Lille frk Tussi Skrevet 17. juni 2006 #1 Skrevet 17. juni 2006 I november lånte jeg bort 7 DVDer til en venninne. Har ikke hørt et ord om det fra hennes side før i mars, har påminnet henne om det en gang i april og 3(!) ganger i forrige uke, siden jeg svært gjerne vil ha dem igjen før ferien, ellers har jeg ikke sagt et ord om saken og ikke fått dem igjen. Hun har sagt flere ganger at hun har glemt dem og skal ta dem med i morgen... Nå føler jeg meg som en masekjerring Hvor lenge låner dere bort ting?
Gjest Bellatrix Skrevet 17. juni 2006 #2 Skrevet 17. juni 2006 Det kommer an på hva det er og hvor viktig det er at jeg får de tilbake. Det høres ut som at venninna di er rimelig sløv hvis hun har lånt 7 dvd-er så lenge og du ikke har fått dem etter å ha spurt om dem. Bare fortsett å mas, de er dine.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #3 Skrevet 17. juni 2006 I november lånte jeg bort 7 DVDer til en venninne. Har ikke hørt et ord om det fra hennes side før i mars, har påminnet henne om det en gang i april og 3(!) ganger i forrige uke, siden jeg svært gjerne vil ha dem igjen før ferien, ellers har jeg ikke sagt et ord om saken og ikke fått dem igjen. Hun har sagt flere ganger at hun har glemt dem og skal ta dem med i morgen... Nå føler jeg meg som en masekjerring Hvor lenge låner dere bort ting? ← Dra hjem til henne og si at du skal hente de da vel? Da blir det jo vanskelig for henne å finne på unnskyldninger.
Arkana Skrevet 17. juni 2006 #4 Skrevet 17. juni 2006 Dra hjem til henne og si at du skal hente de da vel? Da blir det jo vanskelig for henne å finne på unnskyldninger. ← Ja, det ville jeg ha gjort etter så lang tid, og så ville jeg voktet meg vel for å låne ting til henne en annen gang. Synes dette er ganske frekt.
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #5 Skrevet 17. juni 2006 Det du forklarer høres frekt ut ja. Jeg ville ringt henne rett før hun reiste hjemmefra og mint henne på det, eller så ville jeg troppet opp på døren. Jeg låner bort ting lengre til mine egne søstre, men det blir litt annerledes. Da kan jeg bare si fra ordentlig om det er noe jeg vil ha.. uten at de blir sure.
moka Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 utrolig frekt det her spør du meg. ville ikke kalt dette venn.
razmatazz Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 utrolig frekt det her spør du meg. ville ikke kalt dette venn. ← Tja, litt voldsom reaksjon det da. Noen er rett og slett utrolig sløve med sånt, uten å mene noe vondt med det. Jeg hadde rett og slett dratt til henne og sagt at "hei, jeg tenkte jeg skulle hente de dvd'ene så slipper du å tenke mer på det". Og så ville jeg kanskje vært litt mer reservert mot å låne henne ting i fremtiden...
Gjest Gjest Skrevet 17. juni 2006 #8 Skrevet 17. juni 2006 Hun har kanksje lånt de bort videre og ikke tør si det til deg.
Gjest gjest1 Skrevet 17. juni 2006 #9 Skrevet 17. juni 2006 Hvis jeg glemmer det selv kan det fårt gå laaaang tid... Har en venninne som har lånt noen klær etc., og det etterlyste jeg her om dagen. Lånte en bukse av henne på tirsdag, som jeg har vasket, og som hun får tilbake i morgen (har ikke passet seg sånn at hun har fått det før, for vi har vært på to fester bare etter dette, og er så kjipt å drasse rundt på en bukse da).
Veronal Skrevet 17. juni 2006 #10 Skrevet 17. juni 2006 Tja, litt voldsom reaksjon det da. Noen er rett og slett utrolig sløve med sånt, uten å mene noe vondt med det. Enig. Noen er bare ikke worthy til å være lånetakere. Har flere venner som står på den listen. Til TS: Jeg ville gjort en innsats for å få tilbake DVD'ene og hvis vedkommende senere ønsker å låne noe av deg ville jeg gikk beskjed om at vedkommende dessverre ikke er kvalifisert lånetaker. Enkelt og greit.
moka Skrevet 18. juni 2006 #12 Skrevet 18. juni 2006 Tja, litt voldsom reaksjon det da. Noen er rett og slett utrolig sløve med sånt, uten å mene noe vondt med det. Jeg hadde rett og slett dratt til henne og sagt at "hei, jeg tenkte jeg skulle hente de dvd'ene så slipper du å tenke mer på det". Og så ville jeg kanskje vært litt mer reservert mot å låne henne ting i fremtiden... ← du er ikke sløv når du har fått så mange påminnelser.
Gjest Gjest Skrevet 18. juni 2006 #13 Skrevet 18. juni 2006 Jeg ville dratt på besøk til henne og samtidig benyttet anledningen til å hente dvd-ene da. Har selv lånt bort ting (bøker, filmer) i beste mening og ikke fått dem igjen etter flere år. Noe skyldes at man bor langt fra hverandre, andre ting er ren sløvhet. Jeg tror ikke folk har tenkt å TA ting, men det er dårlig gjort å ikke levere tilbake på oppfordring. Det er jo et hint om at eieren vil ha tilbake tingene sine og bruke dem selv! Noen er utrolig sløve med sånt - slike folk lar jeg vær å låne bort ting til i neste omgang.
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #14 Skrevet 19. juni 2006 Når du låner bort 7 Dvd er så si på forhånd når du har tenkt å ha dem tilbake, det er smart! og dra på besøk og hent dem, ellers kan du risikere flere måneder til med venting! når neste gang kommer at hun eller han skal låne deg noe, kan du si at du aldri får det tilbake, eller som en liten hevn, låne noe fra henne eller ham og svare med samme mynt... nei det har jeg glemt å ta med....
Gjest Gjest Skrevet 19. juni 2006 #15 Skrevet 19. juni 2006 Kanskje hun har rotet dem bort eller viderlånt dem.
*Dolly* Skrevet 19. juni 2006 #16 Skrevet 19. juni 2006 Hun har kanksje lånt de bort videre og ikke tør si det til deg. ← Ja, sikkert. Uff, jeg hadde syntes det hadde vært SÅ pinlig.
Saeria Skrevet 19. juni 2006 #17 Skrevet 19. juni 2006 Kanskje hun har rotet dem bort eller viderlånt dem. ← Låne videre til andre er hvertfall en uting!
Gjest Gjest_S_* Skrevet 19. juni 2006 #18 Skrevet 19. juni 2006 Godt mulig hun har rotet dem bort hjemme og ikke vet hvor hun har dem. I så tilfelle ville jeg ringt og varslet henne om at du kommer til henne og henter dem "torsdag om en uke" f.eks. Da har hun en uke på å stresse for å finne filmene til deg, og fortsatt "holde masken" og fremstå som en grei venninne. Vil du gjøre henne veldig flau, dukker du opp uanmeldt. Jeg synes ikke det er helt pent, med mindre du er forbannet og vil avslutte venninneforholdet der og da. Selv har jeg vært både "dårlig låner" og "frustrert utlåner", så jeg vet hvor ille begge deler er. Har begynt å passe godt på ting jeg låner og skynder meg å levere tilbake fort. Og jeg har nesten sluttet med å låne ut ting, for jeg har også erfaringer der jeg aldri har fått tilbake utlånte ting, og det irriterer meg utrolig! Lykke til!
Gjest gjest1 Skrevet 20. juni 2006 #19 Skrevet 20. juni 2006 Jeg har samme dilemma. Jeg lånte vekk 5 helt nye dvder jeg selv ikke hadde sett i juni i FJOR. Jeg har spurt etter dem flere ganger. Senest for to uker siden. Hun sa hun skulle se etter dem når hun skulle rydde på roterommet. Jeg ble litt irritert men gadd ikke å si noe mer. Hun kan ihvertfall drite i å låne noe mer av meg ever! Når jeg låner ting av andre, så får de det tilbake relativt raskt. Jeg lånte ett skjørt og en topp av en venninne forrige uke da vi badet. Tre dager senere da jeg kom på besøk hadde jeg med klærene jeg lånte. De var da nyvasket. Det skulle bare mangle!
Gjest Tanita Skrevet 21. juni 2006 #20 Skrevet 21. juni 2006 Jeg lånte bort endel filmer for 3 mnd siden. Den ene - som attpåtil er favorittfilmen min - ble aldri levert tilbake. Jeg spurte henne et par ganger med en måneds mellomrom om hun har sett filmen, og da svarte hun bare at hun ikke har rukket å se den. Siste gang jeg var på besøk hos henne, så jeg filmen stå i dvdhylla dems. Herregud, hun tror sikkert at jeg bare skal glemme den, men jeg orker ikke mase mer - bare lært at hun skal jeg aldri låne bort noenting til mer. Noen tar seg så friheter! Jeg får vel bare prøve å kjøpe en ny dvdfilm - når jeg får bedre råd. En kompis av samboeren min lånte ei svær bok om massasje som jeg har. Den har jeg heller ikke fått tilbake, litt synd da den ikke er å få tak i noensteds mer. Glad for at han ikke lånte flere bøker - som han i utgangspunktet tenkte å gjøre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå