Gå til innhold

Livet som kone..


MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Må bare plasere ting fra hodet og ned litt oversiktelig:

* mandag: Hente D***** etter skolen.

*tirsdag: Skal i stallen.

*onsdag: ?

*torsdag: jobbe i salongen 15.30-19.00

*fredag: Frikveld? Håper det! :hoppe:

*lørdag. jobbe hj.sykpl. 07.30-15.00

*søndag: ------"--------- 15.30-22.30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så var det tirsdag!

Dagene bare svirrer forbi synes jeg, glemmer litt å leve i "nuet" når det er så mye som skjer og har så lite time off... :klaske:

Idag skal vi ha skoleskriving i Norsk, karakteren teller like mye som en heldagsprøve, så jeg er litt spent.. Skal skrive eventyr, og jeg er ikke akkurat verdens mest kreative når det kommer til skriving!

*wish myself luck* :ler:

Skal i stallen idag også, håper jeg får slappet av littegrann når jeg kommer hjem fra skolen først. Har full dag idag. Men, avslutter dagen med psykologi da. ;) Har desverre bare fått vært tilstede til en økt med psykologi, alle de andre dagene har jeg enten vært på skoletyr, ekskursjon e.l

Første gangen jeg var borte var jeg syk..

Får hive i meg litt fokost før jeg må dra!

Ha en fin dag de som evt måtte hoppe innom her... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.. kjipt du har det så travelt når han har ferie.. :forvirret:

Å, stesønn er vanskelig? Er det noe spesielt han klager på?

Virker som du har et kjempenært forhold til din, enn jeg har til min.. :sjenert:

Men kanskje vanskelig nå hvis han oppfører seg så bortskjemt?

Sier mannen din klart ifra til han?

Masse spørsmål! :ler:

Uff, mannen har reist på jobbetur,.. Vekke hele uka. :grine:

Er ikke vant med at vi er så lenge fra hverandre.

Rart, føler i blir mer og mer forelska for hver dag.. :hjerte:

kanskje noe med baby å gjøre? ;)

Jeg skal vise deg bilder så fort hun er ute!

:ler: Jeg var sikker på det var gutt, men viste jente på UL.

Og jeg har vert på to ul der jordmor er skråsikker.

Men hvem vet, de har tatt feil før... Ooops,..jeg som har masse rosa klær OG rosa seng! :hoho:

Har du hatt en fin helg vennen? :kose:

Take care, og ikke slit deg helt ut! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Rakk visst ikke skrive så mye fra skoleb istad. Ikke nå heller...Er veldig trøtt og fryser skikkelig!

Tror jeg bare skal gå å legge meg jeg, fått mye frisk luft idag, red lang kjempekoselig tur i skogen med et par stk til.Deilig!

Må bare sove jeg nå... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg snart sove, måtte bare hoppe innom en tur... :hoppe:

Ikke så mye jeg har fått vært her i det siste akkyrat, føler mer eller mindre år livet akkurat nå er

en blanding av alt mulig rart, lurer på om jeg klarer å slå meg til "ro" med hvordan jeg har det nå.

Jeg har det kjempebra! Men, alt er lissom enten skole,lekser, ,prøver, særemne, jobb enten det

ene stedet eller det andre pluss litt husarbeid innimellom. Fikk såvidt tatt en cafébesøk her om

kvelden, og det var kjempedeilig. Et lite avbrekk med ei venninne. Når det gjelder huset så får jeg

nesten bare vende meg til at det ikke går an å holde det strøkent når jeg lever slik som jeg gjør i

øyeblikket.. :forvirret: Må nesten bare bli sånn. Men kjære mannen min har vært helt suveren nå

som han har hatt ferie. Flink han! Hart hengt opp tøy, laget middag til meg osv. :hjerter:

Idag har jeg bare vært hjemme å lest til prøven imorgen. Har faktisk to! :overrasket:

Heldigvis kan vi bruke minnepenn til Rettslæreprøven, det er deilig. Men, har prøve i Natur-

fag også, og det er en del å lese på. Skal gå igjennom notatene mine nå før jeg sovner, så

gir jeg meg for idag. :) Den ene pusen min har lagt seg sammen med meg, så koselig.

Nå skal jeg bare lese litt i dagbøker.. :lese:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig travel kone for tiden? ;)

Håper stesønn skjerper seg, og ikke klager såmye fremover! :klem:

Hvorfor driver han på sånn?

ÅÅåå så kos med pus! :hjerte:

Håper du får en suuuper torsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hå!

Ifah har det vært to prøver. følte at det gikk greit. Men, det er jo typisk at når man føler det har gått bra, så får man dårlig karakter...Får vente tålmodig til over høstferien! ;)

Imorgen skal vi ha aktivitetsdag, skal se på skoleskipet Christian Radich (som ligger ved kai rett ved huset vårt!) og deretter gå tur og grille i skogen. Mange som ikke skal på skolen imorgen, men jeg har hatt litt fravær allerede, så jeg har bestemt meg or å bli med. Koselig med skogstur da. :)

Vi snakker om å ta en London tur i tdllig desember for å besøke noen venner som nettoppp har fått en liten baby, så det er greit å ha noe å gå på mht fraværet.

Epica: Travel kone er jeg ja. :ler: Blir ikke akkurat lat av å leve sånn, men det beste med det er at jeg setter veldig pris på å være hjemme når jeg har tid til det. Da koser jeg meg. ;)

Idag så jeg en kinesisk film på tv1000 og satt og tuta etterpå, den var så sterk! :grine:

Stesønn ja, vet ikke hvorfor. Men, det er vel kaskje nå han begynner å merke at det kan være litt vanskelig med forskjellige regler hos mamma og pappa. Dessuten tester han oss noe veldig. Jeg er jo ganske dum som lar det gå innpå meg, men jeg blir SÅ fort irritert da..Kort lunte.. :sjenert:

Må skjerpe meg der!

Mannen synes han er veldig sur/grinete og bortsskjemt til tider også, men det er vel kanskje alle barn i perioder....? Hva vet vel jeg. Håper det bedrer seg iallfall!

Imorgen er siste dag før høstferien, skal bli deilig med noen dager fri fra skolen. Blir litt jobbing men. Får to dager HELT fri i ferien da. :sjarmor:

Tre jenter i klassen og meg snakker om å ha en liten jentefest i ferien, samles hos meg muligens. Håper vi får det til! ;)

Nå skal jeg lese litt i BEATLES, som jeg har særemne om.Så er det :sove:

God natt alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kos med Londontur da!! :hoppe:

Hm... Ja, han tester sikkert grenser..

Men det blir nok bedre skal du se! Etterhvert ser han jo at sånn er det der og sånn er det hos dere, sånn er det bare! ;)

Og siden dere pleier å ha det bra sammen med han, blir det nok sånn igjen.

Det viktigste er vertfall å ikke gi etter. Barn trenger grenser.

Jeg gruer meg litt til helgene stesønn skal være hos oss, når vi får baby..

Håper det ikke blir sånn at de skal spille dataspill mens jeg må passe babyen alene.. :forvirret:

Av og til skulle jeg ønske det bare ble oss 3.. Men uff, det var egoistisk tenkt, jeg vet..

:sjenert:

Ikke lett å være stemor!........ :sur:

Føler ikke jeg har noe spesielt forhold til stesønn lenger heller..

Mannen gjør alt med han alene nesten..

Men er min egen feil,som har holdt meg unna.. Jeg må skjerpe meg.

Han er 5, så jeg har tid til å få forhold til han før det er for sent, håper jeg..

Ha en god helg!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Epica!

Sitter her å venter på at jeg skal kjøre, litt tidlig ute idag, og det er jo deilig. :)

Synes det høres så trist ut at forholdet til din stesønn er som det er jeg, prøv heller å tenke at han er en del av mannen din. Hans kjøtt og blod. Barn er meget følsomme og merker jo fort hvis noe er galt. Synes kanskje du burde gi ham en sjanns? Han fortjener vel det? :troest:

Han er jo bare en liten gutt på fem år, selvom de virker som det er mer i den alderen der synes jeg...

Trøst deg med at hvis det er noen som vet hvordan du har det, så er det meg. Men, nå har jo jeg mer ansvar for stesønn min enn du har for din da...

Men, dette er IKKE lett i det hele tatt, vi skal ha B****** fra idag til søndag, imorgen kveld har jeg fri og må passe ham.. Men, sånn er det lissom. Jeg har velgt dette og denne situasjonen selv, men jeg visste jo selvsagt ikke hva jeg gikk til den gang. Ante jo ikke hva det ville si å være stemor, men må jo bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Men, det er ikke bare fryd og gammen...

Blir spennende å se hvordan han oppfører seg denne helgen!

Må dra på skolen jeg nå, ha en fin dag Epica!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så var det slutt på helgen...Igjen!

Det har gått unna denne helgen som vanlig. Aktivitetsdag på fredag (klassn vår fikk 2 plass:))

Jobb igår, idag har jeg hatt med meg tanteungen min i stallen, og har ridd. Pluss at vi har hatt stesønn hele helgen og frem til imorgen, noe som jo også er ganske så "aktivt" til tider...

Hadde en lang prat med mannen min om stesønn igår, ang slik det har vært de siste gangene vi har hatt ham. Må lære meg å bare drite litt i det rett å slett! :Nikke: Skal prøve iallfall..

Vært tøft i det siste...

Har hatt svigermor på besøk en liten tur nå ikveld også, hun tok med seg tanteungen min hjem.

Er úbersliten egentlig, skal jobbe imorgen så jeg bør ta kvelden snart. Trenger en god natts søvn kjenner jeg! :grine:

Nå skal jeg lese litt i dagbøkene her.. :lese:

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper jeg får et nærere forhold til han etterhvert.

Men litt vanskelig, når han feks spiller dataspill-.. og jeg ikke er interessert i spill og hvis han ser på TV... vet ikke alltid hva jeg skal si liksom..

Hadde vert lettere om jeg og han var alene iblant,. Men aner ikke hva vi skal finne på egentlig.. Jeg må nok prøve å være mer med på ting når stesønn er her, for jeg føler ikke jeg kjenner han i det hele tatt..

Godt du tok opp det med B med mannen din..

Håper det bedrer seg! Kanskje han bare savner mer tid mer dere, kan det være det?..

Ikke lett nei... Uffa meg! Håper bare endag det blir bra, koselig liksom..

at vi kan leve normalt som en familie med stesønn i hus også..

Sovet godt håper jeg! :kose:

Håper du får tid til å slappe av mer fremover! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OIoiOI...Trøtt igjen! :overrasket:

Endelig en fridag imorgen da, gleder meg vilt! Selvom jeg skal jobbe i huset mest sannsynlig hele dagen.

Vi skal ha selskap for stesønn på torsdag, da fyller han 5 år nemlig. Da blir det en hal haug med folk her, mora il stesønn + foreldrene hennes og svigers selvfølgelig og noen vennepar inkl barna deres..Håper ikke det blir for "anspent" bare...Jeg er iallfall på mitt "territorium" så det er vel verre for dem tenker jeg..

Tror jeg skal legge meg snart, kanskje se litt Prison Break først. Trøtt som en ape men... :ler:

Nattinatt alle sammn!

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare ramse opp en "skryteliste" over dagens meritter..:)

*pusset vinduer

*(vært på jobb)

*skuret badet

*vasket masse klær

*tørket støv

*vasket rommet til stesønn

*støvsuget 2 etg

Flink! :husarbeid:

Nå har jeg kommet HEEEEELT bort til senga, pg Muskatten min ligger på nattbordet ved siden av hodet mitt og maler. :grine: Søøøt ho!

Venter på mannen min jeg, han kommer snart hjem...

Må lese litt i særemneboka mi Beatles også, den skal lissom være utlest over høstferien.. :sjenert:

Endret av Bethina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble dårlig med lesing igår kveld ja, sovna på null komma svisj jeg. :ler:

Nå er jeg igang med å lage sjokoladekake til imorgen, ikke så ofte jeg gjør det akkurat, men det

går nok bra. Håper bare den blir seende ok ut, hehe... :ler:

Skal lage muffins også, kjøpte sån ferdigpakke jeg, gjort på null komma niks! :sjarmor:

Etterpå må jeg vaske og rydde litt. Må skrive en liten liste til meg selv over hva jeg har igjen:

*vaske hall´en i 2 etg.

*støvsuge, vaske gulv i studio. (mannen rydder)

*vaske litt mer klær

*vaske gulv på soverommet vårt

*vaske gulv i hele 1 etg. Dette gjør jeg når jeg er ferdig med kakebaksten selvfølgelig.. ;)

Det er greit med sånne tilstelninger, da får man lissom ut fingeren, og så har man en grunn til å

gjøre skikkelig rent! :legrine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wooow.. må si det her også. at det er STORSINNET av deg å ha bursdag hjemme hos dere med EXEN til mannen, og foreldrene hennes... :overrasket:

Det hadde jeg aldri gjort............ :sjenert:

Håper det går greitt, at det blir koselig! :-D

Du er jo på ditt territorium ja, så DET hjelper nok endel.

Exen hans, skal hun ennå prøve å vinne han tilbake liksom? :hoho:

Bi#%#! :sjenert:

Håper du får en fin dag og har sovet godt vennen!

Jeg skal på yoga ikveld! :danse:

:kose::klem:

ps. flink husmor!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle ønske vi kunne hatt bursdagen til stesønn hos oss. Men det blir det ikke. Så jeg får ikke vært med på bursdagen i det hele og det store. Alle andre voksne personer som er en stor del av livet hans får være der men ikke jeg :tristbla:

Så vi skal ta en liten kose stund hjemme hos oss hvertfall dagen før.

Det som jeg og syns er litt ekkelt er at han skal ha en barnebursdag og hos sin mor og da må sambo være der og. Hvorfor?

Det er ho som har bestemt det.

Men ha en fin dag. Lenge siden jeg har vært her å lest.

Jeg har ikke fått skrevet nesten noe i min egen dagbok.

Kanskje jeg bare skal slette den?!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei dere vakringer som har vært her å holdt liv i boka mi mens jeg har vært travel kone de siste dagene! :sjokkbla: :smilejente:

Epica: Jeg TAKKER og bukker :Nikke: for kred´en jeg får for å holde bursdag i MITT hus med mannens eks og co. DET ER BARE SÅ DIGG Å HØRE DET! :grine: Jeg er litt enig... :sjenert:

Var jo ikke helt i skyene på å ha dem hit, men det gikk faktisk strålende, og moren hennes hadde med blomster til meg!..... :overrasket: Ble litt "satt" å visste ikke helt hvordan jeg skulle ta imot den, men jeg ble med "på leken" lissom.. Mannen ville jo være litt egoistisk å for engangs skyld kreve å få holde bursdagen til sin egen sønn, nå som vi har hus og sånn. Men det tok henne jo 2 uker på å svare på om hun synes det var greit, og hun spurte faktisk mannen om vi kunne be venninna hennes (!!!!) for hennes del, så ikke hun skulle føle seg så utenfor... :roll: så det var jo tydelig at huin gruet seg til å komme til VÅRT territorium, og se hva VI har skapt sammen.

Jeg for min del klarte meg bra, selvom det var akward i førsten.

Ellers stille og rolig kveld idag, sitter å tar en øl nu. Har hatt svoger og tantebarn her, og jeg har klippet litt hår. De skal til Tyskland på AFI konsert imorgen.

Jeg skal på jobb imorgen tidlig, så jeg må snart ta kvelden, har ikke drukket på lange tider føler jeg, så jeg blir jo nesten brisen av den ene øl´en jeg sitter her å drikker!!!! :grine:

Du da? Kommer babyen din snart? SÅÅÅÅ spennende! :babyjente:

Amalie: Så koselig å se deg igjen her inne!!!! Lenge siden sist.. Travel dame for tiden? Går skolen bra da?

Hvis moren til stesønnen din har sagt at kjæresten din SKAL i barnebursdagen til stesønnen, så synes jeg det bør være rimelig klart for henne at du skal være med også! :sjarmor:

:klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...