Gå til innhold

Feminil p-pille

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet
Når du bytter p-piller kan dette skje. selv om det er de inneholder de samme stoffene... dette kan like gjerne være fysisk som psykisk. Da jeg byttet fra Microgynon til Diane hadde jeg konstant og smertefull mens i 3 uker. Mine kviser forsvant desverre aldri under bruken av diane. Etter å ha byttet til Feminil kjenner jeg en klar bedring.

Jeg har brukt Diane i et halvt år og vært veldig fornøyd. Gjorde det som flere her inne, takket ja til å prøve Feminil. Har gått på den i tre måneder nå, og har fått masse kviser, blødninger etter jeg er begynt å ta nytt brett, og er kvalm. Anbefales ikke! I dag gikk jeg rett på apoteket og ba om Diane igjen!!

• 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har gått på feminil i 2 mnd nå, og jeg hoppet over mensen. Og nå har jeg ventet på mensen siden onsdag og jeg har enda ikke fått det..

Så d et er noe rart med de pillene, for jeg er helelr ikke gravid.

• 2 uker senere...
Gjest anonym
Skrevet

Jeg bruker også Feminil istedet for Diane. Apotekteknikeren sa til meg det eneste som skilte dem var prisen, pakningen og navnet.

Er det noen som vet hvor lenge en bør gå på pillene før de er helt sikre som prevensjon?

7 dager har jeg hørt :)

Gjest AnonymBruker
Skrevet

Jeg syns heller ikke Feminil virker på samme måte som Diane. Jeg fikk mer uren hud og mellomblødninger da jeg byttet til Feminil. Da jeg byttet tilbake igjen, ordnet alt seg.

Ei venninne opplevde akkurat det samme.

Så nå sier jeg nei takk til Feminil.

Skrevet

Jeg har fått resept på Diane, men har brukt både Feminil og Zyrona. Har bare brukt Diane en gang og for meg var det den verste "runden". Har god erfaring med begge de andre og andre billigere varianter av reseptbelagte midler. Lite kviser og lite "feil" hår som er det viktigste for meg.

• 3 måneder senere...
Gjest Cristhine
Skrevet

Hei! Ja, de har de samme bivirkningene og denne pillen hjelper svært godt mot uren hud. Tanta mi jobber på apotek og har fortalt meg at denne pillen er den samme som Diane, bare at vi sparer penger på å kjøpe Feminil. Feminil er bare et billigere alternativ :)

• 9 måneder senere...
Gjest Linn_Amalie
Skrevet

Hei..

Jeg har nettopp startet på feminil, og har lest litt om den på nettet.

Jeg har oppfattet det slik, at den bare nevnes i sammenheng med uren hud.

Selv sliter jeg ikke med dette, men fikk likevell skrevet ut denne p-pillen av legen.

Jeg må også spørre om det er noen form for undersøkelse før du mottar resept på p-piller, for det hadde ikke jeg (og jeg lurer på om legen min har fått eksamensbevis via postordre).

Jeg gikk bare inn å sa "Jeg vil ha p-piller", "ja, det skal du få" var hennes respons. Og jeg fikk da resept på Diane, men endte med å hente ut Feminil.

Og er Feminil like sikker som andre p-piller?

Skrevet

Tråden er ryddet for signering som helsepersonell/yrkestitler innenfor helsesektoren,

ninuska_, moderator

• 4 måneder senere...
Gjest Hva er PCO?..:|
Skrevet

Ser ut til å være det samme i beskrivelsen som Gjest la ut en link til. Men ja, det er kanskje det beste å sjekke med legen.

Gjest Hva er PCO ?..:/
Skrevet

Det er det samme, bare at Feminil har den nye produsenten kalt den, og sikkert produsert emballasje ol billigere.

Skrevet

Jeg har gått på feminil i 2 mnd nå, og jeg hoppet over mensen. Og nå har jeg ventet på mensen siden onsdag og jeg har enda ikke fått det..

Så d et er noe rart med de pillene, for jeg er helelr ikke gravid.

Skrevet

Du må jo ta en pause på sju dager for å få mensen, så begynner du på neste pakking den 8. Dagen

Gjest mari kontrari
Skrevet

Jeg takker alltid ja til Feminil fremfor Diane, og det er såvidt jeg har skjønt et kopipreparat, med det samme virkestoffene. Tilsetningsstoffer, eller "innpakningen" av virkestoffene kan være annerledes, og noen kan reagere på noen av disse, mens andre tåler de bedre enn de som er i Diane.

For meg er det ingen merkbar forskjell på om jeg tar feminil eller diane.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Forskjellen mellom feminil og diane er at diane består av mye større dosering av hormoner enn feminil.

Jeg har gått på begge to. Når jeg gikk på diane, gikk jeg opp i vekt. I tillegg til dette, skrev aviser mye om at diane var den p- pillen som var mest forbundet med kreft, og at en kvinne hadde dødd av dette.

Derfor byttet jeg til en "svakere" p - pille- Feminil. Feminil gjorde at jeg gikk kraftig ned i vekt, men samtidig ble huden mer uren. Nå har jeg gått på diane i 3 år og feminil i 2 år, tror jeg skal bytte til yasmin. Det er ikke bra å gå for lenge på ett merke. =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...