Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg mener bestemt jeg har gjort det før, men jeg har vel gjort det meste, så jeg prøver å huske da ;)

Er det med kontrastvæske eller er det bare å "ligge der" inni en trommel? :klø:

Jeg skal ta dette istedenfor angiografi (fordi jeg er pysete)

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

CT kan være både med og uten kontrast. Jeg tør likevel å tippe at hvis du egentlig skulle på angio så skal du nok ha med kontrast iv. Trommel ja.

Gjest gjest1
Skrevet

Lenge?

Det er ikke noe mer enn en venflon i åren?

Gjest Gjest
Skrevet

Du blir dytta inni en trommel

Trommel stopper pga maskinfeil.

Du blir liggende i 45 min

Du får panikk.

Det hjelpr ingenting siden det er maskinfeil.

Du blir illsint.

Det hjelper heller ingenting siden du ligger sperret inne i en trommel.

Maskinen begynner å virke igjen.

Du blir erklært frisk.

Med unntak av de to armene du brakk i sinne inni trommelen fordi du veiva sånn.

Gjest gjest1
Skrevet
Du blir dytta inni en trommel

Trommel stopper pga maskinfeil.

Du blir liggende i 45 min

Du får panikk.

Det hjelpr ingenting siden det er maskinfeil.

Du blir illsint.

Det hjelper heller ingenting siden du ligger sperret inne i en trommel.

Maskinen begynner å virke igjen.

Du blir erklært frisk.

Med unntak av de to armene du brakk i sinne inni trommelen fordi du veiva sånn.

:ler::klappe:

Skrevet

Jeg tok CT skænn av huet mitt en gang! Det var skikkelig kult! (fordi jeg var liten da) Hadde sånne kule tester hvor jeg måtte ha plugger i huet og alt! Jeg fikk ikkeno kontrast, eller andre ulumskheter, sprøyta inn i blodet...

Kommer kansje ann på hva du skal skænne...

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg tok CT skænn av huet mitt en gang! Det var skikkelig kult! (fordi jeg var liten da) Hadde sånne kule tester hvor jeg måtte ha plugger i huet og alt! Jeg fikk ikkeno kontrast, eller andre ulumskheter, sprøyta inn i blodet...

Kommer kansje ann på hva du skal skænne...

Jeg har tatt EEG av hudet en gang, men det er kanskje ikke det samme :klø:

Skal sjekke hjertet nå

Skrevet
Jeg har tatt EEG av hudet en gang, men det er kanskje ikke det samme :klø:

Skal sjekke hjertet nå

Jah! EEG er når man får sånne plugger i huet, som jeg snakka om oppi det andre inlegget mitt :)

Veit ikke om du må få kontrast om du skal sjekke hjertet da. Det er jo litt annerledes med hodet, for det er ikke så mye skrap inni der (jooooda, det er det ;)) som det er i resten av kroppen. Hvorfor lurer du, egentlig? Nærvøs?

Gjest gjest1
Skrevet
Jah! EEG er når man får sånne plugger i huet, som jeg snakka om oppi det andre inlegget mitt  :)

Veit ikke om du må få kontrast om du skal sjekke hjertet da. Det er jo litt annerledes med hodet, for det er ikke så mye skrap inni der (jooooda, det er det  ;)) som det er i resten av kroppen. Hvorfor lurer du, egentlig? Nærvøs?

Nei, er ikke nervøs, bare jeg slipper angio ("tråd" dyttes inn i en åre i armen og inn i hjertet i VÅKEN tilstand, jeg har hylt meg til narkose de siste gangene). Bare lurer på hva jeg skal gjøre liksom... Vet jeg skal ta CT, ultralyd (ekko), røntgen, blodprøver og BT + en samtale med div folk...

Er hovedpulsåren de i hovedsak skal sjekke, så tror, som rosin sier, det er mulig jeg må få noe kontrast

Skrevet
Nei, er ikke nervøs, bare jeg slipper angio ("tråd" dyttes inn i en åre i armen og inn i hjertet i VÅKEN tilstand, jeg har hylt meg til narkose de siste gangene). Bare lurer på hva jeg skal gjøre liksom... Vet jeg skal ta CT, ultralyd (ekko), røntgen, blodprøver og BT + en samtale med div folk...

Er hovedpulsåren de i hovedsak skal sjekke, så tror, som rosin sier, det er mulig jeg må få noe kontrast

Åja, okei. Så bra at ikke legen forteller deg hva han/hun skal gjøre da :P

Ikke at jeg har skikkelig peiling på det her, men jeg kan forestille meg at du trenger litt kontrast om du ska sjekke blodårer og sånt. Hvis det er no problem med hovedpulsåra, så kan du godt få min assa! :)

Gjest gjest1
Skrevet
Lenge?

Det er ikke noe mer enn en venflon i åren?

Først må du jo få kontrasten iv ja, og så bærer det inn i trommelen. Tror ikke det tar så lang tid egentlig, har ikke tatt ct selv jeg.

Gjest gjest1
Skrevet
Åja, okei. Så bra at ikke legen forteller deg hva han/hun skal gjøre da :P

Ikke at jeg har skikkelig peiling på det her, men jeg kan forestille meg at du trenger litt kontrast om du ska sjekke blodårer og sånt. Hvis det er no problem med hovedpulsåra, så kan du godt få min assa!  :)

Han er egentlig veldig flink til å fortelle, var vel heller jeg som plutselig sleit med husken ;)

Ja, jeg trenger en ny hovedpulsåre innen noen år, så hvis du stiller er jeg glad for det :)

Har et svært arr på det ene benet, så slipper gjerne et tilsvarende på det andre ;)

Gjest gjest1
Skrevet
Først må du jo få kontrasten iv ja, og så bærer det inn i trommelen. Tror ikke det tar så lang tid egentlig, har ikke tatt ct selv jeg.

Er det sånn kontrast hvor man føler man tisser på seg og blir varm i hele kroppen?

Skrevet
Han er egentlig veldig flink til å fortelle, var vel heller jeg som plutselig sleit med husken ;)

Ja, jeg trenger en ny hovedpulsåre innen noen år, så hvis du stiller er jeg glad for det :)

Har et svært arr på det ene benet, så slipper gjerne et tilsvarende på det andre ;)

Jeg skal gro en helt ny hovedpulsåre til deg! Det er mitt kall, føler jeg!!

(Må bare huske hvordan jeg grodde mine egne årer, først)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg tror varmefølelse er en vanlig bivirkning ja.

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg skal gro en helt ny hovedpulsåre til deg! Det er mitt kall, føler jeg!!

(Må bare huske hvordan jeg grodde mine egne årer, først)

Du trenger ikke de årene i bena... Så du trenger ikke gro ut nye

Jeg tror varmefølelse er en vanlig bivirkning ja.

Og jeg tror likefullt HVER GANG at "nei, jeg HAR tissa på meg jeg!" :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
:ler: Stakkars pulver! Når skal du inn?

Den 15. juli. Inn og ut samme dagen (de har hørt på meg, så jeg slipper å sove der, men måtte være forberedt på en hektisk dag ettersom alt skal skje den dagen)

Skrevet
Du trenger ikke de årene i bena... Så du trenger ikke gro ut nye

Årene mine er brukte... Jeg vil at du skal få helt nye! Bare det beste for deg, veit du! Siden vi har kjente hverandre så lenge og sånt!

Gjest gjest1
Skrevet
Årene mine er brukte... Jeg vil at du skal få helt nye! Bare det beste for deg, veit du! Siden vi har kjente hverandre så lenge og sånt!

:ler: Ja, sant det. Et slikt årelangt vennskap som det vi har bak oss forplikter jo... så da ser jeg frem til litt nygrodde årer jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...