Gå til innhold

Feminil p-pille

Fremhevede innlegg

Gjest Solsikke
Skrevet

Jeg var på apoteket i går og skulle ta ut Diane p-pillene mine, men hun i kassen spurte om jeg istedet ville ha en ny pille som heter Feminil, som skulle ha samme virkingen og er 23 kr billigere pr. pakke.

Jeg sa at det var greit, så lenge det var akkurat samme virkning, og det sa hun at det var. Men jeg er allikevel litt skeptisk, siden jeg har fått Diane ikke bare som prevensjon, men fordi jeg har PCO, og fordi jeg hadde mye uren hud for en del år siden.

Er det noen som har prøvd denne nye pillen og kan bekrefte at det er det samme som Diane?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Sikker på at du har stavet det rett? Slo opp på felleskatalogen, men der stod den ikke oppført.

Gjest Solsikke
Skrevet

Jepp, har pakken ved siden av meg...

Skrevet

Jeg ville ha sjekket med legen, for å være på den sikre siden :forvirret:

Gjest Solsikke
Skrevet

Ser ut til å være det samme i beskrivelsen som Gjest la ut en link til. Men ja, det er kanskje det beste å sjekke med legen.

Gjest Gjest
Skrevet
Ser ut til å være det samme i beskrivelsen som Gjest la ut en link til. Men ja, det er kanskje det beste å sjekke med legen.

Og om du husker det, kan du spørre hvorfor den ikke står i felleskatalogen? *nyskjerrig* :)

• 3 måneder senere...
Skrevet

Det samme skjedde med meg! Jeg var veldig i tvil, og spurte apotekeren om hun var helt sikker på at jeg kunne bruke Feminil. Hun sa at det var det samme i den som Diane, hadde det ikke vært det kunne hun heller ikke gitt den. Så nå går jeg på Feminil...alt har gått greit hittil, tror jeg...

Skrevet

Jeg fikk også Feminil sist. Synes jeg har fått litt mer kviser av denne enn da jeg brukte Diane. Aner ikke hvorfor, siden de vissnok inneholder de samme stoffene, men sånn er det nå.

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Berta_*
Skrevet
Jeg var på apoteket i går og skulle ta ut Diane p-pillene mine, men hun i kassen spurte om jeg istedet ville ha en ny pille som heter Feminil, som skulle ha samme virkingen og er 23 kr billigere pr. pakke.

Jeg sa at det var greit, så lenge det var akkurat samme virkning, og det sa hun at det var. Men jeg er allikevel litt skeptisk, siden jeg har fått Diane ikke bare som prevensjon, men fordi jeg har PCO, og fordi jeg hadde mye uren hud for en del år siden.

Er det noen som har prøvd denne nye pillen og kan bekrefte at det er det samme som Diane?

Hei:).

Den ha den samme virkningen, det samme sa hun på apoteket til meg også;). Jeg har brukt Feminil og er veldig fornøyd med den. Jeg var litt skeptisk i starten men ikke nå;)..

Skrevet

Diane og Feminil har samme virkestoff.. I praksis betyr det at de er helt like. :)

Skrevet

Diane, Feminil og Zyrona er det samme.

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_stine_*
Skrevet

Jeg bruker også Feminil istedet for Diane. Apotekteknikeren sa til meg det eneste som skilte dem var prisen, pakningen og navnet.

Er det noen som vet hvor lenge en bør gå på pillene før de er helt sikre som prevensjon?

Skrevet
Jeg bruker også Feminil istedet for Diane. Apotekteknikeren sa til meg det eneste som skilte dem var prisen, pakningen og navnet.

Er det noen som vet hvor lenge en bør gå på pillene før de er helt sikre som prevensjon?

Står vel i pakningsvedleddet, er vel fra dag en dersom du begynner på første mensdag, og fra 7. dag dersom du begynner en annen dag..

• 1 måned senere...
Gjest Hater Feminil!!
Skrevet

Les her:

Min erfaring er at Feminil ikke virker på samme måte som Diane! Til tross for at de er synonympreparater. Jeg var helt kvisefri etter bruk av Diane og legen sa det var greit at jeg fortsatte på denne siden jeg ikke hadde noen bivirkninger av den og synes den fungerte optimalt. Så da jeg takket ja til Feminil på apoteket, tenkte jo at alt skulle fortsette å være bra.

Men Feminil gav meg kvisene tilbake! Jeg fikk også småblødninger som ikke ville gi seg, varte i flere uker. I tilegg var jeg konstant kvalm og kastet mye opp.

Si nei takk til Feminil. Går heller til et apotek som fører Diane!!

Gjest Alabama
Skrevet

Jobber du som legemiddelkonsulent, eller?

Feminil inneholder samme virkestoff som Diane og Zyrona, men tilsetningsstoffene kan variere, så det er mest sannsynlig dette du har reagert på.

Tullete å råde folk til å ikke bruke Feminil bare fordi du ikke tåler produktet.

Skrevet

Er alle disse på resept eller kan alle kjøpe de på apoteket??? :)

Legen vil ikke gi meg resept på Diane lenger siden hun mener jeg ikke har bruk for det mer, men jeg vil ha dem for jeg føler at de gjorde under med kroppen min. No zits & bigger boobs :fnise:

Skrevet
Er alle disse på resept eller kan alle kjøpe de på apoteket??? :)

Legen vil ikke gi meg resept på Diane lenger siden hun mener jeg ikke har bruk for det mer, men jeg vil ha dem for jeg føler at de gjorde under med kroppen min. No zits & bigger boobs :fnise:

Alle er på resept ja.. Feminil er bare den "billige" utgaven av Diane

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Kall meg dum, men min erfaring er at Feminil ikke virker like godt som Diane. Sier alltid nei til feminil nå.

• 7 måneder senere...
Gjest Gjest_synne_*
Skrevet
Les her:

Min erfaring er at Feminil ikke virker på samme måte som Diane! Til tross for at de er synonympreparater. Jeg var helt kvisefri etter bruk av Diane og legen sa det var greit at jeg fortsatte på denne siden jeg ikke hadde noen bivirkninger av den og synes den fungerte optimalt. Så da jeg takket ja til Feminil på apoteket, tenkte jo at alt skulle fortsette å være bra.

Men Feminil gav meg kvisene tilbake! Jeg fikk også småblødninger som ikke ville gi seg, varte i flere uker. I tilegg var jeg konstant kvalm og kastet mye opp.

Når du bytter p-piller kan dette skje. selv om det er de inneholder de samme stoffene... dette kan like gjerne være fysisk som psykisk. Da jeg byttet fra Microgynon til Diane hadde jeg konstant og smertefull mens i 3 uker. Mine kviser forsvant desverre aldri under bruken av diane. Etter å ha byttet til Feminil kjenner jeg en klar bedring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...