Gå til innhold

Kvinneideal

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ojoj! Det var jo en mann!?! Så at det var noe rart med plakaten ja..... Til mitt forsvar : Så ikke pga har ikke briller på meg.....uff, så ekkelt.

Men til saken :

Jeg synes kampanjen er utrolig bra og synes det bør være en tankevekker for folk, også at de har brukt en mann i reklamen. Det er jo tross alt menner som er i motebildet for både menn og kvinner,- bare se på de mange homofile designerne i Milano og Paris,- de lager klær til mannekropper, høye tynne mannekropper - på kvinner.

Det er jo ofte slik det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er bra med alle mottiltak til samfunnets syke kvinneideal.

Plakaten var kjempebra, lo så jeg grein og så selvfølgelig med en gang at det var en mann :hoho::hoho::hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LilliBlaze ik inlogget

Vet dere...jeg kan ikke se at dette er en mann, ikke så mye kvinne heller med alt dette kroppshåret. Men jeg kan ikke 100 % si at dette er en mann. Syntes jeg både ser kløft & brystvorter (bak tøyet) jeg, men det er nå meg det da!

Tanken bak dette syntes jeg er genial, men det er ikke pent å se på!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Minnie Emmerdale

Det ser ut til at lår, hofte og magepartiet tilhører en mann, kanskje armene også, mens resten tilhører en kvinne (åpenbart nok).

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at lår, hofte og magepartiet tilhører en mann, kanskje armene også, mens resten tilhører en kvinne (åpenbart nok).

Er du nå så sikker på det?

Se på ansiktet.

Store kraftige kjever. Og kinnbeinene..

h*u har også typisk mannemage(og sorte hår på magen?)

Eneste som ser feminint ut på h*n er armer og hals!

Legg også merke til navnet. "Casanova" som betyr kvinnebedårer/kvinneforfører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg tok en titt på resten av bildene og vil gjerne si at kvinner flest ikke ser så j***** ut hvis de ikke er lesbiske.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tilfelle Milla Q. så er det vel litt å å kaste stein i glasshus for KUG. De klager på at disse modellene som er så blir retusjert det er etc. Vel må de gjøre det samme for at modellene skal bli så heselig så mulig....b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg skjønner heller ikke hvordan dette skal ha en positiv effekt for KUG. Vanlige kvinner steller da litt penere med seg selv enn disse "kvinnene" har gjort.

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg bare sett på bildene og ikke lest teksten som beskriver kampanjen, men temaet var vel noe slikt som "Vanlige kropper".

OK, de to jentene er såkalt vanlige jenter, men hva har de mennene å gjøre i en reklame for "vanlige kvinnekropper"? Eller var det bare vanlige kropper generelt? Men det er da ikke SÅ vanlig at menn flyr rundt i kvinneundertøy? Feminister er etter min oppfatning heller ikke av dem som fokuserer mest på transer...

Skjønner ikke dette jeg?

Kanskje de svenske feministene er helt annerledes enn de norske?

Leste teksten og fikk forklaringen (anbefales, bra skrevet!). Synes nok disse feministene er litt "friskere" enn de vi ser på tv her til lands... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

hahahahaha:)

morsomme bilder! synes ikke det var "ille" i det hele tatt.

undrer meg litt om hvordan milla vet så mye om hvordan lesbiske damer ser ut i undertøyet?

det blir litt som han som påstod at muslimer bare k####et damene sine i rompehullet; han hadde sett det selv! tror dere jeg hylflirte?

*ravna*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner heller ikke hvordan dette skal ha en positiv effekt for KUG. Vanlige kvinner steller da litt penere med seg selv enn disse "kvinnene" har gjort.  

Milla

Men dette er da ironisk, morsomt og satt på spissen.

Du la i alle fall merke til denne "reklamen", så den må jo ha en effekt.

De vil jo selvsagt bli diskutert og bli lagt merke til.

Om de hadde brukt bilde av en "vanlig" dame, så hadde jo ikke folk lagt merke til plakaten i like stor grad.

Dette har heller ikke noe meg hvordan kvinner steller med seg selv å gjøre. Vanligvis er det jo billedskjønne, lettkledde kvinner på plakatene. De færreste ser ut som de modellene H&M bruker. Her har de gjort det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er en mann på bildet selv om det ser ut som om han har pupper altså. Espen - Ester - Benestad fortalte trikset på TV en gang. Tror han sa noe sånt som: Vi løfter litt her og strammer litt der - og vips så ser det ut som den kløften!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en mann på bildet selv om det ser ut som om han har pupper altså. Espen - Ester - Benestad fortalte trikset på TV en gang. Tror han sa noe sånt som: Vi løfter litt her og strammer litt der - og vips så ser det ut som den kløften!!

Riktig! Og jeg burde jo vite det :wink:

Vi som er i den situasjon at vi faller mellom to kjønn utvikler en egen evne til å avsløre andre av samme sort, uansett hvor dyktige de er.

Det finnes nemlig ting som ikke lar seg skjule. Små detaljer.

Selvsagt kan et bilde manipuleres, men det ser ikke slik ut her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi som er i den situasjon at vi faller mellom to kjønn utvikler en egen evne til å avsløre andre av samme sort, uansett hvor dyktige de er.

Føler du for å gi oss "halv streite" noen dirty details eller snuppa?? :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...