Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #41 Skrevet 22. juni 2006 Jeg har vært invitert i mange utdrikningslag uten å være invitert i bryllupet. Jeg har noen ganger takket nei på grunn av at planene for utdrikningslaget har vært for omfattende og for dyre til at jeg har ønsket å være med. Jeg reagerer ikke på å bli invitert i u-lag uten å bli invitert i bryllupet, men jeg reagerer på u-lag som koster en formue å være med på.
marsy Skrevet 22. juni 2006 #42 Skrevet 22. juni 2006 (endret) Eneste "problemet" med det vil jo være for de som ønsker et forholdsvis lite bryllup. For å bruke meg selv som eksempel: Jeg ber bare de nærmeste i familien, med følge, og 3- 4 nære venninner. Jeg må forresten legge til at jeg synes dyre utdrikninglag er en uting.. Jeg har sagt til forloveren min at jeg ikke vil at noen skal måtte betale mer enn 200kr hver(utenom alkoholen), og at alle i utdrikningslaget skal få like mye ut av pengene hver og en, som meg. ← Da er vi i samme båt Binna Jeg har sagt i fra til forlover at jeg ikke vil ha utdrikningslag. Delvis fordi forloveren min og andre venninner bor spredt utover landet, delvis fordi det bare er mine aller nærmeste som er invitert i bryllupet, og da synes jeg det blir feil. Men jeg skjønner at andre vil ha utdrikningslaget likevel Er helt enig i det du skriver om dyre utdrikningslag. Siste utdrikningslaget jeg var i kostet meg 1000kr, og det inkluderte ikke alkohol, mat (vi hadde piknik til lunsj, og grillet på kvelden), eller antrekket (det var et "tema utdrikningslag") Endret 22. juni 2006 av marsy
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #43 Skrevet 22. juni 2006 Du må jo gjøre som du vil! I midt ulag var det flere som ikke skulle i bryllupet - og det satt jeg kjempestor pris på. På meg virker det ikke som problemet ditt er kjørelengden men at du ikke blir invitert i bryllupet... Det er jo helt frivillig å svare ja eller nei på en invitasjon! Er nok en grunn til at du har blitt bedt da!!!
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 22. juni 2006 #44 Skrevet 22. juni 2006 TS her. Mange som hisser seg opp, ser jeg! Ja- faktisk så HADDE jeg takket JA til utdrikningslaget dersom jeg hadde blitt bedt i bryllupet. Jeg hadde syntes det var mye mer mening i det. MEN når sant skal sies, så vil jeg gjerne at noen kan forklare funksjonen til utdrikningslaget! Jeg trodde nemlig det var å samle de som betydde mest for en, opp gjennom hele livet. ← Helt enig. Jeg har nettopp sendt gjestelisten vår tl forloveren min, og der har jeg satt opp tlfnr bak dem jeg synes er naturlig å ha med i mitt utdrikningslag... Venner av det slaget jeg er glad i og som følge av det selfølgelig har bedt til bryllupet vårt!!!
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #45 Skrevet 22. juni 2006 (endret) slettet Endret 22. juni 2006 av Binna
Gjest Gjest_Anki_* Skrevet 22. juni 2006 #46 Skrevet 22. juni 2006 Nå er det jo ikke alle som har råd til å invitere alle venner og kjente i bryllupet sitt, selv om de skulle ønske det. Ei heller a lle som ønsker "store" bryllup. Men det kan jo tenkes at de har lyst til å ha venner kjente de bryr seg om på utdrikningslaget sitt for det... ← Hadde nok følt meg som en skikkelig dårlig venn hvis jeg hadde bedt masse folk og utdriknigslaget mitt besto mer av uinviterte gjester`?? Nei fysj å fy. Har ei gjesteliste på rundt 130 stk, men føler kanskje bare for å ha en jentekveld med 20 av disse... Er man venn, så er man vel med på hele runden??
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #47 Skrevet 22. juni 2006 Hadde nok følt meg som en skikkelig dårlig venn hvis jeg hadde bedt masse folk og utdriknigslaget mitt besto mer av uinviterte gjester`?? Nei fysj å fy. Har ei gjesteliste på rundt 130 stk, men føler kanskje bare for å ha en jentekveld med 20 av disse... Er man venn, så er man vel med på hele runden?? ← For å få råd til å "ta meg skikkelig av gjestene mine" (som det skrives så mye om her inne om dagen), har jeg kuttet ned maksimalt på gjestelisten. Som jeg har sagt tidligere i denne tråden, så er det flere enn bryllupsgjestene mine jeg er gla i og vil ha med.. MEN som jeg også har sagt så har jeg bedt forlovern min om å gjøre det billigst mulig for dem i utrikningslaget. Er da ikke alle som har råd til å be rubbel og bit i bryllupet sitt.. Eller, lapsgaus og hjemmebrendt kunne jo blitt skikkelig flott.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #48 Skrevet 22. juni 2006 Hadde nok følt meg som en skikkelig dårlig venn hvis jeg hadde bedt masse folk og utdriknigslaget mitt besto mer av uinviterte gjester`?? Nei fysj å fy. Har ei gjesteliste på rundt 130 stk, men føler kanskje bare for å ha en jentekveld med 20 av disse... Er man venn, så er man vel med på hele runden?? ← 130 gjester er iallefall en uting! De kan jo ikke værra så innmari nære de? Sikkert noen av de som blir fornærma for å bli bedt og...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #49 Skrevet 22. juni 2006 Men å bli fornærmet over at man blir invitert i utdrikningslag, synes jeg personlig er direkte smålig! ← jepp
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #50 Skrevet 23. juni 2006 130 gjester er iallefall en uting! De kan jo ikke værra så innmari nære de? Sikkert noen av de som blir fornærma for å bli bedt og... ← Syns det er ganske farlig å begynne å uttale seg om hvor mange mennesker man har rundt seg som man ser på som nære altså!! Selv har jeg over hundre mennesker på min liste og over seksti av disse er søsken med sine kjære og barn, våre besteforeldre, tanter og onkler, søskenbarnene på min manns side siden de er veldig close. Ingen av mine søskenbarn er invitert siden vi ikke har særlig kontakt. Og alle tanter og onkler. Ja det ble over seksti stk det! Utenom det syns jeg faktisk ikke det er så unaturlig å ha førti venner jeg?! Det er snakk om vennepar da, og hele syforeningen min med følge. Nei, det er faktisk ikke vår feil at vi har stor slekt, og som vi naturligvis ønsker å invitere....
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #51 Skrevet 23. juni 2006 Jeg har invitert til utdrikningslag og inviterte de nærmeste vennene mine som er på gjestelisten, men i tillegg klassen jeg gikk i når jeg gikk på skole i fjor. De inviterer jeg ikke til bryllupet, men syns det var gøy å ta de med. Syns det er bare teit å henge seg opp i slike ting jeg..
Caramba Skrevet 23. juni 2006 #52 Skrevet 23. juni 2006 (endret) Det er helt vanlig å bli bedt i utdrikningslag uten å bli bedt i bryllupet. Forlovern styrer både formen og hvem som kommer på et UL. Jeg ante hverken at jeg skulle ha UL, eller hvem som kom. Et par av jentene var litt mer "perifere" og var ikke bedt på selve festen vår. Jeg har også blitt bedt på UL til feks kolleger, uten å være bedt i bryllupet. Hvis man ikke vil/kan så er det bare å takke nei. Ikke verre en det... Når det gjelder avstanden, man ber faktisk folk som bor langt unna også uten å forvente at de skal svare ja. Endret 23. juni 2006 av Caramba
ringblomst Skrevet 23. juni 2006 #53 Skrevet 23. juni 2006 personlig synes jeg det er en uting å be folk i et utdrikningslag som ikke skal i bryllupet. Man bruker jo tross alt en del tid på utdrikningslaget til å snakke om selve bryllupet, og dagen, og det er kjedelig for de som ikke kan være med. Hadde det vært et utdrikningslag i nærheten av der jeg bor hadde jeg vurdert det, hvis det hadde vært et stykke unna der jeg bor hadde jeg mest sannsynlig takket nei.... men jeg er kanskje litt sær, for jeg synes kaffegjester også er en uting ← Signerer . Da jeg giftet meg hadde jeg kun jenter i utdrikningslaget som også var bedt i bryllupet. Kaffegjester hadde vi heller ikke (men det er en annen diskusjon ).
afr0dite Skrevet 23. juni 2006 #54 Skrevet 23. juni 2006 Stiller meg bak alt Binna har sagt i denne diskusjonen foreløpig! Og med det sagt, det får da være måte på hva man skal lage noe ut av?!?
Lassie Skrevet 23. juni 2006 #55 Skrevet 23. juni 2006 TS her. Det er IKKE det at jeg ikke TAKLER det- les innlegget mitt en gang til! Jeg bor 5-6timers kjøring unna, og forstår IKKE at noen kan forvente hvorfor man skulle ORKE det. Det er det som er poenget!!!!!! ← Er det ikke hyggelig å bli tenkt på da? Jeg ville sett på det slik iallfall, at det var for langt å reise "bare" for et utdrikningslag, men at det var veldig koselig å bli påtenkt iallfall. Hadde ikke syntes det var noe pussig, - utdrikningslaget er jo sjelden i forbindelse med selve bryllupet uansett. (Samme helg mener jeg) Slik jeg ser det er det dessuten ofte at folk inviterer familie og slekt i bryllup, og venner til utdrikningslag. Vet om mange som ikke har noen venner i bryllupet sitt.
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #56 Skrevet 23. juni 2006 TS igjen. Det som er utrolig merkelig, er at de ALLER fleste mener det er frekt å bli bedt KUN på kaffe/kakebit 60 mil unna(den andre tråden). Men å kjøre/ta tog i 6 timer, for så å måtte betale alle utgifter m mat/losji/festing selv er HELT ok/ikke frekt i det hele tatt? Jeg bare stusser. Jeg fatter bare ikke at forloveren i det hele tatt kan tro at noen gidder det ← For et menneske jeg bryr meg om; ja det hadde jeg glatt gjort og tatt som en opplevelse og en fin tur.
Gjest gjest1 Skrevet 23. juni 2006 #57 Skrevet 23. juni 2006 Jeg synes det er helt utrolig at det går ann å bli fornærmet over å bli invitert i et utdrikkingslag. Jeg har vært i flere utdrikkingslag hvor jeg ikke har vært i bryllupet. Det har vært til venninner som er i samme venninnegjeng som meg, men som ikke er av mine nærmeste. I bryllupene sine har de kun invitert familie og de nærmeste vennene, så det var mange av oss jentene i gjengen som ikke skulle i bryllupene. Vi er en gjeng som har mye omgang, men siden vi er mange og alle har følge hadde det blitt voldsomt om alle skal inviteres i alle sine bryllup. Når min tur kommer og jeg skal gifte meg håper jeg forloveren min inviterer alle venninnene mine. Både de jeg kommer til å invitere i bryllupet, de andre jentene i gjengen samt venninner fra jobb og studier. Dette er jenter jeg setter pris på og er glad i, men siden jeg ikke ønsker et bryllup med et tresiffret antall gjester kommer ikke alle til å bli invitert i bryllupet. I de utdrikkingslagene jeg har vært i har jeg flere ganger vært med å arrangere. Da har vi også invitert gamle venner av bruden som vi vet at hun setter pris på og som gjerne vil ha der på festen - og da har vi invitert dem - selv om de gjerne har flyttet og nå bor på en annen kant av landet. Om det ikke passer dem å komme (uansett grunn) så regner jeg med at de klarer å takke nei. Skulle tro at det er mer vanlig å bli fornærmet over å bli glemt og ikke invitert enn motsatt. Hva er det du reagerer på mest egentlig? At du ikke skal i bryllupet eller avstanden? Kan du ikke bare se på det som en hyggelig gest fra forlover/bruden? At de tenker på deg og gjerne skulle hatt deg med på feiringen?
Gjest Gjest Skrevet 23. juni 2006 #58 Skrevet 23. juni 2006 Stiller meg bak alt Binna har sagt i denne diskusjonen foreløpig! Og med det sagt, det får da være måte på hva man skal lage noe ut av?!? ← Godt å se jeg ikke er helt alene..
Gjest Majmaj Skrevet 24. juni 2006 #60 Skrevet 24. juni 2006 Jeg har vært i mange utdrikkningslag uten å være i bryllupet. Her er det helt vanlig å ikke be alle vennene sine i selve bryllupet,men allikevel ønske å tilbringe en annen kveld med dem. Ikke har de utdrikkningslagene jeg har vært i dreid seg mest om å snakke om bryllupet heller faktisk,det har vært en del mimring og en del fnisete dårlig jentehumor etterhvert.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå