Gå til innhold

Er jeg billig?

Sarke

Anbefalte innlegg

TS kunne jo ha venta i et par netter til i det minste!

Jeg blir så oppgitt over dere kvinnesaks-damer som mener at TS ikke er billig. Hva med å bli litt kjent og ikke minst vite hvem man ligger med?

Selv om man beskytter seg hadde det jo vært koselig å vite om fyren er kul eller åns.

Easy to get syns nå jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest
Hvorfor er det alltid kvinnfolka så skal blir oppfatta som billig hvis man har seg til men en venn litt tidlig i vennskapet. synes mannfolka bør ta et oppgjør med seg sjøl av og til. :overrasket:

De var billige begge to er min mening.

Vi mannfolka driter i om andre menn er billige, for det er ikke vårt problem. Vi bryr oss derimot om damene er billige eller ikke, for det er de vi er interessert i.

Hvis noen skal ta et oppgjør her, så er det damene som må ta et oppgjør med de billige mennene, og de billige mennene bør, som du sier, ta et oppgjør med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg må innrømme at jeg syns denne problematikken er utrolig vanskelig :forvirret:

Jeg er enig i at det er oss jenter som mest for "lide" for disse forestillingene om man er billig eller ikke.

Det er IKKE lett alltid, å vite hvilken type mann man har med å gjøre når det kommer til dette.

I mitt tilfelle er erfaringene at de nemlig er enten eller :forvirret:

Enten så er de slik at de helst ser at jentene er litt pyntelige, "ikke billige" (ihvertfall for alle andre enn dem selv :roll: sikkert et hore/madonna syndrom)

Eller så er de veeeldig frigjorte med sex selv, noe som innebærer at om man IKKE er det selv og, så er man bare kjedelig, snerpete etc.

Så er det å se forskjellen da..

På en første date vil det enten være positivt å ligge sammen på første date eller så er det positivt å vente..

Når mannen respekterer deg og når han ikke gjør det, avhenger kun av hans tanker rundt dette.

Det er ikke lett å vite hvor mannen er i forhold til dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
De var billige begge to er min mening.

Vi mannfolka driter i om andre menn er billige, for det er ikke vårt problem. Vi bryr oss derimot om damene er billige eller ikke, for det er de vi er interessert i.

Hvis noen skal ta et oppgjør her, så er det damene som må ta et oppgjør med de billige mennene, og de billige mennene bør, som du sier, ta et oppgjør med seg selv.

Som om "billige" menn gidder å ta et oppgjør med seg selv ang dette :forvirret:

De nyter kun av godene av det, og driter i resten.

Jeg har et par ganger møtt menn jeg nærmest ville kalt sluts eller billige ja - men de ser det overhodet ikke selv. Kun at de faktisk er i stand til å få så mange de vil.

Pjuk.

De mennene er heeelt klart av den oppfatning at de oppfører seg slik, nettopp fordi de KAN oppføre seg slik - men det kan ikke jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Emmalina

Ja :-)

Begge er billige. Ett spørsmål da.. Om to som treffer hverandre og ønsker en one night . Hvem er billigst da?

:ler

Det er ingen etter min mening og da ble jeg plutselig kvinnesakskvinne.. ;)

Men helt sånn ærlig. Er det en mann jeg kan tenke meg å satse på så venter man selvfølgelig med sex. Gøy å se hvor engasjert folk blir her inne :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1
Les tråden skikkelig selv "sister". TS spør om HUN er billig. Det utelukker ingenting om mannen. Det var bare ikke relevant i denne sammenhengen. Er det noen som betviler at dersom hun er billig er også mannen det og vice versa?!?

Noen skal lage kvinnesak ut av alt...

Ja, hun spør om HUN er billig. Spørsmålet ville aldri vært reist om det hadde vært en mann. Det er poenget. Og jeg svarte igrunne bare på en annen debatants innlegg.

Jeg er forøvrig IKKE en som lager kvinnesak av alt.. veldig ofte tar jeg meg i å ta menns side i saker, og jeg er kjapp til å kalle mine medsøstre østrogenbomber når jeg synes de bruker følelser i stedet for fornuft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_snuppeluppa_*

Hehe, det der hørtes ut som meg i helga.

Jeg har alltid sett en fyr ute på byen og egentlig mange steder. Han har jeg alltid syntes har vært ganske kjekk og interessant.

Så tok jeg initiativ til å prate med han når utestedet var stengt. Jeg ble ham hjem på nachspiel, der vi bare koste oss, sang og spilte gitar..

Møtte han igjen på mandag, og på tirsdag hadde vi sex.

Etter dette har det bare vært litt småchatting på msn...

Jeg føler meg ikke billig! Men tenkte ei stund på at han kanskje syns jeg var det, men som en av dere skrev ovenfor.. Man må være 2 for å ha sex =)

Men det som er litt kjipt med dette er at jeg syntes han var så ålreit at jeg kunne godt tenkt meg å møtt han mer da.. Jeg ble skikkelig betatt, men har en følelse av at det ikke blir noe av.. men men =) Ingen fare .. ! Nå skal jeg nyte singellivet etter et 2 år langt forhold..

Kos dere, single venner =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Herregud! Bli voksen! Gi blanke i hva andre mener. Disse pripne damene som mener du skal vente så og så lenge eller at du skal "mene noe med det" eller ikke ta kontakt før om 3 dager og alt annet idioti skal du virkelig ikke bry deg om. Ha sex med hvem du vil når du vil! Det er så naivt og gammeldags å tro at sex er noe annet en sex og at sex skal forbeholdes "den en elsker". Mennesker trenger å ha sex fordi vi er seksuelle vesener. Dette må man slutte å skamme seg over.

MEN: Selv om prinsippene mine er slik, så er det ikke så enkelt i det virkelige liv. Det skjer noe med personer og med forholdet dem imellom når en har sex. Jeg tror veldig mange tar sin hatt og går når de har hatt sex med noen fordi spenningen blir borte. Den gryende interessen blir rett og slett stoppet. Så dessverre så er det slik at hvis man er interessert i noen, så har man alt å vinne på å vente litt med å hoppe til sengs. Ikke dermed sagt at det ikke fungerer å gå til sengs første kvelden, det er ofte det blir forhold ut av det også. Men jeg tror at i stedet for å ta risken på at fyren forsvinner etter at man har hatt sex med ham, bør han få lengte etter deg en stund, og dermed bli mer følelsesmessig knyttet til deg, og da er det mindre sjanse for at han stikker etter sex.

På ditt spørsmål om han er interessert, så tror jeg at du har svaret i det du stiller spørsmålet. Hvis du lurer på det, så er han det neppe. Menn driver ikke med taktikk og spill på det området (det er på fotballbanen de bedriver denslags). De viser klart og tydelig om de er interessert. At denne fyren du dater synes "ting er greit slik de er" betyr ikke noe annet enn det han sier. Det er greit, men han er ikke forelsket (det lyser jo av menn når der det, og de sier det på alle mulige måter!). Han ligger med deg, det er det.

Så: Ta vare på deg selv! Hvis du ønsker at forholdet skal være noe annet enn slik det er nå, kommer du til å bli ulykkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg tolker "billig", er det en person som sprer beina for absolutt hvem som helst. Selv om ei jente så skulle gått på byen og plukket opp en fyr som man var tiltrukket av, og hatt en one nighter med ham, så ville jeg ikke nødvendigvis sett på henne som billig. Litt overmodig med tanke på kjønnsykdommer osv kanskje, men det får evt bli hennes problem.

Men det var jo ikke det trådstarted gjorde, heller. De hadde jo truffet hverandre noen ganger, pratet sammen og blitt kjent på ett slags vis. Så lenge man har det bra med seg selv, så burde det vel interessere en midt i ryggen hva alle andre sier. Det er jo 2006, tross alt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
TS kunne jo ha venta i et par netter til i det minste!

Jeg blir så oppgitt over dere kvinnesaks-damer som mener at TS ikke er billig. Hva med å bli litt kjent og ikke minst vite hvem man ligger med?

Selv om man beskytter seg hadde det jo vært koselig å vite om fyren er kul eller åns.

Easy to get syns nå jeg.

Hvilken rolle spiller det om man venter en dag eller to ekstra med å ha sex? Er det mindre billig da?

Når to voksne mennesker tenner på hverandre og har lyst på et knull så ser jeg ikke helt nødvendigheten i at de behøver å kjenne hverandre så godt.

Det er ikke alle som ønsker å vite så mye om den de ligger med. For min del så holder det at han er attraktiv, singel og har lyst når jeg har lyst.

Du er overhodet ikke billig om du har mange seksualpartnere og/eller hopper til køys med folk på kort tid. Billig er et ord som burde være helt utdatert.

Kan ikke helt forstå at du skal bli stemplet som kvinnesakskvinne fordi du ikke reagerer negativt på at en annen kvinne har hoppet til køys med en fyr på under et par dager.

Hjelpe meg, da er jo jeg super billig som i min ungdom har hatt en ny type fredag,lørdag og søndag... :ler: Et under at min mann har akseptert min forhistorie, siden jeg da må være billig, ha elendig moral og sikkert er alt for seksuellt løssluppen :ironi:

Koste meg jeg og håper at ts fortsetter å ha et flott sexliv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest_line

Hei Trådstarter :-)

Guriland det var enklere når "alle" visste at en var "billig" hvis en ikke venta med å ligge med typen til etter bryllupet... ;) (det var *ironisk* ment). Tror ikke det er en fast "normal" for hva som er billig lenger... Synes det er mye viktigere at *du* bestemmer deg for hva som du synes er viktig for deg, og når du ønsker å gi noe som du mener er greit og billig (altså at du får det uten å måtte "investere" for mye følelser osv) og når det samme er greit for typen du møter... og motsatt kanskje?

En vanlig holdning er at "mannfolka er bare "jegere" de da" eller stort sett, og det er vi kvinner som har noe som de vil ha... hihi... Og det er jo sånn enda? Hvertfall ganske mye? -Så hvis jeg har lyst å bli bedre kjent med en type, og han har en ganske "vanlig" innstilling til det med sex og være kjæreste osv. så prøver jeg å vente litt for å bli kjent med hverandre og investere litt i hverandre... men dette er jo ikke lett å vite da... Noen mannfolk tror jo at de er så "moderne" innstillt til sex osv og så er de jo egentlig ganske konservative likevel.

Ja... men noen frosker som man angrer å ha ligget med må en vel ha?... og noen prinser som jeg skulle ønske jeg ikke hadde ligget med? -For å vite hva man selv mener er billig, så må man kanskje ha angret litt og tenkt litt og erfart?

Det som også kanskje bare er en fordom som jeg har, er at mannfolka (stort sett) ikke investerer så mange følelser med en gang, kanskje noen mannfolk gjør det? At det er lettere for de å være "jegere"?

Som noen andre har sagt: Ta vare på deg selv! Ha det fint og bruk dine erfaringer videre :-)

Sommerhilsen

Line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...