomst:

Du liker krim du også ja. Jeg er helt hekta på Agatha Christie, har vel lest bøkene både 4 og 5 ganger og storkoste meg Poirot-filmene som har vært sendt de siste søndagene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:vinke: Takk for hilsener og bifftips i dagboken min! :blomst:

Du liker krim du også ja. Jeg er helt hekta på Agatha Christie, har vel lest bøkene både 4 og 5 ganger og storkoste meg Poirot-filmene som har vært sendt de siste søndagene.  :)

Koselig å få en hilsen tilbake.. :)

Var hekta på Agatha Christie da jeg var "liten", så alle seriene/filmene om Poirot, og leste det meste av bøkene hennes. Nå leser jeg mest nordisk krim. Elsker Henning Mankell og Unni Lindell. Karin Fossum, Anne Holt er også bra. Har begynt å lese andre bøker nå, men det er så kjedelig i fohold.. De må være bra for å fengsle meg. Leste Irvings Siderhusreglene her om dagen, og den likte jeg. Skal prøve meg på Hotel New Hamshire tenkte jeg.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med dagbok. Rir du!Så gøy det gjere nemmelig eg og!

Har du egen hest eller? Jeg solgte min da jeg begynte å studere. Nå rir jeg bare på hestene til venninnene mine når jeg er hjemme på ferie og har tid. har lyst å kjøpe meg hest igjen etterhvert, men får sikkert ikke tid før jeg er pensjonist.. :grine: .. Eller så får jeg kjøpe meg hest istede for å få barn... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Heihei!

Gratulerer med dagbok! Ser vi har endel felles interesser, så det skal bli morsomt å følge med deg her. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhh, trøøøøøøøøøøøtt her jeg sitter med morgenkaffen min. Kom meg i seng nærmere ett inattt, og sto opp 0630, men det går på autopilot.. :icon_neutral:

Igår så jeg og søsteren ferdig filmen kiss kiss bang bang (som vi sovnet fra på søndag) og etterpå malte vi og malte og malte.. Jeg er grønn, ser grønt og drømmer om grønt... :tommelsmil:

Malte i puben til venninnen min igår, blir litt av en forandring kan man si.. Også kan jeg skryte av veggene jeg har malt når jeg er ute på byen... :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, satt litt hær og tenkte. Mat/godiskosen har gått litt over stokk og stein i helgen, og jeg som hadde vært sååååååååå flink før helgen. Nei, nå er det bare å ta seg i nakken og komme inn på den smale sti igjen. Ingen godis i ukedagene, nei, nei, nei.. Kanskje en is hvis det er varmt, men det er det ingen fare for hær nei. :grine:

Må passe meg litt på jobben også, de kjøper inn fint brød og fete pålegg.. Nei, får spise av knekkebrødet mitt istede... Og satse på det letteste pålegget...

Inspirert av den smale sti så legger jeg ut en av mine yndlings, lett, hver uke fiske retter:

- Ovn på 225grader

- Legg i ildfast form: løk, squash, parika, tomat, purre eller hva du har

- Legg fiskebiten oppå (torsk er nam nam)

- Skvis over masse limesaft(litt hvitvin hvis du skal være fin)

- Peppre og salte fisken

- Sett i ovn til fisken er gylden

Server med det du vil, ris eller potet til, aioli, pesto, salat, jalapenos, chillisaus....

Er glad i fisk jeg. Yndlingsmaten min er marinert, grillet tørrfisk.. nam, nam.. :sikle: .. servert med gode sauser, godt brød og kanskje en god nypotetsalat med diverse.

Ellers så elsker jeg kongekrabbe, reker/scampi, kamskjell, kreps, blåskjell.. Ja gi meg alt havet har å by på.. :sikle: Breiflabb surret med serranoskinke og godt skjerpet i ovnen er heller ikke å forakte..

Og sushi, er en sucker etter wasabi.. Og en god lett stekt kjøttbit (indrefilet av lam, antilope, rype..)... Og en god salat med salat fra hagen, avocado.. nam, nam.. Og god tynnbunnet pizza eller en tykk taffel-stick pizza.. eller taco pizza/pai... Enchiladas, nachos... Indisk mat, nan brød, papadums, raita.. Thaimat, teriyakilaks.. Ordentlig sterkt, elsker chilli... Cheviche, hummus, baba ganoush. .. Ja, nå ble jeg sulten.. Er veldi glad i mat som dere skjønner.. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhhhheeeee. Vil ikke jobbe overtid idag, er så kjedelig å sitte heeeeelt alene på kontoret.. Blææ. Liker når det er liv og full fart rundt meg. Liker ikke å plutselig få kastet masse arbeid i hendene.. Vil bli færdig på skolen og begynne i "ordentlig jobb"...... :grine:

Jaja, se det positive i det, jeg kan høre på radioen akkurat så høyt jeg vil og synge med.... :digge:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nok en ting vi har felles: matglad. Og herved så ber jeg meg selv hjem på middag hos deg. Fikk jo vann i munnen av dette, selv om jeg nettopp har spist middag. :sikle:

Er glad i fisk jeg. Yndlingsmaten min er marinert, grillet tørrfisk.. nam, nam.. :sikle: .. servert med gode sauser, godt brød og kanskje en god nypotetsalat med diverse.

?!?! Går dette an da? (jeg er veldig glad i tørrfisk, men dette har jeg aldri hørt om.. :klø: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

?!?! Går dette an da? (jeg er veldig glad i tørrfisk, men dette har jeg aldri hørt om.. :klø: )

Jepp. Du må vanne ut tørrfisken i ca 1uke (i serveringsbiter), etterpå tar du av skinnet og marinerer den i ca 1døgn kanskje.. (hvitvin, sitron og litt sånn)..

Blir veldig god "hard/seig" konsistens etter grilling, og det synes jeg er nam nam... :)

Jeg har så lite kjøkken i leiligheten jeg bor i der jeg studerer, så er ikke mye mat jeg gidder å lage. Når jeg er hjemme på ferie spiser vi mye godt. Pappa, kjæresten til pappa og mamma er gode hobbykokker. Liker å lage maten selv også.. :)

Holder på å se i kjøkkenkataloger nå, vil jo investere i bolig, og kjøkkenet er det viktigste. Vurderer faktisk å tegne ett hus selv. Litt funkis-stil. Synes det er dritkult. Også ha veldig stram/minimal innredning, men det må være litt hjemmekoselig på samme tid.

Har kjøpt meg ny lysekrone jeg skal ha over spisebordet. (spisebordet er rundt i hvit plast). Lysekronen har 6armer som er dekorert med gjennomsiktige/"glass" perler. Rundt omkring henger det "glassdråper" ol (blanke, orange og blå). Det er veldig mye "glass" pynt på den. Jeg falt for den med det samme..

:hoppe:

Ser også litt rundt etter ny sofa, vet hva jeg vil ha, men ingen er liksom perfekte. Heldigvis slipper jeg å se etter tepper, gardiner og duker. Liker ikke det så godt. Duker bruker jeg litt, og tepper må jeg vel ha hvis jeg får større leilighet. Men gardiner.. Nei, ikke helt min stil..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så trøtt og sliten idag... Blir lite søvn på meg om netterne. Vil liksom ikke legge meg før kl12, og når jeg står opp litt over kl6 blir det lite søvn. Brukes somregel å sove litt middagshvil, men har ikke hatt tid denne uken. Overtid og maling sammen med venninnen min.

Ellers så har jeg shoppet hudpleieprodukter idag. Har vært fri for noen produkter en stund, men nå har jeg fått litt lønning og kan fylle opp skapet igjen. Bruker dermalogica. Så har kjøpt, fuktighetskrem, ansiktvask, en maske og en booster. Bestilte også ett sett med solprodukter som jeg skal prøve... Spennende. Kjøpte også en ny kajal (Dior) som jeg skal prøve. Liker å prøve nye produkter.. :)

Ellers så farter jeg rundt og ser på hus og tomter. Har skikkelig lyst til å kjøpe eller bygge selv. Jeg vet hva jeg liker, og det finner jeg ikke her, så må sikkert bygge. Har lyst på et hus i funkis-stil med mye glass, kanskje bygd i leca og kanskje med detaljer i Sibirsk lerk. Evt bare et trehus med mye vinduer... Det skal være enkelt, lyst og åpent innvendig. Ingen dikkedarier med lister, profilerte dører ol. Parkett på alle gulv(eik), fliser på bad (glad i 5x5cm fliser). Hvitt kjøkken (Norema form hvit høyglans), kjøkkenøy.. Kanskje enkel eikinnredning på badet (åpne hyller), stooort speil over vasken, frittstående badekar, dobbel dusj. Hvit rund vask oppå benken. Har skikkelig lyst på stort soverom, dør ut til veranda, skyvedører rett inn til bad og walk in closet. Det er drømmen..

Når det gjelder generell innredning har jeg lyst på en sofa med sånn utstikk så jeg kan ligge å dra meg på, ett enkelt glassbord, kule lamper, flatskjerm på veggen..

Åhhhhhhh, vil bli færdig på skolen og flytte inn i mitt eget nåååååååå.. :sur:

Endret av Snupplupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jaaaaaaaa. Nå er det snart helg.... :hoppe:

Gleder meg sååååå til lørdag. Jobben har sommerbord, det blir bestandig dritartig. Vi spiser sjømatbuffet og skal på konsert etterpå... Vi blir ca 65stk, og det er bare 3 av oss som er jenter/damer, hehehe.. :kline:

Idag kommer kjæresten til pappa hjem fra feriebesøk ho familien, broren kommer også. Har aldri truffet han så det blir morsomt. Skal sikkert spise noe godt og dra en bitteliten tur ut på byen etterpå :sjenert:

I morgen tar jeg meg kanskje en tur på tivoli, di er på "besøk" her i helgen.

Igår hjalp jeg pappa å vaske huset til helgen etter jobb, også tok jeg en kaffe sammen med søster. Kjøpte en kakebit også, men ble såååååå skuffet. Det så ut som en skikkelig saftig/seig/kremete sjokoladekake med hvit smørekrem oppå. Men det hvite var en plate hvit sjokolade og selve kaken hadde en sinnsyk appelsinlikøraktig smak... :grine: Ikke god i det hele tatt.. På kvelden så vi filmen match point, spennende. Vi hadde ikke peiling på hvordan den ville ende eller hva som ville skje. Og Rhys Meyers er jo super super hot.... Sikle sikle..

:kys_2:

Og mamma koser seg sååå på ferie sammen med den minste søsteren min og en venninne av henne. Er litt småsjalu, men nå har jeg bare 5uker igjen å jobbe før jeg drar på ferie. Da blir det strand, mat og party party. Kan nesten ikke vente. Blir godt å begynne på skolen med litt farge på kroppen, men har en følelse av at jeg kommer til å være veeeeeeldig sliten :sjenert:

Nei, ellers så har solen tittet frem idag, ENDELIG... Håper det holder. Må vaske bilen, og da er det greit at det ikke regner. Alt blir liksom ødelagt da... :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahahahahahaha.. Leste i avisen at det hadde regnet 28 dager i juni her hos oss, tviler IKKE.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:titteinnom:

:ler: Deilig med sol da, den titter frem her og i dag! :hoppe: (og så sitter jeg her foran pc'en :klø: til mitt forsvar så er jeg nettopp kommet inn og skal snart ut å gå med lillebrosjan! ;) )

Skal du feriere i varmere strøk eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...