Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #1 Skrevet 22. juni 2006 Leste for ikke så lenge siden et intervju med Dorthe Skappel, hvor hun sa noe sånt som "jeg har alltid vært veldig pen..." Ja, hun har det, men tror ikke hun veit hvor heldig hun er, hvor UTROOLIG heldig hun er som ser så bra ut. Livet som stygg er ikke lett: ingen oppmerksomhet (at all), ingen kjæreste, ingen positive bemerkninger, ingen god selvfølelse eller selvtillit. Veit at jeg ikke bør tenke sånn, veit at folk sier at ..."men personligheten teller mest". Men si meg- hvordan kan man forvente at jeg skal tro på dette, når jeg alldri har fått noen positiv oppmerksomhet for hvordan jeg ser ut....? Har ikke tall på alle de gangene jeg har pynta meg skikkelig, for å gå ut, også tenkt at "jo, i idag ser jeg ikke så verst ut....kanskje noen legger merke til meg..." Men neida, aldri så mye som et blikk.. Man brytes sakte ned av sånt. Tror alle mennesker trenger noen beundrende blikk iblant. Det er klart at bra selvtillit utstråler selvsikkerhet, og gjør deg mer attraktiv, men hvordan få selvtillit når man er stygg??? Veit jeg er negativ nå....sorry...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #2 Skrevet 22. juni 2006 Du er ikke alene jeg er også stygg og får heller aldri oppmerksomhet. Venninene mine får alltid oppmerksomhet. Kanskje fordi jeg ikke bare er stygg men ganske feit også.
Gjest *Snart medlem* Skrevet 22. juni 2006 #3 Skrevet 22. juni 2006 Hvorfor ikke gjøre noe positivt ut av det? En kompis av meg sa en gang at hvis man er stygg kan man jo prøve å være det på en kul måte, slik som Tom Waits Nå kommer det jo uansett an på hvordan man er stygg. Hvis man har store arr i ansiktet er det jo lite man kan gjøre for å skjule det, men hvis man er født stygg fra naturens side kan det nok være noe i min venns tips. Alle barne- og ungdomsårene mine fikk jeg høre at jeg var stygg ("den styggeste jenten i klassen"), men fra 17-årsalderen tok jeg saken i egne hender, skapte meg en personlig stil og begynte å sminke meg på en måte som gjorde underverker.
Gjest Neffi Skrevet 22. juni 2006 #4 Skrevet 22. juni 2006 Det er mye man kan gjøre selv for å bli mer attraktiv - om det nå er det du ønsker!
Mossa Skrevet 22. juni 2006 #5 Skrevet 22. juni 2006 Faktisk så har utstråling mye å si. Hvem man er overskygger noen ganger utseendet..på godt og vondt. Føler man seg udugelig og lite tiltrekkende vil dette vises, og automatisk vil man miste noe av den positive utstrålinga. Ta til deg all de positive tilbakemeldingene du får...og får du overhodet ingen, spør deg selv om du kanskje henger med de gale folka!! Venners bemerkninger er like verdifulle som de man får av fremmede menn/kvinner ute på byen. Det hjelper å fortelle seg selv at man er noe. Og det er du jo!! Du har kvaliteter som ingen andre har. Du er unik. ...husk dette, og fortell deg selv det med jevne mellomrom!!
Missbumblebee Skrevet 22. juni 2006 #6 Skrevet 22. juni 2006 Jeg tror kanskje at man får lite oppmerksomhet fordi man føler seg stygg.. Jeg vet hvertfall det at de gangene jeg føler meg som en dass så er det ikke spesielt mye oppmerksomhet å høste rundt omkring, mens de dagene hvor jeg gir blanke og bare hard et gøy, da hender det oftere at jeg får positive tilbakemeldinger i form av blikk el. lignende. Personlig syns jeg ikke selve utseendet til en person er det viktigste, men sjarmen som vedkommende utstråler. Sjarm har ikke noe med fysisk utseende å gjøre, men kommer innenfra på et vis.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #7 Skrevet 22. juni 2006 Jeg kjenner ingen stygge mennesker jeg. Derimot kjenner jeg endel mennesker som til tross for at de ser normale ut og er pent kledt har veldig dårlig selvtillit og blir veggpryd. Hvis du føler deg som ei dørmatte og oppfører deg som det, hvorfor skal andre gidde å behandle deg bra eller gi deg oppmerksomhet - du godtar jo hva som helst? Min konklusjon er at du ikke har problemer med utseendet, men heller med selvtilliten. Slutt å unnskyld deg for at du fins, slutt å gjøre deg selv usynlig. Jeg er sikker på at det finnes mennesker i verden som ser deg som den personen du er, og jeg kan vedde på at de ikke synes du er stygg - men at de skulle ønske du satte mer pris på deg selv. Og at du gjør deres liv bedre bare ved å være til
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #8 Skrevet 22. juni 2006 Skjønner godt hvordan du har det. Jeg føler meg hele tiden stygg, feit og dum. Hender at jeg ikke vil gå på butikken fordi jeg ikke vil at alle skal se hvor stygg og feit jeg er. Hater å kjøpe klær for folk legger jo merke til den deformerte kroppen min. Hvis jeg skal ut på noe med venner så må jeg vite om det flere dager i forveien slik at jeg minst kan gå to dager uten mat og dermed ikke føle meg så feit. Pleier også ofte å si nei for alle andre er så kule/pene og jeg faller helt utenfor. Alle sier at selvtilitt gjør en atraktiv og at en kan gjøre mye med dette selv. Men prøv å gjøre noe med det når du hele tiden håper at ingen ser deg fordi du skammer deg så utrolig over hvordan du ser ut. Helt på alvor kunne jeg noen ganger ønske at vi gikk med burka i Norge for da kunne en i allefall hjemme seg unna. Hos meg er det dårlig selvtilit/mat. Fordi jeg er så usikker så må alt være rutine for meg. Pga at jeg er feit så vil jeg ikke spise når noen ser meg, så alle vennene mine vet at jeg aldri blir med noe på mat, men de er flinke og det er aldri noen som sier noe på det En kan jo ikke leve helt uten mat selvom en prøver å slanke seg, derfor må jeg hverdag prøve å spise noe slik at jeg har energi til å studere. Men da tenker en bare på hvor stygg en er. Skjønner så inderlig godt hvordan du har det og skulle gjerne ha hjulpet deg
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #9 Skrevet 22. juni 2006 Har du noen gang blitt sminket av en profesjonell? Det gjør underverker, tro meg. Gå til en spa, der kan man bestille kurs i hvordan man skal sminke seg på best måte. I tillegg er det mye man kan gjøre med de rette klærne. Jeg er slettes ikke pen. Men jeg har flotte ben. Jeg passer derfor på å gå med klær som fremhever dette (skjørt med lang splitt, stilige sko som folk legger merke til, ekstra lengde på buksene osv.). Kanskje du har fin rumpe, smal midje eller noe annet som folk ville lagt merke tilhvis du hadde fremhevet det? Ellers er det selvtillit menn blir tiltrukket av. Lat som du har mer selvtillit enn du har! Kanskje du lurer deg selv litt også
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Har du noen gang blitt sminket av en profesjonell? Det gjør underverker, tro meg. Gå til en spa, der kan man bestille kurs i hvordan man skal sminke seg på best måte. ← Hadde tenkt å gå på spa en gang, hadde til og med bestilt time. Men avbestilte, jeg er altfor flau over hvordan jeg ser ut til å gå et slik sted.
Gjest gjesta Skrevet 22. juni 2006 #11 Skrevet 22. juni 2006 Jeg kjenner bare folk som er "stygge i sjela". Er helt enig i det som er skrevet her, at den ytre skjønnheten ikke kan måle seg med den indre. Og hvorfor sammenligne seg med kjendiser som Dorthe Skappel? Disse har forøvrig stylingeksperter rundt seg, blir godt sminket osv. - har dere sett hvordan kjendiser og skuespillerinner ser ut på den dårlig dag? usminket? hm, noe å tenke på for enhver......... Enkelte dager føler jeg meg også "stygg", men så gjør jeg det beste ut av det, tar på meg noe jeg føler meg ekstra vel i, sminker meg litt, setter opp håret og går freidig ut i verden. Gjør det som passer deg best for å føle deg vel. Få litt sol på kroppen, kjøp deg et nytt klesplagg, gå til frisøren og si til deg selv at du duger! Kjenner flere "fyldige" og storvokste kvinner som er verdens morsomste å være sammen med, forresten! -bare sånn apropos.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #12 Skrevet 22. juni 2006 Til TS Har du prøvd en psykolog? De er utrolig flinke til å hjelpe folk med selvtilliten deres. Det er virkelig verdt et forsøk for slik du har det nå må være tøft for deg
Snasen Skrevet 22. juni 2006 #13 Skrevet 22. juni 2006 Det er mye man kan gjøre selv for å bli mer attraktiv - om det nå er det du ønsker! ←
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #14 Skrevet 22. juni 2006 Jeg må bare si at jeg en venninne som ikke er heldig fra naturens side, og som er stor i kroppen. Hun er egentlig ikke "noe særlig å se på", MEN jeg vet ikke om noe annet menneske som har så nydelig og sterk utstråling! Hun oser selvtillit, og det får henne til å bli mer attraktiv. Hadde jeg selv hatt den kroppen hadde jeg prøvd å synke i jorda(ikke stygt ment, men jeg sliter med mine 5 kg for mye, hun med sine 40), men det gjør ikke hun. Hun er den flotteste jeg vet om Dessuten så kan littegranne sminke gjøre underverker for de fleste, bare det å fremheve øynene litt..
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #15 Skrevet 22. juni 2006 tusen takk alle sammen! Jeg setter pris på alle oppmuntringene Ellers vil jeg bare si at jeg ikke er overvektig, trener hver dag, så føler at kroppen egentlig er ganske veltrent. For min del er det ansiktet som i hovedsak er problemet, og det er jo det folk flest først legger merke til.. Hilsen trådstarter.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #16 Skrevet 22. juni 2006 Vil påstå å si at INGEN er stygge! Vi er bare forskjellige, og noen har den 'klassiske pene modell looken'. SÅ kjedelig om alle skulle hatt den. Du sier du pynter deg når du går ut og tenker at du ikke ser så verst ut, men likevel ikke får noen kommentarer.. Tror egentlig ikke så mange i dag tenker over å si til noen at i dag var du fin, men de ser deg forde, og tenker det inne i seg.. SÅ mye bedre alt hadde vært om folk hadde hatt litt lettere for å si positive ting til hverandre. Det betyr så utrolig mye. Jeg vil ikke karakterisere meg som pen. Ikke i det hele tatt, jeg er vel ganske normal egentlig, men jeg er ei jente som sliter med kviser, og det er mitt størtste problem. Prøver å dekke over alt som så mange andre gjør. Man kler seg i klær som man ser slankest ut i, man sminker seg litt for å få en bedre glød i ansiktet. Man retter håret om man har krøller, man krøller håret om man har rett hår o.s.v.. Hadde du stilt alle opp side ved side, uten sminke uten klær, så hadde vi vært ufattelig like alle sammen.. Se positivt på det, ikke tenk så negativt rundt deg selv, rett opp ryggen, få blikket opp, og smil Å trøst deg med at de aller færreste av oss har 'modell look'!
Gjest Virvel Skrevet 22. juni 2006 #17 Skrevet 22. juni 2006 Jeg var stygg i mange år. Ingen som så meg da jeg var ca 9-15 ville trodd at jeg noensinne kunne komme til å se ut som jeg gjør nå, tror jeg. (Alle minst jeg selv.) Jeg var veldig bevisst på at jeg var stygg, og det var vel kanskje like mye det som gjorde meg stygg. Når det kom til stykket var det ikke så store forandringer som skulle til - en god hårklipp, litt mer øvelse på sminkefronten, klær som satt bedre på kroppen og fremhevet og skjulte på de rette stedene... Plutselig var jeg en helt annen person, og folk begynte å kommentere det, og vips fikk jeg selvtillit. I løpet av et års tid gikk jeg fra å være den stygge venninnen til å bli den som fikk oppmerksomheten. Jeg vil fortsatt ikke klassifisere meg selv som spesielt pen, bare helt alminnelig, men fordi jeg var så innmari stygg før føler jeg meg så uendelig mye bedre nå, og den gode følelsen det gir meg tror jeg folk "ser".
*melis* Skrevet 22. juni 2006 #18 Skrevet 22. juni 2006 Det er trist at du skal ha det slik, for jeg er helt sikker på at du hadde blitt vakker om du hadde hatt litt mer tro på deg selv. For det er sant som de andre her sier: Selvtillit og sjarm er det som gjør en person vakker. Det er faktisk en grunn til at "skjønnheten kommer innenfra" er verdens mest oppbrukte klisjè Og dette er ikke noe bullshit som jeg lirer av meg i farten. Jeg kjenner nemlig en fyr som veier fleere kilo for mye, har bart og begynner å få måne selv om han bare er noen og tyve, men likevel er han utrolig sexy og populær som få der jeg kommer fra. Han har en nydelig dame og de har vært sammen lenge. Grunnen til at han er så sexy og populær er at han har selvtillit og sjarm i bøttevis. Han har massevis med selvironi og i stedet for å klage over utseendet sitt spiller han på det med humor og selvironi. Og DET er det mest sexy som finnes. En av mine beste venninner er heller ikke regnet for å være direkte billedpen, men fy flate så misunnelig jeg er på humøret og livsgleden hennes. Hun har flere venner enn jeg kan telle, og har heller ikke noen problemer med å finne seg type. Så moralen er altså: Jobb med selvtilliten din, og slutt å ta deg selv på høytidelig. Sett pris på gledene i livet og vær glad for at du lever. SÅ skal du se at mannfolka snart står i kø. Lykke til!
Cognizance Skrevet 22. juni 2006 #19 Skrevet 22. juni 2006 Livet som stygg er ikke lett: ingen oppmerksomhet (at all), ingen kjæreste, ingen positive bemerkninger, ingen god selvfølelse eller selvtillit. Veit at jeg ikke bør tenke sånn, veit at folk sier at ..."men personligheten teller mest". Men si meg- hvordan kan man forvente at jeg skal tro på dette, når jeg alldri har fått noen positiv oppmerksomhet for hvordan jeg ser ut....? ... Det er klart at bra selvtillit utstråler selvsikkerhet, og gjør deg mer attraktiv, men hvordan få selvtillit når man er stygg??? ← Jeg har møtt noen jenter som er så stygge at jeg synes synd på dem, som likevel går rundt og smiler, utstråler selvtillit, er aktive sosialt, interessante mennesker, har kjærester og får barn. Jepp såklart alt dette er vanskeligere hvis man har utseendet mot seg *men* det går an! I det første avsnittet jeg har sitert over, tenker du totalt ulogisk. Folk forteller deg at personligheten er det som teller, men det klarer du ikke tro på fordi du aldri har fått bekrefta at du er pen. o.O her tenker du veldig rart. Hvis personligheten er det som teller, er det der du bør lete etter bekreftelse, ikke på utseende, for det teller jo nettopp ikke! Det jeg tenker du må gjøre, er å akseptere at du er stygg, og bygge selvtillit og selvfølelse rundt noe annet enn utseende. Og det å forandre på slike grunnleggende personlighetstrekk er ikke gjort i en fei akkurat, *men* det går an!
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #20 Skrevet 22. juni 2006 Det er ikke det om du er pen eller mindre pen som teller. Det er hva du utstråler, hva du føler og tenker. Ikke at du er modellpen som teller. Dersom du tror på deg selv så gjør omgivelsene dine det også. Jeg er helt alminnelig. Når jeg kler meg "bra" og tror jeg er verdt noe, så kikker menn. Da kan jeg "fange" di med min personlighet. Det at du er trygg på deg selv, vet at du har verdi. Det er det du sender ut. Det er det som menn fanger opp. Ikke om du er vakker eller vanlig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå