Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #1 Skrevet 21. juni 2006 Hei! Noen som har peiling på tenner/syreskade her eller bare c vitamin generelt?? I hvilke mengder begynner appelsinjuice å faktisk bli skadelig for kroppen, jeg ligger nå på ett dagsforbruk på hvertfall 3 -4 liter på normale dager, mer om det er varmt osv osv. Begynner å føle at det er noe som skurrer i kroppen min nå pga all appelsinjuicen men er selværklært avhengig nå, er som om jeg må ha må ha. xx
mee mee Skrevet 21. juni 2006 #2 Skrevet 21. juni 2006 jeg drikker juice ca 4 ganger i uken, og etter jeg bynte å drikk regelmessig juice har jeg fått en del syreskader på tennene mine var hos tannlegen og fixet det.. men jeg elsker juice, så kommer til å drikke fortsatt..
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #3 Skrevet 21. juni 2006 Hei! Noen som har peiling på tenner/syreskade her eller bare c vitamin generelt?? I hvilke mengder begynner appelsinjuice å faktisk bli skadelig for kroppen, jeg ligger nå på ett dagsforbruk på hvertfall 3 -4 liter på normale dager, mer om det er varmt osv osv. Begynner å føle at det er noe som skurrer i kroppen min nå pga all appelsinjuicen men er selværklært avhengig nå, er som om jeg må ha må ha. xx ← kødder du??? Hallo, jente...!!
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #4 Skrevet 21. juni 2006 Jeg veit det ikke er helt normalt ja, men er så lei av vann (drakk 4- 5 liter av det daglig i ett års tid) , og dette er nå det "eneste" jeg liker å drikke for tiden.... Noen gode forslag på tørstedrikker/ drikker generelt.... Hva drikker dere i sommervarmen? xx
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #6 Skrevet 21. juni 2006 Is te? fritt for kalorier, og god tørsteslukker.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #7 Skrevet 21. juni 2006 Is te? fritt for kalorier, og god tørsteslukker. ← Er jo ikke så bra for tennene det heller
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #8 Skrevet 21. juni 2006 Hvis du er veldig glad i drikker som irriterer tennene så hjelper det å gurgle dem i vann etterpå samt drikke litt vann (for å skylle tennene). Bør heller ikke pusse tennene før det har gått min 20min fordi emaljen blir "bløt" av syren og kan lettere skades ved tannpuss.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #9 Skrevet 21. juni 2006 Er jo ikke så bra for tennene det heller ← det er jo ikke sukker i det
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #10 Skrevet 21. juni 2006 det er jo ikke sukker i det ← IsTE, det ligger litt i ordet
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #11 Skrevet 21. juni 2006 Kan aldri tenke meg det er farlig for så mye annet enn tennene og eventuelt spiserør/mage dersom du har annlegg for problemer der. Appelsinjuice inneholder jo veldig mye syre. C-vitaminoverskudd er ikke farlig; overflødig c-vitamin skilles ut med urinen. Men en bivirkning kan være vondt i hodet. Er du plaget med det, bør du prøve å kutte ned.
Gjest Gjest Skrevet 21. juni 2006 #12 Skrevet 21. juni 2006 det er jo ikke sukker i det ← Men det er syre som etser på emaljen.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #13 Skrevet 21. juni 2006 Får du ikke vondt i magen av det? Juice er sunt i "normale" mengder, tror det er ett glass daglig som er anbefalt. Veldig viktig at du venter med å pusse tennene etter du har drukket det. Det tærer på tennene og ja.. Iste er hvertfall mildere enn juice. Hvis jeg var deg ville jeg satt en stopper for den juicedrikkinga, og satt en grense på maks 2 glass foreksempel. Forslag til annen drikke: vann med sitron i (gjerne avkjølt), farris(test ut litt forskjellige typer, min favoritt er bonaqua med sitron), fun light saft med bringebærsmak/iste, melk, osv. Drikk alltid vann fra digre glass, gjerne med sugerør, da sklir det lettere ned.
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #14 Skrevet 21. juni 2006 Så det er der hodepinen kommer fra ja, gått med en konstant svak hodepine i det site.... Sorry at jeg virker evneveik, skjønner jo sjøl at alt er med mengder, men har bare blitt hekta på appelsinjuice Skal prøve ut isvann med sitron, bra plan, mineralvann blir dyrt i lengden, drikker opp en liters kartong på ca 5 minutter så om jeg skal følge opp med like mye farris/bonaqua så trur jeg det svir i lommeboka. Men ja jeg er veldig gløad i de type drikkene... Thanks for gode innspill alle sammen:) xx
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #15 Skrevet 21. juni 2006 IsTE, det ligger litt i ordet ← Vel, det er ikke sukker i den IsTE`en jeg drikker ihvertfall.
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #16 Skrevet 21. juni 2006 Vel, det er ikke sukker i den IsTE`en jeg drikker ihvertfall. ← Nei, det er ikke SUKKER, men TE inneholder syre (som også en gjest under her forklarte). Som du kanskje vet er ikke TE direkte sunt. Det beste å drikke er vann og farris. Selv gjør jeg det ikke, jeg lever på cola, og forventer råtne tenner innen jeg er 35
Gjest Gjesta Skrevet 21. juni 2006 #17 Skrevet 21. juni 2006 Nei, det er ikke SUKKER, men TE inneholder syre (som også en gjest under her forklarte). Som du kanskje vet er ikke TE direkte sunt. Det beste å drikke er vann og farris. Selv gjør jeg det ikke, jeg lever på cola, og forventer råtne tenner innen jeg er 35 ← Men å bytte ut litt av appelsinjuiceen med iste er vel kanskje ikke helt dumt! Selv om det ikke er det aller aller beste, da hadde vi foreslått vann hele gjengen.
Azi Skrevet 21. juni 2006 #18 Skrevet 21. juni 2006 Var hos legevakten tidligere sist uke. Og i samme bygg har dem tannlege vakten. Der var faktisk appelsinjuice en av de verste tingene man kunne drikke, pga syreskader! Det viste jeg heller ikke. Jeg drikker appelsinjuice veldig ofte.
Azi Skrevet 21. juni 2006 #19 Skrevet 21. juni 2006 Melk og vann er det som innholder minst syre da! Men alt for mye melk er heller ikke bra for tennene!
Gjest gjest1 Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Melk er "greit nok", men ingen orker kanskje å drikke noen liter melk daglig som tørstedrikk Ingenting med syre er bra for tennene. Og det en annen her påpekte med tannpuss er også riktig. ikke drikk et glass cola og puss tennene rett etterpå liksom
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå