Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #61 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Dobbelt. Og så bra var ikke grunnene at de burde stå to ganger. Endret 26. juli 2006 av LilSweetie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #62 Del Skrevet 26. juli 2006 Støtter punkt 2, 3 og 5, bortsett fra at jeg som gammel mann tar sterk avstand fra synd og skam på studentfestivaler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #63 Del Skrevet 26. juli 2006 De toppeste dialektene i Norge: 1. Trøndersk (ja, jeg er hjernevasket) 2. Rogalending (utrolig sjarmerende) 3. Oslo (trygt og hjemmekoselig) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #64 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Støtter punkt 2, 3 og 5, bortsett fra at jeg som gammel mann tar sterk avstand fra synd og skam på studentfestivaler. ← Synd og skam? :klø: Åja, drikking og puling og sånn? Skal ikke drive med det jeg, altså! Endret 26. juli 2006 av LilSweetie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #65 Del Skrevet 26. juli 2006 Det finnes da ikke én dialekt i Rogaland! Eller i Trøndelag, eller i Oslo? Det finnes mange, prøv å la en Nærbøbonde snakke med en sauesanker fra Sand... I Oslo er vel forresten overgangen mellom dialekt og sosiolekt ganske glidende, men dét er den faktisk i Stavanger også. *språknazi* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #66 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Det finnes da ikke én dialekt i Rogaland! Eller i Trøndelag, eller i Oslo? Det finnes mange, prøv å la en Nærbøbonde snakke med en sauesanker fra Sand... I Oslo er vel forresten overgangen mellom dialekt og sosiolekt ganske glidende, men dét er den faktisk i Stavanger også. *språknazi* ← Jeg har vært altfor lite i Stavanger til å uttale meg om sosiolekter, men de jeg har møtt derfra snakker kjempefint! Fullt mulig jeg har gått glipp av nyanser her. Med trøndersk mente jeg Trondheim og traktene rundt. Her hører jeg forskjeller på sosiolektene, men synes det er utrolig sjarmerende uansett. Og Oslo? Vel. Er vel bare det at jeg har vokst opp her. Og bor her. Endret 26. juli 2006 av LilSweetie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #67 Del Skrevet 26. juli 2006 Min første assosiasjon til trøndersk er en kollega fra Lierne og en annen kollega fra Kyrkseterøra (eller noe bortimot). Når de er litt på en snurr forstår jeg knapt et ord av det de sier (med mindre det dukker opp ord som "Roosenborrg" og "Saaataiinnj" underveis, da). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #68 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er Nord-Trøndelag, det? Ikke det samme. Jeg mistenker at trøndersk rent objektivt ikke er den fineste dialekten som finnes. Men den er det for meg. Forbinder den med morsomme, engasjerte, sexy personer med selvironi og dårlig klessmak. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #69 Del Skrevet 26. juli 2006 Og bart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #70 Del Skrevet 26. juli 2006 Det er Nord-Trøndelag, det? Ikke det samme. ← Snakker de ikke trøndersk i Nord-Trøndelag, altså? *ond* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #71 Del Skrevet 26. juli 2006 Jeg skrev nettopp i et innlegg at jeg hadde ment Trondheim og traktene rundt der din dumme gud! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 26. juli 2006 #72 Del Skrevet 26. juli 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 26. juli 2006 #73 Del Skrevet 26. juli 2006 (endret) Liste til Kvinneguden: 1. 2 3. 4. 5. Endret 26. juli 2006 av LilSweetie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Malina Skrevet 26. juli 2006 #74 Del Skrevet 26. juli 2006 Morsomt å lese dagboken din. Lil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 27. juli 2006 #75 Del Skrevet 27. juli 2006 (endret) Liste til Kvinneguden: 1. 2 3. 4. 5. ← Norsk sosialrealisme, hilsen Wam og Vennrød: 1) 2) 3) 4) 5) :hår: 6) Endret 27. juli 2006 av Kvinneguden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juli 2006 #76 Del Skrevet 27. juli 2006 :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juli 2006 #77 Del Skrevet 27. juli 2006 Har åpenbart sluttet å kommunisere med ord, og gått over til bilder. Hmm... Blir ikke akkurat smartere denne sommeren Fikk faktisk lyst til å se en Wam&Vennerød-filmen nå! :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *kosejoker* Skrevet 27. juli 2006 #78 Del Skrevet 27. juli 2006 Så morsom dagbok Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juli 2006 #79 Del Skrevet 27. juli 2006 Ting som var bra med gårsdagen: 1. Fikk 500 kroner for ca ingen innsats 2. Kjøpte fine klær på salg for dem 3. Drakk rosa champagne (ok, musserende da;) ) 4. Spiste tapas som var supernam! 5. Hadde det kjempehyggelig med kjæreste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LilSweetie Skrevet 27. juli 2006 #80 Del Skrevet 27. juli 2006 Hei *kosejoker* og Malina! Så fint med hyggelig hilsener i daboken! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå