Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #21 Skrevet 21. juni 2006 Men alt for mye melk er heller ikke bra for tennene! ← ????? Stemmer nok ikke helt, bortsett fra at det inneholder melkesukker som karius og baktus liker Melk inneholder masse kalsium som er viktig for barnetenner.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #22 Skrevet 21. juni 2006 Alt med måte, så overlever nok de fleste av oss.
Azi Skrevet 21. juni 2006 #23 Skrevet 21. juni 2006 Melk inneholder masse kalsium som er viktig for barnetenner. ← Det er nå lenge siden jeg var barn da, men takk for oppmerksomheten! Men jepp alt med måte skal man drikke, så går det nok bra!
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #24 Skrevet 21. juni 2006 rødvin er visst nok godt for hjertet. Men man vil vel helst ikke anbefale det som tørstedrikke.............
Gjest Catwoman Skrevet 21. juni 2006 #25 Skrevet 21. juni 2006 Vel, det er ikke sukker i den IsTE`en jeg drikker ihvertfall. ← Da er den vel søtet med noe annet. Kunstig søtstoff i store mengder er ikke helt heldig for kroppen det heller, men i forhold til tennene er det jo greit. Til TS: bølir du ikke forferdelig dårlig i magen av så store mengder appelsinjuice hver dag? Appelsinjuice er jo ganske sterkt for kroppen.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #26 Skrevet 22. juni 2006 hvis du presser ferske appelsiner så er appelsinjuice greit, men de fleste av de juicene du får kjøpt på butikken er fulle av sukker, så hvis du prøver å slanke deg eller holde vekta go easy med appelsinjuice.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #27 Skrevet 22. juni 2006 hvis du presser ferske appelsiner så er appelsinjuice greit, men de fleste av de juicene du får kjøpt på butikken er fulle av sukker, så hvis du prøver å slanke deg eller holde vekta go easy med appelsinjuice. ← Juice er ikke tilsatt sukker. Den er derimot full av fruktsukker, akkurat som fersk frukt. Det er derfor verken mer eller mindre sukker/fruktsukker i ferdigpresset juice.
Gjest jente21 Skrevet 22. juni 2006 #28 Skrevet 22. juni 2006 Juice er ikke bra for tennene- tannlegen min sa at juice burde man bare drikke i ferier o.l., ikke hver uke eller hver mnd. Men...det er klart at juice er rik på c- vitaminer, som er bra for kroppen... Kommer an på hva du verdsetter mest da...fine tenner eller en daglig nytelse av juice. C- vitaminer kan man jo få gjenneom andre ting.
Gjest Gjest Skrevet 22. juni 2006 #29 Skrevet 22. juni 2006 Mye sunnere å spise en appelsin enn å drikke juice for da får du i deg fiber også. Men pass på tennene
Gjest Gjesta Skrevet 22. juni 2006 #30 Skrevet 22. juni 2006 Magen går fint vøtt, det er værre å bælme nedåp en liter med blåbær smoothie, da blei den dårlig da Men men, etter all denne lesingen her velger jeg å beholde perleradxen min i stedet for å gi etter for trangen til å drikke de opp med syre... Takk for all hjelp:) xx
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå