Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 Skal til kiropraktor snart for første gang, og må jo spørre... Gjør det vondt å "knekke" opp?
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #4 Skrevet 18. juni 2006 Virkelig? Ville tro det gjorde ganske vondt jeg, men det var godt å høre! Kan en kiropraktor også undersøke litt nevrologisk før han "går løs på saken"?
Gjest gjest1 Skrevet 18. juni 2006 #5 Skrevet 18. juni 2006 Virkelig? Ville tro det gjorde ganske vondt jeg, men det var godt å høre! Kan en kiropraktor også undersøke litt nevrologisk før han "går løs på saken"? ← De sjekker jo ting først... Jeg gikk til en før jul, men jeg har blitt nektet av legen min fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke skal gå til kiropraktorer. når de "knekker" så skjer det så fort, hadde sikkert vært vondt om det varte lenge, men de knekker jo på en brøkdel av et sekund, og du skvetter bare litt
Twigi Skrevet 19. juni 2006 #6 Skrevet 19. juni 2006 De sjekker jo ting først... Jeg gikk til en før jul, men jeg har blitt nektet av legen min fordi jeg har en sykdom som gjør at jeg ikke skal gå til kiropraktorer. Nå er jo ikke leger nødvendigvis kjent for å være veldig åpne for andre behandlingsformer, da. Så en lege som nekter deg å gå til kiropraktor - vel, jeg hadde blitt veldig skeptisk. Min lege nektet å skrive henvisning, det var bare pga fordommer. Hva slags sykdom er det legen sier skulle være grunnen til at du ikke kan gå til kiropraktor? Hva sier kiropraktoren din om det? Jeg ville synes det var mye mer troverdig (medisinsk sett) hvis det var kiropraktoren som selv sa at "her kan jeg ikke hjelpe deg". Men legen?
Gjest gjest1 Skrevet 19. juni 2006 #7 Skrevet 19. juni 2006 Nå er jo ikke leger nødvendigvis kjent for å være veldig åpne for andre behandlingsformer, da. Så en lege som nekter deg å gå til kiropraktor - vel, jeg hadde blitt veldig skeptisk. Min lege nektet å skrive henvisning, det var bare pga fordommer. Hva slags sykdom er det legen sier skulle være grunnen til at du ikke kan gå til kiropraktor? Hva sier kiropraktoren din om det? Jeg ville synes det var mye mer troverdig (medisinsk sett) hvis det var kiropraktoren som selv sa at "her kan jeg ikke hjelpe deg". Men legen? ← Jeg har leddgikt. Til og med sjefen på kiropraktorsenteret ønsket ikke å gjøre noe, men en av hans ansatte mente det gikk greit. Likevel ønsker jeg ikke å risikere nakken min etter den forklaringen revmatologen min ga på hva som kan skje
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #8 Skrevet 19. juni 2006 Til trådstarter. Jeg kan forsikre deg om at det ikke gjør vondt! Grunnen til at mange tror det, er sikkert fordi man bruker uttrykket "å knekke opp". Men det er egentlig bare et "klikk" i et ledd. Og så fri og rørlig man er etterpå! Jeg er virkelig glad for kiropraktoren min!
Twigi Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Jeg har leddgikt. Til og med sjefen på kiropraktorsenteret ønsket ikke å gjøre noe, men en av hans ansatte mente det gikk greit. Likevel ønsker jeg ikke å risikere nakken min etter den forklaringen revmatologen min ga på hva som kan skje ← Da skjønner jeg deg bedre! Blir noe annet når en spesialist sier det, og når kiropraktorene selv er i tvil. Jeg er bare blitt veldig skeptisk til endel almennpraktiere....
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #10 Skrevet 19. juni 2006 Skal til kiropraktor snart for første gang, og må jo spørre... Gjør det vondt å "knekke" opp? ← Det kan gjøre litt vondt noen ganger, men tror det kommer mest an på muskulaturen rundt. Stort sett er det ikke vondt. Forøvrig er det en utbredt misforståelse at kiropraktorer bare "knekker" opp alt mulig. Mye av behandlingen dreier seg om å løse opp muskulatur slik at skjellettet ikke kommer i feilstilling. Slett ikke alltid at knekking er en del av behandlingen.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #12 Skrevet 19. juni 2006 Går selv til kiropraktor og første gangen var jeg helt stiv av skrekk. Det fikk jeg igjen på kvelden. Hadde kjempevondt.... I dag gjorde jeg som han sa, trakk pusten helt inn og i de jeg pustet ferdig ut, "knakk" han låsningen jeg hadde mellom skuldrene. Jeg har hatt så vondt at jeg nesten ikke har klart og puste, men rett etter "knekkinga" pustet jeg uten vondt og det ble mye bedre. Ikke noe å grue seg til....
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå