Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #21 Skrevet 21. juni 2006 TS igjen. Det som er utrolig merkelig, er at de ALLER fleste mener det er frekt å bli bedt KUN på kaffe/kakebit 60 mil unna(den andre tråden). Men å kjøre/ta tog i 6 timer, for så å måtte betale alle utgifter m mat/losji/festing selv er HELT ok/ikke frekt i det hele tatt? Jeg bare stusser. Jeg fatter bare ikke at forloveren i det hele tatt kan tro at noen gidder det ← Hehe - tror de fleste trodde problemet var at du ble bedt i utdrikningslag, men ikke i bryllupet - og da druknet avstandsproblematikken. Jeg skrev forresten at jeg ikke hadde reist så langt for et utdrikningslag.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #22 Skrevet 21. juni 2006 TS igjen. Det som er utrolig merkelig, er at de ALLER fleste mener det er frekt å bli bedt KUN på kaffe/kakebit 60 mil unna(den andre tråden). Men å kjøre/ta tog i 6 timer, for så å måtte betale alle utgifter m mat/losji/festing selv er HELT ok/ikke frekt i det hele tatt? Jeg bare stusser. Jeg fatter bare ikke at forloveren i det hele tatt kan tro at noen gidder det ← Men er det sikkert at hun sjekker opp hvem som bor hvor? Og så mener du at hun utelukke de som bor "for langt" unna? Jeg hadde gjerne kjørt i 5- 6 timer jeg, om det var ei jeg virkelig brydde meg om, altså veldig nær, hvis ikke hadde jeg bare takket nei. Synes egentlig det er rart å sammenligne utdrikningslag og kaffegjest jeg men.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #23 Skrevet 21. juni 2006 TS her. HVORFOR er det så rart å sammenligne utdrikningslag og kaffe-tur i denne sammenhengen? Man må jo kjøre langt, ha overnatting, mat, drikke, og så kanskje man må være med å spleise på utgifter til brudens aktiviteter....
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #24 Skrevet 21. juni 2006 Kanskje man skal føle seg BEÆRET(ironi...) 6 timer på buss og minus på kontoen....yes! (not)
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #25 Skrevet 21. juni 2006 TS her. HVORFOR er det så rart å sammenligne utdrikningslag og kaffe-tur i denne sammenhengen? Man må jo kjøre langt, ha overnatting, mat, drikke, og så kanskje man må være med å spleise på utgifter til brudens aktiviteter.... ← Jeg er en sucker for bryllup, så jeg ville nok kjørt langt for det meste. Er ikke rart å sammenlikne egentlig. Men man kan gjøre ting enklere enn det det er
Daria Skrevet 22. juni 2006 #26 Skrevet 22. juni 2006 TS her. HVORFOR er det så rart å sammenligne utdrikningslag og kaffe-tur i denne sammenhengen? Man må jo kjøre langt, ha overnatting, mat, drikke, og så kanskje man må være med å spleise på utgifter til brudens aktiviteter.... ← For mange er nok en festdag/kveld med gamle venner mer fristende og lystbetont enn noen timer i formelt selskap med mamge mennesker man ikke kjenner, og de er derfor mer villig til å reise lang og bruke penger. Men hvis du synes det bare er ork og utgifter, er det jo bare å bli hjemme. Skjønner ikke helt at du nærmest virket fornærmet og irritert over bli invitert...
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #27 Skrevet 22. juni 2006 Skal ikke være lett, hadde du ikke blitt invitert så hadde du sikkert blitt sur for det også og lagt inn en tråd som "ble ikke invitert i utdrikkningslag selvom bruden er min bestevenn". Lurer på hvilken vennskap folk egentlig har.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #28 Skrevet 22. juni 2006 Det her er grunnen til at jeg ikke ville ha utdrikningslag. Jeg ville ikke at mine venner skulle bruke mye penger på å reise dit jeg er, for så å bruke penger på selve utdrikningslaget, og ikke bli invitert i bryllupet etterpå. Følte at det ble å dra penger ut av folk. Men endte opp med kjempe hyggelig utdrikningslag med de nærmeste vennene mine som mente at jeg var verdt turen TS: jeg tror jeg skjønner problemet ditt, det tar mye tid og penger å reise så langt. Men jeg syns nå at kaffegjester som bor langt borte er verre, for det er vanskeligere å si nei til bryllupp enn utdrikningslag.
marsy Skrevet 22. juni 2006 #29 Skrevet 22. juni 2006 (endret) personlig synes jeg det er en uting å be folk i et utdrikningslag som ikke skal i bryllupet. Man bruker jo tross alt en del tid på utdrikningslaget til å snakke om selve bryllupet, og dagen, og det er kjedelig for de som ikke kan være med. Hadde det vært et utdrikningslag i nærheten av der jeg bor hadde jeg vurdert det, hvis det hadde vært et stykke unna der jeg bor hadde jeg mest sannsynlig takket nei.... men jeg er kanskje litt sær, for jeg synes kaffegjester også er en uting Endret 22. juni 2006 av marsy
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #30 Skrevet 22. juni 2006 TS her. HVORFOR er det så rart å sammenligne utdrikningslag og kaffe-tur i denne sammenhengen? Man må jo kjøre langt, ha overnatting, mat, drikke, og så kanskje man må være med å spleise på utgifter til brudens aktiviteter.... ← Det er rart av den grunn at det ikke er de samme menneskene som inviterer. Jeg har tenkt mye over hvem jeg ber i mitt bryllup, og sett på barnevaktproblemer, reisevei og nærhet til meg og min kjære. Og etterpå invitert de vi føler har ønske om å få komme, samt de som er nær oss, og er villige til å ta litt bryderi for å komme i vårt bryllup. Når det gjelder utdrikningslag, så hadde jeg ingen innvirkning på hvem som ble invitert. (Det var flere inviterte enn de som var invitert i bryllupet, for å si det sånn. ) Jeg vet også at forloveren min forsøkte å få tak i mine venninner fra videregående, som jeg ikke lenger har kontakt med. (Men jeg tviler på at hun sjekket opp hvor disse bor idag før hun tok kontakt.) Det er lov å takke nei til en hvilken som helst fest, også utdrikningslag. Men mange synes jo at utdrikningslag er morsomme og hyggelige. Dessuten tenkte vel forloveren min mest på hva som hadde vært hyggelig for meg, som ville blitt veldig positivt overasket over å se disse jentene som jeg ikke har møtt på mange år. Og et utdrikningslag trenger ikke å koste så mye. Tror mitt kostet ganske lite pr. pers, fordi de hadde vært oppfinnsomme og funnet på ting som var morro for alle, og ikke bare meg. Tror alle som var der satte veldig pris på det jeg, også de som ikke er invitert i bryllupet. Og for å ha sagt det, når du blir invitert i et utdrikningslag, så er gjerne bryllupsinvitasjonene sendt for lenge siden, så du vet allerede om du har fått en eller ikke.
Gjest Cosmic Girl Skrevet 22. juni 2006 #31 Skrevet 22. juni 2006 Jeg synes det er veldig hyggelig å bli invitert i utdrikningslag, og hvis den som skal drikkes ut er en god venninne som betyr mye for meg, hadde jeg reist lengre enn lengst og spyttet så mye i potten som ville vært nødvendig for at hun skulle få en fin dag. Det er jo tross alt det som er det viktigste; At hun får en dag hun vil minnes ved resten av livet. En flott dag med gode venninner og flotte jenter. Men jeg ville nok takket nei hvis jeg var i TS sin situasjon, og hun som skulle drikkes ut ikke betydde noe særlig for meg. Og jeg synes det blir for mye å forvente at en forlover skal bruke en masse tid på å kartlegge hvor folk bor før hun inviterer. Det synes jeg blir for dumt! Hun bør invitere de hun tror bruden ønsker å dele utdrikningslaget sitt med, uavhengig av hvor folk bor. I mitt utdrikningslag vet jeg at vi blir rundt 10, og flere av disse har reist langt for å delta. Men dette er alle gode venninner av meg... Ville ikke forventet at perifere folk skulle gidde å bruke tid og penger på meg. Jeg ville ikke gjort det for dem selv. Men å bli fornærmet over at man blir invitert i utdrikningslag, synes jeg personlig er direkte smålig!
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #32 Skrevet 22. juni 2006 Jeg synes det er veldig hyggelig å bli invitert i utdrikningslag, og hvis den som skal drikkes ut er en god venninne som betyr mye for meg, hadde jeg reist lengre enn lengst og spyttet så mye i potten som ville vært nødvendig for at hun skulle få en fin dag. Det er jo tross alt det som er det viktigste; At hun får en dag hun vil minnes ved resten av livet. En flott dag med gode venninner og flotte jenter. Men jeg ville nok takket nei hvis jeg var i TS sin situasjon, og hun som skulle drikkes ut ikke betydde noe særlig for meg. Og jeg synes det blir for mye å forvente at en forlover skal bruke en masse tid på å kartlegge hvor folk bor før hun inviterer. Det synes jeg blir for dumt! Hun bør invitere de hun tror bruden ønsker å dele utdrikningslaget sitt med, uavhengig av hvor folk bor. I mitt utdrikningslag vet jeg at vi blir rundt 10, og flere av disse har reist langt for å delta. Men dette er alle gode venninner av meg... Ville ikke forventet at perifere folk skulle gidde å bruke tid og penger på meg. Jeg ville ikke gjort det for dem selv. Men å bli fornærmet over at man blir invitert i utdrikningslag, synes jeg personlig er direkte smålig! ← Nøyaktig som jeg skulle sagt det selv.
Gjest baby-E Skrevet 22. juni 2006 #33 Skrevet 22. juni 2006 (endret) Syns ikke dette var rart. I utdrikningslaget til søstra mi, var det mange venninner som ikke ble bedt i bryllupet, av den enkle grunnen at den eneste vennen hun hadde i bryllupet var forloveren. Jeg trodde nemlig det var å samle de som betydde mest for en, opp gjennom hele livet. ← JA, men det betyr vel derved ikka at man skal be alle disse i bryllupet. Men å kjøre/ta tog i 6 timer, for så å måtte betale alle utgifter m mat/losji/festing selv er HELT ok/ikke frekt i det hele tatt? Jeg bare stusser. Jeg fatter bare ikke at forloveren i det hele tatt kan tro at noen gidder det ← Forloveren regner vel med at folk har lyst til at venninnen deres skal få en uforglemmemelig dag. Forstår ikke hva som er så rart med det? Du høres utrolig bitter ut, for at du ikke er bedt i bryllupet! Endret 22. juni 2006 av baby-E
Susan Sto Helit Skrevet 22. juni 2006 #34 Skrevet 22. juni 2006 Og for å se det fra den andre siden: Det er ikke alle som er bedt i brylupet som blir invitert i utdrikningslaget heller. Kun en av samboerene/konene til min kjæres kamerater kom i mitt utdrikningslag. (For det er bare henne jeg har noe spesielt forhold til. De andre kjenner ikke meg på samme måte.) Og min kommende svigerinne var heller ikke invitert.
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #35 Skrevet 22. juni 2006 Noen av de utdrikningslagene jeg har vært på, har det vært en gjeng som har møttes og planlagt det, ordnet med alt det praktiske, samlet inn penger til å betale kalaset etc. Denne gjengen har vært de nære venninnene som var invitert i bryllupet. I tillegg har det av og til dukket opp folk på utdrikningslaget utover dagen / kvelden, som stikker innom festen for å hilse på, eller slutte seg til alt etter som. Disse er gjerne mer perifere venninner som ikke kommer i bryllupet (eller kommer bare til kaffen), men heller ikke betaler alle hundrelappene som utdrikningslagene ofte koster. Jeg har ikke vært i den situasjonen før, men ville nok hatt negative tanker om å betale rundt 500 kr for å være med på et utdrikningslag, bruke mye tid og krefter på å planlegge og ordne ting for den dagen, dersom jeg ikke fikk komme i bryllupet.
Gjest Hedda Gabler Skrevet 22. juni 2006 #36 Skrevet 22. juni 2006 Ja- faktisk så HADDE jeg takket JA til utdrikningslaget dersom jeg hadde blitt bedt i bryllupet. ← Da er det vel ikke avstanden som er problemet likevel...? Helt greit at du ikke gidder. Takk nei, og send en hilsen. Synes ikke det er det minste pussig å be noen som bor langt unna - de får selv avgjøre om de synes det er bryet verd eller ikke. Synes heller det er rart å la være å be de som bor langt unna.
Gjest Fruktfat Skrevet 22. juni 2006 #37 Skrevet 22. juni 2006 personlig synes jeg det er en uting å be folk i et utdrikningslag som ikke skal i bryllupet. Man bruker jo tross alt en del tid på utdrikningslaget til å snakke om selve bryllupet, og dagen, og det er kjedelig for de som ikke kan være med. ← jeg er helt enig.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #38 Skrevet 22. juni 2006 (endret) personlig synes jeg det er en uting å be folk i et utdrikningslag som ikke skal i bryllupet. Man bruker jo tross alt en del tid på utdrikningslaget til å snakke om selve bryllupet, og dagen, og det er kjedelig for de som ikke kan være med. Eneste "problemet" med det vil jo være for de som ønsker et forholdsvis lite bryllup. For å bruke meg selv som eksempel: Jeg ber bare de nærmeste i familien, med følge, og 3- 4 nære venninner. Da er det kanskje 3- 4 venninner, pluss meg, plusss mine søstre i utdrikningslaget. Da ber jeg ikke med niesen min på 10 år, eller svigermor.. Blir ikke det et litt stusselig utdrikningslag da? Flaks for meg som har 5 søstre, men det er det IKKE mange som har... Jeg må forresten legge til at jeg synes dyre utdrikninglag er en uting.. Jeg har sagt til forloveren min at jeg ikke vil at noen skal måtte betale mer enn 200kr hver(utenom alkoholen), og at alle i utdrikningslaget skal få like mye ut av pengene hver og en, som meg. Endret 22. juni 2006 av Binna
Gjest gjest1 Skrevet 22. juni 2006 #39 Skrevet 22. juni 2006 Eneste "problemet" med det vil jo være for de som ønsker et forholdsvis lite bryllup. Blir ikke det et litt stusselig utdrikningslag da? ← De brudene jeg kjenner som har små bryllup, der de ikke inviterer andre enn et par forlovere og kanskje foreldrene sine, gir også beskjed om at på grunn av at de ikke lager til fest, skal de heller ikke ha voldsomme gaver eller utdrikningslag. Folk som ikke ønsker stor oppmerksomhet på dagen, med mange folk og slikt, er nok heller ikke så innstilt på store utdrikningslag.
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #40 Skrevet 22. juni 2006 De brudene jeg kjenner som har små bryllup, der de ikke inviterer andre enn et par forlovere og kanskje foreldrene sine, gir også beskjed om at på grunn av at de ikke lager til fest, skal de heller ikke ha voldsomme gaver eller utdrikningslag. Folk som ikke ønsker stor oppmerksomhet på dagen, med mange folk og slikt, er nok heller ikke så innstilt på store utdrikningslag. ← Jeg ønsker meg et lite og enkelt bryllup fordi jeg ikke ønsker for mye oppmerksomhet. MEN jeg ønsker at alle mine venner og kjente skal komme i utdrikningslaget mitt. Men nå vil jeg heller ikke ha et utdritningslag, men en koselig sammenkomst, med vin og piknik.. Så da er jeg vel et av unntakene?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå