Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #1 Del Skrevet 21. juni 2006 Kjæresten min skal bort nesten et helt år, og jeg trenger noen råd fra dere single om hvordan jeg kan ordne tilværelsen. Er så vant til å ha kjæresten rundt meg, og har ikke bodd der jeg bor nå uten ham, så kontaktnettet er ikke det største. Er ordentlig deppa for at han drar, men tenker å prøve å snu det til noe positivt Tidligere har jeg i singelperioder festet og datet mye, men det blir jo ikke et sånt liv nå som jeg faktisk har kjæreste. (kan jo feste da- men har ikke mange å feste med dessverre…). Forslag til hva jeg kan fylle tid og tanker med så ikke hele neste år blir bare megakjipt??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest prestekrage Skrevet 21. juni 2006 #2 Del Skrevet 21. juni 2006 En hobby? ER masse spennende kurs; smykker, kort, decupage etc (sier ei som overhode ikke eier tålmodighet eller kreative evner) Er deltidsstudium? Jeg var sammen med en type som var i Afganistan i 2x6 mnd og tok da stuider ved siden av full jobb og barn.. Bodde på den tiden"lang utti hutta-heita" så tok det over internett.. Frivillig arbeid? Jeg har ved flere anledninger jobet gratis bla som besøksvenn og flyktningeguide. Også jobbet som frivillig leder for en helt herlig gjeng med psykisk utviklingshemmede voksne. Et tiltak for å aktivisere og sosialisere dem på ettermiddagen. Også under vurdering om jeg skla ta på meg noen vakter på et "omsorgs"/ avslapningssted for narkomane her i byen. Er noe sånn av interesse ta kontakt med frivillighetssentralen eller nasjonalforeningen for folkehelsen der du bor!! Finnes så mange måter å få gitt litt av seg selv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #3 Del Skrevet 21. juni 2006 Finn deg en elsker/pulevenn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Buster Skrevet 21. juni 2006 #4 Del Skrevet 21. juni 2006 Finn deg en elsker/pulevenn ← Ja en slik kommentar måtte jo komme fra en gjest, ikke tøff nok til å si dette som innlogget? Slike avstandsforhold kan være veldig vanskelig, men ikke om du setter deg selv i sving med ting som du har interesse for og gleder deg til å gjøre om dagene. Som har nevnt finnes det veldig mange artige og gode kurs på nettet som du kan ta, og det finnes jo et hav av hobbyer som du kan kose deg med. Tror uansett ikke at festing er den aller beste ting å gjøre til en stor vane når du sitter hjemme og venter på din kjære, men å komme seg ut balnt venner er nok viktig. Du skal eller må ikke bli sittende hjemme alene hele tiden, dette blir fort kjedelig og trist. Du kunne jo finne en ekstra jobb eller lignende, dette er både innbringende og du blir kjent med nye mennesker. Da gjerne en jobb hvor du får mye personkontakt og på den måten kan du få nye venner. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 21. juni 2006 #5 Del Skrevet 21. juni 2006 Det jeg mange ganger "stusser over" når jeg leser innlegg her på KG - er at noen kjeder seg når partneren er borte. Man kan liksom ikke foreta seg noe på egenhånd..........må vente slik at partneren kan være med. Er det mange som lever kun for sin partner? Som ikke har noe eget, selvstendig liv utenfor parforholdet? Synes dette gjelder særlig jenter (dessverre). Virker som om gutta er flinkere til å finne på ting sammen med sine venner - og ikke hele tiden må gjøre alt sammen med kjæresten sin. Man kan da ikke "utslette seg selv" fordi om man er i et parforhold. Egne interesser, egne venner, et eget liv mener jeg er veldig viktig. Veldig viktig også for at en parforhold skal fungere. Jeg mener også at det er viktig å ha felles interesser også! Dette er ikke spesielt myntet på trådstarter - men sånn generellt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cognizance Skrevet 21. juni 2006 #6 Del Skrevet 21. juni 2006 Bra poeng Usikker. Minner meg om avhengig personlighetsforstyrrelse (som jeg forøvrig nesten har). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #7 Del Skrevet 21. juni 2006 Nå vet ikke jeg vhor gammel du er, og da blir det litt vanskelig å komme med passende forslag. Du har ikke tenkt tanken å reise vekk ett år selv, mens han er borte? Dersom du er student kan du sjekke ut tilbudene om utveksling? Eller hva med frivillighetsarbeid i et fremmed land? Eller kanskje du vil jobbe litt og så reise på backpacking? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #8 Del Skrevet 22. juni 2006 Takk for råd Jeg er 28 år og har fast spennende jobb. Skal besøke kjæresten halvannen måned, men utover det har jeg ikke mulighet til å reise. .. litt av problemet er at jeg fikk jobb i byen kjæresten kommer fra etter studiene. Har masse venner andre steder, og har vært flink til å invitere dem, dra på jenteturer osv. Men i det daglige har det blitt mye kjæreste, hans venner og jobb. Delvis pga krevende jobb, og delvis pga... ja, en hodestups forelskelse Litt dumt, men sånn er det nå bare Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #9 Del Skrevet 22. juni 2006 Det jeg mange ganger "stusser over" når jeg leser innlegg her på KG - er at noen kjeder seg når partneren er borte. Man kan liksom ikke foreta seg noe på egenhånd..........må vente slik at partneren kan være med. Er det mange som lever kun for sin partner? Som ikke har noe eget, selvstendig liv utenfor parforholdet? Synes dette gjelder særlig jenter (dessverre). Virker som om gutta er flinkere til å finne på ting sammen med sine venner - og ikke hele tiden må gjøre alt sammen med kjæresten sin. Man kan da ikke "utslette seg selv" fordi om man er i et parforhold. Egne interesser, egne venner, et eget liv mener jeg er veldig viktig. Veldig viktig også for at en parforhold skal fungere. Jeg mener også at det er viktig å ha felles interesser også! Dette er ikke spesielt myntet på trådstarter - men sånn generellt. ← Trådstarter her: Er på mange måter enig i dette, men å være borte fra en samboer et helt år er en stor forandring. Selv har jeg som nevnt kontakt med mange venner fra hjemsted og studiested, noe som medfører at jeg ofte er på helgeturer med dem. Heller ikke noe problem med ferier hver for oss. (jeg var på 4 ukers skiferie m venninner i vinter..) Kanskje man må være i et samboerforhold selv for å forstå hvor stor forandring et år på "engenhånd" , selv om man på ingen måte er selvutslettende..? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #10 Del Skrevet 22. juni 2006 (jeg var på 4 ukers skiferie m venninner i vinter..) ← Jeg vil også ha en så kul dame! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå